Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 11:08   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Spørgsmål - kategorien er lukket (Forum låst Forum låst)
 HIFI4ALL Forum : Spørgsmål - kategorien er lukket
Emne Emne: Pathos forhandler i Danmark? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
MortenRasmussen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 November 2004
Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline
Sendt: 23 November 2004 kl. 13:45 | IP-adresse registreret  

Jeg kunne godt tænke mig at anskaffe en Pathos Classic One. Den har fået fine anmeldelser og er ikke for dyr. Er der nogen der ved hvor i Danmark den sælges og er der nogen der har erfaringer med forstærkeren de vil dele....

Morten

Til top Vis MortenRasmussen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MortenRasmussen

brian
Branchemedlem
Branchemedlem
Odyssey Audio Danmark

Bruger siden: 03 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 23 November 2004 kl. 13:53 | IP-adresse registreret  

Hej Morten

Jeg har ikke hørt den, men jeg fandt da forhandleren i anmeldelsen.

http://www.audioconcept.dk/

Brian

P.S.
Velkommen til sitet.

MortenRasmussen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 November 2004
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 23 November 2004 kl. 14:08 | IP-adresse registreret  

Tak skal du have. Jeg læste godt anmeldelsen, men overså tilsyneladende forhandlere......

Morten

Til top Vis MortenRasmussen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MortenRasmussen

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 23 November 2004 kl. 14:19 | IP-adresse registreret  

Jeg har haft Pathos Logos, men har ikke hørt one.. jeg ville dog betænke mig meget før køb af noget fra pathos, som minimum få lov at prøve det hjemme før et evt køb
Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21

dige
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter egen anmodning fra bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 23 November 2004 kl. 14:23 | IP-adresse registreret  

Den forstå vi ikke lige;...ville dog betænke mig meget før køb af noget fra pathoos"...

Er der en helt særlig grund til din indikation af slemme forhold ved netop det mærke?

Det handler vel ikke kun om overblik, men også indblik og dermed udsyn?

Til top Vis dige's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dige

dige
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 23 November 2004 kl. 14:32 | IP-adresse registreret  

Til MortenRasmussen:

Efter søgning på nettet på Classic One fandt jeg ingen negative bemærkninger om den overhovedet. Alle er derimod helt overstrømmende i deres kommentarer.

Men det er jo ikke så sært; den hedder Pathos. En sød henvisning til den græske tredeling af mennesket: logos ( logik, fornuft), etos (etik, moral) og patos (følelser, holdning, emotionalitet)

Selvom jeg idag har en rigtig dejlig hybrid forstærker som Pathos´en også fra Italien, ja så er det da den jeg satdig drømmer om, smukkere bliver det ikke!

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 November 2004 kl. 14:50 | IP-adresse registreret  

dige skrev:

Den forstå vi ikke lige;...ville dog betænke mig meget før køb af noget fra pathoos"...

Er der en helt særlig grund til din indikation af slemme forhold ved netop det mærke?

Det handler vel ikke kun om overblik, men også indblik og dermed udsyn?

Dige.. kom igen.. hvad forstår du ikke ? Jeg har haft logos, der er meget anmelder rost, den er udentvivl den ringeste forstærker jeg har haft, jeg nægter ik at den måske kan spille i andre setups, men synes selv jeg prøvede lidt af hvert.. den havde ikke styr på Beethoven, den lyder meget tyndt, den er kedelig.. sådan var den her. var lykkelig da jeg fik den solgt.

men somsagt, kan være andre har formået at få den til at spille, jeg kunne ikke, og ved at præcis det setup jeg havde ikke er krævende med amps, har hørt det flere steder, og os prøvet med andre amps hjemme ved mig selv !!

Derfor min udmelding med at han burde prøve det hjemme i en periode før køb !!

tonyax
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: København
Sendt: 23 November 2004 kl. 14:53 | IP-adresse registreret  

live var det ikk også dig der ville tyre en Holfi på Sankt hans bålet??

Du tror måske ikke det er dig der er kræsen fremfor det andet der lyder dårligt

(Det er gazz, men "sjovt" 2 så anmelder roste mærker ikke lyder godt hos dig)

H/K & B&W snurrerundt
Til top Vis tonyax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonyax

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 November 2004 kl. 14:58 | IP-adresse registreret  

Tonyax: ja man kan jo tænke sit hvis det er anmeldelsen fra Rasmus slyngborg med holfi du tænker på.. jeg kan ikke genkende ret meget af det han har skrevet

hmm.. skal jeg indrømme det . ja så skidt.. Holfi Integra 8AE nakkede pathos Logos med mange sømil.. os på beethoven.. og den pathos på beethoven kunne ikke spille et rum på 16 m2 op uden at forvrænge ved bare et nogenlunde lydtryk, spillede dog lidt højere end normalt grundet den i mine øjne tynde lyd den frembringer, samtidig med det er lyst og bestemt ikke musikalsk .. og nej mon dog jeg er den eneste der har den holdning til Logos.. one har jeg desværre ikke hørt..

men somsagt.. parring af udstyr er alfa og omega.. og med andre speakers kan det være den gør det bedre

MaltheK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Sendt: 23 November 2004 kl. 15:44 | IP-adresse registreret  

Hej Live,

Jeg må mildest talt indrømme at jeg forundret over dine udmeldinger. Ud fra mine egne erfaringer med den, finder jeg det højest usanlynligt at den ikke skulle kunne spille dit lille kammer op uden at forvrænge. Selv ved meget høje lydtryk holder den mine sonus faber fast i et jerngreb.

Har den en tynd lyd? hvad er tynd lyd for dig må jeg spørge - umiddelbart ville min egen definition være en lyd uden bas og uden mellemtone. Hvis der er noget den har meget af, så er det mellemtone, og masser af luft mellem stemmer og instrumenter. Og med den rette signalkilde kan den levere en meget dyb og veldefineret bas.  Er du sikker på at din model ikke har været defekt? Din beskrivelse kan jeg kort sagt ikke genkende.

Men som du selv siger, så er der noget der hedder smag og behag, og parring af udstyr. Men hvis den var så helvedes dårlig som du siger, hvorfor i alverden købte du den så in the first place???

Kan du for en god ordens skyld ikke lige hurtig fortælle hvad dit system bestod af, da den var i brug?

Husk at du ikke skal tro alt hvad ham jensen siger. Jensen er i mine øjne IKKE altid objektiv i sine udmeldinger, men bruger en masse krudt på at kritisere produkter han ikke selv sælger. Det er underligt at nogle af de folk der har det dyreste hifi på denne side, aldrig kan give et skulderklap uden at løfte en pegefinger overfor et eller andet.

Til top Vis MaltheK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MaltheK

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 November 2004 kl. 16:03 | IP-adresse registreret  

malthe: hehe.. Jensen er hård og kontant,, han "sviner" (dvs man får hans mening) mange produkter til, og han roser dem han synes fortjener det, så må folk selv tage stilling.. sådan synes jeg det skal være.. han snakker ikke om hans egne produkter.. al respekt for det..

Jeg købte den grundet jeg ik gad Hifi mere, var træt af mit nye lytterum, heldigvis er det overstået .. jeg fik en god pris og stolede på anmeldelserne.. hørte den ik før køb, og var ok tilfreds med den på det sæt CV til 2600 kr jeg havde mens jeg ventede på beethoven (men ok, forventede Pathos ville vokse med opaven når der kom andet udstyr..

Det jeg ville med mit første indlæg var at gøre opmærksom på jeg synes Pathos skal prøves i eget rum og på eget udstyr før brug. netop grundet min dårlige erfaring at jeg ikke gad at udpensle min mening.. men det var jo ik nok for dige at jeg bare sagde jeg ville betænke mig og prøve den hjemme før køb..

Men vil kraftigt understrege at jeg som sagt ik har arbejdet meget med at parre den med udstyr, derfor er det kun prøvet på tre sæt speakers i eget lytterum.. hvoraf det ene var et sæt cv.. og det andet beethoven .. tredje var et lånt sæt SA

Jeg springer over hvad jeg har prøvet på CV.. det er vist ligegyldigt.

på Beethoven og Pathos har jeg haft Rega P25 plov, Rega Planet cd spiller, Opera Audio 2,2 (som igen er et dårligt køb, jensen er dog ik enig ) Gryphon Tabu cdp1 cd spiller (bedre end opera, men ik helt godt, Jensen er igen ikke enig ) Transparent kabler The wave 100, Tmc kabler, Teralabs og VDH.

Tynd Lyd: Tynd lyd er for mig uden fylde i musikken, den spillede ikke ordentlig bund, den var skinger, og hver evig eneste gang den fik lidt spark på volumen så Klippede den.. om den var defekt skal jeg ik kunne sige (den nye ejer virker tilfreds)

Hvis jeg gik efter hvad Jensen sagde havde jeg et helt andet setup.. dog ligger mit lydideal tæt på hans og jeg tager altid hans menig til efterretning.. men somsagt har jeg mange ting han ik er vild med, han har altid begrundet hvorfor.. Feks min forforstærker at den har for meget susen.. det har den os.. men da jeg spiller på speakers med 85 db virkningsgrad gør det ik mig noget.. og lyden i den opvejer en evt susen mere end rigeligt..

Med Pathos: synes da helt klart han skal prøve den, men med streg under prøve den hjemme før køb..

jeg har ikke afskrevet at pathos og feks dine SF er et kanon match.. har ik hørt dem.. men Pathos og beethoven lyder dicideret rige sammen Pathos og SA 1280 (jeg havde en kammerat forbi med) var os impnerende ringe.. derfor prøv den hjemme før køb, hvilket var alt jeg ville med mit indlæg.

SF feks.. de holder ikke til mit lydideal.. men alligevel kan jeg nemt forstå hvorfor man kan falde for dem.. de fleste produkter har en vis charme eller noget de gør godt.. jeg fandt det bare ikke hos pathos

dige
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 24 November 2004 kl. 08:29 | IP-adresse registreret  

Til L21: Nu forstår jeg hvad du mener, men det er ikke det samme du forklarer som du insinuerede i dit første skriv.

Der lød det utvivlsomt som om den bare var helt gal med Pathos i al almindelighed, citat "...jeg ville dog betænke mig meget før køb af noget fra Pathos..". Det synes jeg er en lidt grov advarsel når den egentlig kun henvender sig til lydsiden af forstærkeren og ikke til eksempelvis holdbarhed og kontruktionen generelt.

Jeg afskriver ikke dine erfaringer som valide for dig, men synes ikke de er alment gyldige. Som også Malthe K og andre fremhæver, så har Logos´en fået roser overalt. Jeg dog forstå på de anmeldere som har hørt både Logos og Classic´en at Logos er køligere ( det er jo osse det navnet siger, det er den fornuftige i søsterflokken!) end Classic som er varmere og musikalsk levende. De fleste anmeldere har været kort tid om at forelske sig i den lille og har været lang tid om at synes Logos´en var okay, for at skrive det kort.

MaltheK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 November 2004 kl. 09:07 | IP-adresse registreret  

Hej live, tak for dit lange svar!

Der er dog lidt i dit indlæg, der springer lidt i øjnene. For det første kan jeg ikke forstå at man køber en forstærker til næsten 30.000, hvis man ikke gider hifi mere , så kunne jeg godt finde på ander ting at spendere mine moneter på! Uanset den pris du har måttet betale for den, finder jeg det endnu mere uforståeligt at man køber en så dyr forstærker uden at lytte til den først.

Men ok.

ang. klipningen, så forstår jeg ikke - dette skyldes som regel mangel på kræfter i forstærkeren. vi taler om en ret kraftig forstærker på 110 watt i 8 ohm, hvilket fordobles til 220 i 4 ohm. Men det kan være du hører musik ved helt andre db end jeg. hvor højt spillede du typisk på den? over 60-70? (på 0-99 skalaen)

omkring dens spillestil. Så er det rigtig at den godt kan forekomme en anelse "kølig", altså meget langt til Holfis lydfilosofi, for at bruge den sammenligning!  For mig passer dette udemærket. Jeg skal have lyden meget neutral, og hvis jeg skal have mere bass, så skruer jeg bare op. Ofte er den tonale balance mest rigtig ved lidt højere niveauer. Man har som regel en ringe fornemmelse for musikkens nedre dynamik ved meget lave lytteniveauer.

Jeg tror du og jeg har mege forskellige opfattelser af, hvordan musi skal lyde. jeg har aldrig hørt din opera audio, men ud fra hvad folk har sagt om den, så er den ikke noget for mig. Jeg var faktisk intersseret i den på et tidspunkt og spurgte herinde.

Måske vi kan gøre noget ved de lytte-seancer. Jeg vil gerne høre, hvordan dit lyder. Du vil sikkert blive slemt (negativt) forsrækket over hvordan mit det spiller. Men som du selv er inde på, så har alle produkter som regel et eller andet ved sig, der gøre dem lidt unikke og spædende alligevel.

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 November 2004 kl. 10:20 | IP-adresse registreret  

Malthe: Ingen tvivl om at pathos var en nedgradering, selv hvis jeg havde været enig i anmeldelserne, jeg tabte ikke på den ved salg kan jeg da røbe, bla derfor jeg tog den, den anden grund var designet der er utroligt lækker, den tredje var anmeldelsene.

Angående lydtrykket så kunne den ikke spille over 45 uden at lyde klemt og presset, over 50 var jeg nervøs for enhederne i beethoven.. hvilket for mig er uacceptabelt på en 90 db speaker. og ja dens specs taler os imod det.

dens lydbillede var skævt (glemte jeg i første indlæg, det kan være rør der var fejl på, men ved ombytning af dem var det stadig i samme side) synes ikke den var specielt kølig, den spillede bare ikke korrekt, hverken musik eller stemmer, netop at jeg synes den blev bestet af integra 8AE er underligt i sig selv, kan ellers ik specielt godt lide den.. Opera Audio blev købt afsamme grund som pathos, tabte heller ik på den, men var heller ik glad for den, den passede dog ok med pathos.

alt dette lyder måske meget negativt, men det var min oplevelse med den på det udstyr jeg havde i et dårligt lytterum, med grej jeg går udfra passede af l**t til den... derfor vil jeg stadig holde på at pathos spiller lidt specielt og alene af den grund skal prøves i eget lytterum og på eget udstyr, at jeg så os havde en del anker ved den udover dens måde at spille på synes jeg ik gør det råd mindre værd..

Eftersom du har sonusfaber og pathos har vi udenvivl forskellige præferencer, netop derfor jeg var meget interesseret i at høre dit setup. man kan ikke bedømme lyden udfra et enkelt produkt i kæden. det er som med alt andet helheden/det samlede resultat der tæller.

Og du er yderst velkommen i silkeborg.

Dige: Pathos virker som meget gedigen byggekvalitet og utrolig lækker finish, absolut ik det jeg "advarede" imod. ja, pathos skulle netop være even til at tryllebinde folk ved sin formidling.. et højt og flot mål må man sige.. men eftersom jeg havde den oplevelse, på det udstyr jeg havde tilrådighed og i mit daværende rum, synes jeg evt købere skulle prøve at give den et lyt i hjemlige omgivelser, jeg er ik i tvivl om at der er mange der vil falde for den, alene grundet udstyr der passer bedre til den.

citat fra testen herinde: (efter hukommelse)" dette er den bedste integrerede jeg har hørt uanset pris"  dette var bla noget af det der gjorde mig nysgerrig, og føler mig hverken snydt eller bedraget, den passede slet ikke ind hvilket gjorde min samlede oplevelse meget ringe..

malthe et gæt fra min side er at jeg har de perfekte netkabler liggende til den, som jeg desværre ik havde dengang pathos var her. dem ville jeg synes var spændende at høre på den..

Btw: tak for en sober debat.. dige næste gang jeg nøjes med et kort negativt indlæg, sakl jeg nok uddybe det lidt mere

MaltheK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 November 2004 kl. 11:00 | IP-adresse registreret  

Live skrev:

"Angående lydtrykket så kunne den ikke spille over 45 uden at lyde klemt og presset, over 50 var jeg nervøs for enhederne i beethoven.. hvilket for mig er uacceptabelt på en 90 db speaker. og ja dens specs taler os imod det....

dens lydbillede var skævt (glemte jeg i første indlæg, det kan være rør der var fejl på, men ved ombytning af dem var det stadig i samme side) synes ikke den var specielt kølig, den spillede bare ikke korrekt, hverken musik eller stemmer"

Den lyder defekt, eller også har der måske været noget i dit system, der var defekt. Min åbner virkelig op for lyden, når kommer op over de 50-60 (selvfølgelig afhængig af musikken. Kender du Robben Ford? fed blues med gang i den. hvis jeg spiller det på 55, så har den stadig helt styr på det. Trommerne knalder igennem, guitaren synger, og musikken får virkelig nerve.

edit: grunden til at jeg ikke spiller højere er dels naboer, dels at jeg ikke synes det lyder bedre, bare fordi det bliver højere..

Jeg har også prøvet at mit system spillede skævt, men det var fordi jeg havde min ene højttaer stående op i et hjørne, mens den anden stod frit Altså forkert opstilling af højttaler - er heldigvis blevet klogere siden. Jeg har aldrig bemærket at der skulle være forskel på højre og venstre kanal, ud over stereo effekten selvfølgelig.

Jeg begynder mere og mere at tro at din Pathos simpelthen har været defekt. Hvis det er tilfældet, vil jeg sige at det er ærgeligt at du ikke har fået fuldt udbytte af den. den kan altså mere end hvad du lige regner med.

Må jeg spørge dig, hvor du købte den og hvad du gav for den? du kan evt svare i en pm, hvis det ikke skal være officielt.

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 November 2004 kl. 11:14 | IP-adresse registreret  

Opstilling er altid noget jeg forsøger mig meget med.. selv hvis jeg prøvede at kompensere ved at stille dem skævt hjalp det ikke meget på lydbilledet.. som sagt tidligere var mit rum virkelig elendigt, og der var en dør på bagvæggen.. hvis jeg åbnede den på vidt gab, så var lydbilledet centreret, men mistede den sparsommelige dybde der var..

jeg har os haft speakerne helt ude, ja prøvet alt, os spille på en anden led i rummet uden det hjalp..

PS: De var slet ikke vinklet så meget som det ser ud til

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette forum er blevet låst af Administrator.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes