Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. juni 2026 | 13:31   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Spørgsmål - kategorien er lukket (Forum låst Forum låst)
 HIFI4ALL Forum : Spørgsmål - kategorien er lukket
Emne Emne: Din mulighed for at være kreativ (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mackenhauer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Januar 2005
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 03 Januar 2005 kl. 16:47 | IP-adresse registreret  

Jeg står for at skal købe mig et stereo anlæg altså ikke souround. Jeg har valgt at afsætte max omkring 8500 til alt inkl kabler og højtalere.

Jeg skal bruge anlæget til at spille ca 20 kvm op både til hverdag og fest og genre mæssigt skal det kunne klare alt fra Ramstein til de blødere og mere stille genre.

Mit problem er i midlertid at jeg ikke har det fjerneste forstand på HiFi så det er er her jeg har brug for lidt hjælp.

Jeg har været et smut nede i HiFiKlubben og her der fik jeg anbefalet NAD's 320BEE (2999.-) og C521BEE (1999.-) samt et par B&W DM303 højtalere (1099 pr. stk) NAD anlægget spillede efter min mening også godt men jeg savnede dog en tuner gerne både FM og DAB.

Nu kommer mit spørgsmål så. Hvad ville du vælge at smide dine penge i hvis du skulle købe et anlæg. Vil du vælge NAD eller evt et helt andet? Da jeg ikke kender ret meget til HiFi vil jeg lige tillade mig at stille et spørgsmål som i nogens ører nok vil lyde tåbeligt. Jeg mener at hvae hørt at almindeligt antennekabel skulle være et udmærket og billigt alternativ til et rigtigt højtaler kabel. Kan det passe eller er jeg helt ' i skoven'.

Jeg håber meget at der er nogen som har et par forslag til hvad jeg kunne overveje at købe.

VH. Martin

Til top Vis mackenhauer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mackenhauer

schrez
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 03 Januar 2005 kl. 17:03 | IP-adresse registreret  

Prøv søgefunktionen på de seperate dele. der vil komme et væld af forslag. god jagt!!
Til top Vis schrez's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af schrez

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Sendt: 03 Januar 2005 kl. 17:06 | IP-adresse registreret  

har du overvejet at købe noget brugt?

der får man temmeligt meget mere for pengene....

kig i andre forretninger, bed om et "pakketilbud". hifiklubben kan ikke give dig kontant rabat da de er et franchise, men det kan andre forretninger....

din ide med alm ledning er ikke helt dum, hvis man absolut skal sparer....

men som en del andre nok også vil sige, så kan du jo overveje at smide lidt flere penge efter det... det er det værd.

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Sendt: 03 Januar 2005 kl. 18:17 | IP-adresse registreret  

mackenhauer skrev:

Jeg står for at skal købe mig et stereo anlæg altså ikke souround. Jeg har valgt at afsætte max omkring 8500 til alt inkl kabler og højtalere.

Jeg skal bruge anlæget til at spille ca 20 kvm op både til hverdag og fest og genre mæssigt skal det kunne klare alt fra Ramstein til de blødere og mere stille genre.

Mit problem er i midlertid at jeg ikke har det fjerneste forstand på HiFi så det er er her jeg har brug for lidt hjælp.

Jeg har været et smut nede i HiFiKlubben og her der fik jeg anbefalet NAD's 320BEE (2999.-) og C521BEE (1999.-) samt et par B&W DM303 højtalere (1099 pr. stk) NAD anlægget spillede efter min mening også godt men jeg savnede dog en tuner gerne både FM og DAB.

Nu kommer mit spørgsmål så. Hvad ville du vælge at smide dine penge i hvis du skulle købe et anlæg. Vil du vælge NAD eller evt et helt andet? Da jeg ikke kender ret meget til HiFi vil jeg lige tillade mig at stille et spørgsmål som i nogens ører nok vil lyde tåbeligt. Jeg mener at hvae hørt at almindeligt antennekabel skulle være et udmærket og billigt alternativ til et rigtigt højtaler kabel. Kan det passe eller er jeg helt ' i skoven'.

Jeg håber meget at der er nogen som har et par forslag til hvad jeg kunne overveje at købe.

VH. Martin

istedet for at bruge alm ledning, eller antennekabel til højttalerne. så smut ned i nærmeste fona, der kan du få højttalerkabel til under 10kr/meter der gør det langt bedre end dit alm 2x0,75mm lampeledning.

Jeg går ud fra at du ønsker at købe nye ting, nu da du er ny på området. ellers er det meget oplagt at handle brugt, da du får væsentligt mere for pengene.
Men med udgangspunkt i nye ting, kan jeg foreslå fx.

Forstærker: NAD C320BEE, som du jo har lyttet lidt til. Den har overrasket mig, man får egentlig en god forstærker for pengene. klik her for min mening om forstærkeren.
Den har som du sikkert har bemærket, ikke radio receiver indbygget. Det skal du derfor købe særskilt, det giver dig derfor også muligheden for at tilvælge DAB

Alternativt kan du kigge lidt på Harman/Kardon HK3380, den har indbygget AM/FM tuner, til 3000kr. Kan man lide designet, får man en stor forstærker, på trods af prisen. Der er kontrol over de fleste 'mindre' højttalere og god lyd. Så kan du altid indkøbe en DAB når du får skrabet flere penge sammen, for budgettet et lige knebent nok, hvis du også vil have DAB.

Højttalere: fx B&W DM309, også fra Hifiklubben. koster 2499kr/stk. eller måske noget Gale, billigt men med "mangler" i visse musikgenrer. den nye topmodel (har ikke hørt den endnu) koster 1299kr/stk.
Eller for at skifte forhandler, så hvad med lidt System Audio? eller en lille højttaler som spiller med STOR lyd; Rega. Der kommer snart en ny model R3, og selvom den ser meget lille ud, så spiller den fa.... godt. den vil komme til at koste omkring 5500kr/sæt.. (måske når den at komme inden du får bestemt dig, den skulle have været her i November, men jeg har endnu ikke hørt mere)

Kabler: man kan til nød, bruge de ofte medfølgende lakridssnører.. men ellers find det billigste profigold du kan opstøve. Det er gode kabler til billige priser, og højttalerkablet kunne nemt blive det ovennævnte fra FONA.

hvad med CDafspiller? har du en du kan bruge eller skal det også med i budgettet?
De billigste cdafspillere jeg lige kunne finde, koster omkring 1000kr. Men en billig dvdafspiller kan gøre det samme. de fås ofte til 339kr og opefter. men igen, det er ikke det bedste, men det kan gå an.

har du flere spørgsmål, så bare fyr løs. Vi er her for at hjælpe

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

mackenhauer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Januar 2005
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 03 Januar 2005 kl. 21:48 | IP-adresse registreret  

Hej..

Tak for alle svarene rart med lidt hjælp

Nå men jeg tager ind og besøger et par HiFi butikker i morgen for at se hvad de har og byde på. Vi også gerne prøve at høre lidt af Harman/Kardon's kram så jeg har noget at sammenligne med.

Til top Vis mackenhauer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mackenhauer

tonyax
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: København
Sendt: 03 Januar 2005 kl. 22:58 | IP-adresse registreret  

hmm mit bud

Dali Concept6 - 3000

og så måske det her NAD

http://www.hifi4all.dk/markedsplads/Annonce_S.asp?iType=2&am p;am p;iAd=27263

eller det her Cambridge, det er dog noget billigere, så har du også råd til Tuner http://www.hifi4all.dk/markedsplads/Annonce_S.asp?iType=2&am p;am p;iAd=27176

du kan evt også købe højtalerne brugt, så kommer du noget højere op i model rækkerne, har selv købt et sæt Dali 450 til 1500 som jeg er super glad for, dog er der en del herinde der IKKE deler min begejstring, men sådan er der så meget.

men sammen med Cambridge sættet og Dali 450 så er du nede på 3700 og så ca 300 til kabler så er der 4500 til en tuner

H/K & B&W snurrerundt
Til top Vis tonyax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonyax

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette forum er blevet låst af Administrator.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes