Forfatter |
|
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
Sendt: 12 November 2004 kl. 11:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det kun mig der finder det p***e irriterende, at visse folk igen og igen gen-indrykker deres salgsannoncer under køb/salg??
Eks har der de sidste par dage været en Restek Challenger og en TEAC VRDS20 HVER ENESTE dag.... Meget muligt at Rene er ekstrem desperat for at sælge den, men kunne man ikke opfordre til, at folk teger den lidt med ro....?
Fint nok at man måske gen-indrykker efter nogle dage, så ens annonce kommer til tops igen, men IKKE hver dag!!
|
Til top |
|
|
Administrator Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3105
|
Sendt: 12 November 2004 kl. 11:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Enig, men det handler om brugerne har en vist forståelse for andre, giver plads og sørger for at holde markedet sobert.
Det er op til den enkelte...
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 12 November 2004 kl. 11:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der ikke regler for dette??? Man kunne vel sige noget med min 3 dage før genindrykning.....
|
Til top |
|
|
JJAZ Branchemedlem

JJAZ
Bruger siden: 21 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 806
|
Sendt: 12 November 2004 kl. 12:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kunne man ikke gøre en genindrykning umulig indenfor en uge eller noget i den stil? __________________ JJAZ
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 12 November 2004 kl. 12:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Problemet er bare, at disse tåber sikkert sletter deres indlæg, og derefter opretter et magen til igen!
|
Til top |
|
|
Alex E Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2051
|
Sendt: 12 November 2004 kl. 12:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ser ikke det store problem, så længe at den gamle annonce slettes og der oprettes en ny med evt. ændringer, så er det vel reelt nok.
|
Til top |
|
|
Lar5 Forum Bruger

Bruger siden: 08 Marts 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 116
|
Sendt: 12 November 2004 kl. 12:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis folk så desperat gerne vil have deres annonce i toppen af forsiden, hvad så med at ændre lidt i annoncernes muligheder?
Annoncen har en løbetid på 10 - 14 dage (?) Hvad med om den kunne "hoppe til tops" på forsiden 3-4 gang af den periode. Der er så godtnok ikke garanti for at det altid er de nyeste annoncer der ses på forsiden, men der bliver lidt mere udskiftning. Det sikrer selvfølgelig ikke mod direkte misbrug...
|
Til top |
|
|
DKMIK Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 559
|
Sendt: 12 November 2004 kl. 14:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen af jer der har prøvet at sælge noget i KØB/SALG, det har jeg og 2 dage efter at man har indtryk sin annonce kommer der stort set ikke flere besøg på annoncen, sikkert fordi den er kommet så langt ned på listen at folk ikke gider kikke så langt, hvis man er heldig så er man på forsiden 1 til 2 timer men så er det også slut.
|
Til top |
|
|
3DX Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1930
|
Sendt: 12 November 2004 kl. 14:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
DKMIK skrev:
Er der nogen af jer der har prøvet at sælge noget i KØB/SALG, det har jeg og 2 dage efter at man har indtryk sin annonce kommer der stort set ikke flere besøg på annoncen, sikkert fordi den er kommet så langt ned på listen at folk ikke gider kikke så langt, hvis man er heldig så er man på forsiden 1 til 2 timer men så er det også slut.
|
|
|
Dav
det er nok rigtigt. men alternativet er, at der som nu, er så hurtig udskiftning i toppen, at man ikke kan følge med, fordi nogen reposter deres annonce en gang om dagen, -for at ligge på toppen.
jeg tror ikke mange, der seriøst er på udkik efter noget, ikke gider at lave en søgning på det de leder efter, og derefter kikker listen igennem.
man kunne måske lave en ændring, så der stod, "ny cd afspiller annonce", og når man så trykkede på linket, så kom man hen til ALLE de cd afspillere der var. på den måde kunne man måske, undgå at den specifikke annonce er så atraktiv at have på forsiden.
god weekend, Peter __________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
Til top |
|
|
3DX Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1930
|
Sendt: 10 Marts 2005 kl. 09:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
dav
tænk nu lige over det igen.
der er nu igen (ingen nævnt eller glemt) der poster deres ting dag efter dag.
giv dem nu lige en chance der er ikke så meget impuls køb med den slags, så jeg tro folk søger efter det, hvis de er på udkik efter det. __________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
Til top |
|
|
syska Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juli 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 493
|
Sendt: 10 Marts 2005 kl. 09:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
kan kun give 3DX 100% ret, repost af ens annonce tyder mere eller mindre på at det er noget man ikke kan sælge.... hvis folk endelig er på jagt efter noget skal de nok finde det, eller søge, plejer at tage en søgning igennem hvad der er til salg, foreks. leder jeg efter Efffektforstærker, og så har jeg nada interresse i preamp, cd, plov, speakers, you name it... med mindre tilbudet er super godt, men det er de jo ikke dem der reposter, for så var det jo blevet solgt....
Det der er på toppen, tjaaa, som regl ved man jo hvad man kigger efter, men hvis folk virkelig er så vilde med at komme af med deres ting, så de jo bare sænke prisen.... længere er den vel ikke.
Synes der skulle være mere generalle kategorier... og knapt så mange, ville gøre overblikket bedre...
// ouT
|
Til top |
|
|
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
Sendt: 10 Marts 2005 kl. 12:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
det samme "forbud" burde gælder annoncerne, jeg synes flere gange jeg har set en bestemt forhandler inderykke så meget på en gang at alle de andre bliver "presset ud", således at der i feltet med aktuelle tilbud kun er reklame for en enkelt forhandler.
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
Til top |
|
|
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
Sendt: 10 Marts 2005 kl. 12:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Betaler erhvervsannoncørerne ikke hver gang en annonce indrykkes? I så fald er det jo i orden.
|
Til top |
|
|
jetz Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 714
|
Sendt: 10 Marts 2005 kl. 12:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes fint at man kunne lave regler for den slags, ligesom de har inde på hifilink. Der er det kun tillladet at indrykke samme annonce én gang pr uge.
Jeg vil dog lige tilføje at jeg plejer at forny mine annoncer efter en 3-4 dages tid. Dette gøres udelukkende af den grund at hver gang den fornys, så resulterer det mærkeligt nok i flere henvendelser. Hvis der kom regler omkring dette ville jeg selvfølgelig overholde disse, det er klart. Jeg vil egentlig også tilskynde dem idet at jeg også kan se, at der er nogle få meget aggressive sælgere på brugtmarkedet.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 16 Marts 2005 kl. 14:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
HIFI4ALL.DK´s betingelser for brig af Køb Salg Bytte kan læses her: http://www.hifi4all.dk/markedsplads/retningslinier.aspVi tillader ikke 2 af samme annonce fra samme annoncør, men ganske som forummet, kan vi ikke gennemse alle annoncer. Derfor opfordres til at bruge rapportfunktionen! Kan i den forbindelse oplyse at det kommende marked afslører hvis man har flere af samme annoncer, og det bliver derfor langt nemmere af finde frem til annoncører, som ikke respektere de fastsatte regler. Regelsætte bliver i øvrigt strammet op, da nye funktioner på Køb Salg Bytte kommer til.!
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 16 Marts 2005 kl. 14:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Anden måde at gøre det på, et simpelthen at annoncer slet ikke listes efter seneste indrykkede, men alfabetisk som på f.eks. DBA.dk
Dog en metode, som jeg personligt ikke selv bryder mig om, men hvad siger andre?
Og lad nu en evt. debat være saglig og sober !!!
|
Til top |
|
|
marty Lukket konto

Konto lukket på anmodning fra bruger
Bruger siden: 27 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 205
|
Sendt: 16 Marts 2005 kl. 14:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alfabetisk er en meget god ide synes jeg for så er det nemmere at finde
tingene, hvis man leder efter et bestemt mærke. Men samtidig er jeg
også glad for at man kan vælge en bestemt art, f.eks højttalere, så det
skal i endelig ikke ændre.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 16 Marts 2005 kl. 14:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg taler naturligvis kun om listingen på forsiden ( "start" / defalut ) - derpå kan man vælge at sortere efter bestemt kriterier - f.eks. dato, produkttype etc..
|
Til top |
|
|
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
Sendt: 16 Marts 2005 kl. 14:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
lav så man maks kan indrykke 2 annoncer pr uge.. hvis man som nogle har et lille lager (som skifter hver uge) man vil ha solgt må man sætte det hele i den samme.. det vil rydde meget op
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 16 Marts 2005 kl. 14:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Live21 skrev:
lav så man maks kan indrykke 2 annoncer pr uge.. hvis man som nogle har et lille lager (som skifter hver uge) man vil ha solgt må man sætte det hele i den samme.. det vil rydde meget op |
|
|
Det er stort set umuligt at lave sådanne en begrænsning - man kan jo bare slette sin annonce, og indrykke igen. Det lyder nemt, men det er det langt fra i realiteten! Mit bedste bud er at de som bruger Køb Salg Bytte værner om området, og bruger rapportfunktionen!
|
Til top |
|
|