Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. maj 2025 | 22:55   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forum support (Forum låst Forum låst)
 HIFI4ALL Forum : Forum support
Emne Emne: Køb Salg Bytte annoncer - igen og igen! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 12 November 2004 kl. 11:44 | IP-adresse registreret  

Er det kun mig der finder det p***e irriterende, at visse folk igen og igen gen-indrykker deres salgsannoncer under køb/salg??

Eks har der de sidste par dage været en Restek Challenger og en TEAC VRDS20 HVER ENESTE dag.... Meget muligt at Rene er ekstrem desperat for at sælge den, men kunne man ikke opfordre til, at folk teger den lidt med ro....?

Fint nok at man måske gen-indrykker efter nogle dage, så ens annonce kommer til tops igen, men IKKE hver dag!!

Til top Vis Hurtig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurtig

Administrator
Administrator gruppe
Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: København
Sendt: 12 November 2004 kl. 11:47 | IP-adresse registreret  

Enig, men det handler om brugerne har en vist forståelse for andre, giver plads og sørger for at holde markedet sobert.

Det er op til den enkelte...
Til top Vis Administrator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Administrator Besøg Administrator's Websted

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 12 November 2004 kl. 11:49 | IP-adresse registreret  

Er der ikke regler for dette??? Man kunne vel sige noget med min 3 dage før genindrykning.....

JJAZ
Branchemedlem
Branchemedlem
JJAZ

Bruger siden: 21 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 12 November 2004 kl. 12:05 | IP-adresse registreret  

Kunne man ikke gøre en genindrykning umulig indenfor en uge eller noget i den stil?

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 12 November 2004 kl. 12:08 | IP-adresse registreret  

Problemet er bare, at disse tåber sikkert sletter deres indlæg, og derefter opretter et magen til igen!

Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 12 November 2004 kl. 12:20 | IP-adresse registreret  

Jeg ser ikke det store problem, så længe at den gamle annonce slettes og der oprettes en ny med evt. ændringer, så er det vel reelt nok.

Til top Vis Alex E Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alex E Nielsen Besøg Alex E Nielsen's Websted

Lar5
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Marts 2004
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 12 November 2004 kl. 12:20 | IP-adresse registreret  

Hvis folk så desperat gerne vil have deres annonce i toppen af forsiden, hvad så med at ændre lidt i annoncernes muligheder?

Annoncen har en løbetid på 10 - 14 dage (?) Hvad med om den kunne "hoppe til tops" på forsiden 3-4 gang af den periode. Der er så godtnok ikke garanti for at det altid er de nyeste annoncer der ses på forsiden, men der bliver lidt mere udskiftning. Det sikrer selvfølgelig ikke mod direkte misbrug...

Til top Vis Lar5's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lar5

DKMIK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 12 November 2004 kl. 14:17 | IP-adresse registreret  

Er der nogen af jer der har prøvet at sælge noget i KØB/SALG, det har jeg og 2 dage efter at man har indtryk sin annonce kommer der stort set ikke flere besøg på annoncen, sikkert fordi den er kommet så langt ned på listen at folk ikke gider kikke så langt, hvis man er heldig så er man på forsiden 1 til 2 timer men så er det også slut.  

Til top Vis DKMIK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DKMIK

3DX
Branchemedlem
Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 02 September 2004
Sendt: 12 November 2004 kl. 14:55 | IP-adresse registreret  

DKMIK skrev:

Er der nogen af jer der har prøvet at sælge noget i KØB/SALG, det har jeg og 2 dage efter at man har indtryk sin annonce kommer der stort set ikke flere besøg på annoncen, sikkert fordi den er kommet så langt ned på listen at folk ikke gider kikke så langt, hvis man er heldig så er man på forsiden 1 til 2 timer men så er det også slut.  

Dav

det er nok rigtigt. men alternativet er, at der som nu, er så hurtig udskiftning i toppen, at man ikke kan følge med, fordi nogen reposter deres annonce en gang om dagen, -for at ligge på toppen.

jeg tror ikke mange, der seriøst er på udkik efter noget, ikke gider at lave en søgning på det de leder efter, og derefter kikker listen igennem.

man kunne måske lave en ændring, så der stod, "ny cd afspiller annonce", og når man så trykkede på linket, så kom man hen til ALLE de cd afspillere der var. på den måde kunne man måske, undgå at den specifikke annonce er så atraktiv at have på forsiden.

god weekend, Peter

Til top Vis 3DX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 3DX Besøg 3DX's Websted

3DX
Branchemedlem
Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 02 September 2004
Sendt: 10 Marts 2005 kl. 09:34 | IP-adresse registreret  

dav

tænk nu lige over det igen.

der er nu igen (ingen nævnt eller glemt) der poster deres ting dag efter dag.

giv dem nu lige en chance  der er ikke så meget impuls køb med den slags, så jeg tro folk søger efter det, hvis de er på udkik efter det.

Til top Vis 3DX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 3DX Besøg 3DX's Websted

syska
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juli 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 10 Marts 2005 kl. 09:49 | IP-adresse registreret  

kan kun give 3DX 100% ret, repost af ens annonce tyder mere eller mindre på at det er noget man ikke kan sælge.... hvis folk endelig er på jagt efter noget skal de nok finde det, eller søge, plejer at tage en søgning igennem hvad der er til salg, foreks. leder jeg efter Efffektforstærker, og så har jeg nada interresse i preamp, cd, plov, speakers, you name it... med mindre tilbudet er super godt, men det er de jo ikke dem der reposter, for så var det jo blevet solgt....

Det der er på toppen, tjaaa, som regl ved man jo hvad man kigger efter, men hvis folk virkelig er så vilde med at komme af med deres ting, så de jo bare sænke prisen.... længere er den vel ikke.

Synes der skulle være mere generalle kategorier... og knapt så mange, ville gøre overblikket bedre...

// ouT

Til top Vis syska's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af syska Besøg syska's Websted

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 10 Marts 2005 kl. 12:01 | IP-adresse registreret  

det samme "forbud" burde gælder annoncerne, jeg synes flere gange jeg har set en bestemt forhandler inderykke så meget på en gang at alle de andre bliver "presset ud", således at der i feltet med aktuelle tilbud kun er reklame for en enkelt forhandler.

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Sendt: 10 Marts 2005 kl. 12:08 | IP-adresse registreret  

Betaler erhvervsannoncørerne ikke hver gang en annonce indrykkes? I så fald er det jo i orden.
Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

jetz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 10 Marts 2005 kl. 12:18 | IP-adresse registreret  

Jeg synes fint at man kunne lave regler for den slags, ligesom de har inde på hifilink. Der er det kun tillladet at indrykke samme annonce én gang pr uge.

Jeg vil dog lige tilføje at jeg plejer at forny mine annoncer efter en 3-4 dages tid. Dette gøres udelukkende af den grund at hver gang den fornys, så resulterer det mærkeligt nok i flere henvendelser. Hvis der kom regler omkring dette ville jeg selvfølgelig overholde disse, det er klart. Jeg vil egentlig også tilskynde dem idet at jeg også kan se, at der er nogle få meget aggressive sælgere på brugtmarkedet.

Til top Vis jetz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jetz

Administrator
Administrator gruppe
Administrator gruppe

Sendt: 16 Marts 2005 kl. 14:22 | IP-adresse registreret  

HIFI4ALL.DK´s betingelser for brig af Køb Salg Bytte kan læses her:
http://www.hifi4all.dk/markedsplads/retningslinier.asp

Vi tillader ikke 2 af samme annonce fra samme annoncør, men ganske som forummet, kan vi ikke gennemse alle annoncer. Derfor opfordres til at bruge rapportfunktionen!

Kan i den forbindelse oplyse at det kommende marked afslører hvis man har flere af samme annoncer, og det bliver derfor langt nemmere af finde frem til annoncører, som ikke respektere de fastsatte regler.

Regelsætte bliver i øvrigt strammet op, da nye funktioner på Køb Salg Bytte kommer til.!
Til top Vis Administrator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Administrator Besøg Administrator's Websted

Administrator
Administrator gruppe
Administrator gruppe

Sendt: 16 Marts 2005 kl. 14:31 | IP-adresse registreret  

Anden måde at gøre det på, et simpelthen at annoncer slet ikke listes efter seneste indrykkede, men alfabetisk som på f.eks. DBA.dk

Dog en metode, som jeg personligt ikke selv bryder mig om, men hvad siger andre?

Og lad nu en evt. debat være saglig og sober !!!

marty
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket på anmodning fra bruger

Bruger siden: 27 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 16 Marts 2005 kl. 14:40 | IP-adresse registreret  

Alfabetisk er en meget god ide synes jeg for så er det nemmere at finde tingene, hvis man leder efter et bestemt mærke. Men samtidig er jeg også glad for at man kan vælge en bestemt art, f.eks højttalere, så det skal i endelig ikke ændre.
Til top Vis marty's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af marty

Administrator
Administrator gruppe
Administrator gruppe

Sendt: 16 Marts 2005 kl. 14:42 | IP-adresse registreret  

Jeg taler naturligvis kun om listingen på forsiden ( "start" / defalut ) - derpå kan man vælge at sortere efter bestemt kriterier - f.eks. dato, produkttype etc..

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 16 Marts 2005 kl. 14:43 | IP-adresse registreret  

lav så man maks kan indrykke 2 annoncer pr uge.. hvis man som nogle har et lille lager (som skifter hver uge) man vil ha solgt må man sætte det hele i den samme.. det vil rydde meget op

Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21

Administrator
Administrator gruppe
Administrator gruppe

Sendt: 16 Marts 2005 kl. 14:45 | IP-adresse registreret  

Live21 skrev:

lav så man maks kan indrykke 2 annoncer pr uge.. hvis man som nogle har et lille lager (som skifter hver uge) man vil ha solgt må man sætte det hele i den samme.. det vil rydde meget op

Det er stort set umuligt at lave sådanne en begrænsning - man kan jo bare slette sin annonce, og indrykke igen.

Det lyder nemt, men det er det langt fra i realiteten!

Mit bedste bud er at de som bruger Køb Salg Bytte værner om området, og bruger rapportfunktionen!

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes