| Forfatter |
|
micma18 Branchemedlem

HM Elektronik
Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2120
|
| Sendt: 12 Juli 2004 kl. 20:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er blevet lidt foruroliget, over min gamle NAD310 integreret forstærker... Jeg sad lige og testede ved at køre balancen fra den ene kanal til den anden osv. Men det slog mig, at kanalerne lyder ikke helt ens! Det er lisom der er meget mere bas på højre kanal end på venstre... Det kan overhovedet ikke høres hvis den balancen står i midten! Og på pre-out er der heller ikke nogen forskel!
Jeg tænkte selv på om det kunne være lytterne i strømforsyningen, men på den anden side, så burde de jo slides ens?? De sidder jo næsten lige op af hinanden...
Den er jo rimelig ubrugeligt så, hvis jeg sidder og bruger den som reference... 
|
| Til top |
|
| |
micma18 Branchemedlem

HM Elektronik
|
| Sendt: 12 Juli 2004 kl. 20:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har forresten også prøvet med 2 forskellige sæt ht'er, for at se om den var dele filtret, men det er det ikke!
|
| Til top |
|
| |
tonyax Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2705
|
| Sendt: 12 Juli 2004 kl. 20:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
øhh nu har jeg også for lang tid haft en, dog kun i en uge. Men mener nu også der var forskel på højre og venstre, men hvis der ikke er nogen forskel når man høre stereo er det jo fint nok. Fik byttet min til en 312er pga manglende stik til hørebøffer.
Er det ikke den hvor balance knappen er integreret i volume knappen?? __________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 12 Juli 2004 kl. 20:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er ikke helt med, det skulle jo ikke gerne være det samme som de to højttalere spillede medmindre vi snakker mono ?
__________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
micma18 Branchemedlem

HM Elektronik
|
| Sendt: 12 Juli 2004 kl. 20:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo, men bruger nu også balance knappen på sourcen istedetfor... men jeg synes nu det lyder lidt urealistisk at de skulle ha lavet den så kanalerne ikke er ens?
Men jeg har også været ved at læse et par tråde rundtomkring på nettet, omkring 310'eren, og de siger godtnok at det er en lidt speciel konstruktion... men aligevel?
|
| Til top |
|
| |
micma18 Branchemedlem

HM Elektronik
|
| Sendt: 12 Juli 2004 kl. 20:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Juul skrev:
| Er ikke helt med, det skulle jo ikke gerne være det samme som de to højttalere spillede medmindre vi snakker mono ? |
|
|
Nej self. heller ikke det samme på den måde... men at frekvens gangen for de 2 kanaler er forskelliger.
|
| Til top |
|
| |
Erik K Forum Bruger

Bruger siden: 02 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 35
|
| Sendt: 14 Juli 2004 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej! Prøv at bytte kanalerne v-h h-v det kan meget vel være dit lytterum der snyder dig.
Mvh Erik K __________________ EKH
|
| Til top |
|
| |
micma18 Branchemedlem

HM Elektronik
|
| Sendt: 15 Juli 2004 kl. 01:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Erik K skrev:
|
Hej! Prøv at bytte kanalerne v-h h-v det kan meget vel være dit lytterum der snyder dig.
Mvh Erik K
|
|
|
Tror faktisk du har fat i noget af det rigtige! Nu prøvede jeg lige at bytte om på kanalerne, og problemet var stadig det samme... Og jeg er ret sikker på det ikke er højtalerne der er noget i vejen med, da jeg har prøvet med et andet sæt også. Men jeg er noget overrasket over hvor meget placeringen har indvirkning på dem så! for forskellen på højtalernes placering, er ikke ret stor... der står en reol ved siden af de højre højtaler? Og jeg synes stadig det er lidt suspekt at det har stort set lige så stor effekt på en helt anden højtaler også... Men det er jo nok ikke så mange andre forklaringer på det så 
Men jeg er sku lidt træt af det, for jeg har ikke rigtig mulighed for at placere højtalerne anderledes, og det ville ellers helt klart være en fodel, hvis jeg bare kunne bruge en balance knap til at flytte signalet fra den ene speaker til den anden, når jeg lige skal høre forskel på noget... Men det er der jo ikke noget at gøre ved så 
|
| Til top |
|
| |