Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 10:04   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: mere effekt eller en sub (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
garfield
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2003
Status: Offline
Sendt: 18 Juli 2004 kl. 21:48 | IP-adresse registreret  

HEY ALLE

Jeg sidder her og tænker på hvordan jeg skal gøre mit sorrund setup lidt bedre. Jeg har en pioneer vsa-ax10 surround forstærker med et par audiovector 6 højtalere som front. Jeg mente at disse var store nok til at man ikke behøvede en sub i systemet. det skal nævnes at jeg bruger systemet til både sorround og stereo. Men jeg syntes nu der mangler noget bund. både når jeg høre surround og stereo. Jeg kan ikke helt finde ud af om det er fordi der ikke er kraft nok i min forstærker eller fordi højtalerne, som jeg ellers er ret glade for, bare ikke spiller så dybt. Jeg syntes nu at jeg har hørt denne højtaler spille ret dybt.

Mine overvejelser går som sagt på at enten købe en effekt forstærker eller suplere med en sub?

Hvis der er nogen der har nogen ideer ville det glæde mig meget hvis i ville dele dem med mig

Også gerne forslag til specifikt udstyr der ville passe godt til denne kombination. Jeg havde forestillet mig at bruge omkring 5000....måske brugt.

Til top Vis garfield's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af garfield

troelskn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 19 Juli 2004 kl. 08:28 | IP-adresse registreret  

Der kan være mange årsager til at du føler der er for lidt bas. Det kan være et interaktions problem mellem højttalere og rummet du spiller i. Du kan prøve at flytte højttalerne rundt. Hvis du mangler inspiration kan du finde mange tråde om højttaler placering og bas her i forum.

Lån en effektforstærker og prøv, Jeg kan anbefale tact sda2175 den har power til selv de sværeste højttalere. Jeg vil tro at det vil give et generelt løft i lydkvaliteten at køre med et seperat effekttrin til fronterne.

Hvis det virker så ved du det, hvis det ikke er nok og kvaliteten af bassen er god nok med din pioneer så prøv at låne en sub med hjem.

tonyax
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: København
Sendt: 19 Juli 2004 kl. 12:19 | IP-adresse registreret  

mine Dali 450 blev meget mere detaljeret og bunden meget mere fast og unødvendig gjorde min sub, efter jeg fik fat i en ordentlig effektblok. Så tror at en Ordentlig effekt del er løsningen, men nu kender jeg ikke dine højtalere, så skal ikke sige at det ikke er der fejlen ligger...

H/K & B&W snurrerundt
Til top Vis tonyax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonyax

Niels Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 19 Juli 2004 kl. 13:04 | IP-adresse registreret  

Problemet er sikkert rum tilpasning, kan du flytte en højttaler ud i lyttepositionen, så kan du gå rundt hvor de plejer at stå så hører du nemt hvor bassen er stærkest. Prøv en opsætning a la Cardas.  Ikke alle har mulighed for at have deres højttalere stående sådan, men det er morsomt at prøve. Ellers, Antal watt betyder ikke det store, det der betyder noget er strømstyrken, der er flere der har Marantz 7300 f.eks. og de har koblet en MM7000 effekttrin på til front kanalerne, stor forbedring. En sub, eller en effekt forstærker mere, det er et vanskeligt valg.
Til top Vis Niels Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Niels Nielsen

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes