| Forfatter |
|
kristian Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2004
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 30 Oktober 2004 kl. 17:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej drenge
Jeg er den lykkelige ejer af et par Kef 104.2 ref., men den stakkels indehaver af et fancy Technics anlæg (forforstærker su-c800um2 + effektfor. se-a900sm2). Jeg har den ærgerlige mistanke, at dette anlæg ikke får det bedste frem i højtalerne (det ser deriomd godt ud), og kunne derfor godt ønske mig en anden forstærker. Hvad ville i købe? Det skal helst være prismæsigt overkommeligt, da jeg er en fattig mand. Noget brugt tænker jeg og omkring de 4000 kroner (som jeg regner med at kunne få for min kæreste i Capetown på det hvide slavemarked).
|
| Til top |
|
| |
Postmanden Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 385
|
| Sendt: 30 Oktober 2004 kl. 17:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej K
Måske en Cayin 252B. Den fås til ca 4-5 k brugt og er bestemt en lækker forst. Du kan evt læse testen af den her på siden.
God jagt  __________________ Mvh Postmanden / Jan.
Husk, er du i tvivl, er du ikke i tvivl. ( M Bodilsen 1994 )
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 30 Oktober 2004 kl. 17:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 30 Oktober 2004 kl. 17:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
NAD C352 (3.999.- NY) .. se hifiklubbens hjemmeside for info.. jeg kan ikke linke til den..
Cayin 251B 2x150w (8ohm) 4000kr (Fra DBA.dk)
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 30 Oktober 2004 kl. 17:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
kristian skrev:
|
Noget brugt tænker jeg og omkring de 4000 kroner (som jeg regner med at kunne få for min kæreste i Capetown på det hvide slavemarked).
|
|
|
Har du billeder af hende? Måske er jeg interesseret! God pris gives naturligvis
|
| Til top |
|
| |
Finn29 Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2130
|
| Sendt: 31 Oktober 2004 kl. 06:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kunne jo i første omgang nøjes med at skifte effekten, deres forforstærkere er ikke så ringe som deres renome. problemet ligger hovedesageligt i at deres effekter ikke er strømstærke nok, og kef kræver en rimelig stabil forstærker.
ydermere kan du jo gemme sådan en karl lidt væk og bevare det fancy look  __________________ Hilsen Finn / Finn29
<a href="http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=50141 ">
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3209
|
| Sendt: 31 Oktober 2004 kl. 21:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 31 Oktober 2004 kl. 22:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Finn29 skrev:
|
Du kunne jo i første omgang nøjes med at skifte effekten, deres forforstærkere er ikke så ringe som deres renome. problemet ligger hovedesageligt i at deres effekter ikke er strømstærke nok, og kef kræver en rimelig stabil forstærker.
ydermere kan du jo gemme sådan en karl lidt væk og bevare det fancy look 
|
|
|
Det er et no-go - lige nøjagtigt de forforstærkere har ikke meget med rigtige forforstærkere at gøre. Det man har gjort er ganske enkelt at dele en integreret forstærker op i to kasser - forforstærkeren her skal have strøm fra effekt-delen med et special-kabel, for ellers fungerer den ikke!
Man skal op i en SE-A1000 før man har en der kan stå som stand-alone! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Finn29 Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2130
|
| Sendt: 01 November 2004 kl. 05:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
Finn29 skrev:
|
ydermere kan du jo gemme sådan en karl lidt væk og bevare det fancy look 
|
|
|
Det er et no-go - lige nøjagtigt de forforstærkere har ikke meget med rigtige forforstærkere at gøre. Det man har gjort er ganske enkelt at dele en integreret forstærker op i to kasser - forforstærkeren her skal have strøm fra effekt-delen med et special-kabel, for ellers fungerer den ikke!
Man skal op i en SE-A1000 før man har en der kan stå som stand-alone!
|
|
|
Ups ja det er SQ da rigtigt og det vidste jeg jo egentlig godt, men derfor kan man jo godt smide en anden effekt på alligevel så fungere den gamle jo bare som strømforsyning
__________________ Hilsen Finn / Finn29
<a href="http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=50141 ">
|
| Til top |
|
| |