Bruger siden: 09 Marts 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9
Sendt: 09 Marts 2005 kl. 17:08 | IP-adresse registreret
Jeg har lige købt en Denon AVR-3805 og B&W 604 S3. Når jeg
skruer godt op(der står -3 på reciver, men det ER højt), begynder den
at "kludre" i bassen. I Hifi-Klubben fik jeg at vide at jeg skulle købe
en effektforstærker eller skrue ned. Burde man ikke kunne klare
det ved at bruge mine to "BackSurround" udgange og lave
bi-amping? I så fald... Hvordan gør man? Findes der en DK
vejledning? Hvilke kabler? Andet???
Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1597
Sendt: 09 Marts 2005 kl. 17:17 | IP-adresse registreret
NoClue skrev:
Jeg har lige købt en Denon AVR-3805 og B&W 604 S3. Når jeg skruer godt op(der står -3 på reciver, men det ER højt), begynder den at "kludre" i bassen. I Hifi-Klubben fik jeg at vide at jeg skulle købe en effektforstærker eller skrue ned. Burde man ikke kunne klare det ved at bruge mine to "BackSurround" udgange og lave bi-amping? I så fald... Hvordan gør man? Findes der en DK vejledning? Hvilke kabler? Andet???
Du får måske bedre lyd ved at biampe, men hvis problemet er, at forstærkeren mangler strøm til at spille så højt, som du gerne vil, så tror jeg ikke det hjælper at biampe. Eftersom de ekstra bagkanaler får strøm fra den samme strømforsyning tror jeg ikke det gør nogen forskel lige på det punkt.
Jeg tør ikke sige, hvordan man præcis gør på en 3805
Bruger siden: 11 April 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 511
Sendt: 10 Marts 2005 kl. 16:26 | IP-adresse registreret
Det lyder da lidt mystisk at en 3805 ikke kan fylde nogle forholdsvis små højtallere som 603'erne ud??? Jeg har en 2802 og 603'ere og der er sku ikke noget at komme efter..jeg vil nok nærmere sige at højtallerne ikke kan mere når jeg giver den gas.....men det kan være det bare er mig og mine øre???
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum