| Forfatter |
|
dumbo Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2296
|
| Sendt: 21 September 2005 kl. 10:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
finn52 Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1380
|
| Sendt: 21 September 2005 kl. 12:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ikke hørt forstærkersættet, men har læst en del tests (bl.a. HiFi og Elektronik), hvor sættet bliver rost for rigtig god lyd. Jeg mener at det er en dansk konstruktion.
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 21 September 2005 kl. 12:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
p_porskjær Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 345
|
| Sendt: 21 September 2005 kl. 12:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Send evt. mig en pm, hvis du stadig er interesseret. Jeg har haft et sæt engang.
MVH Peter
|
| Til top |
|
| |
dumbo Forum Bruger

|
| Sendt: 21 September 2005 kl. 13:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for det indkomne indtil videre.....
Nogen der kender noget til, om det er ustabilt osv? Og hvad med prisen, skal lige siges at det er justeret osv. for 5 K ifølge ejeren?
|
| Til top |
|
| |
jero Forum Bruger

Bruger siden: 20 Maj 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 199
|
| Sendt: 21 September 2005 kl. 13:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes du skal ringe ind til Audio Art hvor "OVC" Allan konstruktøren holder til huse.
Det springer mig i øjnene at der er anvendt LA audio kondensatorer det tror jeg ikke er standart men det må Allan kunne rede ud for dig.
Trafo´erne er ikke de gode og dyre Tamura som Allan har brugt i en del af sine konstruktioner , jeg ville spørge lidt ind til hvilke der sidder i sættet.
At vurdere om sættet er pengene værd er efter min overbevisning ikke muligt ud fra sælgers oplysninger, dertil skal der lidt mere konkret info til.
|
| Til top |
|
| |
dumbo Forum Bruger

|
| Sendt: 21 September 2005 kl. 13:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu ved jeg ikke lige, om det er samme sæt som der er vist billeder af i den anden tråd....måske andre kan hjælpe der?
Jeg tror nok, at dette sæt skulle være originalt....har da ikke forstået andet på sælger! Der skulle være skiftet nogle modstande, som ikke længere holdt værdien, men det skulle osse være det!
|
| Til top |
|
| |
dumbo Forum Bruger

|
| Sendt: 21 September 2005 kl. 13:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kører de forresten i klasse-A, eller klasse-AB?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 21 September 2005 kl. 13:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
dumbo skrev:
|
Nu ved jeg ikke lige, om det er samme sæt som der er vist billeder af i den anden tråd....måske andre kan hjælpe der?
Jeg tror nok, at dette sæt skulle være originalt....har da ikke forstået andet på sælger! Der skulle være skiftet nogle modstande, som ikke længere holdt værdien, men det skulle osse være det!
|
|
|
Det er præcis det samme sæt der er billede af.
__________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
jero Forum Bruger

Bruger siden: 20 Maj 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 199
|
| Sendt: 21 September 2005 kl. 13:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
OK , sorry my mistake
Jeg ville nu bede sælger om at sende dig et par billeder af blokkene uden svøb for det er da rart at danne sig et overblik over hvad der er under "kølerhjelmen" .
OVC har lavet et hav af forskellige varianter af deres produkter grundet videreudvikling af samme.
De har dog i en årrække kørt med Tamura transformatorer og her ville jeg sikre mig at der sad sådanne i forstærkeren.De er af meget høj standart og vil give dig et godt fundament for en vellydende konstruktion.
Rørene er skiftet , men hvilke mærker er de skiftet med ?
|
| Til top |
|
| |
dumbo Forum Bruger

|
| Sendt: 21 September 2005 kl. 13:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå ok....vidste jeg så ikke Spencer! 
Og hvad angår det sidste, så må jeg være dig svar skyldig! Så meget ved jeg ikke om dem, og kender ikke meget til rør i det hele taget!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 21 September 2005 kl. 13:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
dumbo skrev:
|
Nå ok....vidste jeg så ikke Spencer! 
Og hvad angår det sidste, så må jeg være dig svar skyldig! Så meget ved jeg ikke om dem, og kender ikke meget til rør i det hele taget!
|
|
|
Nej - om sættet står helt som originalt med elektrolytter, er svært at sige. De elektrolytter der står LA-Audio på, var i hvert fald ikke billige i indkøb. Lennart Andersen der byggede LA-Audio forstærkere (og andet), brugte komponenter af ekstrem høj kvalitet i sine konstruktioner.
Om det så er Black Gate kondensatorer eller et andet mærke, vil andre måske kunne svare på? __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
p_porskjær Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 345
|
| Sendt: 21 September 2005 kl. 14:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der sad la-audio komponenter i dem jeg havde engang. Og de var efter min bedste viden ganske originale.
|
| Til top |
|
| |
dumbo Forum Bruger

|
| Sendt: 21 September 2005 kl. 14:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med Bias? Hvor tit skal sådan noget justeres, og kan man selv gøre det?
Og er der nogen kommentarer til prisen?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 21 September 2005 kl. 15:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
dumbo skrev:
|
Hvad med Bias? Hvor tit skal sådan noget justeres, og kan man selv gøre det?
Og er der nogen kommentarer til prisen?
|
|
|
Hvor tit BIAS skal justeres afhænger af den aktuelle model. Rørenes temperatur, og kølingen i kabinettet har indflydelse, samt kvaliteten af BIAS-potmetret, modstandenes stabilitet og forstærkerens/rørenes alder m.m.
Du må efter bedste evne udspørge sælger, og håbe på et ærligt svar.
Spørger man nogle af guruerne herinde, sender flere deres forstærker på værksted blot de tror at den er drevet lidt i data.
Ejeren bør vide mest om netop den model.
Jeg forsøgte tidligere at få svar på et lignende spørgsmål herinde, men spurgte de forkerte mennesker til at starte med - desværre.
Et af de mest flabede svar jeg fik, var at spørge på et udenlandsk forum i stedet, da 'han' havde fortalt hvad han vidste om emnet, og ingen andre i kongeriget Danmark, måtte vide mere end 'ham'. 
Utroligt at nogle mener at ingen andre end dem selv ved noget. 
(Samme person ved iøvrigt ikke at der er dobbelt så mange trafoer i en stereoforstærker som i en monoblok - sædvanligvis ).
__________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
dumbo Forum Bruger

|
| Sendt: 21 September 2005 kl. 15:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror ikke sælger har haft sættet vildt længe, men han mente at bias skulle justeres ca. hvert 2.-3. år! Ved ikke hvordan det lyder?
Og ja, det er sgu svært. Jeg er selv fuldstændig "rookie" hvad angår rør, så derfor er jeg lidt urolig, for at komme til at købe katten i sækken! Ikke fordi jeg tror sælger vil snyde mig, men vil jo gerne købe noget ordentligt, og til den rigtige pris!
Han kommer for iøvrigt forbi med sættet om en times tid, så det blir spændende at lytte til det.... 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 21 September 2005 kl. 15:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så må du give sættet en chance, og lade det varme op en time eller to, hvis sælger har tid til at vente.
Her hjælper lidt godt at spise og drikke gerne på tålmodigheden. 
Om prisen er korrekt, må du selv vurdere ud fra din økonomi, og preferencer om lyd.
Hvis du lader være med at tænke på gensalgsværdi, men kun tænker på hvad sættet er værd for dig, vil du bedst kunne bedømme det.
Nogle tænker kun på om de kan sælge igen uden tab, og glemmer helt at lytte til om det passer til deres smag.
Skulle det evt. senere vise sig at være mindre 'værd', gør det vel kun en forskel hvis du skal sælge sættet uden tab?
Der hvor det er et problem, er hvis der ikke kan skaffes nye stumper til, og det er sjældent et problem med rørforstærkere der bruger 'almindelige' komponenter.
Det er heldigvis ikke som et kamera, der desværre ikke kan skaffes dele til, eller noget mikroelektronik der ikke kan loddes på, fordi det hele er for småt. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
dumbo Forum Bruger

|
| Sendt: 21 September 2005 kl. 15:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder jo fornuftigt Spencer..... 
Nå må vi se, hvad der ender med.....skal nok lige skrive lidt bagefter, hvad end min beslutning så blir! 
|
| Til top |
|
| |