Tilbage til HIFI4ALL.DK 27. juni 2026 | 08:52   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Problem Med NAD 218THX (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jespera
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 Oktober 2004
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 109
Sendt: 22 Marts 2006 kl. 21:04 | IP-adresse registreret  

Jeg har en NAD 218THX til prøve af en kammerat da jeg havde regnet med at jeg skal købe den af ham.. Den spiller nu også meget fint til mine Cerwin Vega DC1515.. problemet er bare at den ene udgang  til højtaleren ik rigtig vil spille.. når man høre det lige så stille er der kun lyd i den højre højtaller men så når man skruer op for den så der kommer noget tryk på så begynder den anden at skratte lidt og pludeselig spiller den også.. og når man skruer ned igen kan den også godt blive ved med at spille eller pludselig gå væk igen.. lidt irriterende i længden så ville høre om i havde en ide til hvad det er der kan være i vejen med den NAD forstærker..?

Til top Vis Jespera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jespera
 
Jokerman
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 412
Sendt: 22 Marts 2006 kl. 21:08 | IP-adresse registreret  

Det lyder mere som om det er forforstærkeren der trænger til at få renset potmeteret. 

__________________
---> Lige børn leger bedst..
Mit Stereo Setup
Til top Vis Jokerman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jokerman
 
McAllan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Marts 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1279
Sendt: 22 Marts 2006 kl. 21:26 | IP-adresse registreret  

Prøv at bytte rundt mellem forforstærker og effekt. Forstået på den måde at forforstærkerens højre kanal sættes til effektforstærkerens venstre og omvendt.
Hvis problemet er i samme kanal på effekten, er den den der er problemet ellers er det forforstærkeren.

Som Jokerman siger, så er et potmeter en oplagt mulighed, men det kan være så meget andet. Er det effekten kan det være alt fra banale løse forbindelser til slidt relæ og transistorer der praktisk talt er stået af (har været ude for den oplevelse med præcis den opførsel, hvor det var udgangstransistorerne der var problemet).

Så start med at finde ud af hvor problemet er; for-, effekt- eller kabler. Er det et apparat bør du nok få en der kan lidt elektronik til at kigge på dem. Kabler... Ja, så skal de skiftes.


__________________
(\_/)       Mvh Morten
(O.o)      Se mit HiFi & Snurre her! (ej opdateret)
(> < )     PPAv2 - DIY bøf-forst.
Til top Vis McAllan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af McAllan
 
Jespera
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 Oktober 2004
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 109
Sendt: 22 Marts 2006 kl. 21:30 | IP-adresse registreret  

jamen det er effekt forstærkeren som er problemet.. da jeg har brugt for forstærkeren i dag lige inden jeg skiftede min gamle effekt forstærker ud med den NAD forstærker.. så det er måske en dyr fornøjelse hvis jeg skal til at ha den reperaret..?
Til top Vis Jespera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jespera
 
McAllan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Marts 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1279
Sendt: 22 Marts 2006 kl. 21:33 | IP-adresse registreret  

Dyr og dyr... Hvis du vælger et prf værksted skal de jo have deres timeløn, men materialemæssigt burde det ikke være så dyrt. Hvis du siger der er forstærkeren tror jeg mest på det er relæet der er problemet uden selvfølgelig at vide det med sikkerhed. Det koster nok ½-1 times arbejde at fixe + et relæ, som efter forgodtbefindende kan koste mellem 50 og 200 kr.  (OBS, jeg plejer at ordne det selv, så skal ikke gøre mig klog på det, men det er mit bud, ved ikke hvornår jeg sidst havde noget til rep )

__________________
(\_/)       Mvh Morten
(O.o)      Se mit HiFi & Snurre her! (ej opdateret)
(> < )     PPAv2 - DIY bøf-forst.
Til top Vis McAllan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af McAllan
 
Jespera
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 Oktober 2004
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 109
Sendt: 22 Marts 2006 kl. 21:39 | IP-adresse registreret  

Takker mange gange..  og vi har en her i byen som plejer at reperare elektronik i fritiden så kunne jo godt være at man skulle få ham til at kigge på den så.. kan vel ik gå helt galt når jeg kan få forstærkeren til 3200kr..
Til top Vis Jespera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jespera
 
McAllan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Marts 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1279
Sendt: 22 Marts 2006 kl. 21:48 | IP-adresse registreret  

Nope. Det lyder IMO som en udemærket pris taget dens stand i betragning 

__________________
(\_/)       Mvh Morten
(O.o)      Se mit HiFi & Snurre her! (ej opdateret)
(> < )     PPAv2 - DIY bøf-forst.
Til top Vis McAllan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af McAllan
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes