| Forfatter |
|
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
| Sendt: 16 Maj 2006 kl. 19:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja er det? Mange ryster på hovedet, men jeg kan nu godt lide at have det som en mulighed. SPECIELT, når man betaler flere tusind kroner for det? Ja det er ikke korrekt, jeg ved det godt! Men som sagt. Ind i mellem er det TONSEFEDT! Hvad snakker jeg om?
Kan du gætte det?
Det er f**king tonekontroller Ja, du læste rigtigt. Jeg ELSKER at høre "no leaf clover" (eksempelvis) med Meatallica, hvor baskontrollen liiiiiiige er tiltet et nøk nod højre. Dælen i det Thats just the prick over the I......
MEN. Hvor finder man en forforstærker MED mulighed for en KVALITETS basreguleringsknap??
Er det kun Accuphase og Mcaintosh (eller hvordan det staves) Jeg snakker om nyere modeller, og gerne med remote..
Er jeg fy skamme?? Muligvis, men jeg ELSKER bassssssssssss (god bas, og ikke hele tiden, men til ROCK´N´ROLL!!!!!!!! __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
Pihl Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 977
|
| Sendt: 16 Maj 2006 kl. 19:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
min marantz PM11s1 har det også, men jeg har selvfølgelig aldrig prøvet dem, som den seriøse enthusiast jeg er __________________ Hilsen Pihl
|
| Til top |
|
| |
Mik112 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 16 Maj 2006 kl. 19:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmmm....da min IA350 var til rep. måtte jeg ty til min oldtimer en ejers Marantz reciever fra 1978, og helt ærligt....det lød ad ht... Men efter en uge begyndte den at komme med detaljer jeg ikke før havde hørt/lagt mærke til. Og så var det, at tonekontrollerne skulle prøves....det var et flop, den lød absolut bedst uden equalizing.
Men det kommer jo an på hvilke ht'er der er koblet på.
|
| Til top |
|
| |
tarup 13 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1646
|
| Sendt: 16 Maj 2006 kl. 19:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
rockforlife skrev:
|
Ja er det? Mange ryster på hovedet, men jeg kan nu godt lide at have det som en mulighed. SPECIELT, når man betaler flere tusind kroner for det? Ja det er ikke korrekt, jeg ved det godt! Men som sagt. Ind i mellem er det TONSEFEDT! Hvad snakker jeg om?
Kan du gætte det?
Det er f**king tonekontroller Ja, du læste rigtigt. Jeg ELSKER at høre "no leaf clover" (eksempelvis) med Meatallica, hvor baskontrollen liiiiiiige er tiltet et nøk nod højre. Dælen i det Thats just the prick over the I......
MEN. Hvor finder man en forforstærker MED mulighed for en KVALITETS basreguleringsknap??
Er det kun Accuphase og Mcaintosh (eller hvordan det staves) Jeg snakker om nyere modeller, og gerne med remote..
Er jeg fy skamme?? Muligvis, men jeg ELSKER bassssssssssss (god bas, og ikke hele tiden, men til ROCK´N´ROLL!!!!!!!!
|
|
|
Uden nogensinde at have hørt Apollo, kunne det være et gæt, at Rega i forsøg på at lave en vellydende "analog" cd spiller måske har ladet lyden hælde lidt til det varme bløde og behagelige. Det er måske gået lidt ud over dynamikken.
(nu ikke en ny Apollo tråd, please.)
vh. Henrik
|
| Til top |
|
| |
mammon Lukket konto

Konto lukket efter brugers eget ønske
Bruger siden: 08 April 2006 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 169
|
| Sendt: 16 Maj 2006 kl. 19:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad har det med topic at gøre?
|
| Til top |
|
| |
tarup 13 Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Maj 2006 kl. 19:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kunne være at den manglende bas, er tegn på begrænsninger i anlægget.
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 16 Maj 2006 kl. 20:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du må have dig en 3020'er igen, så du på legitim vis, kan eje noget der har tonekontroller.
|
| Til top |
|
| |
tarup 13 Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Maj 2006 kl. 20:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
Du må have dig en 3020'er igen, så du på legitim vis, kan eje noget der har tonekontroller.  |
|
|

|
| Til top |
|
| |
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
| Sendt: 16 Maj 2006 kl. 20:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg savner også af og til nogle tonekontroller, når jeg spiller gamle pop-plader med meget lidt bas. Jeg har planer om at købe en equalizer. Den tilsluttes jo via tape-monitor ind / udgangene, og har derfor absolut ingen negativ indflydelse på lyden, når den er koblet ud.
__________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
| Til top |
|
| |
mammon Lukket konto

Konto lukket efter brugers eget ønske
Bruger siden: 08 April 2006 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 169
|
| Sendt: 16 Maj 2006 kl. 20:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
tarup 13 skrev:
| Det kunne være at den manglende bas, er tegn på begrænsninger i anlægget. |
|
|
Jeg tror næppe det er hvad rockforlife mener, som jeg læser det synes han det er fedt med noget ekstra bas engang imellem..ikke hele tiden.
Nå, mit råd ville nok være at købe en equaliser...så kan du beholde det grej du er tilfreds med og når du får lyst til lidt ekstra bas, kan du lige give det et par tryk på knappen.
EDIT: slået på målstregen og stavede equalizer forkert
|
| Til top |
|
| |
piobyte Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2169
|
| Sendt: 16 Maj 2006 kl. 20:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, køb en EQ ( sådan ) __________________ http://www.piobyte.dk/MSV2
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
| Sendt: 16 Maj 2006 kl. 20:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min lydreferance, når vi snakker rock musik, er jo de tonsvis af koncerter jeg har været til i mine unge dage. Er der var sgu bas på dengen, skulle jeg hilse at sige!! Nå jeg så fiser rundt derhjemme, eller sidder i min sofe og hører høj rock/tråd alá carte, så må der sgu gerne ske noget, hvis du forstår. Men en basreguleringsknap, er ikke bare en basreguleringsknap. Næh, den skal være afstemt godt, så den ikke går ind og piller for meget med mellemtone området, for SÅ bliver det rigtig grimt.
Jeg har jo som sagt en genial effektforstærker, og den bliver hvor den er. Men min nuværende kontrolforstærker driller, fordi den har for stor en egenforstærkning. Skal jeg skifte den ud, kan jeg kun vælge en preamp uden nogen form for "legetøj" på. En EQ......... Det lyder lidt grow. Skal sådan en børge være god, koster den vel spidsen af en jetjawer. Jeg skal bare bruge en enkel kontrol mulighed, og det er baaaaaaazzzzzzzz (kvali bas!!) __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 16 Maj 2006 kl. 21:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
En Tact rumkorrektion har mulighed for 9 forskellige presets, hvor du selv kan bestemme frekvenskurven, så den kan boostes lige så meget i bassen som du har lyst til. Og den gør det digitalt, så det er ikke med samme forringelse af lyden som på en analog forforstærker.
|
| Til top |
|
| |
Japer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 Februar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 890
|
| Sendt: 16 Maj 2006 kl. 21:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Køb en eq
Hvis det lyder bedre er det ligegyldigt om det er forkert.
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 17 Maj 2006 kl. 09:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Japer skrev:
|
Køb en eq
Hvis det lyder bedre er det ligegyldigt om det er forkert.
|
|
|
Det er vel slet ikke forkert, grunden til at vi køber forskelligt udstyr er for at få forskellig lyd, evt. mere bas som i dette tilfælde.
|
| Til top |
|
| |