| Forfatter |
|
LauseDK Forum Bruger

Bruger siden: 27 Februar 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 15
|
| Sendt: 09 August 2006 kl. 18:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Har lige nogle spørgsmål ang. følgende Stereo Forstærker: Denon PMA 1080R
1.) Er det en God forstærker ?
2.) Kan den trække mine Dali 850 ?
3.) Hvad var nyprisen og hvad skal jeg give for en brugt ?
4.) hvor gammel er den ca.
på forhånd tak for hjælpen
Mvh Søren
|
| Til top |
|
| |
Taurus Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2003 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 711
|
| Sendt: 09 August 2006 kl. 22:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
1. Det er omkring en 100 watt'er så den kan vel i teorien spille højt. Lyden er til den lyse side og om man kan lide det, er vel et spørgsmål om smag.
2. Det kan den sikkert, dog skal man være lidt varsom med kombinationen af ældre Denon forstærkere og Dali højttalere. Det kan let blive en øretrættende oplevelse, så lyt dig frem inden køb.
3. Nypris var såvidt jeg husker 3195 kr i Hifiklubben. Den skal ikke koste over 1000 kr og er det oppe i den prisklasse, så skal den være i prima stand.
4. Den er fra 1993-1994
|
| Til top |
|
| |
Neeper Lukket konto

Lukket efter eget ønske
Bruger siden: 11 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 762
|
| Sendt: 09 August 2006 kl. 22:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej LauseDK
Jeg har haft sådan en på et sæt Dali 850 tilbage midt i 90'erne...
Den kombination saver ørerne af dig! De passe ikke godt samme!
Selv en NAD 310 på 2 x 20 Watt / 8 ohm, som kostede 995,- fra ny, spiller langt bedre på de højttalere...
En Onkyo Integra A-809 spiller klasser bedre på de højttalere... Her får man ikke savet ørerne af over kl 9.. En faktisk rigtig velspillende kombination...
Der er en til salg på dba.dk til 1000,- http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=45540655
(og nej det er ikke en jeg har til salg, eller nogen jeg kender der har det...)
Mvh Kim
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 10 August 2006 kl. 07:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Neeper skrev:
|
Jeg har haft sådan en på et sæt Dali 850 tilbage midt i 90'erne...
Den kombination saver ørerne af dig! De passe ikke godt samme!
|
|
|
JA! Jeg har også haft et sæt Dali 850, og havde lige netop den oplevelse! 
Til sidst opgav jeg, og hoppede på et sæt Dali Grand i stedet. Jeg har ikke kigget tilbage siden
|
| Til top |
|
| |
LauseDK Forum Bruger

Bruger siden: 27 Februar 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 15
|
| Sendt: 10 August 2006 kl. 18:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Takker for svarene, men er dog lidt i tvivl om hvad det er i siger.
Er det Dali 850 højttalerne der saver ørerne af mig eller forstærkeren, og ville en NAD forstærker
evt. give en blødere lyd fremfor en Denon ?
Mvh Søren
|
| Til top |
|
| |
tarup 13 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1646
|
| Sendt: 10 August 2006 kl. 18:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
LauseDK skrev:
|
Takker for svarene, men er dog lidt i tvivl om hvad det er i siger.
Er det Dali 850 højttalerne der saver ørerne af mig eller forstærkeren, og ville en NAD forstærker
evt. give en blødere lyd fremfor en Denon ?
Mvh Søren
|
|
|
Hej Søren
Der er ingen tvivl om at en gammel NAD 3020, vil passe meget bedre til Dali 850.
http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=20055 det er kun et forslag, jeg har intet med den NAD at gøre.
vh. Henrik __________________ B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 10 August 2006 kl. 18:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror næppe at en Nad 3020 kan trække Dali 850. Jeg har dem selv, og hvis du ikke har en strømstærk forstærker spændt for, bliver det nok juks.
Kig efter en NAD 319 eller lign.
Jeg tror heller ikke H/K vil være helt dårlig at parre dem med.
Jeg har selv en Denon surround receiver på 2x90 watt, og den kunne ikke magte 850'erne, der skal simpelthen mere power til.
|
| Til top |
|
| |
Vinyljesper Forum Bruger

Bruger siden: 05 Maj 2008 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 76
|
| Sendt: 20 April 2009 kl. 11:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lover dig en Denon PMA-1080R kan springe dine Dali 850 i luften... Ikke kraftig nok?!?
En kammerat fik ødelagt sine Evidence 870 godt og grundigt fordi en kegle skruede halvt op for hans Denon PMA-1080R, til en fest.
Om du kan lide lyden er vel en smagssag.. Jeg syntes en PMA-1080R spiller godt hvis man er til rock og metal. Lyden er måske lidt for blød til klassisk musik.
Mener en PMA-1080R kostede omkring 4300,00 da den kom frem. Og det er en fin forstærker til pengene. Denon forstærkere kan generelt ervherves rigtigt billigt brugt!. Vil tro du kan finde en 1080R et sted for omkring en plovmand.. __________________ Vinylsamler og Holfi-lover :)
|
| Til top |
|
| |
Vinyljesper Forum Bruger

Bruger siden: 05 Maj 2008 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 76
|
| Sendt: 20 April 2009 kl. 12:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Forresten flot at jeg poster i en 3 år gammel tråd. Min hjerne er ikke hvad den har været.. For mange koncerter med øredøvende musik :(
__________________ Vinylsamler og Holfi-lover :)
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 21 April 2009 kl. 23:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, men det sker jo at man overser datoen  At din kammerat fik ødelagt sine højtallere behøver ikke at betyde at højttalerne ikke har kunne tåle den mængde effekt forstærkeren har afgivet. Det indikerer nok mere at forstærkeren har afgivet sit maksimum og er begyndt at forvrænge, hvilket selvfølgeligt er yderst skadeligt for en højttaler. Jeg har selv spillet mine Dali 850 godt op, vi snakker nok omkring 1.5 kW i hver kanal pr. millisekund og det har de ikke taget skade af, alene fordi min forstærker ikke har forvrænget imens. Hvis jeg derimod satte en mindre forstærker på ville den begynde at forvrænge ved samme volumen, og dermed højest sandsynligt ødelægge mine højttalere. Så jeg vil helt sikkert sætte mine penge på at Denon'en når sin grænsen før Dalierne, det er hvad mine erfaringer viser.
|
| Til top |
|
| |