Emne: Basproblemer m. Holfi og Grand Coupe ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Thoga Forum Bruger

Bruger siden: 04 September 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 12
|
| Sendt: 13 December 2006 kl. 00:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har i nogle år og i forskellige rum kæmpet med mine Dali Grand Coupeer uden rigtig at få dem til at leve (ulden bas og tung lyd). Har spillet på Holfi Pre+Power 8 samt Xara DC.
Læste så for nylig en test af Creeks nye Destiny-serie og lånte forstærker og CD med hjem. Resultatet var en væsentligt renere lyd, mange flere detaljer, men også et tab af varme og fylde - alt blev lidt tyndt. Løsningen var at kombinere Destiny CD'en med Holfisættet - det gav en knivskarp bas og et liv, som jeg aldrig havde hørt før. Nu skulle alt jo så være godt, men jeg syntes ikke kombinationen af Creeks lille elegante sølv-CD og Holfis mere solide træfronter pyntede på nogen af delene... Kort sagt: Ønsket om et ens design førte mig bort fra den oplagte løsning (og her er der sikkert mange af jer, som med rette vil slæbe mig afsted til HiFi-skafottet ).
En snak med Peter Holstein førte til, at jeg istedet investerede i en Xenia DC og en opgradering til Power 150 og Pre 8EE. Efter 6 ugers tålmodig venten (ellers fin service fra Holfi skal tilføjes ) kom den store dag i sidste uge. Meeeen... trods tydelige forbedringer er bassen stadig ulden og Coupeerne lever ikke rigtig endnu. Flere mener, at det er opsætningen/rummet den er gal med og at Xeniaen absolut ikke skulle være problemet. Creeken har måske været meget slank og stram i bassen og har dermed løst et problem, der reelt lå et andet sted. (Dali'erne står cirka en meter fra alle vægge i en stue på ca. 18 kvm.)
I desperation har jeg lånt et sæt B&W 805S, som står og spiller netop nu. Fremragende højtalere, der løser nogle af problemerne i bassen og giver mere liv, men som næsten er for "glatte og perfekte" i klangen. De mangler noget af Coupeernes varme og fylde i mellemtone og diskant og skaber ikke samme intimitet. Til gengæld er der detaljer, som jeg aldrig har hørt før... men de spiller altså ikke mere musik af den grund. Og i bassen er det snarere mangel på niveau end en reel opstramning, som B&W'erne leverer.
Nu er spørgsmålet så: Hvad kan jeg gøre for at bibeholde varme og fylde og samtidig få en stram og rytmisk bas? Skal jeg sælge coupeerne og hvad vælger man så istedet? Skal jeg beholde Coupeerne og forsøge med en anden forstærker/cd-kombination (måske Primare I30/CD21)? Er der kabler, som kan hjælpe mig? Er der andre forslag? __________________ Thomas G.C.
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 13 December 2006 kl. 07:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
| Sendt: 13 December 2006 kl. 08:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thoga skrev:
|
Jeg har i nogle år og i forskellige rum kæmpet med mine Dali Grand Coupeer uden rigtig at få dem til at leve (ulden bas og tung lyd). Har spillet på Holfi Pre+Power 8 samt Xara DC.
Læste så for nylig en test af Creeks nye Destiny-serie og lånte forstærker og CD med hjem. Resultatet var en væsentligt renere lyd, mange flere detaljer, men også et tab af varme og fylde - alt blev lidt tyndt. Løsningen var at kombinere Destiny CD'en med Holfisættet - det gav en knivskarp bas og et liv, som jeg aldrig havde hørt før. Nu skulle alt jo så være godt, men jeg syntes ikke kombinationen af Creeks lille elegante sølv-CD og Holfis mere solide træfronter pyntede på nogen af delene... Kort sagt: Ønsket om et ens design førte mig bort fra den oplagte løsning (og her er der sikkert mange af jer, som med rette vil slæbe mig afsted til HiFi-skafottet ).
En snak med Peter Holstein førte til, at jeg istedet investerede i en Xenia DC og en opgradering til Power 150 og Pre 8EE. Efter 6 ugers tålmodig venten (ellers fin service fra Holfi skal tilføjes ) kom den store dag i sidste uge. Meeeen... trods tydelige forbedringer er bassen stadig ulden og Coupeerne lever ikke rigtig endnu. Flere mener, at det er opsætningen/rummet den er gal med og at Xeniaen absolut ikke skulle være problemet. Creeken har måske været meget slank og stram i bassen og har dermed løst et problem, der reelt lå et andet sted. (Dali'erne står cirka en meter fra alle vægge i en stue på ca. 18 kvm.)
I desperation har jeg lånt et sæt B&W 805S, som står og spiller netop nu. Fremragende højtalere, der løser nogle af problemerne i bassen og giver mere liv, men som næsten er for "glatte og perfekte" i klangen. De mangler noget af Coupeernes varme og fylde i mellemtone og diskant og skaber ikke samme intimitet. Til gengæld er der detaljer, som jeg aldrig har hørt før... men de spiller altså ikke mere musik af den grund. Og i bassen er det snarere mangel på niveau end en reel opstramning, som B&W'erne leverer.
Nu er spørgsmålet så: Hvad kan jeg gøre for at bibeholde varme og fylde og samtidig få en stram og rytmisk bas? Skal jeg sælge coupeerne og hvad vælger man så istedet? Skal jeg beholde Coupeerne og forsøge med en anden forstærker/cd-kombination (måske Primare I30/CD21)? Er der kabler, som kan hjælpe mig? Er der andre forslag?
|
|
|
Hej jeg kan 100% nikke genkende til din beskrivelse, det ligner de problemer jeg har haft med Coupéerne. Du skal vælge det rigtige grej til dine højttalere! Holfi er et rigtigt dårligt valg hvis du spørger mig! Det er ingen grund til at sælge højttalerne, du finder ikke nogen bedre stander højttaler. Men du skal betragte højttalerne som adgangen til anlægget, enhver ændrig og/eller fejl vil blive synlig.
Her er mine anbefalinger og erfaringer:
forforstærker: Harmon Kardon signature 1.0 Effektforstærker: Pioneer M-22 eller Harmon Kardon signature 1.3( du skal kun bruge de to kanaler, men det skal være 1.3 modellen) DAC: Audio Alchemy DDE 1.1(med PS1) eller DDE 3.0 (med PS4) CD drev: Denon 3560 er den analytiske og Sony 707 er den hyggelige og TEAC er lidt sløv Standere, jo mere massiv din stander er, jo mere anmasende bliver højttalerene, men har du et hæderligt udgangspunkt, så lev med indtil videre. Kabler: der er straks værrere, da mine favoritter ikke er nemme at opdrive! men here goes! Signalkabler, Van den Hul MCD-501 non hybrid, kan ikke opdrives ret tit og koster ca. 800kr/m utermineret brugt. Men det er uden sammeligning det bedste signalkabel jeg har hørt. Stik, SME er oplagt, men ikke nødvendigvis det bedste. Digitalkabler, D300mkII samme som med 501. til sidst et du kan købe, men det er heller ikke perfekt: Van den Hul Clearwater til højttalerkabel, det skal være dobbelt til bassen og enten jumper til top eller enkelt hele vejen (altså 2-3 kabler til hver siden)
At du finder 805 mere detaljeret, syntes jeg er lidt spøjst, men det kan jo være at de problemer du har drukner vellyden fra coupéerne. men ovenstående recept er klart bedre og noget billigere end bare at købe nye dyre dårlige komponenter...
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

|
| Sendt: 13 December 2006 kl. 08:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Morpheus Lukket konto

Dobbeltprofil
Bruger siden: 05 November 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 56
|
| Sendt: 13 December 2006 kl. 09:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
kyhn skrev:
Thoga skrev:
|
Nu er spørgsmålet så: Hvad kan jeg gøre for at bibeholde varme og fylde og samtidig få en stram og rytmisk bas? Skal jeg sælge coupeerne og hvad vælger man så istedet? Skal jeg beholde Coupeerne og forsøge med en anden forstærker/cd-kombination (måske Primare I30/CD21)? Er der kabler, som kan hjælpe mig? Er der andre forslag?
|
|
|
Hej jeg kan 100% nikke genkende til din beskrivelse, det ligner de problemer jeg har haft med Coupéerne. Du skal vælge det rigtige grej til dine højttalere! Holfi er et rigtigt dårligt valg hvis du spørger mig! Det er ingen grund til at sælge højttalerne, du finder ikke nogen bedre stander højttaler. Men du skal betragte højttalerne som adgangen til anlægget, enhver ændrig og/eller fejl vil blive synlig.
Her er mine anbefalinger og erfaringer:
forforstærker: Harmon Kardon signature 1.0 Effektforstærker: Pioneer M-22 eller Harmon Kardon signature 1.3( du skal kun bruge de to kanaler, men det skal være 1.3 modellen) DAC: Audio Alchemy DDE 1.1(med PS1) eller DDE 3.0 (med PS4) CD drev: Denon 3560 er den analytiske og Sony 707 er den hyggelige og TEAC er lidt sløv Standere, jo mere massiv din stander er, jo mere anmasende bliver højttalerene, men har du et hæderligt udgangspunkt, så lev med indtil videre. Kabler: der er straks værrere, da mine favoritter ikke er nemme at opdrive! men here goes! Signalkabler, Van den Hul MCD-501 non hybrid, kan ikke opdrives ret tit og koster ca. 800kr/m utermineret brugt. Men det er uden sammeligning det bedste signalkabel jeg har hørt. Stik, SME er oplagt, men ikke nødvendigvis det bedste. Digitalkabler, D300mkII samme som med 501. til sidst et du kan købe, men det er heller ikke perfekt: Van den Hul Clearwater til højttalerkabel, det skal være dobbelt til bassen og enten jumper til top eller enkelt hele vejen (altså 2-3 kabler til hver siden)
At du finder 805 mere detaljeret, syntes jeg er lidt spøjst, men det kan jo være at de problemer du har drukner vellyden fra coupéerne. men ovenstående recept er klart bedre og noget billigere end bare at købe nye dyre dårlige komponenter...
|
|
|
Ja MCD501 kan være svær at finde. Men det kan en Pioneer M22 i høj grad også!
Du kunne også prøve at lytte til den nye Sugden A21a SE Jeg hørte den kort op mod den største Marantz int. amp til 5-36. 0000,- og her vandt Sugden uden tvivl, efter min mening. __________________ Hvad laver han dog nu??????
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

|
| Sendt: 13 December 2006 kl. 09:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der har været 4 stk 220v M-22 til salg i løbet af de sidste 3 uger, men det var faktisk netop fordi de er lidt sjældne jeg medtog H/K effekten
|
| Til top |
|
| |
Morpheus Lukket konto

Dobbeltprofil
Bruger siden: 05 November 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 56
|
| Sendt: 13 December 2006 kl. 09:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
kyhn skrev:
Der har været 4 stk 220v M-22 til salg i løbet af de sidste 3 uger, men det var faktisk netop fordi de er lidt sjældne jeg medtog H/K effekten |
|
|
4 stk. til salg. Så kan den vel ikke være særlig god hva?  __________________ Hvad laver han dog nu??????
|
| Til top |
|
| |
Thoga Forum Bruger

Bruger siden: 04 September 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 12
|
| Sendt: 13 December 2006 kl. 23:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Svend, Kyhn og Morpheus!
Tak for jeres svar. Der er en del at arbejde videre med. Det virker lidt uoverskueligt for mig at skulle skifte alt andet end højtalerne ud... . Har egentlig haft gode erfaringer med Holfi-forstærkere og tror måske, at Holfi+Holfi+Coupe+Mit rum=Alt for meget af det gode (læs: bas og blød lyd). Men nu vil jeg følge nogle af jeres spor og se, om løsningen er hele pakken eller dele af den.
Talte i øvrigt med HiFi-klubbens leder på Åboulevard, da jeg afleverede de lånte 805'ere i dag. Han mente, at Helicon 300 kunne være en løsning - i hans øre en lysere og mere detaljeret højtaler !! Her er jeg lidt forvirret, for jeg har hørt dem i et elendigt rum på integreret Holfi og Rega Apollo, hvor de lød bedre end 805'erne mens de på Denons 100K dyre prestigesæt i et ordentligt rum lød væsentligt ringere end 805'erne. Men ingen af stederne syntes jeg, at de lød lyse eller specielt detaljerede.
Men endnu engang tak for jeres svar ! __________________ Thomas G.C.
|
| Til top |
|
| |
Kim Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 521
|
| Sendt: 14 December 2006 kl. 19:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Thoga
Måske du kan løse problemet med kork! Prøv at købe 2 pudseklodser af kork (fåes i jem & Fix til 10kr / stk), skær dem midtover - og placer en klods under hvert hjørne (ikke under CDéns fødder) af din CD afspiller.
Ellers må det være muligt at justere lyden med kabler! Jeg har selv god erfaring med et højtalerkabel fra Jean Marie Reynaud, kaldet HP 216 B. Det er et enleder-kobber kabel, der er forsølvet - det har en dejlig varm lyd og ikke for fed bas - Medlyd er importør.
Det må være muligt at låne kabler i forskellige butikker - prøv med så mange fabrikater du kan komme afsted med - prøv både signal + HT kabler !
Måske det er nok at skifte et enkelt kabel i kæden, det ville være den billigste løsning.
mvh. Kim
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

|
| Sendt: 15 December 2006 kl. 08:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thoga skrev:
|
Hej Svend, Kyhn og Morpheus!
Tak for jeres svar. Der er en del at arbejde videre med. Det virker lidt uoverskueligt for mig at skulle skifte alt andet end højtalerne ud... . Har egentlig haft gode erfaringer med Holfi-forstærkere og tror måske, at Holfi+Holfi+Coupe+Mit rum=Alt for meget af det gode (læs: bas og blød lyd). Men nu vil jeg følge nogle af jeres spor og se, om løsningen er hele pakken eller dele af den. |
|
|
Du skal helt sikkert ikke skifte alt ud på en gang, så mister du totalt føling med hvad der sker og hvad det betyder for lyden! Men du har ret, det er synergien mellem komponneterne der tæller, en sjov detalje er dog at med det rigtige grej spændt for bliver rummets unoder i bassen meget mindre betydende. Jeg har/ har haft en slem pukkel på +7-8dB i mit lytterum, men med den rigtige kombination, så er puklen ikke længere betydende! Den er der nok stadigvæk, men nu lyder det bare fedt istedet for svampet og bulrende!
Thoga skrev:
| Talte i øvrigt med HiFi-klubbens leder på Åboulevard, da jeg afleverede de lånte 805'ere i dag. Han mente, at Helicon 300 kunne være en løsning - i hans øre en lysere og mere detaljeret højtaler !! Her er jeg lidt forvirret, for jeg har hørt dem i et elendigt rum på integreret Holfi og Rega Apollo, hvor de lød bedre end 805'erne mens de på Denons 100K dyre prestigesæt i et ordentligt rum lød væsentligt ringere end 805'erne. Men ingen af stederne syntes jeg, at de lød lyse eller specielt detaljerede. |
|
|
Lyt, lyt og stol på dine øre, men igen jeg ville ikke vælge at skifte højttalerne og da slet ikke før resten er på plads  H300 har jeg hørt spille godt, men det har jeg så bestemt også Coupé, jeg er ikke i tvivl om hvad jeg syntes
Thoga skrev:
Men endnu engang tak for jeres svar ! |
|
|
Jamen det var da egentligt så lidt, det er jo herligt at kunne hjælpe, især når man selv har stået der og håbt på hjælp. Kommer du forbi det jyske, så drop en PB, så kan du høre min løsning.
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

|
| Sendt: 15 December 2006 kl. 09:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
tillader mig lige at kommentere dit svar, selv om det ikke var møntet på mig
Kim skrev:
| Måske du kan løse problemet med kork! Prøv at købe 2 pudseklodser af kork (fåes i jem & Fix til 10kr / stk), skær dem midtover - og placer en klods under hvert hjørne (ikke under CDéns fødder) af din CD afspiller. |
|
|
Ja, kork kan noget, bestemt, spørgsmålet er så bare om man kan lide både det gode og det dårlige som løsningen giver! Men det er en billig ting at lege med, om ikke andet, så giver det lidt øvelse i lytning og indsigt i afkoblingsverden
Kim skrev:
| Ellers må det være muligt at justere lyden med kabler! Jeg har selv god erfaring med et højtalerkabel fra Jean Marie Reynaud, kaldet HP 216 B. Det er et enleder-kobber kabel, der er forsølvet - det har en dejlig varm lyd og ikke for fed bas - Medlyd er importør.
Det må være muligt at låne kabler i forskellige butikker - prøv med så mange fabrikater du kan komme afsted med - prøv både signal + HT kabler !
Måske det er nok at skifte et enkelt kabel i kæden, det ville være den billigste løsning. |
|
|
Kort og hårdt sagt bør man ikke kompensere for en fejl ved at intruducere en anden, kan forstærkere ikke styre højttaleren, så bør den fjernes fra matriklen. kabler bør være så neutrale som overhovedet muligt og bør kun fungere som overgang fra et apperart til et andet med mindst mulig filtervirkning.
Lad os tage et eksempel for at anskuliggøre min pointe
(Skinger CD afspiller bliver dæmpet med mørkt kabel) ind i en (OPamp indelukket forforstærker via hysteriske teflonkabler) til en (kontrolløs effekt via tynde højttalekabler) til en ordentlig højttaler.
resultatet er at klangbalancen nok er iorden, men enhver form for letflydende musik er 100% umulig og lyden vil være gadende kedelig og trættende i længden. Dette faktum driver dig så ud i opgradering, endnu mere farvelade grej og endnu mere farvelade kabler... 3/4 dele af alle hifi indkøb sker fordi folk ikke har det rigtig fundament at bygge på! Trist, rigtig trist med mindre man er selvbestaltet guro og hifi forhandler ...
endnu værrere er det så at ovenstående også leder os til et punkt hvor kunstnere og teknikere kan være ligeglade med hvad der kommer på pladerne, for folk kan jo ikke høre det alligevel.
|
| Til top |
|
| |
Præsten Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2063
|
| Sendt: 15 December 2006 kl. 09:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bare lige for at være sikker: Er indgangsimpedansen på cd-indgangen i din Pre 8, og i Power 8 sat til 820 ohm? Du kan se det ved at tage låget af forstærkerne, og så sidder der en lille DIP-switch, der skal stå på 820 ON.
Jeg har selv haft Pre og Power 8 på mine Dali Helicon 400. Det lød godt (jeg er også tosset med Holfis lyd), men Power 8 magtede ikke helt højttaleren. Dine Coupé'er har svjh en lav følsomhed, så forstærkeren skal nok have lidt flere kræfter. Jeg har skiftet til NB1, både i Pre og Power, og det lyder bare fantastisk. I øvrigt kan jeg anbefale at bruge blød afkobling under Holfi's produkter, har deres egne fødder under alt mit.
Hvis du har lyst itl at høre hvordan dine Coupé'er lyder på et sæt NB1, skal du endelig sige til 
/Præsten __________________ 2A = 101010
DEQX-bruger/supporter
Undervands-Rugby
Præstens OB1
|
| Til top |
|
| |
John Doe Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 89
|
| Sendt: 15 December 2006 kl. 10:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Jeg har selv været den glade ejer af et sæt Grand Diva og i min søgen efter en ordenlig forstærker, har jeg haft en Holfi Power8 på besøg. Det var en noget fesen oplevelse! De magter altså ikke at få Grand seriens bas til at flytte sig. Jeg endte med en Meridian 557, som jeg stadig har og er meget glad for. Jeg tror der er mange andre gode alternativer, men fælles for dem er at de skal være rimeligt kraftfulde.
Mvh. Christian
|
| Til top |
|
| |
Groove Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1787
|
| Sendt: 05 Januar 2007 kl. 14:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
kyhn skrev:
|
tillader mig lige at kommentere dit svar, selv om det ikke var møntet på mig
Kim skrev:
| Måske du kan løse problemet med kork! Prøv at købe 2 pudseklodser af kork (fåes i jem & Fix til 10kr / stk), skær dem midtover - og placer en klods under hvert hjørne (ikke under CDéns fødder) af din CD afspiller. |
|
|
Ja, kork kan noget, bestemt, spørgsmålet er så bare om man kan lide både det gode og det dårlige som løsningen giver! Men det er en billig ting at lege med, om ikke andet, så giver det lidt øvelse i lytning og indsigt i afkoblingsverden
Kim skrev:
| Ellers må det være muligt at justere lyden med kabler! Jeg har selv god erfaring med et højtalerkabel fra Jean Marie Reynaud, kaldet HP 216 B. Det er et enleder-kobber kabel, der er forsølvet - det har en dejlig varm lyd og ikke for fed bas - Medlyd er importør.
Måske det er nok at skifte et enkelt kabel i kæden, det ville være den billigste løsning. |
|
|
Kort og hårdt sagt bør man ikke kompensere for en fejl ved at intruducere en anden, kan forstærkere ikke styre højttaleren, så bør den fjernes fra matriklen. kabler bør være så neutrale som overhovedet muligt og bør kun fungere som overgang fra et apperart til et andet med mindst mulig filtervirkning.
Lad os tage et eksempel for at anskuliggøre min pointe
(Skinger CD afspiller bliver dæmpet med mørkt kabel) ind i en (OPamp indelukket forforstærker via hysteriske teflonkabler) til en (kontrolløs effekt via tynde højttalekabler) til en ordentlig højttaler.
resultatet er at klangbalancen nok er iorden, men enhver form for letflydende musik er 100% umulig og lyden vil være gadende kedelig og trættende i længden. Dette faktum driver dig så ud i opgradering, endnu mere farvelade grej og endnu mere farvelade kabler... 3/4 dele af alle hifi indkøb sker fordi folk ikke har det rigtig fundament at bygge på! Trist, rigtig trist med mindre man er selvbestaltet guro og hifi forhandler ...
endnu værrere er det så at ovenstående også leder os til et punkt hvor kunstnere og teknikere kan være ligeglade med hvad der kommer på pladerne, for folk kan jo ikke høre det alligevel.
|
|
|
Kanon input Kyhn! 
Du prikker jo direkte på de ømme punkter på med en meget informativ og pædagigisk stil.....top indlæg fra dig her i tråden.
Kunne du ikke afrette den gode H4A tester lidt, så kunne der måske komme noget rigtig godt ud af testene...hvis da ikke du selv vil være skarpretter? 
__________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Januar 2007 kl. 07:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Groove skrev:
Kanon input Kyhn!
Du prikker jo direkte på de ømme punkter på med en meget informativ og pædagigisk stil.....top indlæg fra dig her i tråden.
Kunne du ikke afrette den gode H4A tester lidt, så kunne der måske komme noget rigtig godt ud af testene...hvis da ikke du selv vil være skarpretter?  |
|
|
jamen tak for roserne, det er jo herligt når det lykkes en at få formuleret noget på skrift som kan forstås af andre.
Anmelder, tror jeg ikke lige er mig, men jeg syntes at det er spændende at teste lidt forskelligt grej og gør det gladeligt når jeg falder over noget interessant. Desværre er der jo det med tiden, den er der for lidt af!
Min tese er at referancegrundlaget skal være iorden, jeg mener ikke man kan teste uden at vide hvad der er godt og skidt i ens eget setup. Jeg udtaler mig helst ikke om grej hørt ude i byen, det skal med hjem og prøves ordentligt af.
Dog er der noget der lyder så ringe at jeg ikke vil spilde tid på at få det hjem.
Et godt eksempel er messer, mange kritisere lyden på messerne, men jeg mener faktisk at de messer jeg har været til har givet en fin indikation af hvad der har potientiale og hvad der ikke har. Desværre er der meget lidt nyt der fanger min interesse.
|
| Til top |
|
| |
SMAJ Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 404
|
| Sendt: 08 Marts 2007 kl. 08:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har nu hørt coupeen i et setup med integra 88 og xandra cd spiller... og kimber kabler.... syntes jeg fungerede rigtig godt...... imho sprød informerende og intens oplevelse!!!
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|