Hallo folkens
Ja, hvor skal man begynde?!
Jeg har i grove træk afprøvet følg. konstellationer:
1. Low/Hi i B&W DM604 fra Acurus A250 som var koblet direkte til mit lydkort (M-Audio FW1814)
2. &nbs p; &nbs p;- -- || -- &nbs p; &nbs p; &nbs p; &nbs p; - igennem Denon 3801 (ud af pre out)
3. Bi-amping: Acurus til Low, Denon 3801 til Hi, lydkort optisk tilsluttet Denon 3801
Ud fra disse opstillinger kom jeg frem til:
At, Acurus A250 som frygtede generelt var en smule "grov" i lyden.
Opkoblet som nr. 1 var lyden meget brugbar og jævn "+-3db"?! og relativ fyldig.
- nr. 2 blev lyden MEGET "skarp" især S'erne blev Uudholdelige! (N) evt. med en forforstærker eller EQ mellem Acurus og Denon kunne man have udbedret det. Det eneste jeg kunne finde var Behringers 2 kanals tube kompressor (rack)Zzz... (prøvet og det var, ikke holdbart!)
- nr. 3 Jeg var noget skeptisk ved denne opstilling, især da der ikke er nogle indgangstrinspotmetre på Acurus'en, men min vurdering var, at jeg ikke kunne bruge den til "Hi"! Og jeg vil så frygteligt gerne have 3801'eren til at samle hele setupet også helst optisk.
Lyden på setup nr. 3 er Bassen: mere kontant, end ved f.eks. ved nr. 1. Jeg kunne god tænke mig mere fasthed men det er svært med alt det l**t jeg har samlet mig sammen på mit 20m2 værelse! (billeder på vej... inden for 14 dage) men jeg synes den er okay, ved det meste musik! Hhmm
Jeg har altid (det sidste halve år) mens jeg har haft 3801'eren synes, at den tilkoblet "Hi" på 604'erne klare det ret godt! Lyden bliver mere "luftig" (Y) og en anelse lysere (Det er sån' lidt op og ned med sidst nævnte punkt) end koblet til både Hi/Low.
Jeg landede til sidst på denne løsning (altså nr. 3), da det var den der opfyldte min kriterier bedst. Jeg tror det kunne gøre det lidt mere "lineært" hvis jeg kunne dæmpe Acurus'en ca. 3db i indgangen? (dog må jeg sige at det hjalp en del at skifte kabler). Ellers har jeg fået masser af RÅ power og jeg synes, at anlæget spiller væsenligt bedre nu.
Jeg har dog savnet den helt dybe bund i B&W'erne og har derfor fundet den ene af mit gamle hjemmebyggede højtalersæt som bl.a. indeholdende én 15" Cerwin Vega som er koblet op til min 2x80W kenwood og spiller på den måde lidt SUB. Problemet med den er at den ca. er 1,2x0,45x0,30m (h,b,d) og ca. 40 kg! Lyder ellers stadig godt!
Mit anlæg består ydermere af: B&W cc6s2 en efter min mening meget vellydende mindre center, et sæt Bose 301 som bag.
Alt i alt meget fint synes jeg..
Også har jeg indtil videre mine Bose 601'ere som ligger over mig, som tidlige har udgjort en del af fronten (som "nær" fill in), da det er svært at ramme "sweetspottet" ved min computer, hvor jeg opholder mig en del, til overs. De har tidligere været koblet til Kenwood'en som p.t. "rules" af subben. Med tiden skal jeg finde en mere brugbar sub/nærfelts løsning!?
Jeg har til testen af musik brugt, plader der efter min mening kunne være ref. plader. kommer jo an på hvad man kender godt og kan li' osv.: Diana Krall, Julie Maria (beutiful minor), Tina Dickow, CV. Jørgensen (så live som muligt!), Tim C (Abby road studio), Scott Henderson (Well to the bone), Jimi Hendrix (Band of Gypsies), Björk (4 Cd'ers live boxset), John Scofield (A Go Go), Queens of the stone age (Songs for the deaf) musik der er til at føle på...

Blue Note (Trip), Prince ( One Night Alone), Tower of Power (Soul Vaccination - live) + andet
Det meste af min musik er rippet i FLAC (Free Lossless Audio Codec), ellers anbefalder jeg ikke at man går under 192kb med Mp3'er og gerne med Variabel bitrate. Jeg har go' erfaring med programmerne: My mp3 af Steinberg, Jet audio, Dbpower amp og FLAC codec.
Jeg kan for øvrigt kun anbefale, at købe mange ting brugt! Det kan naturligvis være lidt svært i vise tilfælde eks. den nyeste AVR osv... men højtalere, effekt, kabler osv. Jeg har i hvert fald nærmede mig noget af det gear jeg ønsker på den måde!
Tilsyneladende er ICEpower dog ikke noget der sån' hænger på træerne!? Jeg har dog igennem, var det, Søren? Bertram (kabel designer), han hed fået anbefalet (til fattig elektronikrøve, som jeg måske er?!) byg selv ICEpower fra Holland
http://www.hypex.nl/ .! tjeck det ud...
P.S. Efter min vurdering egner "Bose 601" sig ikke specielt godt til opkobling af 3801'erens forstærkerdel. Brug hellere mere en mere "tyK i lyden forstærker".

som eks. NAD, Rotel, Kenwood etc.
Tak for i dag!

pust! kommer måske med lidt supplerende feedback på setup'ets lyd, når jeg er blevet lidt klogere.. Zzz Ses og mange tak for jeres interesse og hjælp. Jeg er stadig meget interesseret i nye idéer vedrørende emnet/emnerne.