| Forfatter |
|
rskriver Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
| Sendt: 13 August 2007 kl. 21:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej drenge
Efter megen diskution på dette forum bliver mit næste højttalerkøb højst sandsynligt et sæt 850ere, men spørgsmålet er så hvilken forstærker jeg skal købe hertil, da jeg ikke er tilfreds med mit nuværende.
Budget: Brugt; 2000-3000kr eller Nyt; 3000-4000kr
Har i nogle bud til en intg. forstærker eller et forstærkersæt der ville være en god kombination med 850erne? :)
Hører primært rock (Metallica, Volbeat, Bad Religion osv osv)
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
| Sendt: 13 August 2007 kl. 21:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor vil du ikke betale ligeså meget for en brugt forstærker som for en ny? :)
|
| Til top |
|
| |
Jokerman Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 412
|
| Sendt: 13 August 2007 kl. 22:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jeg har haft et sæt 850ere.. Og det er en frem ragende højttaler, så godt valg der.. Hvad angår forstærker, så vil jeg mene den skal være strømstærk. Meget helst, det er ihvertfald min erfaring at de spiller bedre med sådan en ;) Et par bud fra brugt markedet, som jeg dog ikke har erfaring med selv Vincent SV-233Sansui AU9900Hafler DH-100/DH-500Dem kunne jeg godt lytte til hvis jeg stod og manglede en amp til et sæt 850ere ihvertfald.. Nyt, ingen anelse ;) held og lykke med søgningen.. mvh Mikael
__________________ ---> Lige børn leger bedst..
Mit Stereo Setup
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger

|
| Sendt: 14 August 2007 kl. 16:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mastervol skrev:
| Hvorfor vil du ikke betale ligeså meget for en brugt forstærker som for en ny? :) |
|
|
For hvis jeg skal smide flere penge i det, vil jeg også være sikker på at det er 100% iorden og holder de næste mange år 
Jokerman skrev:
Hej Jeg har haft et sæt 850ere.. Og det er en frem ragende højttaler, så godt valg der..
Hvad angår forstærker, så vil jeg mene den skal være strømstærk. Meget helst, det er ihvertfald min erfaring at de spiller bedre med sådan en ;)
Et par bud fra brugt markedet, som jeg dog ikke har erfaring med selv
Vincent SV-233 Sansui AU9900 Hafler DH-100/DH-500
Dem kunne jeg godt lytte til hvis jeg stod og manglede en amp til et sæt 850ere ihvertfald..
Nyt, ingen anelse ;)
held og lykke med søgningen..
mvh Mikael
|
|
|
Tak for forslagene.. Den Sansui er mega lækker at se på, men den her gang vil jeg helst ud og finde noget der ikke er 20+ år gammel, ellers en meget lækker forstærker  Vil dog overveje den Vincent du har linket til, den er både flot og har ikke mange år på bagen til en rimelig penge.. Kender dog ikke noget til mærket personligt, nogen der har noget input?  Hvilken forstærker havde du selv koblet bag 850erne?
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 14 August 2007 kl. 18:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv Dali 850, jeg har valgt en Classic No 6.6 til at klare jobbet, og der mangler absolut ikke noget der!
Til de penge du har til gode kan du vælge en Classic No 6.8 til 4k, den skulle uden problemer kunne spille et sæt Dali 850 op.
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Februar 2008 kl. 15:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Opdaterer hermed mit indlæg, efter at have fået en smule mere erfaring om hvilken lyd jeg leder efter.. Samme spørgsmål: Hvilken forstærker til et sæt Dali 850?  Efter at have erhvervet mig en Sheng Ya A-802 (hybrid forstærker), og lyttet til både denon og nad m.m., ved jeg nu at jeg er til den lidt varmere side hvad forstærker angår, eftersom jeg er vild med den lyd mine Dali 400 producerer med hybriden spændt for fremfor fx mit gamle Denon PRA-1000 + POA-1500 der, i mine ører, fik diskanten til at lyde skinger og hæslig.. Blev meget meget overrasket over hvor godt mine Dali 400 faktisk kunne præstere at spille efter at jeg smed min Sheng Ya foran.. Dejlig afrundet diskant og tordnende heavy guitar og hurtig stram og "punchrig" stortromme uden at det mudrede overhovedet.. Dog skal det siges at jeg snart flytter, og hertil får jeg så en større stue, og jeg mener ikke mine 400ere kan spille denne op.. Derfor på jagt efter noget større.. Da jeg er meget glad for en stram bas og godt med punch, har jeg set mig varm på Dali 850erne.. Regner ikke med at min Sheng Ya's 2x80w er nok til at kontrollere et sæt 850ere (eller er den?), så ville derfor lige høre hvad i har af forslag til forstærkere til den varme side som samtidig har kraften til at styre et sæt 850? Meget gerne modelnumre og evt. erfaringer budget: 4000kr på brugtmarkedet (forslag på forstærkere under 4000 selvf også velkomne) Overvejelser: Classic 6.6/6.6b (ifølge ascari neutral men stadigt hældende en lille smule til den varme side) Noget H/K? Noget Marantz? Noget Luxman? Andet?
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Februar 2008 kl. 15:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror 6.6 bliver svært at finde brugt. Måske skal du i stedet satse på 6.8 fra ny, den er nedsat fra omkring de 7k til 4k mener jeg. Den burde kunne trække 850, jeg har dog ingen erfaring med den what so ever.
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Februar 2008 kl. 15:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som sædvanligt hurtig på knapperne Ascari  Er faldet over 6.6eren brugt et par gange.. 6.8eren er udgået så hvis vi snakker classic alternativ til 6.6eren til 4000,- er det vel 10.0 pre til 1700,- + en 8.0b til 2300,-  Eller måske en brugt god rør pre-amp + 8.0b'eren eller en anden effekt? Er skam åben for forslag  Fyr løs drenge
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Februar 2008 kl. 16:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, jeg lever jo næsten herinde 
Jeg ved ikke om 8.0b kan matche 6.6, jeg tror den intg. 6.6 har bedre greb om højttaleren, men igen snakker jeg udfra mine egne teorier, og ikke noget håndfast.
Ellers har jeg set en Nad 218thx til 3.5, så skal du jo bare have en pre som kan matche den.
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Februar 2008 kl. 16:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Februar 2008 kl. 20:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er vi igen ovre i noget NAD.. Leder efter noget lidt varmere lyd
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Februar 2008 kl. 23:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Synes du ikke NAD er varmt?
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Februar 2008 kl. 23:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sidst jeg tjekkede spillet NAD også til den varme side, mere end Classic efter min mening
|
| Til top |
|
| |
chubbz Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 492
|
| Sendt: 12 Februar 2008 kl. 23:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du kan finde en brugt Cayin 252B (læs anmeldelse her på siden), så ville jeg klart gå efter sådan en... Til den slags musik du hører er det en fantastisk forstærker med masser af pondus og drive!...
__________________ Pass Labs
Dali Epicon
Rega
Cambridge Audio
Musical Surroundings
Kharma
Van den Hul
Mogami
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Februar 2008 kl. 23:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men jeg ville så alligevel heller ikke kalde Cayin varmt.
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Februar 2008 kl. 08:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
NAD varmt? 
Sidst jeg lyttede til en 302er på mine dali 104, kunne jeg ikke høre forskel på denne og mit gamle denonsæt
Da jeg så her for nyligt var i hfk, synes jeg heller ikke NAD-lyden var noget at råbe hurra for foran hverken Dali eller B&W
sammenlignet med det cambridge han smed de dali mentor på bagefter, synes jeg NADen virkede meget neutral.. er jeg helt ved siden af? 
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Februar 2008 kl. 12:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har hørt Nad 216thx på Dali 850, og det lød absolut godt, behagelig lyd og godt styr på det hele, Nad 218thx skulle være noget i samme retning, bare bedre. Classic No. 6.6 spiller lysere efter min mening end Nad 216thx.
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Februar 2008 kl. 12:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
jo, men hvilken forforstærker var der så på? også en nad eller?
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Februar 2008 kl. 12:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det var en Nad 106, med en gammel Denon Cd-afspiller.
|
| Til top |
|
| |
kaan Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 37
|
| Sendt: 14 Februar 2008 kl. 00:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
rskriver skrev:
NAD varmt? 
Sidst jeg lyttede til en 302er på mine dali 104, kunne jeg ikke høre forskel på denne og mit gamle denonsæt
Da jeg så her for nyligt var i hfk, synes jeg heller ikke NAD-lyden var noget at råbe hurra for foran hverken Dali eller B&W
sammenlignet med det cambridge han smed de dali mentor på bagefter, synes jeg NADen virkede meget neutral.. er jeg helt ved siden af?  |
|
|
Personlig finder jeg at Mentor højteren er meget steril og diskantoptimeret. Det kan vel have noget at sige i den sammenhæng.
|
| Til top |
|
| |