Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 22:12   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Forstærker til Avance-højtt. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Henrik Rossel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 13 August 2007 kl. 21:54 | IP-adresse registreret  

Hej.

Jeg har fornylig købt et par Avance Signature 3 MKII højttalere med Audiomagic-standere. Nu mangler jeg bare en forstærker og evt. cd-afspiller. Så jeg ville spørge herinde, om hvad der mon er værd at lede efter. Jeg vil helst købe brugt, da jeg nok får mest for pengene på denne måde. Jeg har ikke noget helt fast loft, men vil helst købe en forstærker til 2-4000kr (evt. med cd). Jeg har set lidt på Rotel, Arcam, Densen og Primare og er nok villig til at betale lidt mere, hvis det drejer sig om mærke der passer godt til mine højttalere... Hvis der er nogen der har en idé til, hvad jeg skal lede efter, vil det være en stor hjælp!

Mvh Henrik

Til top Vis Henrik Rossel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Henrik Rossel

Jokerman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 13 August 2007 kl. 22:08 | IP-adresse registreret  

Hej
For ikke så længe siden købte jeg et sæt Dana 930 som vidst er en lidt nyere model af samme højttaler.
Jeg endte med at købe en Holfi forstærker til dem. Det har jeg ikke fortrudt. Men blev også anbefalet sugden af en gut som havde prøvet den kombi med stor success..

Jeg ville holde mig fra Rotel til avancerne, men det er en smagssag..

Primare er af dem du nævner den jeg synes kunne være mest interessant. Måske også Marantz..

mvh Mikael

Andreas KBH
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 25 September 2007 kl. 15:39 | IP-adresse registreret  

Hej Henrik

Fik du købt en god forstærker til dine Avance? Havde selv et sæt Magnum 18, og de var spændt for en Sirius med stor fornøjelse.

Back home in a cold country...
Til top Vis Andreas KBH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andreas KBH

Henrik Rossel
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 September 2007 kl. 15:48 | IP-adresse registreret  

Hej Andreas.

Jeg fik pludselig muligheden for at bytte mig til et par Avance Signature 8 MKIII mod en lille merpris, så derfor er forstærkerkøbet blevet udskudt til det rette tilbud... Jeg kender ikke Sirius, men vil da lige undersøge om det er noget jeg skal holde øje med :-)

Mvh Henrik

Til top Vis Henrik Rossel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Henrik Rossel

Mik112
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 26 September 2007 kl. 18:09 | IP-adresse registreret  

Avance er som skabt til Thule 100B - 150B - glem 250B. 350B serien er perfekt, - her performer Signature 3 og 8 serien i MK0-III maksimalt. Avance's gl. 910 amp. kan også bruges (en IA100B i forklædning).

Har selv haft ovennævnte setups for år tilbage, og savner dem jævnligt for deres kombinerede spilleglæde

Til top Vis Mik112's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mik112

Andreas KBH
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 26 September 2007 kl. 18:45 | IP-adresse registreret  

Henrik Rossel skrev:

Hej Andreas.

Jeg fik pludselig muligheden for at bytte mig til et par Avance Signature 8 MKIII mod en lille merpris, så derfor er forstærkerkøbet blevet udskudt til det rette tilbud... Jeg kender ikke Sirius, men vil da lige undersøge om det er noget jeg skal holde øje med :-)

Mvh Henrik

SiriuS er idag overtaget af GamuT, så de laves ikke mere under navnet.

Thule er et udemærket bud, men efter jeg har lyttet til en masse andre mærker, så syntes jeg det blegner lidt, nok mest et spørgsmål om smag, for kvaliteten er i top.

Måske en int. Primare, eller Densen var noget?

Back home in a cold country...
Til top Vis Andreas KBH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andreas KBH

Rappo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2007
Lokalitet: Odense
Sendt: 26 September 2007 kl. 19:01 | IP-adresse registreret  

Jeg er med på en lytter! Har selv lige investeret i et sæt Avance magnum 18, som vidst ligger meget tæt op af signature 8.

Jeg havde en Xindak xa6950v spændt for dem i weekenden og det funkede sku ganske godt, så den er jeg ved at være tændt på, men alternative muligheder skader jo ikke!

NickyD
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2004
Lokalitet: Fyn
Sendt: 26 September 2007 kl. 19:07 | IP-adresse registreret  

Jeg har også haft Avance Magnum 18, og brugt en Sirius DMX100 med god lyd. Senere brugte jeg en Classe' CA100 mener jeg den hed? Det var en integreret forstærker på 100watt fra Classe' og den passer så godt til de speaker! Prøv at finde sådan en, jeg solgte selv min for 6000,- her inde..

Henrik Rossel
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 September 2007 kl. 21:00 | IP-adresse registreret  

Spændende bud...

Har også hørt en masse godt om en Thule/Avance kombi. Af ren nysgerrighed - hvorfor er Thule 250B ikke en god idé? Har også fået at vide, at Rotel ikke passer til.

Er ikke i tvivl om at GamuT vil lyde helt forrygende, men er nok først en reel mulighed om et par år (går med en lille drøm om et helt GamuT-system når økonomien engang er klar). En mulighed kunne være en Arcam Diva A90 - har hørt meget godt om denne forstærker. Snakkede med KT-radio som mente mine højttalere passede rigtig godt med Arcam. Hvad mener I? Ellers tror jeg også Primare og Densen vil være sikre vindere.

Mik112
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 26 September 2007 kl. 21:24 | IP-adresse registreret  

Henrik Rossel skrev:

Spændende bud...

Har også hørt en masse godt om en Thule/Avance kombi. Af ren nysgerrighed - hvorfor er Thule 250B ikke en god idé? Har også fået at vide, at Rotel ikke passer til.

Er ikke i tvivl om at GamuT vil lyde helt forrygende, men er nok først en reel mulighed om et par år (går med en lille drøm om et helt GamuT-system når økonomien engang er klar). En mulighed kunne være en Arcam Diva A90 - har hørt meget godt om denne forstærker. Snakkede med KT-radio som mente mine højttalere passede rigtig godt med Arcam. Hvad mener I? Ellers tror jeg også Primare og Densen vil være sikre vindere.

250B er også ok hvis du kan finde et eksemplar der IKKE er bestykket med dårlige kondensatorer/lytter. Så....spring den model over hvis du handler brugt!. IA150B har mulighed for justering af bas indenfor...så vidt jeg husker +/- 6dB, hvilket er fint netop til optimering af bunden i Signature 3 og 8. IA250 og 350 har ikke denne facilitet...nok fordi der er saft og kraft nok i bøsningerne.
Til top Vis Mik112's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mik112

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes