Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 00:40   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Hjælp til valg af integreret forstærker.. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Nenox
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 18 November 2007 kl. 15:54 | IP-adresse registreret  

Hej, min første post her.

Er lidt af en noob med hensyn til hi fi, men har en baggrund som prof musiker og har lavet noget studielyds teknik i gamle dage.

Nå, men jeg skal bruge en ny integreret forstærker til at spille sammen med følgende:

b&w dm601 (Original version)
tara labs prism bi-wire kabel
lossless audio fra computer via. rme audio hdsp multiface(ca. 10.000 kr. prof audio lydkort)
(Div. "skod" signaler fra et par andre enhheder)

Jeg er havnet på en max pris på omk 5000,- Det er vigtigt at forstærkeren spiller engagerende og godt ved lave til mellem niveauer. Den må også gerne kunne trække nogle andre højtalere på et senere tidspunkt.

Her er hvad jeg har lyttet til forskellige steder (4000-5500,-)

AMC XIA / AMC 3100a (ikke sikker på hvad for en jeg har hørt..)
Atoll in50
Audiolab 8000 S

Cambridge 740a (Ved lytning blev Denon og i særdeleshed Nad i samme prisklasse afskrevet i forhold til den)
Sugden Audition T (Brugt)

Har også kigget på (men ikke hørt) Sugden 28 mkII integreret og Densen b100. Begge brugt og til en lidt billigere pris (Private sælgere)

Er der nogen der har gode bud på hvad jeg skal satse på at få hjem at lytte på? Og hvor meget jeg evt. må give for de to Sugden og Densen forstærkeren?

På forhånd tak,
Sune
Til top Vis Nenox's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nenox

JRolLbs
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 December 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 18 November 2007 kl. 16:08 | IP-adresse registreret  

Kan desværre ikke sige noget om de nævnte forstærkere, men har lige set en Cayin 252B til 5K på KSB (hvilket burde kunne presses lidt), som jeg selv kører med, og som jeg er meget tilfreds ifht. prisen.. Læs evt anmeldelsen af den her på siden, den får mange rosende ord.
Til top Vis JRolLbs's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JRolLbs

tonyax
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Sendt: 18 November 2007 kl. 18:15 | IP-adresse registreret  

har selvsamme speaker, dog i S2 versionen, men har haft "de Originale" også. Prøvede dem med flere forstærkere og fandt ud af i den billige ende af prisskalaen, der er H/K og NAD virkelige gode til dem, pga de har de metaldiskanter. Hørte dem med en HOLFI Audis og er du gal de spillede musik ligepludselig. Lige nu spiller mine sammen med et NAD system (L75/L55) og det gør det rigtigt godt (kostede også 9K fra nyt)

så inden for dit budget ville jeg kigge efter Holfi, måske Marantz også, som jeg synes har lidt af de samme kvaliteter som Holfi (har kun haft en mindre Marantz reciever, men den var godt nok dejlig at høre på, dog uden nogen videre kraft, men deres integreret får ros af flere)

H/K & B&W snurrerundt
Til top Vis tonyax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonyax

Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005
Sendt: 18 November 2007 kl. 18:40 | IP-adresse registreret  

B&W er ikke altid nemme at drive for en forstærker. Her skal der muskler til. Atoll IN50 lyder udemærket, men er faktisk lidt en slapsvans...  Det samme kan siges om Audiolab 8000 S som jeg endda helle rikke kan li' lydmæssigt. Cayin 252B eller 153B er begge ret kraftige og kunne uden tvivl trække din B&W og samtidig spille rigtigt godt.

Cambridge 740A er jeg heller ikke imponeret over, men har måske kræfter til at trække dem.

Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol

Nenox
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 November 2007 kl. 17:27 | IP-adresse registreret  

Hej og tak for svar!

Jeg tror jeg vil have mig en pwm forstærker som skal sluttes direkte til mit lydkort, dog skal der nok en lille powerbrake ind i mellem. Sådan noget ser ud til at kunne klares for mellem 5000,- og 9000,-

Så jeg har besluttet mig for at sadle helt om og få noget mere for pengene.. Så skulle der vel heller ikke være problemer med at trække mine 601'ere eller.. :-)

Nogen meninger om hvordan lc audio's 800xe klarer sig i forhold til en Lyndgorf/Tact sda2175?

Mine andre komponenter skal nok opgraderes, men med sådan en fætter skulle der forhåbentligt være en god base for at skabe et godt middelklasse anlæg på længere sigt. Desuden overvejer jeg også at køre noget room correction software på pc'en, Acourate, som skulle være temligt seriøst.

clauskok
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2006
Sendt: 21 November 2007 kl. 17:34 | IP-adresse registreret  

Jeg kan klart anbefale Cambridge Audio 740A.!! Den kan du roligt købe. Se evt. mit setup for billeder...

Med venlig hilsen Claus

Nenox
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Januar 2008 kl. 00:01 | IP-adresse registreret  

Hej Alle og tak for hjælpen!

Det blev en brugt Copland csa-8, det står som ny, som jeg fik for 3500,-
(Så ingen PWM, turde ikke købe uden at høre)

Har fået lavet mig nogle rigtigt godt selvbyg højtalerstativer og er begyndt at bruge min computer som kilde. Alt i alt er det som at få et nyt anlæg!! Ahh.. Fantastisk! Nu spiller det jo pludseligt musik..

Hvis jeg skal sige noget negativt, kan kombinationen til tider være en anelse for lys/kold i lyden, specielt ved meget produceret pop musik fra 90'erne :-) Men alt i alt er jeg bare super glad og vigtigst af alt, så smiler jeg over hele hovedet når jeg sætter mig ned og lytter til en god indspilning.

Godt nytår,
Sune

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes