Hvorfor bliver man ved med at måle disse super forstærkere i en kanal og ved 1000hz
Hvad får dem til at gøre sådan, jeg kan se at StereoPhile også gør det, feks. mener jeg at high fidelity måler ved 1000hz, men dog med begge kanaler samtidig.
En Rotel RB-1090 power amplifier bliver også målt til helt afsindige watt afgivelser mener det er 2900watt i 1 ohm, men i en kanal og ved 1000hz, han skriver :: with the toneburst and one channel driven it delivers 527W into 8 ohms and a whopping 2825W into 1 ohm!
Hvor for bruger man ikke begge kanaler, ja det undre mig.
feks. måler min gamle NAD 2140 blok kun 2 * 80watt i 4ohm 20 - 20,000hz, men ved at måle den i en kanal i 4 ohm ved 1000hz stiger den til hele 125watt.
Nu ved jeg så at mange vil mene hvad kan man bruge det andet til alså 20-20000 målingen, det kan man så diskutere.
Hvad kan selve ham/dem der tester få ud af det, jeg er ikke efter nogen men kan overhovedet ikke se meningen i det.
Er det ikke lidt det samme som at få at vide at din nye bil kan køre 280km, men man glemmer bare at sige at det er kun når det går ned af bakke.
Det er ingen kritik af Rotel, de NADér og andre jeg har set får samme tur, det var bare Rotelén jeg lige faldt over.