Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 09:48   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Ny forstærker/forstærkersæt (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Anders_K
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 24 Marts 2004 kl. 11:42 | IP-adresse registreret  

Hej herinde.

Jeg tror det er tid til at prøve noget nyt. Derfor går der nok ikke lang tid før jeg skal have ny forstærker/forstærkersæt.

Jeg vil helst have effekt og pre, og helst undgå integreret. Samtidig vil jeg gerne have mulighed for at udvide til bi-amp, da det i mine ører ofte løfter musikken enormt.

Jeg går efter en forstærker som har dybde, rum og fylde. En som man får lyst til at lytte til og hvor musikken ikke lyder indeklemt eller indelukket. Den benøves ikke være ekstremt detaljeret, da detajler i mine ører er ret ligegyldige hvis den ikke har ovennævnte genskaber. Til orientering synes jeg ikke så godt om Thule.

Jeg har omkring 10.000 lige nu, og vil meget gerne købe brugt. Jeg ikke bestemt om de 10k skal bruges til både effekt + pre eller om jeg bruger alle pengene på effekt og så senere køber pre.

Som sagt vil jeg gerne have mulighedf for/eller med det samme købe bi-amp. Jeg har tænkt på en Arcam FMJ P35/A32 kombo.

Desuden har jeg set at der på brugtmarkedet er to stk H/K Signature 1.5 til salg. (http://www.hifi4all.dk/markedsplads/annonce.asp?ad_id=11516) Det kunne jo være en mulighed, og så få bi-amp med det samme og så vente med pre.

Desuden er der også noget NAD Silverline til salg (http://www.hifi4all.dk/markedsplads/annonce.asp?ad_id=11544). Jeg har en NAD S500 cd-spiller som jeg er meget glad for.

Mine højtalere er nogle B&W, men jeg har planer om at de i fremtiden skal udskiftes, evt til et sæt Audiovector Mi3 Signature.

Som sagt vil jeg helst købe brugt eller demo da man jo får meget mere for pengene her (og tabet er heller ikke så stort hvis man hurtigt bliver træt af købet)

Alle forslag er velkomne!

Mvh Anders

Til top Vis Anders_K's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anders_K

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Sendt: 24 Marts 2004 kl. 12:33 | IP-adresse registreret  

Jeg kan kun anbefale at gå efter PWM forstærkere (klasse D). Acustic Reality, LC Audio eller B&O ICE. De opfylder efter min mening dine krav
Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

David
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003
Sendt: 24 Marts 2004 kl. 15:41 | IP-adresse registreret  

Skal du ikke bare have 2 stk. S-200, som matcher din CD?

Ellers var Arcam A85/P85 combo'en en mulighed?

Til top Vis David's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af David Besøg David's Websted

rune-nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003
Sendt: 24 Marts 2004 kl. 15:49 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv NAD Silverline, og jeg har rigtig gode erfaringer med dette sammen med Audiovector M3 signaturre. Hvis jeg var dig, ville jeg nok hoppe på sådan et sæt. Jeg tror det passer meget godt til dine krav.

Mit Hifi
Til top Vis rune-nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rune-nielsen Besøg rune-nielsen's Websted

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Sendt: 24 Marts 2004 kl. 15:58 | IP-adresse registreret  

Jeg kan også helt klart anbefale en PWM forstærker. Men der er desværre ikke ret mange forskellige alternativer endnu.

Alternativet, som jeg altid anbefaler, er Holfi. Det er alt andet end indeklemt. Der er masser af fylde, og så er det bund-musikalsk! Man får netop lyst til at blive siddende og lytte natten lang.

Jeg ved at der ofte er folk, der vil kritisre Holfi, men ofte fordi de aldrig har lytett til det. Prøv det inden du beslutter dig.... til 10.000,- kan du helt sikkert finde et brugt sæt... måske Pre8/Power8... ofrer du lidt meer, burde du kunne få noget fra NB-serien.

Til top Vis Hurtig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurtig

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 24 Marts 2004 kl. 23:19 | IP-adresse registreret  

Hej

Har selv lige blevet færdig med mit forstærkersæt, og det lyder bare kanon godt. Du vil her få et sæt der har masser af overskud og driver stort set alle højttalere.

Effekt: Nakamichi PA5E-2, brugt på DBA 4 - 4.500

Pre amp: Harmon Kardon Signature 1.0, sprit ny hos Expert i Varde kr. 5.000 (nypris kr. 15.000).

Dertil er du forberedt til surround hvis du sætter en processor til Signature 1.0.

Et sæt der varmt kan anbefales og så holder det rigtig godt sammen på økonomien.

Henrik300

Til top Vis Henrik300's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Henrik300 Besøg Henrik300's Websted

Anders_K
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 25 Marts 2004 kl. 16:51 | IP-adresse registreret  

Mange tak idéerne. Jeg må ærgligt indrømme at jeg aldrig har hørt PWM eller Nakamichi´, så det er noget af en satsning hvis jeg køber et af de mærker. Tilgengæld er for tiden flere NAD Silverline til salg for tiden og dem kender jeg rigtig godt.

Men det ser vist ud til at jeg skal ud og smuglytte ved et par butikker, for at få et bedre overblik over de forskellige mærkers lyd. Jeg har hørt lidt Holfi i klubben, men jeg synes dog det lød lidt kedeligt. Men jeg skal naturligvis ikke dømme et mærke på en enkelt oplevelse.

Til top Vis Anders_K's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anders_K

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Sendt: 25 Marts 2004 kl. 17:04 | IP-adresse registreret  

Anders_K skrev:

Mange tak idéerne. Jeg må ærgligt indrømme at jeg aldrig har hørt PWM eller Nakamichi´, så det er noget af en satsning hvis jeg køber et af de mærker. Tilgengæld er for tiden flere NAD Silverline til salg for tiden og dem kender jeg rigtig godt.

Men det ser vist ud til at jeg skal ud og smuglytte ved et par butikker, for at få et bedre overblik over de forskellige mærkers lyd. Jeg har hørt lidt Holfi i klubben, men jeg synes dog det lød lidt kedeligt. Men jeg skal naturligvis ikke dømme et mærke på en enkelt oplevelse.

Bare lige for en ordens skyld: Pwm er altså ikke et mærke.... det er en teknologi. Og den korrekte betegnelse for de fleste klasse-D forstærkere.

Til top Vis Hurtig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurtig

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes