Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 22:42   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Valg af forstærker (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Bellini
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 15 Januar 2011 kl. 22:34 | IP-adresse registreret  

God aften

Jeg har brug for lidt input til valg af forstærker. 3 stk har jeg kig på:

• Primare A30.1
  • Musical Fidelity A3.5
  • Cambridge Azur A840 v2

Det øvrige udstyr består af Squeezebox Touch (musik gemt som flac, og Touch'en outputter 24 bit/96 kHz), DAC'en er en Cambridge DacMagic, og slutteligt fremkommer lyden på et sæt B&W DM602 S2. Det er ikke utænkeligt at højtalerne bliver udskiftet til noget bedre, men for nu så regn med det er dem. Stuen der spilles i er ca 45 kvm. Til orientering; på min gamle Arcam A85 savnede jeg ikke bas fra B&W'erne.

Jeg har hørt alle forstærkerne, men det har været på messe og udstillinger, men det har været på noget helt andet udstyr, så det er svært for mig at udlede deres klang-karakteristik m.m.

Primare og Cambridge har balanceret indgange. Er det noget jeg skal satse på?
Og hvad med maskinerne driftsstabilitet og hvos ofte de går i stykker? Nogen er jo mere fejlbehæftet end andre...

I øvrigt; sælger af Primare'n oplyser den er 4 år, men jeg husker svagt at den udgik af programmet for mere end 4 år siden. Har det noget på sig?

Alle råd er velkomne.

/Bellini

NightRhyme
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2005
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 16 Januar 2011 kl. 02:14 | IP-adresse registreret  

Der er desværre ingen her der kan fortælle dig hvordan en given forstærker lyder i dine øre. Vi kan kun fortælle dig
hvordan den lyder i vores øre
Du er selv nød til at lægge øre til dem og danne dig et indtryk.

Mht. XLR vs phono så kan du sikkert finde nogen der veil fortælle dig at XLR er lyder langt bedre. Jeg kan ikke høre
forskel med mindre der skal trækkes meget lange signalkabler.

Mht. byggekvaliteten på de 3 burde de alle være ganske udemærkede på dette område da du har valgt 3 ganske
velrenomrede mærker.

Jeg spiller selv på en Primare I30 men kan ikke kommentere på hvordan 30.1 lyder. Har blot læst at 30.1 var knap
så god som I30.

Hvorfor har du netop valgt at bruge penge på at udskifte din Arcam A85 ?
Udfra dine sparsomme oplysninger ville jeg da bruge pengene på at udskifte dacmagic'en.

Bellini
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 16 Januar 2011 kl. 08:42 | IP-adresse registreret  

Tak for input. :-)

Jeg ærgrer mig også en smule over jeg har solgt min Arcam, men sket er sket. Nu skal jeg bare finde noget andet.

Nu når du ejer en Primare, kender du så til modelhistorien - kan den være 4 år gammel?

Mht lytte indtryk m.m. Jeg er selvfølgelig helt klar over, at andre ikke kan fortælle mig, hvordan jeg vil synes noget lyder, men forummet havde
næsten ikke sin berettigelse, hvis ikke man kunne spørge til og overdrage personlige holdninger om noget udstyrs lyd. Det samme kan siges om
anmeldelser generelt.

/Bellini

NightRhyme
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2005
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 16 Januar 2011 kl. 16:38 | IP-adresse registreret  

Bellini skrev:
Tak for input. :-)

Jeg ærgrer mig også en smule over jeg har solgt min Arcam, men sket er sket. Nu skal jeg bare finde noget andet.

Nu når du ejer en Primare, kender du så til modelhistorien - kan den være 4 år gammel?

Mht lytte indtryk m.m. Jeg er selvfølgelig helt klar over, at andre ikke kan fortælle mig, hvordan jeg vil synes noget
lyder, men forummet havde
næsten ikke sin berettigelse, hvis ikke man kunne spørge til og overdrage personlige holdninger om noget udstyrs
lyd. Det samme kan siges om
anmeldelser generelt.

/Bellini

Har kun lidt styr over modelhistorien men kender desværre ikke release dates for deres produkter. Da selv I30 har
nogle år på bagen synes jeg dog det lyder en smule usandsynligt med 4år. Ifølge manualen ser det ud til den blev
lanceret i 2001. Men sælger må jo producere en kvittering [;) Anyhow. Tag ud og giv den et lyt og kig den efter i
sømmene. Du får den nok billigt. Så, er den fuldt funktionel og lyder godt i dine øre så er det jo fint.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes