Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2026 | 20:06   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Software og fjernbetjening (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jokkemokke
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 December 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 72
Sendt: 22 Juli 2004 kl. 13:32 | IP-adresse registreret  

Hej. Jeg overvejer at gå i gang med at bygge en HTPC selv, og har i den forbindelse nogle spørgsmål.

Findes der noget software, der kan få computeren til at virke helt ligesom en DVD afspiller. Jeg har følgende krav hertil:

1) Det skal kunne betjenes 100% med fjernbetjening, og dermed overflødiggøre mus og tastatur.

2) Det skal med fjernbetjeningen være muligt at sætte computeren i standby, således at den har et minimalt strømforbrug, og ikke skal boote, når den tændes igen.

3) Til afspilning af musik (cd, mp3, webradio), skal det såvidt muligt være muligt at betjene dette uden at have tv'et tændt, enten med med mapning af disse funktioner på fjernbetjeningen, eller med et display eller lignende.

På forhånd tak.

Til top Vis jokkemokke's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jokkemokke Besøg jokkemokke's Websted
 
dumb
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 December 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 29
Sendt: 22 Juli 2004 kl. 13:38 | IP-adresse registreret  

Har du overvejet en PDA, evt. ipaq 1930 (fås for ca. 1700) med et WiFi kort (ved ikke helt hvad sådan et koster). Så kan du fjernbetjene din HTPC fra et hvilket som helst sted i lejligheden/huset? Fordelen ved det, er at du kan bruge WakeOnLan, så går din computer i "sleep mode" når du ikke bruger den og vågner op til dåd, når du via din PDA prøver at tilgå den.

Til top Vis dumb's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumb
 
Sandi
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 November 2003
Status: Offline
Indlæg: 215
Sendt: 22 Juli 2004 kl. 13:38 | IP-adresse registreret  

Palmbutler kan det du beskriver der. Men firmaet er gået nedenom og hjem men jeg tror stadig man kan få fat i en fra f.eks. bilka.
Til top Vis Sandi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sandi
 
paqi
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Januar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 617
Sendt: 22 Juli 2004 kl. 22:44 | IP-adresse registreret  

jeg søger lidt det samme. Jeg bruger Showshifter som frontend men kunne godt tænke mig at bruge min pda som fjernbetjening alternativt ved at hele skærmbilledet bliver overført.

Jeppe

 

Til top Vis paqi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af paqi
 
kirneh
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 Juni 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 176
Sendt: 26 Juli 2004 kl. 09:48 | IP-adresse registreret  

Kig forbi www.xlobby.com hvis i vil bruge PDA som fjernbetjening.

Nu tales der om WIFI her i tråden. Bluetooth kan også bruges. Det bruger jeg selv. Har en USB sender/reciever til computeren der lover 100 meters rækevide. Den virker i hele mit hus, og kostede 250 kroner.

Palmbutleren kan da ikke bruges uden at tænde TV. Jeg vil heller ikke anbefale den da deres interface sutter (har været aktiv palmbutler bruger siden start).

Jeg har købt en fjernbetjening som kan programmeres og som kan sende både IR til tv og RF til computer. Jeg gidder nemlig ikke bruge min PDA som fjernbetjening når jeg ligger i sofaen og dyrker tv.

Til top Vis kirneh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kirneh Besøg kirneh's Websted
 
AkilleuZ
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 September 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1855
Sendt: 26 Juli 2004 kl. 15:55 | IP-adresse registreret  

Der er også winlirc med det program kan du styre ALT på din comp, via en fjernbetjening.

__________________
Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
Til top Vis AkilleuZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AkilleuZ
 
Klabo
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 April 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 511
Sendt: 26 Juli 2004 kl. 16:49 | IP-adresse registreret  

Du kan jo også kikke på girder.nl og købe en enkel infrarød modtager (brinck.dk) og du er kørende for små penge. Ellers er der jo ati remote wonder fjernbetjening som sender RF/IR for 300 kr. (edbpriser.dk) hvis du vil vide mere om fjernbetjeninger er der´remotecentral.com hvor du kan læse mere om bla. phillips pronto som er toppen inden for fjernbetjeninger. her er et par link mere.

koz.dk (se ipronto til 18000 kr)

vendur.com (norsk)

 

 

Til top Vis Klabo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Klabo
 
Bics
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 Juli 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 37
Sendt: 26 Juli 2004 kl. 18:32 | IP-adresse registreret  

Hehe, man må i det mindste sig at koz.dk har humor. Under beskrivelsen af "ipronto" til 18.999,00 skriver de:

"Denne vare sendes fragtfrit. :-)"

Til top Vis Bics's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bics
 
Dyvel
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 192
Sendt: 26 Juli 2004 kl. 18:47 | IP-adresse registreret  

www.myhtpc.net = HTPC software

www.Girder.nl = software til IR - bruges ofte sammen med winlirc http://winlirc.sourceforge.net/

Til top Vis Dyvel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dyvel
 
kirneh
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 Juni 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 176
Sendt: 27 Juli 2004 kl. 08:50 | IP-adresse registreret  

Hvis man vil styre sin PC via en PDA kan jeg anbefale at bruge http://www.netremote.org/ sammen med Girder.

Det er nemt selv at lave knapperne til PDA'en eller bruge en af de mange 1000 pre-lavede Pronto skemaer.

Til top Vis kirneh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kirneh Besøg kirneh's Websted
 
kirneh
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 Juni 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 176
Sendt: 27 Juli 2004 kl. 08:53 | IP-adresse registreret  

Klabo skrev:

Du kan jo også kikke på girder.nl og købe en enkel infrarød modtager (brinck.dk) og du er kørende for små penge. Ellers er der jo ati remote wonder fjernbetjening som sender RF/IR for 300 kr. (edbpriser.dk) hvis du vil vide mere om fjernbetjeninger er der´remotecentral.com hvor du kan læse mere om bla. phillips pronto som er toppen inden for fjernbetjeninger. her er et par link mere.

koz.dk (se ipronto til 18000 kr)

vendur.com (norsk)

Ati remote wonder er ikke rf og ir. Den er kun rf.

Vil man have en der ligner og kan begge dele findes der er her http://www.vendur.no/catalog/product_info.php?cPath=1&pr oducts_id=53

Har selv bestilt den for 20 dage siden, men har ikke fået den endnu :-(

Til top Vis kirneh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kirneh Besøg kirneh's Websted
 
paqi
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Januar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 617
Sendt: 29 Juli 2004 kl. 15:20 | IP-adresse registreret  

jeg har en MArmitek X10 remote og den virker fint i samspil med Showshifter. Når man bruger selve "musen" så er det ikke verdens bedste, men inde i showshifter kan man bruge knapperne så som "play" osv og det bedste er at den virker i hele huset...
Til top Vis paqi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af paqi
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes