| Forfatter |
|
jokkemokke Forum Bruger


Bruger siden: 29 December 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 72
|
| Sendt: 22 Juli 2004 kl. 13:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej. Jeg overvejer at gå i gang med at bygge en HTPC selv, og har i den forbindelse nogle spørgsmål.
Findes der noget software, der kan få computeren til at virke helt ligesom en DVD afspiller. Jeg har følgende krav hertil:
1) Det skal kunne betjenes 100% med fjernbetjening, og dermed overflødiggøre mus og tastatur.
2) Det skal med fjernbetjeningen være muligt at sætte computeren i standby, således at den har et minimalt strømforbrug, og ikke skal boote, når den tændes igen.
3) Til afspilning af musik (cd, mp3, webradio), skal det såvidt muligt være muligt at betjene dette uden at have tv'et tændt, enten med med mapning af disse funktioner på fjernbetjeningen, eller med et display eller lignende.
På forhånd tak.
|
| Til top |
|
| |
dumb Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 29
|
| Sendt: 22 Juli 2004 kl. 13:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du overvejet en PDA, evt. ipaq 1930 (fås for ca. 1700) med et WiFi kort (ved ikke helt hvad sådan et koster). Så kan du fjernbetjene din HTPC fra et hvilket som helst sted i lejligheden/huset? Fordelen ved det, er at du kan bruge WakeOnLan, så går din computer i "sleep mode" når du ikke bruger den og vågner op til dåd, når du via din PDA prøver at tilgå den.
|
| Til top |
|
| |
Sandi Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2003
Status: Offline Indlæg: 215
|
| Sendt: 22 Juli 2004 kl. 13:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Palmbutler kan det du beskriver der. Men firmaet er gået nedenom og hjem men jeg tror stadig man kan få fat i en fra f.eks. bilka.
|
| Til top |
|
| |
paqi Forum Bruger


Bruger siden: 16 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 617
|
| Sendt: 22 Juli 2004 kl. 22:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg søger lidt det samme. Jeg bruger Showshifter som frontend men kunne godt tænke mig at bruge min pda som fjernbetjening alternativt ved at hele skærmbilledet bliver overført.
Jeppe
|
| Til top |
|
| |
kirneh Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 176
|
| Sendt: 26 Juli 2004 kl. 09:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kig forbi www.xlobby.com hvis i vil bruge PDA som fjernbetjening.
Nu tales der om WIFI her i tråden. Bluetooth kan også bruges. Det bruger jeg selv. Har en USB sender/reciever til computeren der lover 100 meters rækevide. Den virker i hele mit hus, og kostede 250 kroner.
Palmbutleren kan da ikke bruges uden at tænde TV. Jeg vil heller ikke anbefale den da deres interface sutter (har været aktiv palmbutler bruger siden start).
Jeg har købt en fjernbetjening som kan programmeres og som kan sende både IR til tv og RF til computer. Jeg gidder nemlig ikke bruge min PDA som fjernbetjening når jeg ligger i sofaen og dyrker tv.
|
| Til top |
|
| |
AkilleuZ Forum Bruger


Bruger siden: 16 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1855
|
| Sendt: 26 Juli 2004 kl. 15:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er også winlirc med det program kan du styre ALT på din comp, via en fjernbetjening. __________________ Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
|
| Til top |
|
| |
Klabo Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 511
|
| Sendt: 26 Juli 2004 kl. 16:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan jo også kikke på girder.nl og købe en enkel infrarød modtager (brinck.dk) og du er kørende for små penge. Ellers er der jo ati remote wonder fjernbetjening som sender RF/IR for 300 kr. (edbpriser.dk) hvis du vil vide mere om fjernbetjeninger er der´remotecentral.com hvor du kan læse mere om bla. phillips pronto som er toppen inden for fjernbetjeninger. her er et par link mere.
koz.dk (se ipronto til 18000 kr )
vendur.com (norsk)
|
| Til top |
|
| |
Bics Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juli 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 37
|
| Sendt: 26 Juli 2004 kl. 18:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe, man må i det mindste sig at koz.dk har humor. Under beskrivelsen af "ipronto" til 18.999,00 skriver de:
"Denne vare sendes fragtfrit. :-)"

|
| Til top |
|
| |
Dyvel Forum Bruger


Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 192
|
| Sendt: 26 Juli 2004 kl. 18:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
kirneh Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 176
|
| Sendt: 27 Juli 2004 kl. 08:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis man vil styre sin PC via en PDA kan jeg anbefale at bruge http://www.netremote.org/ sammen med Girder.
Det er nemt selv at lave knapperne til PDA'en eller bruge en af de mange 1000 pre-lavede Pronto skemaer.
|
| Til top |
|
| |
kirneh Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 176
|
| Sendt: 27 Juli 2004 kl. 08:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Klabo skrev:
|
Du kan jo også kikke på girder.nl og købe en enkel infrarød modtager (brinck.dk) og du er kørende for små penge. Ellers er der jo ati remote wonder fjernbetjening som sender RF/IR for 300 kr. (edbpriser.dk) hvis du vil vide mere om fjernbetjeninger er der´remotecentral.com hvor du kan læse mere om bla. phillips pronto som er toppen inden for fjernbetjeninger. her er et par link mere.
koz.dk (se ipronto til 18000 kr )
vendur.com (norsk)
|
|
|
Ati remote wonder er ikke rf og ir. Den er kun rf.
Vil man have en der ligner og kan begge dele findes der er her http://www.vendur.no/catalog/product_info.php?cPath=1&pr oducts_id=53
Har selv bestilt den for 20 dage siden, men har ikke fået den endnu :-(
|
| Til top |
|
| |
paqi Forum Bruger


Bruger siden: 16 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 617
|
| Sendt: 29 Juli 2004 kl. 15:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har en MArmitek X10 remote og den virker fint i samspil med Showshifter. Når man bruger selve "musen" så er det ikke verdens bedste, men inde i showshifter kan man bruge knapperne så som "play" osv og det bedste er at den virker i hele huset...
|
| Til top |
|
| |