Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2026 | 11:06   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: HTPC kabinet? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Madhouse
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 290
Sendt: 27 Juli 2004 kl. 15:20 | IP-adresse registreret  

Jeg er på udkig efter et HTPC kabinet og har fundet følgende som jeg synes godt om:

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=65013

Der er dog det problem at jeg har tre harddiske som skal i kabinettet, hvilket ovenstående ikke har plads/holdere til.
Kender I til nogle HTPC kabinetter som kan tage tre harddiske og samtidig også ATX bundkort. Jeg har desuden en rimelig stor køler (Thermalright SLK800), som der gerne skulle være plads til.
Til top Vis Madhouse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Madhouse
 
RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2359
Sendt: 27 Juli 2004 kl. 16:16 | IP-adresse registreret  

http://www.vendur.no/catalog/product_info.php?cPath=2&pr oducts_id=75

Her kan du finde HT-400 kabinettet, det har plads til ATX MB og 3 harddiske. Blæseren ved jeg ikke med...

Til top Vis RogueAgent's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RogueAgent
 
C K N
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 September 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 771
Sendt: 27 Juli 2004 kl. 16:55 | IP-adresse registreret  

Angående Ahanix DVine. Så er der meget spildplads på hver side af dvddrevet. Denne plads kan sagtens udnyttes, hvis du selv kan lave et ophæng til harddiskene.

En ulempe ved kabinettet er dog at der kun er plads til en microATX strømforsyning. Men der er plads til et almindelig ATX-bundkort. Fra oversiden af bundkortet til låget er der ca. 11,8 cm (hvis det kan hjælpe....)



__________________
Hjemmebio DIY Dvd-skab DIY 5.1-højttalersæt
Til top Vis C K N's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af C K N Besøg C K N's Websted
 
Krede :)
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 398
Sendt: 27 Juli 2004 kl. 17:27 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Krede :)'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Krede :)
 
Madhouse
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 290
Sendt: 28 Juli 2004 kl. 11:31 | IP-adresse registreret  

Vil jeg kunne tilslutte nedenstående til en microATX strømforsyning, eller skal der en større til (mener at en 300 watt er minimum til GeForce 4 serien):

AMD Thoroughbred XP1700+@XP2400+ (12*166MHz FSB)
Asus A7N8X Deluxe nForce2 bundkort
512 MB Kingston HyperX PC3000 DDR-Ram
IBM Deskstar 80 GB PATA + 2*120GB SATA harddiske (+ en ekstern IBM Deskstar 40GB)
Triplex Millenium Silver GeForce 4 Ti4200 128mb DDR-ram

Derudover skal der også en DVD brænder i.

Til top Vis Madhouse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Madhouse
 
C K N
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 September 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 771
Sendt: 28 Juli 2004 kl. 12:54 | IP-adresse registreret  

Ville nok anbefale en 300 watt, men det afhænger jo også af hvor strømstærk den er... Mener at have set en 300 watts PSU et eller andet sted...

Jeg har dog valgt den lidt mere ekstreme løsning. Har købt en 330 watts ATX PSU, et multikabel med 25 ledere, og så smidt PSU'en udenfor kabinettet.

Jeg kører selv med en AMD Barton 2500+, Asus bundkort, 512 mb ram, og en enkelt harddisk på 120 gb. ATI Radeon 9600 og dvd-drev. Ingen problemer her...

Husk god udluftning med det system du har...

Ønsker du mere info om kabinettet (Dvine) Kan du bare sige til... Jeg kan også sende billeder hvis det har interesse... (send evt. PB)



__________________
Hjemmebio DIY Dvd-skab DIY 5.1-højttalersæt
Til top Vis C K N's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af C K N Besøg C K N's Websted
 
DanielV
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 December 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 312
Sendt: 28 Juli 2004 kl. 15:21 | IP-adresse registreret  

Du kunne jo evt. kigge på de her kabinetter her.

 

 

Daniel...

Til top Vis DanielV's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DanielV
 
Klabo
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 April 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 511
Sendt: 28 Juli 2004 kl. 17:11 | IP-adresse registreret  

Jeg har et fra ANTEC med fuld ATX size. Det er til at betale 1000 kr og har den bedste htpc strømforsyning med 380w. se det her http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=51015

Jeg har fjernet de 2 3,5" drevfronter og bygget et 2x40 VFD display ind bag ved det ser pænt ud

Der er masser af plads til 3 diske den sidste kan evt sættes i en af de pladser der er til 3,5" ell 5,25" drevene.

Til top Vis Klabo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Klabo
 
jisimu
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 Oktober 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 202
Sendt: 28 Juli 2004 kl. 23:21 | IP-adresse registreret  

C K N: Kan du fortælle lidt mere om det multikabel du har fra strømforsyningen?

Hvad med strøm til bundkortet?

Til top Vis jisimu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jisimu
 
C K N
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 September 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 771
Sendt: 29 Juli 2004 kl. 15:09 | IP-adresse registreret  

jisimu skrev:

C K N: Kan du fortælle lidt mere om det multikabel du har fra strømforsyningen?

Hvad med strøm til bundkortet?

Jeg bruger de 20 af lederne til bundkortet. 4 bliver brugt til til et 5/12 volts kabel. Det er desværre begrænsningen. Så hvis man har alt for harddiske og optiske drev, så er ét stik måske for lidt. Ellers skal man have et multikabel med endnu flere ledere... Kablet jeg bruger et 25*0,75 kvm. Det er ca. 2 meter langt. PSU'en ligger så under sofaen, hvor man overhovedet ikke kan høre den. Desuden minimerer du den elektriske støj kraftigt ved at flytte PSU'en væk fra kabinettet

Kablet har jeg "lånt" af en elektriker på arbejdet. Men det kan fx. også købes her: http://www.danskdiscoteknik.dk/ (klik på kabler)



__________________
Hjemmebio DIY Dvd-skab DIY 5.1-højttalersæt
Til top Vis C K N's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af C K N Besøg C K N's Websted
 
jisimu
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 Oktober 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 202
Sendt: 29 Juli 2004 kl. 16:01 | IP-adresse registreret  

Tak for svaret C K N.

Jeg har dog lige et tillægs spørgsmål:

Har du klippet det originale kabel på strømforsyningen over og indsat det nye som en forlængelse eller har det ekstra kabel han og hun stik? Hvis det er et kabel med stik har du så også et link til disse?

Til top Vis jisimu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jisimu
 
C K N
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 September 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 771
Sendt: 29 Juli 2004 kl. 16:30 | IP-adresse registreret  

De kabler der går ud af PSU'en har jeg klippet ca. midtpå. Har få loddet multikablet ind i mellem. Så bruger jeg dermed de orginale stik fra PSU'en. Alle ledninger i multikablet er nummeret, så det er rimeligt let at finde rundt i.

__________________
Hjemmebio DIY Dvd-skab DIY 5.1-højttalersæt
Til top Vis C K N's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af C K N Besøg C K N's Websted
 
jisimu
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 Oktober 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 202
Sendt: 30 Juli 2004 kl. 14:19 | IP-adresse registreret  

Igen tak for svarene C K N

Din ide er bestemt en jeg vil følge når jeg engang selv når så langt at jeg skal til at bygge HTPC

Til top Vis jisimu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jisimu
 
Webmonkey
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Juni 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1070
Sendt: 30 Juli 2004 kl. 14:46 | IP-adresse registreret  

jeg har et sort desktop kabinet, dæmpet med Magic Shield måtter. Købt samlet fra www.webconsult.dk.



__________________
In the Land of Hometheater, The Three Eyed Monster is King......
Til top Vis Webmonkey's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Webmonkey
 
C K N
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 September 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 771
Sendt: 31 Juli 2004 kl. 09:33 | IP-adresse registreret  

jisimu skrev:

Igen tak for svarene C K N

Din ide er bestemt en jeg vil følge når jeg engang selv når så langt at jeg skal til at bygge HTPC

Held og lykke med projektet

WebMonkey skrev:

jeg har et sort desktop kabinet, dæmpet med Magic Shield måtter. Købt samlet fra www.webconsult.dk.

Jeg var en tur i thansen. De har sådan nogle bitumen-plader. Virkelig en god investering!



__________________
Hjemmebio DIY Dvd-skab DIY 5.1-højttalersæt
Til top Vis C K N's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af C K N Besøg C K N's Websted
 
notional
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juni 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 561
Sendt: 09 August 2004 kl. 02:35 | IP-adresse registreret  

Det første kabinet du selv linker til synes jeg ser fedest/mest professionelt ud som HTPC/HIFI udstyr.

Hvis du ser tweakup's artikel og ser på dette billede:

 

Ser du placeringen af den ene HD, men som jeg ser det er der god plads på begge sider. Kræver måske du selv laver nogen huller/holdere til hd'erne, men de skulle kunne være der

Link til Tweakups artikel: http://www.tweakup.dk/article/221/dk/

Til top Vis notional's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af notional
 
Lestat
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 456
Sendt: 22 August 2004 kl. 14:23 | IP-adresse registreret  

C K N skrev:

Angående Ahanix DVine. Så er der meget spildplads på hver side af dvddrevet. Denne plads kan sagtens udnyttes, hvis du selv kan lave et ophæng til harddiskene.

En ulempe ved kabinettet er dog at der kun er plads til en microATX strømforsyning. Men der er plads til et almindelig ATX-bundkort. Fra oversiden af bundkortet til låget er der ca. 11,8 cm (hvis det kan hjælpe....)

Faktisk mener jeg at have læst i en anmeldelse at det ikke er mATX PSU, men en eller anden underlig størrelse Ahanix selv har fundet på?
 
In any case, så kan man købe et kit der inkluderer PSU, VFD og fjernbetjening, og koster 1200,-. VFD'et er så lavet så det lige kan smides i bag det røgede glas, og PSU'en passer i og er vist 300W så vidt jeg husker.
 
I den tråd, har nogen kendskab til andre importører end Computer-parts? Kabinettet kan købes med kit på Ebay til $250, så jeg kan kun forestille mig det kan gøres billigere end de 3.200,- det koster hos Computerparts. :/
 
Det fås også i Tyskland (eller østrig), men koster €220 uden kittet, så det kan dårligt betale sig.
 
L.
Til top Vis Lestat's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lestat Besøg Lestat's Websted
 
C K N
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 September 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 771
Sendt: 22 August 2004 kl. 16:44 | IP-adresse registreret  

Lestat skrev:
C K N skrev:

Angående Ahanix DVine. Så er der meget spildplads på hver side af dvddrevet. Denne plads kan sagtens udnyttes, hvis du selv kan lave et ophæng til harddiskene.

En ulempe ved kabinettet er dog at der kun er plads til en microATX strømforsyning. Men der er plads til et almindelig ATX-bundkort. Fra oversiden af bundkortet til låget er der ca. 11,8 cm (hvis det kan hjælpe....)

Faktisk mener jeg at have læst i en anmeldelse at det ikke er mATX PSU, men en eller anden underlig størrelse Ahanix selv har fundet på?
 
In any case, så kan man købe et kit der inkluderer PSU, VFD og fjernbetjening, og koster 1200,-. VFD'et er så lavet så det lige kan smides i bag det røgede glas, og PSU'en passer i og er vist 300W så vidt jeg husker.
 
I den tråd, har nogen kendskab til andre importører end Computer-parts? Kabinettet kan købes med kit på Ebay til $250, så jeg kan kun forestille mig det kan gøres billigere end de 3.200,- det koster hos Computerparts. :/
 
Det fås også i Tyskland (eller østrig), men koster €220 uden kittet, så det kan dårligt betale sig.
 
L.

Ja, nu når du siger det, så kan det godt være at det ikke er 100% microATX PSU... Men jeg mener ikke målene er anderledes. PSU'en er modificeret med et ekstra strømstik til at føde VFD'en. Der er strøm på stikket, selvom computeren er slukket. Dette gør at du kan tænde computeren via fjernbetjeningen.
Mener også at have hørt at kittet i dag indeholder en 300 watts PSU, men på daværende tidspunkt, da jeg købe kabinettet indeholdte kittet kun en 200 watts PSU. Det er vist lige i underkanten til en AMD cpu...
Jeg har VFD og fjernbetjening, men har aldrig fået det til at virke...



__________________
Hjemmebio DIY Dvd-skab DIY 5.1-højttalersæt
Til top Vis C K N's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af C K N Besøg C K N's Websted
 
Lestat
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 456
Sendt: 22 August 2004 kl. 20:36 | IP-adresse registreret  

C K N skrev:
Ja, nu når du siger det, så kan det godt være at det ikke er 100% microATX PSU... Men jeg mener ikke målene er anderledes. PSU'en er modificeret med et ekstra strømstik til at føde VFD'en. Der er strøm på stikket, selvom computeren er slukket. Dette gør at du kan tænde computeren via fjernbetjeningen.
Mener også at have hørt at kittet i dag indeholder en 300 watts PSU, men på daværende tidspunkt, da jeg købe kabinettet indeholdte kittet kun en 200 watts PSU. Det er vist lige i underkanten til en AMD cpu...
Jeg har VFD og fjernbetjening, men har aldrig fået det til at virke...
Har du købt Ahanix kabinettet? Hvor købte du det hvis det er hvad du har.
Jeg har kigget noget på D.vine 5 kabinettet, da det helt klart er et af de rent æstetisk bedste kabinetter jeg har fundet, men prisforskellen mellem USA og Danmark er høj, så jeg kunne godt finde på at købe det på Ebay til de $250 i stedet for at lægge 3200,- i DK. Selv med moms burde det være noget billigere.
 
L.
Til top Vis Lestat's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lestat Besøg Lestat's Websted
 
disconow
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 August 2004
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 100
Sendt: 23 August 2004 kl. 15:55 | IP-adresse registreret  

heY jeg har fundet følgende på Ebay: http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=3 669&item=6701152134&rd=1

men jeg kan ikk se om fjernbetjningen og desplayet følger med

kan i....??

Til top Vis disconow's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af disconow Besøg disconow's Websted
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes