Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2026 | 08:36   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: TV Modulator ??? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
aikon
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Maj 2004
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 31
Sendt: 27 Juli 2004 kl. 18:27 | IP-adresse registreret  

Hej

Er der nogen som kan anbefale en god TV modulator som har STEREO lyd???

Det skal IKKE være en med mono...de er lidt svære at opdrive her i Danmark - har ikke fundet en endnu :-(

Jeg vil nemlig sende mit htpc signal fra PC ud på alle TV i huset og styre det via RF remote control og måske i fremtiden en PDA.

Hjælp!!!

Hilsen Jan

Til top Vis aikon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af aikon
 
kirneh
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 Juni 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 176
Sendt: 28 Juli 2004 kl. 09:34 | IP-adresse registreret  

Er det svært at finde et tv kort der modtager stereo ?

Kan godt være at jeg har misforstået noget :) Men hvad med det gode gamle Hauppauge PVR-250 http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?Bedom=true&ID=435 69

Eller et TerraTec Cinergy 400 TV http://www.edbpriser.dk/listprices.asp?ID=23280

Jeg ville vælge et af de kort (det første) og det har begge stereolyd.

Til top Vis kirneh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kirneh Besøg kirneh's Websted
 
aikon
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Maj 2004
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 31
Sendt: 28 Juli 2004 kl. 09:42 | IP-adresse registreret  

kirneh skrev:

Er det svært at finde et tv kort der modtager stereo ?

Jeg har selv et pvr-350 kort som har tvudgang, ud men hvad gør man når man ønsker at få grafikkort signalet ud på tv. Jeg tænker her på HTPC-programmer som køre på pc'en og som vises på TV.

Jeg kan godt tilslutte mit Philips 32" widescreen til pc via superVHS stikket, men jeg ønsker at sende mit pc-signal(grafikkort) ud på mit antennestik således at jeg i soveværelset kan se det samme som i stuen, og så styre det hele med en RF-remote kontrol.

Så det jeg har brug for er en UHF/TV-modulator som omformer mit pc/grafik-kort signal til et antennesignal(kanal) som jeg kan tune ind på - på alle tv i huset.

Problemet er bare at alle normale "billige" tv-modulator som du kan købe omformer lydsignalet til MONO - og det er jo helt uacceptabelt hvis du ser en film med sourround eller bare alm. stereo-lyd.

U get my pont?

:-) HÅber nogen ved hvor man kan købe en stereo-modulator som virker?

 Hilsen Jan

Til top Vis aikon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af aikon
 
kirneh
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 Juni 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 176
Sendt: 29 Juli 2004 kl. 08:17 | IP-adresse registreret  

Sorry, jeg forstod ikke spørgsmålet. Nu gør jeg, men kan ikke hjælpe :-)

Har du tjekket en palmbutler ? (ved godt de ikke produceres mere).

Til top Vis kirneh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kirneh Besøg kirneh's Websted
 
AkilleuZ
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 September 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1855
Sendt: 29 Juli 2004 kl. 22:50 | IP-adresse registreret  

Det er sådan set nemt nok :-) Du skal "bare" sætte f.eks en video til din computer, som har scart/ svhs eller lig. der efter sætter du et antennestik til den videos udgang, og direkte ind i husets "fordeler boks". Så scanner du efter kanalen på de andre fjernsyn og vupti

Kom lige til at tænke på hvad nu hvis alle skiftede kanal på engang det ville da være provokerende



__________________
Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
Til top Vis AkilleuZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AkilleuZ
 
aikon
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Maj 2004
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 31
Sendt: 30 Juli 2004 kl. 09:17 | IP-adresse registreret  

AkilleuZ skrev:

Det er sådan set nemt nok :-) Du skal "bare" sætte f.eks en video til din computer, som har scart/ svhs eller lig. der efter sætter du et antennestik til den videos udgang, og direkte ind i husets "fordeler boks". Så scanner du efter kanalen på de andre fjernsyn og vupti

Hej - jeg så godt det indlæg tidligere og var også den første til at prøve. Fandt min gamle Hi-fi Stereo Nicam fra Mitsubishi (E52) frem og satte grafikkort signalet til scartstikket i videon og så en antenneledning fra antenne UD i videoen og over til mit TV. Jeg sikrede mig at videoens kanal allerede VAR indstillet på TV så jeg ikke skulle til at lede/tune bagefter.

Så angav jeg TV OUT på min pc i Nvidia's KLON-opsætning - og satte derefter videoen på at vise EXT=Extern, men ak intet signal, kun sort skærm. Jeg prøvede alt muligt...

Som jeg ser det så har jeg KUN ET scart stik i videon og der står TV på. Derfor går jeg ud fra at scartstikket er til overførelse til TV og ikke onvendt. Det vi/jeg prøver på er jo at bruge scartstikket som INDgang istedet for udgang, og det kan det nok ikke. Det fungerer så vidt jeg kan se kun som udgang.

Så konklusionen må være at det med videoen som modulator nok ikke virker, ihverfald ikke på ældre videoer? Men måske nogen kan fortælle mig om jeg har gjort noget forkert?

Hilsen

Jan

Til top Vis aikon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af aikon
 
aikon
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Maj 2004
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 31
Sendt: 30 Juli 2004 kl. 09:30 | IP-adresse registreret  

kirneh skrev:

Har du tjekket en palmbutler ? (ved godt de ikke produceres mere).

JA - jeg købte den største version PalmButler 3000 - og var begejstret over mulighederne. Men den forsvandt efter en lille uge hvor jeg først var skuffet over at signalet til remoten af og til bare holdte op med at virke og at softwaren simpelthen bare var dårligt skrevet og gav en masse problemer med opsætning ect...men jeg var villig til at fortsætte - LIGE IND TIL JEG FANDT UD AF - at lyden fra min PC som bliver overført til antennesignalet via deres modulator og videre ind til mit stereo TV i stuen - bliver lavet om til MONO. DER BLEV JEG SKUFFET. Hele herligheden bygger på et koncept som er genialt - men hvad nytter det når de ændre lydbilledet til mono - så har de ihvertfald midstet mig som kunde.

Jeg ved godt at det er dyrt at overføre stereo via en modulator på antennesignalet. Jeg talte med en specialist igår og han talte om 10-15000 kr. for at modulerer et nicam stereo signal :-( om til en kanal på antenneledningen i huset.

MEN MEN

Jeg har efter lang tids søgen fundet hvad jeg skal bruge i Tyskland hos http://www.Conrad.de

Hvis du søger på "stereo modulator" så får du nederst på¨siden en modulator som understøtter stereo, præcis hvad jeg skal  bruge og så koster den 100 EURO som er overkommeligt. Jeg har bestilt den igår og venter nu på en test. Jeg skal nok lige skrive tilbage når jeg har testet den, med resultatet og billedekvalitet ect...

Den er ihverfald til Danmark og PAL systemet, det har jeg checket.

Hilsen Jan

Til top Vis aikon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af aikon
 
Binnerup
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Juli 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1008
Sendt: 30 Juli 2004 kl. 09:41 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Binnerup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Binnerup
 
CPH-R
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 15 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1700
Sendt: 30 Juli 2004 kl. 10:04 | IP-adresse registreret  

Hej,

De her har en sådanne UHF modulator! du skal bare bruge lidt tid med at søge på deres site! eller skrive til dem og du har et katalog om et par dage. www.keene.co.uk

De her har en smart dims der kan sende både musik og LAN over AC/netværket. http://www.devolo.de/_de_/produkte/dlan/index.html

Hilsen

Peter

Til top Vis CPH-R's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CPH-R
 
Sandi
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 November 2003
Status: Offline
Indlæg: 215
Sendt: 30 Juli 2004 kl. 10:19 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Sandi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sandi
 
aikon
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Maj 2004
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 31
Sendt: 30 Juli 2004 kl. 12:08 | IP-adresse registreret  

Binnerup skrev:
Jan: Så er det vel A2 stereo og ikke Nicam?!?

Ja det er korrekt - jeg har også forstået at det skulle være A2 - men det skulle alle nye TV vidst understøtte også ved siden af NICAM.

Men nu har jeg bestilt den så det må komme an på en prøve.

Til top Vis aikon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af aikon
 
aikon
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Maj 2004
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 31
Sendt: 30 Juli 2004 kl. 12:12 | IP-adresse registreret  

Sandi skrev:

Her:

http://www.avconnection.dk/Functions/ProductDetails.asp?Prod uctNo=23-010&VersionNo=0

Hej Sandi - den emulator fra skytronic købte jeg igår og prøve. De ringede til leverandøren, som påstod at den overførte signalet til tv i STEREO - MEN AK efter at have prøvet og læst brugervejledning i PDF på producentens hjemmeside fandt jeg ud af den kun overførte signalet i MONO - DET SKAL VÆRE I STEREO - ellers er det ikke godt nok til mig :-) Så en TV emulator i stereo er et MUST.

Så jeg var inde og få pengene tilbage !!!

Til top Vis aikon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af aikon
 
Sandi
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 November 2003
Status: Offline
Indlæg: 215
Sendt: 30 Juli 2004 kl. 13:39 | IP-adresse registreret  

Det er da underligt at de har stereo indgang så. Nå beklager jeg ikke kan være til mere hjælp.

Evt. tjek steder der sælger PS1 udstyr der plejer man at kunne få en RF modulator også.

Til top Vis Sandi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sandi
 
Klabo
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 April 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 511
Sendt: 25 August 2004 kl. 20:18 | IP-adresse registreret  

Jeg har fundet den her:

http://www.pccables.com/cgi-bin/orders6.cgi?action=Showitem& amp;partno=02403&rsite=02403

Det må være den og til en god pris...

 

Til top Vis Klabo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Klabo
 
aikon
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Maj 2004
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 31
Sendt: 26 August 2004 kl. 09:09 | IP-adresse registreret  

Hej alle

Ja - så lykkedes det endelig at finde en stereo modulator til at sende stereo og sourround lyd ud over mit antenne anlæg i en kvalitet som jeg aldrig før har set.

Det fungerer simpelthen super og den er lille og nem at sætte op. Den bygger på samme princip som palmbutler bortsetfra at den her virker

Jeg har købt den hos Konrad.de i tyskland som vist er en af de største udbydere af elektronik online. Min sattelit man sagde at stereo over antenneanlæg/kabeltv kostede omkring 10-15000 kr. for det udstyr jeg skulle bruge. Men jeg fandt en til omkring 800 kr. som bygger på nyeste teknologi og derfor kan det den skal og til billige penge. Den understøtter PAL og dansk lyd i modsætning til alle de andre som kun fungerer i USA eller lign.

Så er i interesseret i at få jeres grafikkort signal fordelt ud til alle fjernsyn og så styre det hele med en fjernbetjening som er trådløs så skal i blot gå ind på konrad.de:

I kan gå på forsiden af http://www1.conrad.de og søge på følgende:

STEREO AV-MODULATOR AVM 2

Jeg har også købt en trådløs fjernbetjening som kan styre mus på pc'en samt kan programmeres således at alle fjernbetjeninger (IR/infrarøde) kan overtages med denne nye betjening og i slipper for at have 7 liggende

Har i spørgsmål så læg en besked her og jeg vil svare.

Hilsen Jan

Til top Vis aikon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af aikon
 
Binnerup
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Juli 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1008
Sendt: 26 August 2004 kl. 09:24 | IP-adresse registreret  

sourround lyd? - Det må være Pro Logic, ikke?

Hvad er det for en remote du har?



__________________
Min film samling - fra My Movies med Danske Data og Trailere

My Movies - Media Center Film Applikation
Til top Vis Binnerup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Binnerup
 
aikon
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Maj 2004
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 31
Sendt: 26 August 2004 kl. 10:05 | IP-adresse registreret  

Min remote er en Niveus PC remote som du kan købe billigt her:

http://www.vendur.no/catalog/product_info.php?cPath=1&pr oducts_id=53&osCsid=17db02109c9242fb0ea1e75a63b88366

Du kan læse en anmeldelse af den her:

http://www.htpcnews.com/main.php?id=niveus_1

Til top Vis aikon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af aikon
 
aikon
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Maj 2004
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 31
Sendt: 26 August 2004 kl. 10:06 | IP-adresse registreret  

Binnerup skrev:

sourround lyd? - Det må være Pro Logic, ikke?

Hvad er det for en remote du har?

jeg ved bare at den understøtter A2 stereo som alle nye TV har understøttelse for samt at alle mine divx film ect. går ud i sourround på mit dolby logic sourround TV fra philips (og det er IKKE virtual souround) :-)

Til top Vis aikon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af aikon
 
Binnerup
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Juli 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1008
Sendt: 26 August 2004 kl. 10:21 | IP-adresse registreret  

aikon: Åh nej - den kan jeg godt se - jeg har haft en ATI Remote Wonder, og en magen til der kom med mit NVTV kort. Jeg ved godt den der også kører IR, men jeg syntes umiddelbart det er den værste gang plastic jeg har haft i hånden (no offence).

Jeg benytter selv en Philips SBC-RU880 (med ordentligt gummiknapper), og den er jeg ret glad for - den vil dog ikke lære koderne fra min orginale Media Center remote - desværre. Jeg bruger så en IRMan til at modtage signalet fra remote'en. Det fungerer ret godt med Girder.

Omkring Stereo - jeg mener da vi i Danmark kører Nicam stereo, og de i tyskland kører A2 stereo - jeg vil da mene at den skal kunne køre både Nicam og A2 for at fungere både her og i Tyskland. Det med at det går ud i sourround er jeg ikke sikker på du skal ligge så meget i - så længe vi snakker Pro Logic sourround, så vil den formentligt også førsøge at decode det selvom det kun er samme mono signal i begge kanaler. Jeg er ikke sikker på du kan bruge den med A2 dog, men jeg mener det er Nicam der er svær/dyr at finde i en modulator.

Mvh

Brian



__________________
Min film samling - fra My Movies med Danske Data og Trailere

My Movies - Media Center Film Applikation
Til top Vis Binnerup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Binnerup
 
aikon
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Maj 2004
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 31
Sendt: 26 August 2004 kl. 10:33 | IP-adresse registreret  

Hej Binnerup

Jeg vil godt give dig ret i at den ikke levede op til mine forventning mht. knapperne, MEN den kan det den skal. OG ja det er en være gang plastic. Men det virker og det er det vigtigste lige nu så længer jeg stadig arbejde på en htpc prototype løsning.

Du har ret i at det er nicam stereo vi bruger men jeg tog chanchen selvom der kun stod den havde A2 - men jeg er ikke teknisk nok funderet til at afgøre om det betyder noget for et dolby logic sourround signal ?

Men jeg må jo se hvordan den lyder når jeg nu får bixet en htpc maskine sammen som skal fungerer med mit pvr-350 kort og Meedio eller sagetv.

Har du en htpc og hvilken løsning har du?

Hilsen Jan

Til top Vis aikon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af aikon
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes