Tilbage til HIFI4ALL.DK 31. maj 2025 | 01:45   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: ffdshow er vanskelig! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Hafler
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 August 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 30 Oktober 2004 kl. 14:26 | IP-adresse registreret  

Til en Hitachi PJ TX 100 har jeg bygget en computer med en Athlon 64 3200+, 512K PC3200 RAM og All-in-wonder Radeon 9800 SE (PowerColor). DVI forbindelse til projektor.

Med en standard DVD afspiller (fx windvd 4) og skærmen sat op til projektorens opløsning er det LANGT bedre end hvad der kom fra Amitech 703 og det er for så vidt det hele værd.

Men for at få det sidste med kunne det være rart at kunne bruge ffdshow med ZoomPlayer. Jeg kan (efter at have udført det fornødne med regedit for at kunne køre PAL) imidlertid ikke få den til at gøre nogetsomhelst uden at hakke voldsomt. Ikke engang en 2x resize med fast bilinear uden andre filtre. Jeg har prøvet det tilsvarende på min kontorcomputer (P4 2.6 / 800 FSB) og der går det ikke bedre på computerskærmen. Jeg har også prøvet en række forskellige versioner af ffdshow fra forskellige datoer og med og uden SEE og SSE2. Jeg har stirret mig blind på AVSFORUM ffdshow FAQ og tråden, hvor folk beskriver vellykkede opsætninger af ffdshow.

Så vidt jeg kan se er der mange som kan bruge ffdshow med mindre computerkraft, fx en Athlon XP. Er der et eller andet oplagt, jeg kan have overset?

Til top Vis Hafler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hafler

joje_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 30 Oktober 2004 kl. 22:03 | IP-adresse registreret  

Jeg tror ikke jeg kan hjælpe dig, men hvad er det du har gjort i regedit for at køre pal?

Til top Vis joje_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af joje_dk

Hafler
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Oktober 2004 kl. 08:00 | IP-adresse registreret  

joje_dk skrev:

Jeg tror ikke jeg kan hjælpe dig, men hvad er det du har gjort i regedit for at køre pal?

Det er sådan set ikke af hensyn til ffdshow, men Cinemaster mpeg2 dekoderen.

I HKLM\Software\Sonic\Cinemaster DS DVD\2.5\VideoDecoder tilføjes en DWORD registreringsværdi, som hedder "HardCodeForPal" og sættes til 0x00000001

Desuden samme sted en værdi "AllowAllRenderers" som også sættes til 0x00000001

Men hvis du bruger dekoderen fra WinDVD eller PowerDVD, vil jeg gå ud fra, at dette er irrelevant.

C K N
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 September 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 31 Oktober 2004 kl. 11:57 | IP-adresse registreret  

joje_dk skrev:
 I HKLM\Software\Sonic\Cinemaster DS DVD\2.5\VideoDecoder tilføjes en DWORD registreringsværdi, som hedder "HardCodeForPal" og sættes til 0x00000001

Jeg bruger WinDVD codec og skal i hvert fald skifte mellem NTSC og PAL.

Jeg kører med en AMD Barton 2500+ og har ingen problemer... Kan ikke lige helt huske mine indstillinger, men i hvert fald 2*resize, noget sharpness osv...

Hafler
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Oktober 2004 kl. 12:09 | IP-adresse registreret  

Hafler skrev:

.... Så vidt jeg kan se er der mange som kan bruge ffdshow med mindre computerkraft, fx en Athlon XP. Er der et eller andet oplagt, jeg kan have overset?

Ja, der var så noget, jeg havde overset: OSD.

Dvs. display på skærmen af framenummer, belastning af CPU osv stjæler simpelthen så meget CPU kraft, så det er det, der går galt. Med OSD fravalgt er det faktisk muligt at køre en moderat (gradual) denoise efterfulgt af en (moderat) lanczos resize til 1.778 gange kilde (= projektoropløsning 1280x720).

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes