Sendt: 30 Oktober 2004 kl. 14:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til en Hitachi PJ TX 100 har jeg bygget en computer med en Athlon 64 3200+, 512K PC3200 RAM og All-in-wonder Radeon 9800 SE (PowerColor). DVI forbindelse til projektor.
Med en standard DVD afspiller (fx windvd 4) og skærmen sat op til projektorens opløsning er det LANGT bedre end hvad der kom fra Amitech 703 og det er for så vidt det hele værd.
Men for at få det sidste med kunne det være rart at kunne bruge ffdshow med ZoomPlayer. Jeg kan (efter at have udført det fornødne med regedit for at kunne køre PAL) imidlertid ikke få den til at gøre nogetsomhelst uden at hakke voldsomt. Ikke engang en 2x resize med fast bilinear uden andre filtre. Jeg har prøvet det tilsvarende på min kontorcomputer (P4 2.6 / 800 FSB) og der går det ikke bedre på computerskærmen. Jeg har også prøvet en række forskellige versioner af ffdshow fra forskellige datoer og med og uden SEE og SSE2. Jeg har stirret mig blind på AVSFORUM ffdshow FAQ og tråden, hvor folk beskriver vellykkede opsætninger af ffdshow.
Så vidt jeg kan se er der mange som kan bruge ffdshow med mindre computerkraft, fx en Athlon XP. Er der et eller andet oplagt, jeg kan have overset?
|