Forfatter |
|
pnr.dk Forum Bruger

Bruger siden: 08 Oktober 2004
Status: Offline Indlæg: 30
|
Sendt: 08 November 2004 kl. 09:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg skal have købt mig et grafikkort til min HTPC er der nogen der kan hjælpe mig med at finde det rigtige?
Jeg har følgende krav:
Skal kunne køre RBG via scartstik Jeg ligger meget vægt på et godt billede!
Jeg skal kun bruge kortet til tv, jeg har ingen monitor tilslutte. Jeg skal ikke bruge min HTPC til spil.
Jeg har gjordt følgende overvejelser:
Matrox: Skulle være det der giver det bedst tv billede, modellen G400 skulle være det oplagte valg, men denne kan ikke købes mere. G450/G550 er der vist nogle begrænsninger på i forhold til G400 hvad angår tv-out.
ATI: Jeg har prøvet at tilslutte et Club 3 ATI Radeon 7000 via composit, det var et meget dårligt billede, stod langt fra ligse så godt som mit Gforce2 via composit. Jeg ved ikke om dette er generelt for ATI.
Realmagic: Jeg er lidt bange for at der er nogle begrænsninger i dette kort, F.eks. at den ikke kan vise alt eks. divX, dos osv.
Er der nogen der kan hjælpe mig?
|
Til top |
|
|
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
Sendt: 08 November 2004 kl. 09:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som du selv er inde på er matrox budet
find et brugt G400 eller køb et nyt G550
kvaliteten mellen disse er ikke stor, men alligevel er der lidt forskel i opbygningen.
|
Til top |
|
|
pnr.dk Forum Bruger

|
Sendt: 08 November 2004 kl. 10:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det så rigtig at der er nogle ulemper ved G550 vs G400 (Har f.eks. læst at den ikke viser dos)?
Er der ellers nogle ulemper ved Matrox grafikkkort, har hørt at de på et tidpunkt havde problemer efter en maskine vågnede fra standby.
Hvad er forskellen på G450 og G550?
Jeg har iøvrigt kigget efter et brugt G400 men kan ikke finde noget :-(
|
Til top |
|
|
kyhn Forum Bruger

|
Sendt: 08 November 2004 kl. 10:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Forskel på G450 og G550 er DVI udgang.
Brugte G400 findes men regn med lidt tid inden det dukker op!
Jeg har ikke oplevet problemer med standby hverken på G400,G450 eller G550.
mht DOS det ved jeg ikke, kan ikke se hvorfor det skulle passe, men igen jeg har ikke brug for DOS support, har du?
|
Til top |
|
|
pnr.dk Forum Bruger

|
Sendt: 08 November 2004 kl. 10:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der ingen begrænsninger ved Matrox kortet i forhold til ATI ved tv brug, her tænker jeg på at den jo ikke er så hurtig, men det har måske slet ikke noget at sige så længe det kun drejer sig om 2d grafik?
|
Til top |
|
|
ChrisB Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 64
|
Sendt: 08 November 2004 kl. 10:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du vælger et brugt G400, så vær opmærksom på at G400 kortene havde problemer når de skulle køre sammen med et via chipset.
Jeg ved ikke om det er aktuelt i dit tilfælde og om det stadig er et problem i det hele taget, men det var måske værd at have i baghovedet.
Når det så er sagt, så vil jeg heller ikke tøve med at anbefale Matrox.
|
Til top |
|
|
pnr.dk Forum Bruger

|
Sendt: 08 November 2004 kl. 10:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
ChrisB skrev:
Hvis du vælger et brugt G400, så vær opmærksom på at G400 kortene havde problemer når de skulle køre sammen med et via chipset.
Jeg ved ikke om det er aktuelt i dit tilfælde og om det stadig er et problem i det hele taget, men det var måske værd at have i baghovedet.
Når det så er sagt, så vil jeg heller ikke tøve med at anbefale Matrox. |
|
|
Hvilket Grafikkort har du?
|
Til top |
|
|
C K N Forum Bruger

Bruger siden: 26 September 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 771
|
Sendt: 08 November 2004 kl. 10:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Husk at checke om grafikkortet kan køre tv-out uden brug af pc-skærm. Mange grafikkort kræver en pc-skærm for at starte op, og først derefter kan du aktivere tv-out'en... __________________ Hjemmebio DIY Dvd-skab DIY 5.1-højttalersæt
|
Til top |
|
|
pnr.dk Forum Bruger

|
Sendt: 08 November 2004 kl. 11:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
C K N skrev:
Husk at checke om grafikkortet kan køre tv-out uden brug af pc-skærm. Mange grafikkort kræver en pc-skærm for at starte op, og først derefter kan du aktivere tv-out'en... |
|
|
Er det et problem med Matrox grafikort?
|
Til top |
|
|
ChrisB Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 64
|
Sendt: 08 November 2004 kl. 11:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
pnr.dk skrev:
Hvilket Grafikkort har du? |
|
|
Til og med G400 var jeg tro Matrox bruger. Intet andet var godt nok. Men jeg skiftede til GeForce (ti4200, som også er ved at være for langsomt) da matrox ikke kunne følge med 3D racet længere (desværre). Til spil er de ganske enkelt bare ikke hurtige nok
Men jeg mener stadig ikke der er nogen der kan slå Matrox på 2D kvalitet, og det er vel det der tæller her!?
|
Til top |
|
|
kyhn Forum Bruger

|
Sendt: 08 November 2004 kl. 11:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
pnr.dk skrev:
C K N skrev:
Husk at checke om grafikkortet kan køre tv-out uden brug af pc-skærm. Mange grafikkort kræver en pc-skærm for at starte op, og først derefter kan du aktivere tv-out'en... |
|
|
Er det et problem med Matrox grafikort?
|
|
|
Nej da det er RGB via VGA
|
Til top |
|
|