Forfatter |
|
luis figo Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 456
|
Sendt: 19 December 2004 kl. 18:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har med mit Pinnacle tv kort overført en film fra videomaskinen. Filen ligger som fire dele:
1) avi/ mpeg?? 2.300.000 kb
2) pmf 1 kb.
3) pmf.info 1 kb.
4) pmf.thumb 6 kb.
De fire filer fik jeg efter at have overført en film fra videobåndoptageren. Ifølge pinnacle programmet blev det optaget i 3xx * 5xx opløsning. Jeg har prøvet at brænde (HP630i-brænder)filerne ned på en dvd-skive med recordnow7.2 som datafil. Jeg brænder på verbatim skiver med 8X.
Er der nogen der ved om de fire filer skal konverteres til et andet format inden de brændes eller om der er et andet brænderprogram der kan gøre det bedre.
Jeg har en gammel Sony dvp300ns dvdafspiller så det kan også være det er her problemet ligger, derfor prøvede jeg lige at smide den i computeren igen og her burde PowerDVD starte filmen automatisk, det har den gjort med originale dvd film men ikke med den brændte kopi. Håber nogen kan hjælpe.
|
Til top |
|
|
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
Sendt: 19 December 2004 kl. 19:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det må skulle laves om til mpeg2 formatet, som er det DVD'en kan forstå. Og jeg mener ikke dvd'en kan afspile filen hvis den kun ligger som en fil på skiven. Hvis du bruger Nero, kan den lave en dvd skive der lige er til at afspille i Sony'en.
|
Til top |
|
|
luis figo Forum Bruger

|
Sendt: 19 December 2004 kl. 19:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er det jeg undrer mig over. Pinnacle skriver netop at det er en mpeg2 fil i 3xx * 5xx opløsning. Filformatet hedder inde i menuen DVD-Longplay. Men jeg prøver med nero. Tak for hjælpen.
|
Til top |
|
|
luis figo Forum Bruger

|
Sendt: 19 December 2004 kl. 19:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis jeg bruger NERO sliper jeg så for at skulle konverterer den fil jeg iøvrigt mener er en mpeg2 fil?
|
Til top |
|
|
kisyla Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 128
|
Sendt: 19 December 2004 kl. 20:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
hejsa
prøv at tjekke www.eksperten.dk kig under dvd og søg der !
har prøvet nogenlunde det samme , jeg optog noget vhs video gennem tunerkort og jeg brugte programmet som er omtalt på dette link
http://eksperten.dk/spm/465400
det laver din video om til VOB. filer som er dem man laver DVD film af og du kan også brænde dine film i dette program "tror jeg nok " eller også bruger den NERO
programmet er trialware og kan bruges gratis i 30 dage
håber det kan bruges, det er et meget brugervenligt program
venlig hilsen
kristian __________________ Mit anlæg
|
Til top |
|
|
luis figo Forum Bruger

|
Sendt: 19 December 2004 kl. 20:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
O.k. tak for hjælpen jeg prøver dine links.
Er der nogen der ved hvorfor pinnacles software laver de fire filer også selv om jeg optager mpeg2 7xx * 5xx.?????? Jeg troede man direkte kunne optage i mpeg2 7xx * 5xx og derefter bare brænde det??
|
Til top |
|
|
ThomP Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 62
|
Sendt: 20 December 2004 kl. 07:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
De forskellige filer er sandsynligvis filer, der beskriver indholdet af filen, enten i forbindelse med redigering (hvis det er redigeringssoftware) eller visning og afspilning (hvis det er PVR-software) samt en thumbnail. De har ikke noget med DVD at gøre, men er sandsynligvis et proprietært Pinnacle-format.
|
Til top |
|
|
luis figo Forum Bruger

|
Sendt: 20 December 2004 kl. 20:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
o.k. endnu en gang tak for hjælpen.
Det jeg egentligt skal gøre herfra er at konverterer avi/mpg filen om til noget der kan brændes på en dvd-skive og derefter smides i dvd-afspilleren? Jeg har vel ikke brug for de tre andre små filer der kom ud af optagelsen?
|
Til top |
|
|
luis figo Forum Bruger

|
Sendt: 27 December 2004 kl. 14:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
o.k. problemet med at brænde i det rigtige format er løst. Min bror legede lidt med den nye brænder og fandt frem til at man kan anvende et program som følger med til at brænde i det rigtige format så den kan afspilles på en almindelig dvd-afspiller. Programmet hedder Showbiz fra Arcsoft og er meget nemt at anvende. Jeg troede ikke det kunne gøres så simpelt.........men, når jeg har brændt filen og smider dvden i en afspiller sker der det at lyd og billed ikke altid følges ad. Deruover ser det ud som om filmen bliver aspillet lidt for hurtigt. Den originale fil som ligger på harddisken i mpg/ avi-format virker ellers upåklagelig, der er ingen problemer med lyd eller billed.
Nogen der kan hjælpe?
|
Til top |
|
|