| Forfatter |
|
Fresko Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2004 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 72
|
| Sendt: 24 Januar 2005 kl. 17:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hjælp...
Jeg forsøger på at finde et lydkort til min pc, der kan bruges til surround.
Kravene er at det skal kunne tage et digitalt coax signal fra DVD-afspilleren, og helst ikke koste over 500kr.
Men der er jo et hav af audigy2 kort med forskellige betegnelser... kan de alle bruges!?
Mvh Martin
|
| Til top |
|
| |
Kenneth Fuglsan Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 166
|
| Sendt: 24 Januar 2005 kl. 22:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Fresko,
Jeg vil anbefale dig at kigge hen imod Audiotrak kortene. Jeg oplevede
selv et stort spring i lydkvalitet, sammenlignet med mit gamle
SoundBlaster Live!-kort.
Kortene forhandles af XS-Sound
Mvh
Kenneth
__________________ Min hjemmebio
XboxFlash.dk
|
| Til top |
|
| |
Fresko Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Januar 2005 kl. 23:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har også kigget på dem... men kan det passe at der ikke er en digital indgang? Eller fås lydkort ikke med en digital indgang... jeg kan ikke helt gennemskue alle de spdif indgange (eller jeg ved slet ikke hvad det er!)
Mvh Martin
|
| Til top |
|
| |
Kenneth Fuglsan Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 166
|
| Sendt: 25 Januar 2005 kl. 06:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen,
Audiotrak kortene har skam også optisk digital-indgang (sp/dif).
Mvh
Kenneth
__________________ Min hjemmebio
XboxFlash.dk
|
| Til top |
|
| |
MuttleyDK Forum Bruger

Bruger siden: 14 August 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 175
|
| Sendt: 25 Januar 2005 kl. 07:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa Hvis du ellers kunne nøjes med optisk ind/ud, så ville jeg klart anbefale et TerraTec Aureon 7.1 Space til ca. 725,- med fragt http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=23309Lækkert lydkort til både spil og lyd generalt.. halter lidt efter Creatives Audigy2 hvad angår spil-siden, men der er nu ikke meget forskel, men mindre vi snakker EAX.. Terratec'et understøtter kun EAX 2.0 hvor Audigy2 har EAX3'eren med.. Til gengæld er TerraTec super lækkert da den ikke upsampler alt til 48 Khz som Audigy2 gør, også på digital-out.. Så det er vel et spørgsmål om hvad du er mest til.. Dog er der vel ikke super mange spil der lyder MEGET bedre med EAX3, så mit valg er klart.. review: http://www.digit-life.com/articles2/terratec-aureon71/index. htmlPS. ved godt det er 250,- mere end hvad du snakkede om som MAX.. MvH. __________________ AKG K271 MKII
|
| Til top |
|
| |
Fresko Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Januar 2005 kl. 08:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kenneth Fuglsan skrev:
Hej igen,
Audiotrak kortene har skam også optisk digital-indgang (sp/dif).
Mvh Kenneth
|
|
|
Min DVD-afspiller desværre kun coax udgang... burde denne Audiotrak ikke kunne tage DTS signalet fra DVD'en? http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=72636
Sådan en USB ting ville jo også kunne bruges med min bærbare 
Eller skal jeg holde mig fra USB-lydkort?
Mvh Martin
|
| Til top |
|
| |
Præsten Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2063
|
| Sendt: 25 Januar 2005 kl. 08:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
MuttleyDK Forum Bruger

Bruger siden: 14 August 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 175
|
| Sendt: 25 Januar 2005 kl. 08:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa igen
Ud fra hvad jeg har hørt, skulle USB lydkort sluge en masse CPU kræft, hvor et PCI kort tager langt mindre.. Skal du spille, er et USB kort nok ikke sagen..
Og så tror jeg ikke Præsten har lyttet andet end onboard lydkort hvor alle ubrugte kanaler var slået til.. Som standart er alle kanaler AUX-in CD-in osv osv slået til.. endda nogle gange mic-in.. og så er det klart der er støj.. desuden bruger mange et Audio-Kabel fra lydkort til CD-ROM og det er nok det værste man kan gøre.. Det er typisk et tyndt uskærmet kabel som løber lige forbi cpu og andre støjende komponenter.. Slår man alle de analog indgange fra, som man ikke bruger, og undlader det omtalte audio-kabel, plus bruger alt andet end onboard lydkort.. Så kan man typisk ikke høre den mindste støj..
MvH.
__________________ AKG K271 MKII
|
| Til top |
|
| |
Fresko Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Januar 2005 kl. 11:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg spiller yderst sjældent, og den pc jeg har tænkt at ofre til HTPC er en amd 1500+, så den har allerede problemer med at køre de nye spil! Den skal bare bruges til film, musik, dvd og netradio.
Jeg tror jeg giver USB-kortet en chance, så håber jeg ikke den kvæler min pc helt 
|
| Til top |
|
| |
AkilleuZ Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1855
|
| Sendt: 30 Januar 2005 kl. 14:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Håber du fandt ud af noget med et kort! Kan du evt. skrive om dine erfaringer med det?
__________________ Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
|
| Til top |
|
| |
Fresko Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Februar 2005 kl. 21:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Købte et Maya EX5 USB... Jeg arbejder stadig med at få erfaringer med det, har ikke haft meget tid til at lege med det eller overhovedet få afspillet en DVD skive på min pc.
Ved afspilning af MP3 filer ligger cpu forbruget omkring 20% på min 1.5 centrino (Har sikkert kørt 600MHz pga speedstep), hvor stor en del af det der skyldes lydkortet ved jeg ikke, og den klarede også en divx film uden brok.
Det skal så lige siges at jeg benyttede lydkortets optiske udgang, det har måske også noget at sige for cpu forbruget
|
| Til top |
|
| |
Fresko Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Februar 2005 kl. 20:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg så haft lidt tid til at bruge lydkortet... og det fungerer udemærket, dog kan der godt komme et enkelt udfald på ½ sekund ca. hver anden time! Ved så ikke om det skyldes lydkortet, computeren eller nogle underlige processer der starter af sig selv og kortvarigt tager pusten fra maskinen...
Nu har jeg så opdaget en pudsig sammenhæng i udfaldet af lyden og mit køleskab/neonrør der tænder! Så det er nok nærmere min receiver der sætter ud 
Kortet er tilsluttet min receiver via coax udgangen, er det så meningen at lydstyrken stadig kan reguleres fra medieafspilleren!? og hvordan slår jeg det fra?
|
| Til top |
|
| |