Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 16:10   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: HiFi HTPC...kan man det? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
søborg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2004
Status: Offline
Sendt: 26 Januar 2005 kl. 22:35 | IP-adresse registreret  

HTPC begrebet er jo til at forstå. En PC specielt lavet til at fungere sammen med alt det andet HiFi grej i stuen, en maskine, der fungerer som internet/mail server, musikbibliotek, videooptager/afspiller, fotoalbum, samt alle mulige andre spændende funktioner. Men hvad nu hvis man har et rigtigt godt anlæg i forvejen, et anlæg som man ikke er interesseret i at skille sig af med, men som man ønsker at opgradere med en ekstra lille dims, i dette tilfælde HTPC’en.

Jeg er den lykkelige ejer af en Linn AV5103 samt Linn AV5125. Dette setup spiller fremragende, og får englene til at synge uanset om de skal gøre det i stereo eller DD. Selve source delen bliver varetaget af en dygtig medspiller fra SONY, som dog er ved at være lidt træt. Problemet er så nu at jeg gerne vil lave en HTPC som samtidigt med at den kan alle PC tingene, også kan fungere som en integreret HiFi del i et allerede fremragende system.

Kan jeg lave en HTPC som er brugervenlig, støjsvag og som samtidigt leverer et fantastisk digitalt lydsignal min AV5103 kan lege med. Kan jeg få et DVD drev som kan hamle op med ”stand alone” DVD maskiner? Kan jeg lave multiroom? Kan jeg med andre ord lave en HiFiPC?

Jeg forestiller mig noget i retningen af Intels bundkort med deres HD sound, da de så vidt, jeg kan forstå kan levere et uovertruffet digitalt signal på lydsiden. Men er det det bedste eller ville det være bedre med et Lynx, som det der er omtalt i en tidligere tråd, jeg skal jo kun bruge det digitale signal.

Intels HD sound har desuden den fordel at man kan trække 5.1 + stereo ud og således lave et to rums multiroom system, men hvad nu hvis man vil ha’ mere? Kan man det med en PC, hvordan?

Med hensyn til DVD drev så er det jo ikke nogen hemmelighed at DVD rom drevene ikke altid er af den bedste kvalitet. Kender nogle af jer til ”det bedste”.

Som udgangspunkt skal dyret ikke bruges til at spille spil på.

Håber på mange og gode svar.

Til top Vis søborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af søborg

bøje
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 26 Januar 2005 kl. 22:45 | IP-adresse registreret  

Hvad med tastatur hvad bruger i der, kan man bruge MicroSoft med BlueTooth teknologi og have tastaturet og mus stående på sofa bordet rækker de langt nok osv.

Undskyld jeg lige hægtede mig på din tråd søborg!

Mvh. Crede

Til top Vis bøje's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bøje

søborg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Januar 2005 kl. 22:52 | IP-adresse registreret  

Helt i orden det er jo ikke uvæsentligt. Personligt har jeg tænkt mig at bruge et almindelige IR keyboard, musefunktionerne regner jeg med kan varetages af fjernbetjeningen. Desuden leger jeg stadig med tanken om en PDA som fjernbetjening...fjernskrivebord og alt det der

BT burde have en rækkevidde på omkring 10 meter...så medmindre du har en stor stue...

bøje
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2003
Sendt: 26 Januar 2005 kl. 23:16 | IP-adresse registreret  

Tak for svar.

Men et IR keyboard er jo retningsbestemt er det ikke upraktisk hvis man gerne vil gemme pc'en lidt væk?

Jeg har nemlig gået og tænkt på dette da jeg, når jeg skal flytte, gerne vil have pc'en op på min 43" plasma og måske også hvis det kan lade sig gøre på en 17" PC LCD i samme stue hvis man ville sidde og arbejde. Jeg tror ikke jeg vil bygge en HifiPC/HtPC men lidt der henad, men jeg kan godt se at det lige er sagen for dig med det fine Linn udstyr du har.

Mvh. Crede

Til top Vis bøje's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bøje

Seeker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2004
Sendt: 26 Januar 2005 kl. 23:40 | IP-adresse registreret  

Jeg er selv i gang med et HTPC/HEC projekt og har bevidst valgt et "ældre" AMD system med nForce2 chip + soundstorm.
Det har den fantastiske funktion af en realtime hardware dolby digital encoder, men nu er jeg jo også gamer :) Det smarte er at mange spil som ellers har surround, ikke har en encoded surround spor, hvilket betyder at man faktisk ikke kan få surround unden at bruge analog udgange hvorimod Soundstorm (on-board på nogle nForce2 og KUN nForce2 af en eller anden grund?)konvertere ALT lyd til et DD spor og hvis der er en højtaler der mangler (fx mono eller stereo lyd) så kan man vælge at oprette center, bag og sub udfra det oprindelige lydspor. Jeg har rettere sagt DD signal fra jeg booter til jeg lukker.

Men det kan klar lade sig gøre at lave et HTPC system, dog værd at bemærke at det de fleste brokker sig over er billedkvaliteten. Hvis man ikke har DVI/VGA ind på TVet, så finder nogen det svært at få godt billed. Min erfaring er at SVHS er OK unden at være prangende men denne løsning http://www.idiots.org.uk/vga_rgb_scart/ (KUN på ATI/Matrox kort) skulle være den bedste (har ik selv prøvet denne, da har VGA ind på mit sony TV) alternativt et seperart decoder kort for at få "rigtig" DVD kvalitet.

Omkring keyboard, så bruger jeg selv Logitech DiNovo som jeg mener er det ULTIMATIVT bedste til formålet, men koster også derefter. IR keyboard kan vist ik fås mere, nu hedder det RF og tiltrods for en begrænset rækkevide er de ok, hvis de eller er nogenlunde kval. Alternativt så findes der MANGE forskellige remote muligheder til PCer fortrækker dog selv en simpel Ir adapter sluttet til PCen og så glider software og en god multi remote (bruge selv Sony RM-AV3100). BT har også (for mig) den fordel at jeg vha netværksdeling har trådløst LAN på min bærbar via BT i både DiNovo og den bærbar.

PDA som remote bliver du nok hurtigt træt af. Det er smart, bevars, men selv PDAer med forstærket Ir er VÆSENTLIG dårligt til at send Ir koder til anlæget end standart retail remoten. Baseret på remotecentral.com "revelotionerende" Menacing Thick Fluffy Blanket (MTFB) test som de tester alle remote med. Regner forresten med at du forventede at bruge Nevo til PDA så hele denne artikel kunne være dig YDERST interessant (Ir rating fra topen af siden som er sidste side i artiklen) http://www.remotecentral.com/nevo/index12.htm

En sidste ting som folk herinde har det med at være lidt paranoide overfor er PCens støj, altså inteferanc støj, regner dog med at jeg kan løse problemet med lidt fornuftig afskærmning. Starter dog en tråd nu hvor jeg vil prøve at finde frem til den bedste løsning

Til top Vis Seeker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Seeker

Janeks
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Marts 2004
Sendt: 27 Januar 2005 kl. 00:43 | IP-adresse registreret  

PDA som fjernbetjening.. tjaa for mig funker det optimalt via bluetooth. Men det forudsætter at du bruger Windows Media center edition 2005 samt kigger på www.rudeo.com

Kan klart anbefales !

/Jan

Til top Vis Janeks's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Janeks

Seeker
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Januar 2005 kl. 02:36 | IP-adresse registreret  

Janeks skrev:

PDA som fjernbetjening.. tjaa for mig funker det optimalt via bluetooth. Men det forudsætter at du bruger Windows Media center edition 2005 samt kigger på www.rudeo.com

Kan klart anbefales !

Ja ok, jeg tog dog udgangspunkt i remote som Ir enhed. Problemet med MCE er at du lukker for en masse fede muligheder som du ellers har med en normal Windows hvorimod det er meget få ting i MCE som ikke kan genfindes i stand-alone software til Windows. Mig bekendt er det heller ikke muligt at spille på en MCE (dog uden at vide det) og det i sig selv er nok til at jeg ikke vil overveje det. Der er sq ik noget fede end first-person-shooter på et 32" wide  med fuld surround.

Men linket virker da ikke uinteressant, bortset fra at det kræver MCE.

kirneh
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2004
Sendt: 27 Januar 2005 kl. 08:05 | IP-adresse registreret  

Sjov skæv drejning dene tråd har taget. Starter som hifi og ender som controller tråd. men jeg vil lige svare lidt alligevel :)

Kan ikke se hvorfor han ikke skulle vælge MCE. Jeg har en maskine stående med dette system, og det køre rigtig godt. Jeg har selv tidligere haft en semi HTPC på kontoret med trådløse signaler til stuen. Her kørte jeg xp pro med enten, myhtpc, meedio, xlobby eller showshifter.

Så man kan sige at jeg har været hele vejen rundt. Det jeg syntes fungere rigtig godt i MCE er deres TV del. Den er altså lækker (kender kun version 2005). Så vidt jeg kan se er MCE baseret på en windows xp home edition. Så den kan alt det home edition også kan + hele multimedie delen.

Jeg har en PDA som jeg kan bruge som remote. Den er connectet til min htpc via bluetooth. Rækkeviden er rigelig, og det var den også da der var små 20 meter mellem sofa og HTPC (100 m bluetooth dongle).

Jeg gider ikke bruge min PDA som IR remote til tv, det er den sgu for klodset til. Der skal en rigtig fjernbetjening med knapper på til. Jeg har en fjernbetjening jeg har programmeret til alle mine enheder (der i dag er reduceret til TV, suround reciever og HTPC (skønt)).

Men til at controle HTPC'en er den fed. Jeg kan nu styre f.eks musikken uden at skulle tænde mit TV. Rart bare at tænde PDA + HTPC og så kunne styre det hele. Gider ikke tænde TV for at høre lidt musik.

Til top Vis kirneh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kirneh Besøg kirneh's Websted

Cerberus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 27 Januar 2005 kl. 08:29 | IP-adresse registreret  

Kan vi ikke komme lidt tilbage til HiFi delen igen, er der nogen som har erfaringer med dette?

Jeg går lidt med de samme tanker, men er også i tvivl om det vil udvikle for meget støj at benytte en pc som drev.

Til top Vis Cerberus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Cerberus

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 27 Januar 2005 kl. 09:07 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

JJAZ
Branchemedlem
Branchemedlem
JJAZ

Bruger siden: 21 September 2003
Sendt: 27 Januar 2005 kl. 09:25 | IP-adresse registreret  

Til DVD-visning er min påstand at selv de dyreste DVD-afspillere kommer til kort overfor en HTPC med nok processorkraft og et godt grafikkort.

En PC har simpelthen bare mange flere ressourcer at gøre godt med når billedet skal skaleres op til projektoren.

Det forholder sig muligvis anderledes hvis man har en projektor til over 100kilo kroner, men med Z2, Z3, PT500, PT700 og lignende er en HTPC som billedkilde overlegen da man kan fodrer projektoren med dens native format.

Seeker
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Januar 2005 kl. 11:01 | IP-adresse registreret  

JJAZ skrev:

Til DVD-visning er min påstand at selv de dyreste DVD-afspillere kommer til kort overfor en HTPC med nok processorkraft og et godt grafikkort.

Forudsat at man har en projekter eller fladskærm med en nativ opløsning der ligger højere end PAL standarten. Hvis ikke vil jeg stadig påstår at man på et standart TV får det reneste billed ved et RGB feed fra en DVD. Med mindre naturligvis at mit link fra første indlæg viser sig at være rent guld.

søborg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Januar 2005 kl. 11:15 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:

Har I læst denne tråd:

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=16684

Jep men synes den handler mere om selve processor delen foretaget i PC'en. Dertil har jeg jo netop min AV5103 som ganske enkelt leverer en fremragende lyd. Det er altså ikke umiddelbart et lydkort jeg er ude efter men den bedste måde at få overført lydsporet fra DVD/CD til min surround forstærker.

Hivs det imidlertid kræver et møgdyrt lydkort ja så er der jo ingen vej udenom...Lyden er klart det vigtigste, for mig.

søborg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Januar 2005 kl. 11:21 | IP-adresse registreret  

Til de der gerne vil snakke PDA som remote, kan nedenstående måske anvendes. Jeg startede for et stykke tid siden tråden i håbet om at finde mange erfaringer med PDA og lign.

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=17422&P N=3

søborg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Januar 2005 kl. 11:40 | IP-adresse registreret  

JJAZ skrev:

En PC har simpelthen bare mange flere ressourcer at gøre godt med når billedet skal skaleres op til projektoren.

Det forholder sig muligvis anderledes hvis man har en projektor til over 100kilo kroner, men med Z2, Z3, PT500, PT700 og lignende er en HTPC som billedkilde overlegen da man kan fodrer projektoren med dens native format.

Lyder jo fantatisk men hvad er en PC med nok processorkraft og et godt grafikkort. Hvis vi snakker en 3,utrolig GHz med alt for mange ram sat sammen med guds eget grafikkort, så mener jeg at ideen lidt er gået af fløjten. For mig er fordelen med en HTPC at den er billigere og smartere end en dedikeret DVD/CD afspiller. Men snakker vi en PC til 15000-20000 kr. Ja så kan der findes et væld af DVD afspillere væsenligt billigere som leverer varen(pioneer 6xx/8xx), både med hensyn til lyd såvel som billed. Og som ikke kræver deres eget øresundsværk at sutte power fra.

Ideen for mig er netop at den med tiden skal tilsluttes en projektor i netop det prisleje som du nævner. Så den er god nok.

Jeg bør måske tilføje at jeg forestiller mig hele vidunderet pakket ind i en kasse magen til AV5125 (mål: bxdxh 381x354x75) så der er altså ikke plads til det helt store. Netop af denne grund ligger jeg stor vægt på kvalitet fremfor kvantitet.

For nu ikke at dreje tråden over til en tråd omhandlende dedikeret DVD/CD afspillere kontra HTPC vil jeg lige spørge dig. Hvilket HW mener du en HiFiPC bør bestå af. Altså en hvor vægten er lagt i for at optimere billede og lyd. (hvorfor skulle man ellers lave en HTPC??)

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 27 Januar 2005 kl. 11:41 | IP-adresse registreret  

jeg bruger et M-Audio DIO lydkort, både via coax og analog signal, kort sagt så er det blandt de lydkort der har de bedste onboard konvertere. Hvis jeg ikke ville benytte disse ville jeg nok have valgt et externt firewire/Usb lydkort.

Jeg bruger audio grabber til at hente mine CDer ned på HD og bruger denne til afspilning, dette er meget bedre end at streame fra drevet.

af drev har jeg prøvet mange, med mange forskellige resultater, men hvis man grabber filen til HD, så er der ingen forskel på drevene (jeg kan ikke konstatere nogen)

støj problemerne har jeg løst ved at fjerne PSUen fra kabinettet, let og effektivt.

larmen er fjernet ved at benytte passiv køling på CPU og grafikkort og gummi ophæng til HD.

på billedsiden bruger jeg Matrox G550 pt.

Til top Vis kyhn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kyhn

Seeker
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Januar 2005 kl. 12:04 | IP-adresse registreret  

søborg skrev:

Lyder jo fantatisk men hvad er en PC med nok processorkraft og et godt grafikkort. Hvis vi snakker en 3,utrolig GHz med alt for mange ram sat sammen med guds eget grafikkort, så mener jeg at ideen lidt er gået af fløjten. For mig er fordelen med en HTPC at den er billigere og smartere end en dedikeret DVD/CD afspiller. Men snakker vi en PC til 15000-20000 kr. Ja så kan der findes et væld af DVD afspillere væsenligt billigere som leverer varen(pioneer 6xx/8xx), både med hensyn til lyd såvel som billed. Og som ikke kræver deres eget øresundsværk at sutte power fra.

Ideen for mig er netop at den med tiden skal tilsluttes en projektor i netop det prisleje som du nævner. Så den er god nok.

Jeg bør måske tilføje at jeg forestiller mig hele vidunderet pakket ind i en kasse magen til AV5125 (mål: bxdxh 381x354x75) så der er altså ikke plads til det helt store. Netop af denne grund ligger jeg stor vægt på kvalitet fremfor kvantitet.

For nu ikke at dreje tråden over til en tråd omhandlende dedikeret DVD/CD afspillere kontra HTPC vil jeg lige spørge dig. Hvilket HW mener du en HiFiPC bør bestå af. Altså en hvor vægten er lagt i for at optimere billede og lyd. (hvorfor skulle man ellers lave en HTPC??)

Tjaa. Men lidt fremtidssikkerhed ville 3Ghz/1024mb ram nok ikke være overkill (er vist endda anbefalet af microsoft til afspilling af de ekstrem højopløselige WMA film) og et godt bud på et GODT GFX/film kort kunne være Matrox Parhelia som godt nok koster på den gale side af 2K, men også skulle være det ypperste til formålet (dog ik vildt godt til at spille på, men det er jo heller ik tilfældet).
Men selv med CPU+RAM+GFX = ~5000 så kan jeg ik forstille mig at du lander over 10K alt i alt. Og 15-20K skal man VIRKELIG være hardcore PC entusiast for at få brugt på en PC, specielt da man ikke skal have skærm med.

Hvis man er lidt kræsen og ellers har penge nok, kan man jo sparke 1-2K i et HTPC kabinet som fx D vine. Skal man blære sig lidt kan man også offre lidt extra på low-noise/no-noise køling eller helt i ekstremerne, vandkøling (som jeg selv bruger). Hvis støj er et problem, så vær opmærsom på at købe et motherboard med passiv køling og smid så 200 efter en passiv GFX køler og noget mere efter en GOD lownoise CPU køler. Strømforsyning er værre. En lownoise koster nemt 500 og en nonoise (fanless) nemt over 1K. Så kunne man evt smide en noisebox på harddisken og så har du også et lydløst system, men nu er vi vist også over de 10K og jeg er begyndt at ævle.

Bottomline. Du kan (selv med 3g/1024/Parhelia) samle dig en MEGET fornufig HTPC til ca 8K, mindre kan gøre det, men nørd som jeg er ville jeg da anbefale dig at strække dig så langt som budgettet tillader.

mikkelp
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2003
Sendt: 27 Januar 2005 kl. 14:18 | IP-adresse registreret  

Til top Vis mikkelp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mikkelp

JJAZ
Branchemedlem
Branchemedlem
JJAZ

Bruger siden: 21 September 2003
Sendt: 27 Januar 2005 kl. 15:37 | IP-adresse registreret  

søborg skrev:
Lyder jo fantatisk men hvad er en PC med nok processorkraft og et godt grafikkort. Hvis vi snakker en 3,utrolig GHz med alt for mange ram sat sammen med guds eget grafikkort, så mener jeg at ideen lidt er gået af fløjten. For mig er fordelen med en HTPC at den er billigere og smartere end en dedikeret DVD/CD afspiller. Men snakker vi en PC til 15000-20000 kr.

Nu er alt jo relativt.. Jeg ved ikke hvor lille en processor man kan nøjes med, men kan lige beskrive min egen løsning.
Motherboard: AOpen i855 GMEm-LFS (1.800,-)
CPU: Pentium-M Dothan 1.6GHz (1.500,-)
RAM: 512Mb DDR-RAM (500,-)
GFX-kort: Radeon 9250 med VGA og DVI (500,-)

Resten af maskinen havde jeg, så det var de umiddelbare udgifter. Hvilket lydkort der er bedst på den digitale udgang tør jeg ikke udtale mig om. Pt bruger jeg et SB Live 5.1, men planen er at bruge den onboard S/P-DIF som sidder på bundkortet af hensyn til maskinens strømforbrug da den står tændt 24/7.
Bundkort og CPU er valgt ud fra et strømvenligt system med nul støj samt stadig masser af CPU-power. Maskinen er mere end rigeligt kraftig og står egentlig og keder sig selv når man har diverse ffdshow filtre i brug.

Maskinen inklusiv tre stk. harddiske bruger iøvrigt 68W. For hver disk disk jeg spinner ned sparer jeg 10W og når lydkortet ryger ud sparer jeg et par watt der også. Grafikkortet kan undværes hvis man kun bruger den til film, men da jeg gerne vil kunne smide et enkelt spil op på projektoren i ny og næ har jeg sat et lidt hurtigere GFX-kort i.

Hvis jeg finder at digital-ud er for dårligt fra bundkortet så bliver løsningen sandsynligvis en USB->S/P-DIF konverter i den bedre ende, det giver også mulighed for et meget kort kabel til S/P-DIF uanset HTPC'ens placering.

søborg skrev:

Jeg solgte fjernsynet da jeg købte projektor, så for mig er der ikke noget valg

søborg skrev:

Fornuftigt.. Jeg har valgt et lille midi-tower som står rimelig diskret ovre i hjørnet. Min erfaring er også at det er nemmere at støjdæmpe et lille tower end et meget lille kabinet, den ekstra plads gør det meget nemmere at komme til med blygummi og dæmpeskum samt elastikophæng.

søborg skrev:

Det handler i ligeså høj grad om software som om hardware. ZoomPlayer, WinDVD og ffdshow er indtil videre mit foretrukne valg.

Hygge
JJ

Til top Vis JJAZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JJAZ Besøg JJAZ's Websted

søborg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Januar 2005 kl. 18:19 | IP-adresse registreret  

JJAZ skrev:

Jeg solgte fjernsynet da jeg købte projektor, så for mig er der ikke noget valg

Nice, men ser du så også TV på projektoren og er det ikke lidt træls? Jeg spørger fordi jeg går med samme tanke. Vil gerne have projektoren men også gerne noget let til de regnfulde eftermiddage...og om sommeren hvor solen aldrig rigtig går ned. Så er der jo meget lyst til sent på aftenen. Jeg har ikke mulighed for at mørkelægge min stue som i øvrigt er sydvendt og har 12m2 vinduer...

JJAZ skrev:

Det handler i ligeså høj grad om software som om hardware. ZoomPlayer, WinDVD og ffdshow er indtil videre mit foretrukne valg.

Hvad gør ffdshow? Har efterhånden hørt det omtalt gentagende gange, men aldrig fundet ud af hvad det gør. Det samme gælder Zoomplayer...

Synes i øvrigt at din PC lyder fornuftig, jeg havde selv forestillet mig noget tilsvarende. Legede lidt med tanken om en ITX men er ikke sikker på at der er kraft nok i sådan en lille fætter.   

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes