Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 10:02   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: DTS signal fra pc til reciver? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Marius
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Februar 2004
Lokalitet: Sverige
Status: Offline
Indlæg: 719
Sendt: 22 Februar 2005 kl. 16:37 | IP-adresse registreret  

Har et lydkort (Creative Audigy es) med SPDIF udgang.
har en
spdif kabel fra lydkort til reciver.

hvordan kan jeg få DTS/DD fra min pc til min reciver?
får kun Prologic signaler i gjennom.
har forsøgt forskellige avspillere (MediaPlayer, UnleadDVDplayer osv…).



__________________
"Remember to always be yourself. Unless you suck." - Joss Whedon
Til top Vis Marius's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Marius
 
Marius
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Februar 2004
Lokalitet: Sverige
Status: Offline
Indlæg: 719
Sendt: 24 Februar 2005 kl. 14:19 | IP-adresse registreret  

Må da være noen som har en løsning på det overstående problem?

(En siste op^er før jeg lar tråden dø, med mindre jeg får noen svar.)



__________________
"Remember to always be yourself. Unless you suck." - Joss Whedon
Til top Vis Marius's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Marius
 
micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2120
Sendt: 24 Februar 2005 kl. 14:22 | IP-adresse registreret  

Som standard er Creatives S/PDIF ukomprimeret, og de køre kun 2 kanaler pr. linie... Men du kan inde i kontrolpanelet for lydkortet slå f.eks. DTS komprimering til
Til top Vis micma18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micma18
 
Marius
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Februar 2004
Lokalitet: Sverige
Status: Offline
Indlæg: 719
Sendt: 24 Februar 2005 kl. 14:28 | IP-adresse registreret  

@micma18
ER ikke helt sikker på at jeg forstår... på min pc kan jeg godt avspille filmer og få suround inn på reciveren. men når jeg avspiller DTS filmer fra mitt DVD drev står det Prologic på min reciver ikke DTS,,,

Ps. Fete Pc høyttalere du har i dit setup :-)



__________________
"Remember to always be yourself. Unless you suck." - Joss Whedon
Til top Vis Marius's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Marius
 
Webmonkey
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Juni 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1070
Sendt: 24 Februar 2005 kl. 14:44 | IP-adresse registreret  

Du skal huske, at enable SPDIF out i din DVD player og i evt. konfigurations værktøjet til dit lydkort - sikkert et sted i driveren - mener at det ved Creative kort er under AudioHQ i control panel...

__________________
In the Land of Hometheater, The Three Eyed Monster is King......
Til top Vis Webmonkey's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Webmonkey
 
Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4620
Sendt: 24 Februar 2005 kl. 22:39 | IP-adresse registreret  

Brug Core Media player (jeg har aldrig fået det til at virke med Windows Media Player), men slå alt DSP og equalizer fra. Installer programmet "AC3filter", og vælg SPDIF out.
Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted
 
Marius
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Februar 2004
Lokalitet: Sverige
Status: Offline
Indlæg: 719
Sendt: 24 Februar 2005 kl. 23:14 | IP-adresse registreret  

@Alle TAKK

Så fungerer det
Er ikke helt sikker på hva som var den avgjørende faktor,, da jeg har gjort det hele...

__________________
"Remember to always be yourself. Unless you suck." - Joss Whedon
Til top Vis Marius's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Marius
 
per_zk
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 November 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 452
Sendt: 25 Februar 2005 kl. 13:34 | IP-adresse registreret  

Jeg har samme problem som dig. Jeg kan kun få stereo lyd ud til forstærkeren. Jeg vil forsøge lidt mere i aften, men har snart opgivet.



__________________
Min hjemmebio
Til top Vis per_zk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af per_zk Besøg per_zk's Websted
 
Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4620
Sendt: 25 Februar 2005 kl. 13:37 | IP-adresse registreret  

Har du prøvet med Core og AC3 filter som jeg har skrevet? Det bør virke. Og husk at slå enhver form for efterbehandling af lyden fra. Equalizer og lign.
Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted
 
ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3488
Sendt: 25 Februar 2005 kl. 13:44 | IP-adresse registreret  

Creative kortene sender som standard ut 48khz i stedet for 44.1 signaler, det takler ikke alle surroundreceivere.

Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner
 
per_zk
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 November 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 452
Sendt: 25 Februar 2005 kl. 13:48 | IP-adresse registreret  

Så vidt jeg husker så crasher Core når jeg forsøger at spille .ts filer med den. Er der ikke noget med et program, der kan oplyse hvilke codecs ens PC bruger til at afspille en fil?

__________________
Min hjemmebio
Til top Vis per_zk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af per_zk Besøg per_zk's Websted
 
JJAZ
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
JJAZ

Bruger siden: 21 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 806
Sendt: 25 Februar 2005 kl. 13:54 | IP-adresse registreret  

per_zk skrev:
Så vidt jeg husker så crasher Core når jeg forsøger at spille .ts filer med den. Er der ikke noget med et program, der kan oplyse hvilke codecs ens PC bruger til at afspille en fil?

Hej Per,

Programmet hedder AVIcodec, helt suværent.



__________________
JJAZ
Til top Vis JJAZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JJAZ Besøg JJAZ's Websted
 
lorx
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 700
Sendt: 25 Februar 2005 kl. 13:56 | IP-adresse registreret  

Gå ind i surroundmixeren og tag "ac3-dekode" af, så sender den signalet videre.

ManicMiner, det kan skiftes i device Controls om den skal sende 44,1/48/96.

Til top Vis lorx's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lorx Besøg lorx's Websted
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes