| Forfatter |
|
Marius Forum Bruger


Bruger siden: 02 Februar 2004 Lokalitet: Sverige
Status: Offline Indlæg: 719
|
| Sendt: 22 Februar 2005 kl. 16:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har et lydkort (Creative Audigy es) med SPDIF udgang. har en spdif kabel fra lydkort til reciver.
hvordan kan jeg få DTS/DD fra min pc til min reciver? får kun Prologic signaler i gjennom. har forsøgt forskellige avspillere (MediaPlayer, UnleadDVDplayer osv…). __________________ "Remember to always be yourself. Unless you suck." - Joss Whedon
|
| Til top |
|
| |
Marius Forum Bruger


Bruger siden: 02 Februar 2004 Lokalitet: Sverige
Status: Offline Indlæg: 719
|
| Sendt: 24 Februar 2005 kl. 14:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Må da være noen som har en løsning på det overstående problem ?
(En siste op^er før jeg lar tråden dø, med mindre jeg får noen svar.) __________________ "Remember to always be yourself. Unless you suck." - Joss Whedon
|
| Til top |
|
| |
micma18 Branchemedlem

HM Elektronik
Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2120
|
| Sendt: 24 Februar 2005 kl. 14:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som standard er Creatives S/PDIF ukomprimeret, og de køre kun 2 kanaler pr. linie... Men du kan inde i kontrolpanelet for lydkortet slå f.eks. DTS komprimering til
|
| Til top |
|
| |
Marius Forum Bruger


Bruger siden: 02 Februar 2004 Lokalitet: Sverige
Status: Offline Indlæg: 719
|
| Sendt: 24 Februar 2005 kl. 14:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
@micma18 ER ikke helt sikker på at jeg forstår... på min pc kan jeg godt avspille filmer og få suround inn på reciveren. men når jeg avspiller DTS filmer fra mitt DVD drev står det Prologic på min reciver ikke DTS,,,
Ps. Fete Pc høyttalere du har i dit setup :-) __________________ "Remember to always be yourself. Unless you suck." - Joss Whedon
|
| Til top |
|
| |
Webmonkey Forum Bruger


Bruger siden: 01 Juni 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1070
|
| Sendt: 24 Februar 2005 kl. 14:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skal huske, at enable SPDIF out i din DVD player og i evt. konfigurations værktøjet til dit lydkort - sikkert et sted i driveren - mener at det ved Creative kort er under AudioHQ i control panel...
__________________ In the Land of Hometheater, The Three Eyed Monster is King......
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger


Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 24 Februar 2005 kl. 22:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brug Core Media player (jeg har aldrig fået det til at virke med Windows Media Player), men slå alt DSP og equalizer fra. Installer programmet "AC3filter", og vælg SPDIF out.
|
| Til top |
|
| |
Marius Forum Bruger


Bruger siden: 02 Februar 2004 Lokalitet: Sverige
Status: Offline Indlæg: 719
|
| Sendt: 24 Februar 2005 kl. 23:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Alle TAKK  Så fungerer det  Er ikke helt sikker på hva som var den avgjørende faktor,, da jeg har gjort det hele... __________________ "Remember to always be yourself. Unless you suck." - Joss Whedon
|
| Til top |
|
| |
per_zk Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 452
|
| Sendt: 25 Februar 2005 kl. 13:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har samme problem som dig. Jeg kan kun få stereo lyd ud til forstærkeren. Jeg vil forsøge lidt mere i aften, men har snart opgivet. __________________ Min hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger


Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 25 Februar 2005 kl. 13:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du prøvet med Core og AC3 filter som jeg har skrevet? Det bør virke. Og husk at slå enhver form for efterbehandling af lyden fra. Equalizer og lign.
|
| Til top |
|
| |
ManicMiner Udelukket fra forum


Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 25 Februar 2005 kl. 13:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Creative kortene sender som standard ut 48khz i stedet for 44.1 signaler, det takler ikke alle surroundreceivere.
|
| Til top |
|
| |
per_zk Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 452
|
| Sendt: 25 Februar 2005 kl. 13:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så vidt jeg husker så crasher Core når jeg forsøger at spille .ts filer med den. Er der ikke noget med et program, der kan oplyse hvilke codecs ens PC bruger til at afspille en fil? __________________ Min hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
JJAZ Branchemedlem

JJAZ
Bruger siden: 21 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 806
|
| Sendt: 25 Februar 2005 kl. 13:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
per_zk skrev:
| Så vidt jeg husker så crasher Core når jeg forsøger at spille .ts filer med den. Er der ikke noget med et program, der kan oplyse hvilke codecs ens PC bruger til at afspille en fil? |
|
|
Hej Per,
Programmet hedder AVIcodec, helt suværent. __________________ JJAZ
|
| Til top |
|
| |
lorx Forum Bruger


Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 700
|
| Sendt: 25 Februar 2005 kl. 13:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gå ind i surroundmixeren og tag "ac3-dekode" af, så sender den signalet videre.
ManicMiner, det kan skiftes i device Controls om den skal sende 44,1/48/96.
|
| Til top |
|
| |