| Forfatter |
|
hans123 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1050
|
| Sendt: 26 Februar 2005 kl. 13:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Findes der video kort med både hdmi og dvi ud
Eller måske kun hdmi.
Her tænker jeg på brug til projektor fra HTPC
Mvh Hans
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 26 Februar 2005 kl. 13:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
hdmi og dvi er kompatible med hinanden.. dvs hvis din projektor har hdmi ind, så kan du sagtens bruge en htpc med dvi ud, du skal bare have en adapter fra dvi til hdmi.
|
| Til top |
|
| |
hans123 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1050
|
| Sendt: 26 Februar 2005 kl. 13:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ned at de er næsten ens - det er bare det med lange kabeltræk der duer dvi ikke så det skal være med hdmi.
Min plan er også dvi til plasma og hdmi til projektor.
Mvh Hans
|
| Til top |
|
| |
C K N Forum Bruger

Bruger siden: 26 September 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 771
|
| Sendt: 26 Februar 2005 kl. 14:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ved godt at standarden for DVI er 5 m men man kan altså godt trække længere kabler. Jeg kører med 10 m uden problemer. Det er bare et spørgsmål om kablets kvalitet. __________________ Hjemmebio DIY Dvd-skab DIY 5.1-højttalersæt
|
| Til top |
|
| |
Graa Forum Bruger

Bruger siden: 17 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 179
|
| Sendt: 27 Februar 2005 kl. 10:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu kan det godt være jeg spørger dumt...
Men er HDMI ikke bare DVI med Digital lyd-overførsel inkluderet???
Bliver det også bedre til længere kabeltræk????
|
| Til top |
|
| |
Knudsen Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 265
|
| Sendt: 08 Marts 2005 kl. 17:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Graa skrev:
| ...er HDMI ikke bare DVI med Digital lyd-overførsel inkluderet??? |
|
|
Nej ikke helt - der er faktisk en væsentlig forskel:
DVI is an 8 bit RGB signal, while HDMI can be 8 bit RGB, or 8 bit, 10 bit, or 12 bit YCbCr. If you have a DVI source and DVI display, there will be no problem. If you have a DVI source and an HDMI display, again, no problem. If however, you have an HDMI source and a DVI display, the below-black video information may be lost in the translation.
Så du kan se HDMI som en overbygning på DVI...
|
| Til top |
|
| |
Graa Forum Bruger

Bruger siden: 17 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 179
|
| Sendt: 09 Marts 2005 kl. 08:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok. Men igen, har det noget at gøre med lange kabeltræk at gøre????
|
| Til top |
|
| |
Vanderlay Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1597
|
| Sendt: 09 Marts 2005 kl. 09:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Graa skrev:
| Ok. Men igen, har det noget at gøre med lange kabeltræk at gøre???? |
|
|
Ikke helt sikker på, hvad det er, du spørger til som 'det', men det foregående indlæg om forskellige farvekodninger er så vidt jeg ved en anden forskel end det med kabellængderne.
Og ja, der er forskel på, hvor langt du kan trække kabler uden tab. Har du HDMI i begge ender, skulle det kunne trækkes op til 20 meter uden problemer, mens DVI kun er garanteret op til 5 meter med ex. 720p-signal. Det er det generelle, og i praksis er der en del, der bruger længere dvi-kabler uden problemer.
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 09 Marts 2005 kl. 10:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Graa skrev:
| Ok. Men igen, har det noget at gøre med lange kabeltræk at gøre???? |
|
|
HDMI er ikke bare et andet stik med et DVI signal plus noget mere indeni. HDMI signalet er et helt andet signal, der enten sender kraftigere eller på en anden frekvens (jeg har aldrig kunnet finde frem til _præcist_ hvor forskellen ligger) end DVI, og derfor kan trækkes længere. Grunden til at det kan være bagud-kompatibelt er at både DVI og HDMI er et "hand-shake" system - de sender først et signal når modtageren er godkendt - hvis du f.eks. sætter f.eks. en Pioneer DV 868 til et display der kan modtage 480P og 480i, så får du valgmuligheden - kan displayet ikke modtage 480i i HDMI stikket, men kun 480P, så får du ikke andre muligheder (DV 868 og vistnok en enkelt Arcam, som bygger på DV 868 er i øvrigt svjv de eneste der kan sende 480i/576i på HDMI-udgangen).
Når en HDMI udgang "ser" at der er DVI i den anden ende, så sender den et DVI signal i stedet for et HDMI. Det samme den anden vej, når en HDMI indgang "ser" et DVI signal, så indretter den sig på dét. Men det er to forskellige signaler der overføres. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |
fez_dk Forum Bruger

Bruger siden: 30 Oktober 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 42
|
| Sendt: 09 Marts 2005 kl. 14:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, det er nok ikke helt det rette sted at spørge, men nu gør jeg det alligevel - Jeg læste at i hos TC ville få nogle nye bedre[tm] DVI->HDMI kabler fra supra, er det det "Supra HDMI-DVI 8,0 m" jeg kan se på jeres site, eller er de ikke kommet endnu? Ifølge hvad jeg kunne forstå skulle de have en god nok kvalitet(?) til at kunne sende DVI signalet 10 M.
Iøvrigt, hvordan gør man det på den bedste måde, for at forbinde en DVI til en HDMI projektor, er det et DVI-DVI kabel m. en DVI->HDMI adaptor i enden - eller (hvad der forekommer at blive den billigste løsning) et HDMI-DVI kabel, eller en DVI->HDMI adaptor og så et HDMI-HDMI kabel?
|
| Til top |
|
| |