Forfatter |
|
jokkemokke Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 72
|
Sendt: 14 Maj 2006 kl. 10:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen der ved hvor man kan få fat på et modul med nogle relæer på, som kan styres med en RS232 port. Jeg skal bruge det i forbindelse med automatisering af lys gardiner mm. Jeg har set at man bruger sådanne moduler i forbindelse med industristyring, men jeg kunne forestille mig, at de kostede en formue  . Hvis det kan fås som byggesæt, kan dette også bruges.
|
Til top |
|
|
Sjoenne Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1870
|
Sendt: 14 Maj 2006 kl. 11:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
AkilleuZ Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1855
|
Sendt: 14 Maj 2006 kl. 11:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er meget nemt at lave sådan en selv, hvis du har lidt elektronik på lager så tager det vel kun 5-10min, hvis du er lidt fiks på fingerne  Jeg har noget liggende på en harddisk et sted hvor jeg lavede det du eftersøger plus meget andet. Skal det styres fra en HTPC eller en server? Det jeg lavede var at man kunne tænde slukke lyset via internettet, mobil, fjernbetjening og kontakterne i væggene. Jeg har også papirer på et printkort hvor du kan styre 8 relæer med din fjernbetjening så er du fri for at bruge en computer. Til printkortet kan du tilføje lysdæmpere timere eller hvad du nu har lyst til, det er meget simpelt. Jeg er igang med at udvikle et værktøj der kan styres via internettet, mobiltelefon og computeren. Det bliver noget software der bare skal installeres og så hurtigt kan det sættes op til at blive styret af ens "fjernbetjeninger". Men det er dog længere ude i fremtiden det nok bliver færdigt.
__________________ Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
|
Til top |
|
|
Sjoenne Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
Sendt: 14 Maj 2006 kl. 12:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
AkilleuZ skrev:
Det er meget nemt at lave sådan en selv, hvis du har lidt elektronik på lager så tager det vel kun 5-10min, hvis du er lidt fiks på fingerne Jeg har noget liggende på en harddisk et sted hvor jeg lavede det du eftersøger plus meget andet.
|
|
|
Det var måske en meget god idé at smide tingene ud her, så der er flere der kan have gavn af det
5-10 min lyder spændende....
|
Til top |
|
|
AkilleuZ Forum Bruger

|
Sendt: 14 Maj 2006 kl. 13:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Selvfølgelig... Det havde jeg også tænkt mig... Hvorfor skulle alle ikke havde glæde af det...
Mit Stereo
-AkilleuZ-
|
Til top |
|
|
Guldberg Forum Bruger

Bruger siden: 11 Januar 2004
Status: Offline Indlæg: 231
|
Sendt: 14 Maj 2006 kl. 13:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du stinker til at lodde lige som mig kan du også tage den lidt dyrere vej og købe et velleman experimental usb var og det relækort der er linket til, begge 2 kan købes færdig samlet og så har du 5 digitale og 2 analoge inputs og 8 relæ ouputs og 2 analoge. Med til usbkortet følger et activex applet så det er lige til at smide ind og bruge i f.eks. delphi, meget simpelt og virker upåklageligt
|
Til top |
|
|
AkilleuZ Forum Bruger

|
Sendt: 14 Maj 2006 kl. 13:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sådan så fik jeg lige fikset den gamle HDD i her er et billede lige til at starte med hvordan man sætter et relæ til printerporten. Jeg poster lige senere hvilket ben osv. man skal smide i et printerkabel. Modtanden kan jeg ikke huske størrelsen på, men den kommer også an på transistoren. der er ca. 5 volt på en printerport så må i selv til at regne 
Mit Stereo
-AkilleuZ-
|
Til top |
|
|
AkilleuZ Forum Bruger

|
Sendt: 14 Maj 2006 kl. 13:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Glemte lige skal nok smide et link til et program der kan styre printerporten, men der er utallige på nettet. Forresten skal det styres med en hjemmeside? eller med et windowsprogram?
Mit Stereo
-AkilleuZ-
|
Til top |
|
|
AkilleuZ Forum Bruger

|
Sendt: 14 Maj 2006 kl. 14:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
MAn kan også lave det endnu mere simpelt ved at have 5V relæ så kan man skippe transitoren og modstanden helt.
Mit Stereo
-AkilleuZ-
|
Til top |
|
|
Sjoenne Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
Sendt: 14 Maj 2006 kl. 17:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
AkilleuZ skrev:
MAn kan også lave det endnu mere simpelt ved at have 5V relæ så kan man skippe transitoren og modstanden helt.
|
|
|
Hvor meget strøm kan man hive ud af en printerport? Måske er det bedre at have en seperat forsyning, og så bibeholde transistoren.
|
Til top |
|
|
AkilleuZ Forum Bruger

|
Sendt: 14 Maj 2006 kl. 17:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ved faktisk ikke hvor meget strøm man kan hive ud, men det er klart andbefaldesværdigt at bibeholde transistoren. På dette LINK skulle alt hvad man skal brruge for at komme igang gerne være. Det stykke software de bruger på deres side har jeg lavet om så det er en hjemmeside i stedet. Så kan man f.eks. sætte en server op og styre sine lys fra hjemmesiden. Det er dog kun en alfa.00001 udgave så den bliver ikke lige publiceret.
Mit Stereo
-AkilleuZ-
|
Til top |
|
|