Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2026 | 20:08   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Mac Mini og Windows Media Center (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
techno283
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 04 Juli 2006 kl. 14:21 | IP-adresse registreret  

Hej

Er der nogen som har forsøgt at anvende en Mac Mini sammen med Windows Media center, det skulle i følge lidt research på nettet kunne lade sig gøre.

Man kan downloade et stykke software fra Apple's hjemmeside - bootcamp - som gør det muligt at køre windows XP på de nye intel baserede mac minies. Der skulle være et simpelt problem i forbindelse med installation af windows media center, da denne version af windows skal installeres via 2 CD'er, (der ikke findes en eject knap på mac mini), men dette skulle kunne løses ved at kopiere MCE Cd'erne over på én DVD.

Der er 2 grundlægende fordele ved at køre Windows Media center på mac mini so  jeg ser det:

1) Mac mini er designmæssigt et attraktivt valg i forhold til traditionelle Mini tower løsninger og lignende. Jeg synes Mac mini er Cool med sit kompakte og elegante design.

2) Mac mini kan fåes i en intel dual core version som er tilstrækkeligt til HD materiale, og mest af alt mac mini er MEGET lydsvag i forhold til andre PC alternativer.

Er der nogen som har prøvet dette og hvad er i øvrigt erfaringerne med Mac Mini ?

mvh

Techno283

Til top Vis techno283's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techno283

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 04 Juli 2006 kl. 15:08 | IP-adresse registreret  

Hej med dig.

Jeg har ikke prøvet det, så jeg er dig svar skyldig som sådan, men jeg vil dog MENE at du har ret i at det kan lade sig gøre, et eller andet sted kan jeg ikke se hvorfor det ikke skulle kunne dét, hvis man altså gør som du siger, kopierer de  cdér over på en dvd skive, så kan jeg umiddelbart ikke se noget problem i dét.

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

Vanderlay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003
Sendt: 04 Juli 2006 kl. 15:19 | IP-adresse registreret  

Jeg har ikke prøvet det, men har installeret det almindelige XP på min nye MacBook. Dog har jeg ikke brugt windows ret meget endnu, da OSX
fungerer overraskende godt. Lidt overraskende, at min MacBook med integreret Intel-grafik kan køre HD-trailers i 1080p/H.264 uden problemer,
mens min stationære pc med Geforce 6600GT ikke kan.

Hvis du ikke allerede kender den, kan jeg anbefale forumet på macrumors.com

Det er værd at få godt med harddiskplads, da bootcamp-funktionen forudsætter, at du har begge styresystemer liggende, og opdelingen mellem osx
og windows-partitionen kan ikke ændres uden geninstallation mig bekendt
Til top Vis Vanderlay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vanderlay

DenUkendteFisk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 04 Juli 2006 kl. 15:46 | IP-adresse registreret  

Hvorfor ikke bare bruge MACs eget media center program(frontrow) ? Har ikke prøvet det, men hvis det holder mac std så kan det jo næsten ikke skuffe 

techno283
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Juli 2006 kl. 22:41 | IP-adresse registreret  

Hej

Tak for indlæggende, jeg har bestilt en Mac mini, som desværre først bliver leveret midt i min sommerferie, når jeg kommer hjem fra denne vil jeg gøre et forsøg, dvs. slutningen af juli.

Tak for tippet mht. macrumers.com det vil jeg lige checke ud. Mht. frontrow så har jeg heller ikke prøvet det, men det har ikke TV modulet som MCE har, hvilket for mig er en helt central funktionalitet.

Jeg vender tilbage med mere nyt senere på måneden, men håber stadig der er nogen derude som allerede har prøvet dette, og som er villig til give ud af sine erfaringer.

mvh

Techno283

AkilleuZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 05 Juli 2006 kl. 22:00 | IP-adresse registreret  

Har Mac mini tvkort?

Til top Vis AkilleuZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AkilleuZ

zuluDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2005
Lokalitet: København
Sendt: 05 Juli 2006 kl. 23:24 | IP-adresse registreret  

AkilleuZ skrev:
Har Mac mini tvkort?

Nej, så der må man ty til en USB-løsning.
Til top Vis zuluDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zuluDK

Madman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2005
Sendt: 05 Juli 2006 kl. 23:30 | IP-adresse registreret  

Man kan bare bruge et usb tv-kort,hvor meget måtte du af med for en minimac?

DenUkendteFisk skrev:
Hvorfor ikke bare bruge MACs eget media center program(frontrow) ? Har ikke prøvet det, men hvis det holder mac std så kan det jo næsten ikke skuffe 

Jeg vil blive meget skuffet af et program med mac std. dvs meget få muligheder og man ikke selv må bestemme

Til top Vis Madman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Madman

Vanderlay
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Juli 2006 kl. 09:28 | IP-adresse registreret  

Nej, hvis man vil optage en masse tv og kunne tilpasse en masse indstillinger selv er Apples Front Row software ikke det bedste, og det er vist
heller ikke det programmet er lavet til. Det er en utroligt enkel brugerflade til mediefremvisning, der selv tænder når man trykker på den
medfølgende fjernbetjening.

Jeg kan se på macrumors, at der findes flere forskellige open source mediecenterprogrammer, som også understøtter tv-kort, optagelse og den
slags.

techno283
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Juli 2006 kl. 12:38 | IP-adresse registreret  

Hej Igen

Så nåede jeg alligevel at få leveret min Mac Mini inden ferien, og jeg har lige har den oppe og køre med OSX operativ systemet - kortvarigt. Mit
indtryk er meget positivt. Den er efter min mening smuk i sin enkelthed, designet slår ALT hvad jeg tidligere har set. Og det allerbedste er at den
siger stortset ikke en lyd.

Eneste umiddelbare anke - indtil videre - er at jeg har problemer med at får et knivskarpt billede på min Dell monitor via VGA. Jeg har ikke tid til
at rode videre med dette nu, men vil prøve om billedet ikke bliver bedre med DVI, når jeg kommer hjem igen.

Indtil videre er mit første indtryk af denne unit meget meget positivt. Det tog mig ca. 5 min fra maskinen var tilsluttet til systemet kørte med
trådløsnetadgang osv. Hvorfor har jeg ikke tænkt i Mac baner for mange år siden ... ? Det medfølgende media software frontrow kan betjenes
med den sejeste lille fjernbetjening som ikke lader B&O noget efter i simpel betjening, desværre som også nævnt tidligere, findes der ikke noget
TV modul i frontrow endnu. Hvis det kommer vil jeg klart overveje at skifte fra MCE til frontrow, som virker langt simplere og mere gennemtænkt
i sin betjening end MCE.

god sommer

Techno283

Hr. W
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juli 2006
Lokalitet: Odense
Sendt: 21 Juli 2006 kl. 15:20 | IP-adresse registreret  

Jamen jeg vil da også gerne bidrage.
Min opsætning er en Mac Mini Intel Duo - samt en Miglia TVMax tv tuner.
Begge dele er købt - del grundet designet, der jo ER MAC-fedt - men også fordi jeg længe har gået og rumsteret med tanken om et multimedieanlæg - men alt det er fremme ser noget klodset ud.
OG - afviklingen skal ske på mit 15 år gamle B&O mx3000 fjernsyn - og ja ! så var der også lige noget med de der fjernbetjeninger: Min nevø købte nyt anlæg - harddiskoptager - og har nu 4 (fire!) fjernbetjeninger, der så af hans kone har fået en lille kurv de kan ligge i (!!) suk.
NÅ - opsætningen var lige så enkel som Techno283 beskriver - trådløs adgang til Internettet osv. KabelTV i - summe summe - værsgo, her er dine kanaler. Jonglere lidt med numrene (de skal jo gerne ligge på samme nummer som fjernsynet - der kan køre selvstændigt udenom MM'en hvis nødvendigt).
Downloade Remote Buddy på prøve, men den er blevet købt i mellemtiden (10€) og så har du den ENORMT fede lille fjernbetjening, kan styre EyeTV (kommer med Miglia'en) - og hele MM'en, helt op fra/ned til standby - samt naturligvis alle programmerne.
FEDEST !!!
På sigt køber jeg nu nok Mediacentral 2.0 - eller bare downloade den gratis version 1.2 - men (og det er så den eneste anke ) så skal der jo være billeder, musik og andet på MM'en, og der kan det jo være de 80 GB kommer til kort.
MEN, så må jeg jo bare ønske mig en ekstern harddisk - som fx. LaCies 300 GB - der også matcher MM'en.

Fortsat god sommer

OK - jeg vil godt indrømme, at MM'ens skrivebord ikke står knivskarpt på mit gamle fjernsyn - men DVD afspilning, og at se fjernsyn via EyeTV og MM'en står rigtig fint - der er ingen forskel. Heller ikke på optagelser afspillet på samme måde.
Desuden kan jeg koble min gamle VHS til Migliaen, ændre inputsource fra TV-tuner til LINE-IN, og optage mine gamle VHS-film, og så brænde en DVD på MM'en.
Fjernsynet beholder jeg endnu - jeg synes fladskærme (både LCD og Plasma) giver et fladt - koldt - og meget pixeleret billede, og endelig er der heller ikke lyd med fladskærmen, der på nogen måde kan holde til en sammenligning med mit gamle B&O !!!
Til top Vis Hr. W's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hr. W

techno283
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Juli 2006 kl. 21:48 | IP-adresse registreret  

Hej Alle

Håber I kan holde varmen

Nu har jeg fået installeret Windows media center på min mac mini. Det kører helt problemfrit og meget støjsvagt, ja på kort afstand kan man ikke høre noget overhovedet.

Det eneste problem jeg har observeret var at den interne højtaler i minien ikke slår fra når man kobler eksterne højtalere på. Men det fandt jeg en løsning på vi nedenstående link:

http://forum.onmac.net/showthread.php?t=1239

Hvis man vil have en støjsvag - meget støjsvag - HTPC løsning, er mac minien klart et godt bud, hvis man vil have en HTPC som efter min mening er det design mæssigt mest elegante på markedet så  kan jeg varmt anbefale Mac Minien.

god sommer

Techno283

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Sendt: 26 Juli 2006 kl. 22:27 | IP-adresse registreret  

Lidt off topic:

Techno, hvordan synes du, det er at arbejde med Mac? Jeg overvejer nemlig selv at købe en iMac til studiebrug og "entertainment". Har du brugt Mac OS?

techno283
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Juli 2006 kl. 00:32 | IP-adresse registreret  

Hej

Nu er det meget begrænset hvor meget jeg har arbejdet med Mac OS x, men det virker gedignt og mere enkelts at bruge end Windows. Jeg har
spurgt mig selv flere gange, hvorfor er det jeg aldrig tidligere har haft en Mac på test. ?

Jeg har leget lidt med Frontrow, som jo desværre ikke har TV modulet, som nævnt tidligere, men hvis dette kommer i en senere version vil jeg
overveje at skippe MCE til fordel for frontrow, som betjeningsmæssigt virker mere gennemtænkt end MCE. Samtidig er jeg helt vild med den lille
fjernbetjening som medfølger til Mac minien. Den har kun de knapper man skal bruge, ligger godt i hånden, lige noget for en gammel B&O freak
som mig.

Techno283

mac_bruger
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2005
Sendt: 28 Juli 2006 kl. 01:10 | IP-adresse registreret  

http://mediamac.dk/index.php/news/show/id=15626

Frontrow styring af softwaren til Elgatos tv-tunere...

Velkommen til en verden fri for spyware, virus og genstarter
Til top Vis mac_bruger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mac_bruger

techno283
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Juli 2006 kl. 20:29 | IP-adresse registreret  

Hej Mac_bruger

Det ser meget spændende ud med Elgatos nye Tv-tunere, desværre ser det ikke ud til at de på nuværende tidspunkt understøtter dansk EPG. Såvidt jeg kunne se på Elgatos hjemmeside hentes EPG data fra tvtv.com, som p.t. ikke har danske kanaler med ? Ved du om Elgato løsningen understøtter flere tunere ?

Jeg vil have mod på at prøve frontrow når der er en dansk EPG og multituner support, indtil da holder jeg fast i MCE - på min mac mini.  - og lever med den noget klodsede betjeningsopbygning som er i mce.

Techno283

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003
Sendt: 29 Juli 2006 kl. 21:44 | IP-adresse registreret  

Hej

Lidt dumt spørgsmål: Kan Mac'en afspille de nye formater, HD?

Mvh.
Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu

techno283
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Juli 2006 kl. 11:14 | IP-adresse registreret  

Hej Milu

Hvis du vælger en Core duo model kan den fint afspille HD.

mvh

Techno283

Vanderlay
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Juli 2006 kl. 11:20 | IP-adresse registreret  

Min nye Mac er overraskende god til at afspille HD-klip i H.264 eller .ts-format, i hvert i betydningen at den kan afspille dem helt uden at hakke. Min
stationære HTPC har fået rigtig dårlig selvtillid siden jeg fik mac'en

Jeg har stadig ikke fundet ud af at få den til at lave deinterlacing helt rigtigt (tror jeg nok). På nogle interlaced klip (HD eller ej) kommer der
combing eller hvad det nu hedder ved bevægelser.

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003
Sendt: 30 Juli 2006 kl. 12:07 | IP-adresse registreret  

techno283 skrev:

Hej Milu

Hvis du vælger en Core duo model kan den fint afspille HD.

mvh

Techno283

Hej! Herligt!
Men jeg tænkte nu mere om drevet i denne fede maskine kan aflæse Blue-Ray eller hvad nu hedder? Har lige netop ikke forskid stand på det!

Mvh.
Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum