| Forfatter |
|
the-box Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2003
Status: Offline Indlæg: 233
|
| Sendt: 28 September 2006 kl. 12:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Med min kommende HFX mini løsning vil harddisken bliver det eneste der larmer, så hvilken harddisk skal jeg vælge? Har læst meget godt om samsung, og tror jeg skal have fat i deres 400 gb model, da jeg så måske kan nøjes med en harddisk, og dermed have mindre støj. Hvis det dog på nogen måde er klogere at købe en af deres andre modeller vil jeg meget gerne vide det. Ellers tror jeg det er denne jeg skal have Samsung SpinPoint T133 HD401LJ 400 GB http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=202234 Ville det være den bedste løsning?
|
| Til top |
|
| |
the-box Forum Bruger

|
| Sendt: 29 September 2006 kl. 15:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ingen der kan hjælpe mig?
|
| Til top |
|
| |
zuluDK Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1490
|
| Sendt: 29 September 2006 kl. 16:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ro på... Giv lige folk en chance.
Jeg har 4x SpinPoint T133 HD400LJ og de er ikke lydløse, men støjniveauet er bestemt begrænset.
Specielt hvis du kan sætte dem så deres vibrationer ikke kan forplante sig til kabinettet.
|
| Til top |
|
| |
Raun Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2005
Status: Offline Indlæg: 169
|
| Sendt: 29 September 2006 kl. 20:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har desværre ikke erfaring med Samsungs nye modeller. Men jeg har 4 stk. fra deres forrige serie..... Det er de mest lydløse diske på markedet (med garanti).......... Jeg har prøvet alle de andre mærker og der er ikke nogen som bare kommer i nærheden af Samsungs diske i lydløshed.
Købte for nyligt 4xSeagate 10 320gb diske, da jeg havde læst at de var ret lydløse og jeg skulle bruge dem til et RAID system i stuen...... Men nej, de LARMER meget mere end min Samsung diske og det er faktisk så galt at jeg måtte flytte mit RAID system et andet sted hen i huset.
Jeg har dog hørt at Samsungs nye diske ikke er så lydløse som den forrige serie, som jeg omtaler her. Problemet med den forrige serie, er at de kun går op til 250gb.
Håber det var en hjælp.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
lpm76 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2004 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 697
|
| Sendt: 29 September 2006 kl. 22:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
http://www.silentpcreview.com/article29-page2.html
Western Digital Caviar SE16 WD5000KS
The only high capacity drive we've seen that we feel comfortable recommending. Idle noise is slighly louder than a Samsung P80, but seek noise is lower than any other 3.5" available, including the famous Barracuda IV. Seeks are close to inaudible even without AAM. With AAM, they are unlikely to be noticed. As with all 3.5" drives, soft-mounting is highly recommended, since vibration is quite high. There is no sign of the "rattling chain" noise that affected earlier revisions of the Caviar SE. Current revisions can be identified by the distinctive label (see the review) or by seeking out drives with the revision number 00MNB0. Added June/06 __________________ Mvh
Lars P. Madsen
|
| Til top |
|
| |
Luckow Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juni 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 30
|
| Sendt: 14 Oktober 2006 kl. 08:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det er desværre også min erfaring. :( Jeg har selv en Spinpoint 160Gb SATA disk i min, som stort set ikke kan høres. Har siden bygget et par maskiner med 200Gb diske, de er også dejligt stille, men den jeg lige har bygget med en 250Gb Sata2 disk, den larmer. Det er præcist samme mønster som med Barracuda diskene i gamle dage.
|
| Til top |
|
| |
the-box Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Oktober 2006 kl. 22:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Synes godt nok det er meget svært om jeg skal vælge Samsung Spinpoint T Series HD400LJ eller Western Digital Caviar SE16 WD5000KS. Tror dog det blev WD, da den fåes som 500 gb
|
| Til top |
|
| |
Patriarken Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 14 Oktober 2006 kl. 23:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa Mine erfaringer er primært med Seagate som er utroligt stille har to 300 sata diske. Jeg har tidligere haft WD som er de mest pålidelige diske jeg har haft, men en anelse mere støjende. mvh Anders
__________________ DK's bedste HTPC Forum
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 15 Oktober 2006 kl. 00:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en Samsung SpinPoint P120 SP2504C 250 GB i min HFX mini. Den er meget stille. Jeg har ikke sammenlignet med andre, så jeg ved ikke om det fås bedre.
|
| Til top |
|
| |
rockmeisster Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 160
|
| Sendt: 17 Oktober 2006 kl. 08:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godt råd: Lad være med at købe en Seagate 7200.9. de larmer temmelig meget i forhold til tidligere Seagate versioner. __________________ Mit setup:
Samsung LE32R51B LCD
HK AVR 445
Audiovector Mi3 Super SE
Chord Odyssey biwire
Omaura TF8 Mediecenter
|
| Til top |
|
| |
mice Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 80
|
| Sendt: 17 Oktober 2006 kl. 12:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har både en Spinpoint 250Mb og en 300Mb (altså fra to forskellige serier).
Begge er stille når de afkobles fra kabinettet. Jeg kan ikke høre diskene når de sidder i kabinettet (standard HFX) og jeg sidder i sofaen :o)
Den nye serie 300Mb er lidt mere støjende end den gl serie. du kunne overveje at købe 2 250Mb diske, hvis det er plads til i minikabinettet.
God fornøjelse /Mice
|
| Til top |
|
| |
bohlendach Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5
|
| Sendt: 18 Oktober 2006 kl. 16:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
I artiklen mCubed's HFX mini: Fanless HTPC "heatsink case"
http://www.silentpcreview.com/article678-page1.html fra SilentPCReview.com skriver Mike Chin om problemet med harddiskene: "There's room for some improvement. I'm sure that
using two 3.5" hard-drives is not the best low noise solution. Still,
most people will probably use the HFX mini as an HTPC setup where
storage demands are endless, and the higher capacity and low
cost-per-gigabyte of 3.5" drives are compelling. I wonder what the
system would sound like if mCubed had decided to use a 2.5" laptop
drive, or maybe even a solid state drive, for the operating system and
the most frequently used applications. That would allow the 3.5" drive
to spin down when its not being used which would significantly lower
the overall noise-level to close to nothing."
|
| Til top |
|