Forfatter |
|
Patriarken Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 957
|
Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 14:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
CPH-R Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1700
|
Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 15:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det dejligt ..! når folk gennemarbejder tingene, som vi andre så kan få glæde af.
Og jeg må bekende mig! Af de ting der er buzz-word indenfor hi-fi for tiden, ligger du inde med guldkorn.
Fra mig  
Peter __________________ INNOVATING not IMITATING
|
Til top |
|
|
xo Forum Bruger

Bruger siden: 04 April 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1010
|
Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 15:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige skimtet guiden og jeg kan allerede nu se at jeg har lært noget nyt - reclock. Tak skal du ha! Den guide ser god ud! 
|
Til top |
|
|
lpm76 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2004 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 697
|
Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 15:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Reclock lyder spændende men indtil videre crasher den enten min maskine eller også kommer der ikke noget lyd ud. Prøver igen senere.
__________________ Mvh
Lars P. Madsen
|
Til top |
|
|
Patriarken Forum Bruger

|
Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 15:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa Tak for inputs og roser. Jeg skal lige tilføje at hvis man har læst Kernel Streaming Delen så skriver jeg at Kernel Streaming Understøttes af NÆSTEN alle lydkort. Jeg har hørt om folk der ikke kan få KS til at virke i fx foobar2000 jeg husker dog ikke hvilke lydkort at det drejede sig om, men der er en mulighed for at nogle lydkort ikke understøtter kernel streaming, hvofor de så ikke vil virke med de settings som jeg fx foreslår i reclock. Jeg skal nok gøre opmærksom på det i guiden. mvh Anders
__________________ DK's bedste HTPC Forum
|
Til top |
|
|
AkilleuZ Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1855
|
Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 16:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Anders Tak for en super lækker guide, lige noget jeg manglede. Men kom til at tænke på, jeg bruger MCE med PowerDVD og ffdshow. Skal jeg ikke bare bruge guide fra punkt 3? the esay way? Hvis det er det eneste jeg skal så virker det hos mig..
__________________ Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
|
Til top |
|
|
JoeConsultant Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 494
|
Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 16:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Øeh, jeg bvlev jo strax vildt spændt på at læse din guide - men jeg synes ikke nogle af linksene virker? Kan være det kun er i min browser???
Mvh Jonas __________________ Sonos :-)
Nyt på vej....
|
Til top |
|
|
Patriarken Forum Bruger

|
Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 16:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
AkilleuZ skrev:
Hej Anders
Tak for en super lækker guide, lige noget jeg manglede.
Men kom til at tænke på, jeg bruger MCE med PowerDVD og ffdshow. Skal jeg ikke bare bruge guide fra punkt 3? the esay way?
Hvis det er det eneste jeg skal så virker det hos mig..
|
|
|
Ja det er det=] __________________ DK's bedste HTPC Forum
|
Til top |
|
|
xo Forum Bruger

Bruger siden: 04 April 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1010
|
Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 16:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uack.
The page cannot be displayed |
There are too many people accessing the Web site at this time. |
|
Til top |
|
|
AkilleuZ Forum Bruger

|
Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 16:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay så er næsten alt perfekt. Kan bare ikke få luden til at være DTS eller AC3 når jeg er inde i MCE. Kun hvis jeg har lukket mce og afspiller en film i powerdvd
__________________ Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
|
Til top |
|
|
Patriarken Forum Bruger

|
Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 16:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
JoeConsultant skrev:
Øeh, jeg bvlev jo strax vildt spændt på at læse din guide - men jeg synes ikke nogle af linksene virker? Kan være det kun er i min browser???
Mvh Jonas |
|
|
De skulle virke.....har lige testet dem. __________________ DK's bedste HTPC Forum
|
Til top |
|
|
Patriarken Forum Bruger

|
Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 16:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
xo skrev:
Uack.
The page cannot be displayed |
There are too many people accessing the Web site at this time. | |
|
|
Der er en eller anden der har åbnet 50 forbindelser jeg prøver at boote ham...Jeg hoster det hele selv....Så prøv lidt senere. __________________ DK's bedste HTPC Forum
|
Til top |
|
|
AkilleuZ Forum Bruger

|
Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 16:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
JoeConsultant Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 494
|
Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 16:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jep, nu kører den. Har læst guiden; good job. Der er vel ikke tilfældigvis nogen der ved noget om, om det foregår på samme måde på mac - altså at lyden bliver resamplet før den sendes ud af digi-udgangen? __________________ Sonos :-)
Nyt på vej....
|
Til top |
|
|
dk2000 Forum Bruger

Bruger siden: 17 December 2003
Status: Offline Indlæg: 431
|
Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 17:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fed at du laver disse guides - et spørgsmål, tror du det kan bringes til at virke med WMP (altså kernal streaming) ? - jeg bruger et usb audio device.
|
Til top |
|
|
Mark.S Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 531
|
Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 19:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
JoeConsultant skrev:
... Der er vel ikke tilfældigvis nogen der ved noget om, om det foregår på samme måde på mac - altså at lyden bliver resamplet før den sendes ud af digi-udgangen?
|
|
|
Det gør den ikke Ang. guiden: Først et 'big up' for et godt stykke arbejde. Godt at se nogle, der prøver at gøre computer-as-source lidt nemmere at gå til  Du skriver at Soundblaster-kortene godt kan bruges til at sende bit perfect ud, men er du helt sikker på det? Mener da at Audigy-kortene resampler internt til 48 kHz, hvilket så igen ødelægger signalet. Det kan så forhindres ved at få winamp / foobar til at resample, men det går jo så ud over CPU'en. __________________ Mit setup:
FLAC, Hercules DJ Console, Densen Beat B-100, Qln Signature MK. II
|
Til top |
|
|
Patriarken Forum Bruger

|
Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 19:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
dk2000 skrev:
Fed at du laver disse guides - et spørgsmål, tror du det kan bringes til at virke med WMP (altså kernal streaming) ? - jeg bruger et usb audio device. |
|
|
Ja altså grunden til jeg skrev guiden var sådan set at jeg blev irriteret over at skulle bruge foobar, winamp eller andre programmer for at få "bitperfect". Jeg tænkte der må da være en mulighed for at få bitperfect til at virke med FFDshow Så kiggede jeg lidt rundt omkring og fandt så det Reclock. Alle de eksempler du ser i guidens "The Easy Way" er skrevet med henblik på WMP/MCE. Det skulle i teorien virke med alle programmer der kan bruge Directsound eller Wave. Jeg bruger det egentlig ikke selv til noget, da jeg sjældent hører lyd i stereo på denne måde men det er jo rart at vide hvordan det virker  . __________________ DK's bedste HTPC Forum
|
Til top |
|
|
Patriarken Forum Bruger

|
Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 19:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Citér:
Du skriver at Soundblaster-kortene godt kan bruges til at sende bit perfect ud, men er du helt sikker på det? Mener da at Audigy-kortene resampler internt til 48 kHz, hvilket så igen ødelægger signalet. Det kan så forhindres ved at få winamp / foobar til at resample, men det går jo så ud over CPU'en. |
|
|
Hejsa såvidt jeg ved kan du godt bruge playback med 44.100hz men ikke optage med ASIO når du fx bruger KXproject. En løs link jeg lige fandt hurtigt snakker lidt om det (på driverheaven kxproject), "ASIO and GSIF
interfaces currently operate at 16/48 (also at 16/44.1 for ASIO,
playback only). There will be a separate ASIO driver for 24/96 playback
and recording in the future (of course, for Audigy2-only based cards). "
Desuden bliver det pointeret af DJ Stick som er moderator i KX forums (han ved hvad han snakker om) http://www.driverheaven.net/showthread.php?t=101946&high light=Asio+playbackDesuden mener jeg at jeg selv havde det til at køre på et tidspunkt i mine soundblaster dage og selvfølgelig med KXproject. Hvis man stadigvæk har Audigy eller Live bør man kigge lidt på KX project....De drivere er skrevet med henblik på latency og ASIO. mvh Anders __________________ DK's bedste HTPC Forum
|
Til top |
|
|
PHN2 Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1374
|
Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 20:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Al min musik ligger som ape (skulle vælge i sin tid mellem flac og ape...sur røv nu) Hvad gør jeg så med ffdshow som ikke lige umiddelbart understøtter ape? og ang. volumen, hvordan styrer man den, hvis man kører analogt og Mediaportal?
mvh. og stor tak for dine fine guider, Per.
|
Til top |
|
|
Patriarken Forum Bruger

|
Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 20:59 | IP-adresse registreret
|
|
|