| Forfatter |
|
Primeradk Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 276
|
| Sendt: 06 Januar 2007 kl. 12:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har pt bygget mig en MCE maskine og den kører sku dejligt. Den består af en E6600, 2 gb ram og masser af hd. Mit Gfx er et 7900GT, og overvejede at skifte det til et 1950XTX som jeg har fået i overskud. Nu har jeg dog kigget og det er sku de gfx kort der larmer allermest i de maskiner jeg har. (stoppet køleren et øjeblik) Så tænkte på at skaffe mig et kort ala Ati 1600 Pro med passiv køler og HDMI udgang måske.
Her er spørgsmålet så. Min skærm er en Pioneer 427 XD og har vga ind og HDMI. Men hvis jeg skal kører HD materiale i feks 720P så er signalet jo 1280 x 720, og så skal min skærm skalere. Kan man vælge alm opløsninger via HDMI? Feks 1024 x 768, ved godt at det ikke er den rigtigt opløsning, men ville hellere have min pc til at scallere end mit tv. Eller kan man kun kører de HD opløsninger som der nu er via HDMI? Nogen der har erfaringer med det? Kan se Nvidia siger der er sket en masse i deres driver med hensyn til de ting?
\René __________________ Glem ikke at huske Længe efter glæden over en lav pris er glemt huskes ærgelsen over en dårlig kvalitet.
QX9650 i alm + QX6700 i MCE
Pioneer 427XD
Nyt grej QX9650
Sælges 2 x QX 6700
|
| Til top |
|
| |
Nicolai18 Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 908
|
| Sendt: 06 Januar 2007 kl. 12:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor vil du have PC'en til at skallere frem for skærmen, jeg tror skaleren i Pioneer skærmen er ret god.
Nicolai __________________ Mine Film
Min Biograf
|
| Til top |
|
| |
Johan N Forum Bruger

Bruger siden: 02 November 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 583
|
| Sendt: 06 Januar 2007 kl. 12:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis din skærm f eks har 1366x768 som native opløsning og stødjer den opløsning via HDMI så skal det fungere at din PC skalerer. Jeg kør så mot min Viewpia (Samsung-panel) og har et XFX 7950 GT.
Desværre er det mange skærmer der ikke stødjer andet en 720p og 1080i/p via HDMI, f eks Samsungs egne. Hvordan det fungerer med den Pioneer du har ved jeg ikke.
|
| Til top |
|
| |
Primeradk Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Januar 2007 kl. 12:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fordi at jeg har oplevet på min gamle samsung M61 at den skabte slør når jeg kørte via alm antenne hvor imod når jeg kørte igennem MCE maskine og lod den skallere så var der ikke slør, så tror en pc er bedre, men ved det dog ikke. Derfor tænkte jeg at hvis jeg kunne lave signalet om til 1024 x 728 på pcen og stadig få lov at sende via HDMI så måtte jeg få det bedste billed ved dog ikke om man kan det via driver og om skærmen vil godtage den opløsning via HDMI.
\René __________________ Glem ikke at huske Længe efter glæden over en lav pris er glemt huskes ærgelsen over en dårlig kvalitet.
Pioneer 427XD
Nyt grej QX9650
Sælges 2 x QX 6700
|
| Til top |
|
| |
Nagash Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 361
|
| Sendt: 06 Januar 2007 kl. 22:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Problemet vil i hvert fald ikke ligge i skærmen. Når nu panelet er låst til 1024*768, så skulle det være mærkeligt om den ikke også understøtter det over HDMi indgangen. Men om grafikkortet vil understøtte det derimod, har jeg ikke en anelse om, men mon ikke det er noget der kan ordnes Powerstrip... Men som blev nævnt før, så er det ikke sikkert at det er dårligt at bruge tv'ets scaler. Pioneer's tv er trods alt kendt for ret god kvalitet på deres plasmaer, selvom jeg hverken er glad for plasma generelt, og hader Pioneer's pixel-garanti. Fy for satan Pioneer. Det burde I fandme kunne klare bedre!!!
__________________ Min stue:
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=n agash-stuebio-og-andet
|
| Til top |
|
| |
AkilleuZ Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1855
|
| Sendt: 06 Januar 2007 kl. 22:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bruger du catalyst center? Jeg ved at dit grafikkort understøtter det? Hvis du henter det nye: Ati catalyst center kan du sætte opløsningen til lige præcis det dit tv understætter, med den rigtige frekvens, kortet understøtter alle HD opløsninger. Har selv x1300 og det gør med catalyscenter. LINK
__________________ Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
|
| Til top |
|
| |
Primeradk Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Januar 2007 kl. 12:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
>Nagash, ja ved ikke lige hvad de har af garanti på det, men har 1 på mit som sidder ret ubetydeligt så pt er jeg ligeglad, ville bare have det bedste billed efter mine øjne. :) Tak for svarene allesammen.
>Akilleuz, ja mit 1950 kort understøtter alle mulige opløsninger men det har jo ikke HDMI udgang derfor bliver det lidt svært at teste medmindre jeg køber et DvI.>HDMI kabel. Jeg er bare ved at sælge alt mit gamle hardware og ville købe et gfx kort med HDMI udgang så jeg kunne kører HDMI>HDMI direkte og ville prøve om den kunne det. Mere om mit tv vil modtage et signal på kun 1024 x 768 over HDMI eller om jeg skal sætte den til 1280 x 768 og den så scalere ned. Ville jo helst det første... :)
Hvad gør du med dit x1300?
Pioneer 427XD
Nyt grej QX9650
Sælges 2 x QX 6700
|
| Til top |
|
| |
AkilleuZ Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1855
|
| Sendt: 07 Januar 2007 kl. 17:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg gør ikke så meget lige nu, har ikke indstillet det endnu, men jeg har bare sat det til den opløsning der passer til mit tv, inde i Catalyst center? Du burde også kunne gøre det med et VGA kabel, jeg har lige prøvet og det virker fint på min gamle crt skærm.
__________________ Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
|
| Til top |
|
| |