Forfatter |
|
svsommer Forum Bruger

Bruger siden: 04 December 2007 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 70
|
Sendt: 25 December 2007 kl. 14:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
andersena Branchemedlem

PowerMill Service
Bruger siden: 09 Februar 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 758
|
Sendt: 25 December 2007 kl. 14:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
cpu'en skal være forholdsvis hurtig. jeg har en sampron 3200 der fint spiller HD. og hvis du har et grafikkort der understøtter hardware decoding af H264 så behøver du slet ikke bekymre dig
|
svsommer Forum Bruger

|
Sendt: 25 December 2007 kl. 15:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
tak for dit svar andersena
nu var min mening at bruge onboard grafik hdmi så jeg skal kigge efter H264 hvordan ser jeg lige det på evt det kort jeg henviser til?
|
Til top |
|
|
David Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 968
|
Sendt: 25 December 2007 kl. 16:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg bruger præcist det bundkort, og er meget tilfreds med det.
Du skal minimum have en Athlon 64 X2 3800+ for at opnå understøttelse af Blueray og HD-DVD. Personligt, har jeg valgt en Athlon 64 X2 4000+, udelukkende for at holde strømforbruget og varmeudviklingen lavt. Derudover består min MediePC af 2GB DDR2 6400 Dual Channel og 2x 500GB SATA2, samt en 2,5" SATA2 80GB til styresystemet (siger ikke et kvæk). DVD-brænderen er en Samsung, ligeledes SATA.
Onboard grafik understykker kun H264 software encoding, og kun op til 1080i, men køber du et ATI Radeon 2400 eller 2600 pro, får du både dual DVI output (med HDMI adapter) med understøttelse af HDMI 1.3, H264 hardware encoding, samt 1080p understøttelse.
Jeg bruger kun min mediePC til film og musik, og mest musik, så jeg kan sagtens leve med onboard grafik.
|
Til top |
|
|
svsommer Forum Bruger

|
Sendt: 25 December 2007 kl. 16:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvad er forskellen på 1080i og 1080p
|
Til top |
|
|
Pølsemanden Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 86
|
Sendt: 27 December 2007 kl. 20:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil ikke anbefale at købe et kort med X-1250 grafik/chipsettet da der er flere (der i blandt mig selv) der har oplevet problemer med dette. Jeg er selv gået væk fra MCE, da jeg bruger dvb-t og der ikke her er undertekst understøttelse. Jeg har valgt Media Portal, men det kan kun virke hvis man bruger den gamle driver 7.2 fordi at der er en fejl i ATI's driver/hardware, så når man kører MP fryser den efter nogle sec. Jeg har prøvet det samme da jeg prøvede mythtv, hvor jeg troede det var noget med programmet at gøre, men er nu overbevist om at det også har være driveren. Med den gamle driver virker det fint, men der er noget øjeguf, som man går glip af (visse animationer mm) og billedekvaliteten med de nye drivere er bedre.
Thomas
|
Til top |
|
|
svsommer Forum Bruger

|
Sendt: 28 December 2007 kl. 09:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok pølsemanden
pt går jeg også efter at bruge MediaPortal så hvilken chip skal man så gå efter for at få best billed og stabilitet?
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6645
|
Sendt: 28 December 2007 kl. 10:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige taget dette.
P6850
Asus GF8000GT to stk sli
Asus P5N32E sli men har et asus P5E med det nye Intel X38 chip men det kan ikke køre sli så venter på de knækker driver til det, men den nye X38 er noget hurtiger.
Også resten er Asus også.
Alt skal vandkøles som den anden jeg havde den skal bruges til spil musik film i min stue.
Den anden jeg havde var med ATI og Amd alt for mange problemer med driver og div spil.
|
Til top |
|
|
svsommer Forum Bruger

|
Sendt: 28 December 2007 kl. 13:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
svsommer Forum Bruger

|
Sendt: 02 Januar 2008 kl. 15:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej jensen
den x38 er den hurtiger end det grafikkort du nævner?
|
Til top |
|
|
Imbalance Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 813
|
Sendt: 02 Januar 2008 kl. 15:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
svsommer skrev:
|
|
|
X38 er intels nyeste top chipset til bundkort og kortet er uden intergreret grafik, X48 er lige om hjørnet så hvor smart det er at købe det må være op til en selv, men sådan er hardware junglen jo man kan altid vente...
Det er ikk til at sige, men alt efter hvad du skal afspiller skal du nok med tiden alligevel ha fat i et andet gfx kort, det onboard gfx kan du ikke forlange skal kunne det hele med hensyn til opløsning osv...
Prøv og søg igennem de indlæg der allerede er i dette fora, der med garanti skrevet brugbare ting om hvilke dele der skal indgå når du skal afspille forskellige applikationer.. __________________ If You Cant Eat It Or F**k It.. Then Kill It!
|
Til top |
|
|
svsommer Forum Bruger

|
Sendt: 02 Januar 2008 kl. 15:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
mit tv har en opløsning på 1024 x 720p og er hd ready.
så får jeg vel heller ikke mere ud af det ell?
|
Til top |
|
|
svsommer Forum Bruger

|
Sendt: 02 Januar 2008 kl. 16:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
grafikkort skal ikke yde optimalt er det korrekt?
|
Til top |
|
|
Imbalance Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 813
|
Sendt: 02 Januar 2008 kl. 16:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
svsommer skrev:
grafikkort skal ikke yde optimalt er det korrekt? |
|
|
Yde optimalt, øhm den skal vel kunne følge med de billeder den skal vise, men ja det er ikke topkort man har brug for til en htpc, det er kun hvis man også vil bruge den til de nyeste spil man bør ofre penge på dette...
Men GMA3500 ser ud til at kunne en del:
http://softwarecommunity.intel.com/articles/eng/1488.htm __________________ If You Cant Eat It Or F**k It.. Then Kill It!
|
Til top |
|
|
svsommer Forum Bruger

|
Sendt: 02 Januar 2008 kl. 16:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
tak Imbalance
jeg spiller aldrig så det passer nok til mig.
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6645
|
Sendt: 07 Januar 2008 kl. 12:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Imbalance skrev:
svsommer skrev:
|
|
|
X38 er intels nyeste top chipset til bundkort og kortet er uden intergreret grafik, X48 er lige om hjørnet så hvor smart det er at købe det må være op til en selv, men sådan er hardware junglen jo man kan altid vente...
Det er ikk til at sige, men alt efter hvad du skal afspiller skal du nok med tiden alligevel ha fat i et andet gfx kort, det onboard gfx kan du ikke forlange skal kunne det hele med hensyn til opløsning osv...
Prøv og søg igennem de indlæg der allerede er i dette fora, der med garanti skrevet brugbare ting om hvilke dele der skal indgå når du skal afspille forskellige applikationer..
|
|
|
Ja er den , det er Ram HD også hvor smart er det at købe de langesom HD de laver idag.
|
Til top |
|
|
AkilleuZ Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1855
|
Sendt: 07 Januar 2008 kl. 17:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad er der nu galt med x1250? Det køre perfekt sammen med Vista og XP, det er G-force langt overlegn på driver siden i Vista. En anden ting er Jensen han skriver han skal bruge den til BR hvad skal han så med 2 ultimative Gamer gfx kort i den??? x1250 og en AMD X2 4xxx vil langt være rigeligt til BR lidt gaming og ALT andet hvad HTPC indebære!!!
__________________ Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
|
Til top |
|
|
svsommer Forum Bruger

|
Sendt: 10 Januar 2008 kl. 19:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej AKIlleuZ
det bundkort samt cpu du nævner vil det kunne klare at man
optager fra en dvbs2 kanal, afspille en BR film, streaming en eller to dvbs2 kanaler over lan til anden computer
altsammen på en gang med det ekstra fornødne hardware?
|
Til top |
|
|
AkilleuZ Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1855
|
Sendt: 10 Januar 2008 kl. 20:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm har ikke lige testet det  Men hvorfor vil du gøre alt det på samme tid, og hvordan vil du gøre det software mæssigt? Men jeg vil mene det kan lade sig gøre med dvbs2 og BR på samme tid. BR bliver afspillet med ca. 20% af cpu og størtse delen ligger nok i windows og VMC
__________________ Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
|
Til top |
|
|
svsommer Forum Bruger

|
Sendt: 10 Januar 2008 kl. 20:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja hvorfor
det vil jeg for at slippe for 3 stk sat modtager. soveværelser/børnesoveværelser og tv i børnes værelser så kan man nøjes med pcer der.
software mæssigt
det skulle mediaportal klare
|
Til top |
|
|