Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 00:54   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Hvilket bundkort til en HTPC (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Don Räß
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 September 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 07 Marts 2004 kl. 23:11 | IP-adresse registreret  

Jeg står for at skulle skifte bundkort i min pc.

Hvilket bundkort kan i anbefale?

Hvilket bundkort har i?

Til top Vis Don Räß's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Don Räß

Morten Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 07 Marts 2004 kl. 23:18 | IP-adresse registreret  

Hvis det ikke er en hastesag, så burde du vente til pci-express kommer på markedet i løbet af i år. Det kommer til at afløse pci og agp.

micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Bruger siden: 29 Januar 2004
Sendt: 07 Marts 2004 kl. 23:21 | IP-adresse registreret  

Prøv evt. VIA's "All-In-One" boards, med C3 cpu, så er du fri for at ha en larmende køler! Og de kan sagtens trække DVD decoder i realtime osv., hvis du vil bruge den som DVD afspiller...

Se evt her: http://www.shg.dk/htmlfiles/infobox.asp?varenr=310406

Men hvis du vil have noget ordentlig computer, der kan håndtere en masse data, så skal du nok op og ha en "rigtig" pc, som f.eks. P4 e.lign...

Til top Vis micma18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micma18

Don Räß
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Marts 2004 kl. 23:27 | IP-adresse registreret  

Jeg mangler kun bundkortet, mit gamle er defekt. Jeg har følgende hardware:

Athlon XP 1600+

Cinergy 400 tvkort

Creative 4.1 digital

256 DDR Ram

Til dette mangler jeg et bundkort. Jeg ønsker ikke alt muligt gejl, bare nok til HTPC, dog gerne til en størrer CPU, således at jeg kan opgradere.

C K N
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 September 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 07 Marts 2004 kl. 23:32 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige samlet HTPC, og har købt et Asus A7N8X-X, fordi det er billigt. Fandt dog også ud af hvorfor det er billigt... Specifikationer for bundkortet siger at det har en digital lydudgang. Det har det også, men kun i form at 5 ben på bundkortet, så for at kunne tage den digitale udgang (og indgang) i brug, måtte jeg ud og købe et ekstra addon-modul  Det kostede 99 kr +87 kr i forsendelse og gebyr... Synes dette er for dårligt, at det ikke oplyses bedre af producenten af bundkortet (Asus)

Men udover dette er jeg sådan set fint tilfreds med bundkortet... Dette bundkort er så til AMD Cpu'er, hvor nogle måske ville foretrække Intel....

edit: Så er mit bud måske ikke helt ved siden af, alligevel...

omegasteffy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 07 Marts 2004 kl. 23:41 | IP-adresse registreret  

Tror et nForce2 vil være et udemærket bud da de vist nok stadig er hurtigere end KT600 chipsættene. De kan fåes for under 1000 kr selv også Asus Deluxen som vist nok har lidt extra geil, mener der er noget med at de nye revisioner af enten hele bundkortene eller bare softwaren gør at de kan køre 400 mhz på bussen.

Men de nye cpu er bliver jo nok 64bit så voldsomt meget fremtidssikring er der jo ikke tale om.

Onboard lydkortene på nForce 2 er også så vidt jeg ved det bedste onboard som er lavet og slår nok også dit creative 4.1 digital (er det forresten ikke bare med 4 kanaler og ikke nogen extra sub ud?). Men det er vist ikke alle producenter som har det rigtige stormsound med ac3 encoding af lyd med så undersøg det inden køb, mener ihvertfald Asus har. AC3 encoding er desuden noget jeg tror du vil kunne nyde godt af, hvis du skulle få lidt planer om at bruge den til spil.

www.3dss.com kan du måske finde yderligere info

Til top Vis omegasteffy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af omegasteffy

Don Räß
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Marts 2004 kl. 23:44 | IP-adresse registreret  

Tak for svarene.

Jeg bruger SPDIF udgangen på Creative kortet, så jeg skal ikke kunne sige noget om den analoge del

C K N
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Marts 2004 kl. 23:47 | IP-adresse registreret  

Asus A7N8X-X er også et Nforce 2 bundkort, og det koster omkrig 550 kr... Det kører ligeledes 400 mhz på bussen. Desuden her det passiv køling på Northbridge'en. Det er der mange Nforce 2 bundkort der ikke har...

-og som før nævnt, der er ikke noget geil med til X-modellen her...

Don Räß
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Marts 2004 kl. 23:56 | IP-adresse registreret  

Der er meget der peger i retning af det kort.. Jeg skal dog ud og investere i et netkort, da der ikke er lan

Don Räß
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Marts 2004 kl. 00:02 | IP-adresse registreret  

Ville der være nogen pointe i at købe deluxe udgaven?

Webmonkey
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2003
Lokalitet: København
Sendt: 08 Marts 2004 kl. 00:34 | IP-adresse registreret  

KT400 og NForce2 er klar til FSB på 200MHz. Der en ingen grund til at købe et helt nyt og fancy bundkort til en HTPC.

Bundkort baseret op KT400 og Nforce kan findes til omkring 500kr. ASUS og ABIT er gode mærker....

Mr.DJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 08 Marts 2004 kl. 02:04 | IP-adresse registreret  

Jeg vil anbefale Abit's nyeste Nforce2 bundkort "AN7".

Dette har fået Nvidia's "SoundStorm" godkendelse plus det har integreret netkort så du ikke behøver købe et ved siden af. Den har også S/PDIF stik så du behøver heller ikke dit lydkort mere. Plus en masse andre rare funktioner og stabiliteten skulle ikke fejle noget. Jeg bruger selv Abit's "NF7-S v2.0" som er forgængeren til AN7 og denne har tjent mig utrolig godt.

AN7 kan købes til 788,- kr. hos dem her: ITbutikken
Til top Vis Mr.DJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr.DJ

Morten Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 08 Marts 2004 kl. 06:29 | IP-adresse registreret  

Deluxe kortet har indbygget spdif og 5.1 anolog ud, så det skal du ikke have extra til. Desuden har det onboard Sata raid controller, hvilket jo er rart, især nu når sata diske er så billige.

Har selv et Asus a7n8x deluxe gd som jeg er ret glad for :) Er Asus fan fordi de bliver ved med at update deres bios og sådan i _lang_ tid efter boarded er stoppet med at blive produceret + har ski aldrig haft et Asus board der har fejlet noget

C K N skrev:
Synes dette er for dårligt, at det ikke oplyses bedre af producenten af bundkortet (Asus)

Er du sikker på at der ikke stod 'optional'? Det plejer der at stå ved disse ting.

Micma18 skrev:
Prøv evt. VIA's "All-In-One" boards, med C3 cpu, så er du fri for at ha en larmende køler! Og de kan sagtens trække DVD decoder i realtime osv., hvis du vil bruge den som DVD afspiller...

Jeg har faktisk lige for nyligt været ved at se på dem. Men så vidt jeg kan finde ud af, så kan man ikke få et bundkort der kan trække dem, som har agp x2-4, og ingen af dem har pci-express, så ikke fordi de vil udnytte dette i stedet. Virker ellers rart med en C3 HTPC, men tror ski ikke det vil funke ordenligt.. hvis jeg da ikke har overset et board.

C K N
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Marts 2004 kl. 08:51 | IP-adresse registreret  

Don Räß skrev:
Der er meget der peger i retning af det kort.. Jeg skal dog ud og investere i et netkort, da der ikke er lan

Asus A7N8X-X har LAN, hvis det er det du hentyder til.

Morten Nielsen skrev:
C K N skrev:
Synes dette er for dårligt, at det ikke oplyses bedre af producenten af bundkortet (Asus)

Er du sikker på at der ikke stod 'optional'? Det plejer der at stå ved disse ting.

Ok, nu har jeg søgt og søgt og kan ikke finde det info jeg bygger min påstand på  Så jeg trækker det i mig igen... (i hvert fald her på siden)

[/QUOTE]

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes