| Forfatter |
|
Krede :) Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 398
|
| Sendt: 09 April 2004 kl. 18:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan se at xs-sound fører kortet Prodigy 192, men ikke 7.1'eren. Disse kort ligner meget hinanden, men prodigy 7.1 har en coaxial indgang som jeg skal bruge... Nogen der ved hvor dette kort kan købes? Jeg er frisk på at købe det i udlandet hvis ikke andet er muligt!
Link til kortet: http://www.audiotrak.net/prodigy71.htm
På forhånd tak!
|
| Til top |
|
| |
C K N Forum Bruger

Bruger siden: 26 September 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 771
|
| Sendt: 12 April 2004 kl. 11:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Krede :) Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 398
|
| Sendt: 12 April 2004 kl. 16:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
C K N,
Har skrevet XS-sound og fået svar. Svaret var, at det kort var forbeholdt det amerikanske og asiatiske marked og derfor ikke vil blive solgt i Europa overhovedet. Men der var da et lyspunkt. Audiotrak er pt. ved at udvikle en lidt anden version af Prodigy 7.1 kortet, som bliver for det Europæiske marked. Det nye kort kommer med 7 diskrete kanaler, istedet for 192's 5.1. XS-sound gættede på at det ville være klar om ca. 2 måneders tid. Prisen skulle lande meget tæt på det som Prodigy 192 koster.
Grunden til at jeg er interesseret i prodigy 7.1 kortet er, at det har en coaxial indgang, hvilket jeg har brug for. Er der nogen der ved om der findes et kort med denne feature, som også vil være perfekt til en htpc?
|
| Til top |
|
| |
Klabo Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 511
|
| Sendt: 12 April 2004 kl. 20:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
M-audio har vel sådan et, har du tjekket det se evt. digitalconnection.com for priser/ levering
|
| Til top |
|
| |
datalore Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1
|
| Sendt: 27 April 2004 kl. 10:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Binnerup Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1008
|
| Sendt: 03 Maj 2004 kl. 14:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
LGrau Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 2201
|
| Sendt: 03 Maj 2004 kl. 14:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Krede :) skrev:
|
C K N,
Har skrevet XS-sound og fået svar. Svaret var, at det kort var forbeholdt det amerikanske og asiatiske marked og derfor ikke vil blive solgt i Europa overhovedet. Men der var da et lyspunkt. Audiotrak er pt. ved at udvikle en lidt anden version af Prodigy 7.1 kortet, som bliver for det Europæiske marked. Det nye kort kommer med 7 diskrete kanaler, istedet for 192's 5.1. XS-sound gættede på at det ville være klar om ca. 2 måneders tid. Prisen skulle lande meget tæt på det som Prodigy 192 koster.
Grunden til at jeg er interesseret i prodigy 7.1 kortet er, at det har en coaxial indgang, hvilket jeg har brug for. Er der nogen der ved om der findes et kort med denne feature, som også vil være perfekt til en htpc?
|
|
|
Du kan også få et ekstra modul til Audiotrak192 med coaxial indgang.
Jeg mener ikke det er særligt dyrt. omkring 300-400 vil jeg gætte på. __________________ Mvh Lennart
Nyt DIY system under opbygning...
|
| Til top |
|
| |
Klabo Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 511
|
| Sendt: 19 Maj 2004 kl. 02:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det kun mig der undre sig over at lydkortfabrikanterne bruger de der 3,5 mm stik, det kan da ikke blive værre, hvorfor pokker gør de ikke som m-audio delta 410 som har 10 lækre rca stik på et pci kort, det kan da ikke være meget dyrere at fremstille??
Jeg kan lige forestille mig det skræk senarie hvor man kommer til at puffe eller flytte pc'en lidt med en 1000w effektblok spændt foran sådan et lydkort med 3,5 mm stik og det så knaser lidt i forbindelsen, så kan det vist nok være man står med et par løse membraner??
Er der nogle af jer der har nogle erfaringer med disse stik?? er det "godt nok" eller hvad??
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
| Sendt: 19 Maj 2004 kl. 07:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Klabo skrev:
|
Er det kun mig der undre sig over at lydkortfabrikanterne bruger de der 3,5 mm stik, det kan da ikke blive værre, hvorfor pokker gør de ikke som m-audio delta 410 som har 10 lækre rca stik på et pci kort, det kan da ikke være meget dyrere at fremstille??
Jeg kan lige forestille mig det skræk senarie hvor man kommer til at puffe eller flytte pc'en lidt med en 1000w effektblok spændt foran sådan et lydkort med 3,5 mm stik og det så knaser lidt i forbindelsen, så kan det vist nok være man står med et par løse membraner??
Er der nogle af jer der har nogle erfaringer med disse stik?? er det "godt nok" eller hvad??
|
|
|
NEJ det er ikke godt nok, derfor sidder der nu et M-Audio DIO i min.
Bare alene det at få monteret et godt kabel med mini jack er temmeligt umuligt.
Men der findes andre kort der taget alm jack stik, bedre men jeg kan nu bedst lide at jeg kan bruge RCA stik/toslink direkte på kortet.
M-audio 410 kiggede jeg også lidt på, men jeg bryder mig ikke om løsningen men et adaptor kabel, det lyder sikkert fint, men unøvendige stik er ikke godt.
|
| Til top |
|
| |