Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 21:49   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Audiotrak Prodigy 7.1 i DK? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Krede :)
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 09 April 2004 kl. 18:00 | IP-adresse registreret  

Jeg kan se at xs-sound fører kortet Prodigy 192, men ikke 7.1'eren. Disse kort ligner meget hinanden, men prodigy 7.1 har en coaxial indgang som jeg skal bruge... Nogen der ved hvor dette kort kan købes? Jeg er frisk på at købe det i udlandet hvis ikke andet er muligt!

Link til kortet: http://www.audiotrak.net/prodigy71.htm

På forhånd tak!

Til top Vis Krede :)'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Krede :)

C K N
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 September 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 12 April 2004 kl. 11:46 | IP-adresse registreret  

Har du prøvet at tage kontant til XS-Sound? Det kan jo være de kan skaffe det hjem? www.aage.dk er måske også en mulighed. De forhandler også Audiotrak.

-men ellers kan jeg ikke lige hjælpe....

Krede :)
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 12 April 2004 kl. 16:55 | IP-adresse registreret  

C K N,

Har skrevet XS-sound og fået svar. Svaret var, at det kort var forbeholdt det amerikanske og asiatiske marked og derfor ikke vil blive solgt i Europa overhovedet. Men der var da et lyspunkt. Audiotrak er pt. ved at udvikle en lidt anden version af Prodigy 7.1 kortet, som bliver for det Europæiske marked. Det nye kort kommer med 7 diskrete kanaler, istedet for 192's 5.1. XS-sound gættede på at det ville være klar om ca. 2 måneders tid. Prisen skulle lande meget tæt på det som Prodigy 192 koster.

Grunden til at jeg er interesseret i prodigy 7.1 kortet er, at det har en coaxial indgang, hvilket jeg har brug for. Er der nogen der ved om der findes et kort med denne feature, som også vil være perfekt til en htpc?

Til top Vis Krede :)'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Krede :)

Klabo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 12 April 2004 kl. 20:51 | IP-adresse registreret  

M-audio har vel sådan et, har du tjekket det se evt. digitalconnection.com for priser/ levering
Til top Vis Klabo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Klabo

datalore
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2004
Sendt: 27 April 2004 kl. 10:41 | IP-adresse registreret  

Du kan købe det i USA på følgende adresse for ca 1100 kroner alt incl.

http://www.4beatz.com/proddetail.asp?prod=prodigy71

Hilsen

Jacob Okholm

Til top Vis datalore's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af datalore

Binnerup
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 03 Maj 2004 kl. 14:27 | IP-adresse registreret  

Du skulle evt. kunne købe et TerraTec Aueron Sky kort, som kan flashes til et Prodigy 7.1.

Det koster 590 kr, så det er da ikke så slemt.

My Movies - Media Center Film Applikation
Til top Vis Binnerup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Binnerup

LGrau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2003
Sendt: 03 Maj 2004 kl. 14:34 | IP-adresse registreret  

Krede :) skrev:

C K N,

Har skrevet XS-sound og fået svar. Svaret var, at det kort var forbeholdt det amerikanske og asiatiske marked og derfor ikke vil blive solgt i Europa overhovedet. Men der var da et lyspunkt. Audiotrak er pt. ved at udvikle en lidt anden version af Prodigy 7.1 kortet, som bliver for det Europæiske marked. Det nye kort kommer med 7 diskrete kanaler, istedet for 192's 5.1. XS-sound gættede på at det ville være klar om ca. 2 måneders tid. Prisen skulle lande meget tæt på det som Prodigy 192 koster.

Grunden til at jeg er interesseret i prodigy 7.1 kortet er, at det har en coaxial indgang, hvilket jeg har brug for. Er der nogen der ved om der findes et kort med denne feature, som også vil være perfekt til en htpc?

Du kan også få et ekstra modul til Audiotrak192 med coaxial indgang.

Jeg mener ikke det er særligt dyrt. omkring 300-400 vil jeg gætte på.

Nyt DIY system under opbygning...
Til top Vis LGrau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LGrau Besøg LGrau's Websted

Klabo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 19 Maj 2004 kl. 02:29 | IP-adresse registreret  

Er det kun mig der undre sig over at lydkortfabrikanterne bruger de der 3,5 mm stik, det kan da ikke blive værre, hvorfor pokker gør de ikke som m-audio delta 410 som har 10 lækre rca stik på et pci kort, det kan da ikke være meget dyrere at fremstille??

Jeg kan lige forestille mig det skræk senarie hvor man kommer til at puffe eller flytte pc'en lidt med en 1000w effektblok spændt foran sådan et lydkortmed 3,5 mm stik og det så knaser lidt i forbindelsen, så kan det vist nok være man står med et par løse membraner??

Er der nogle af jer der har nogle erfaringer med disse stik?? er det "godt nok" eller hvad??

Til top Vis Klabo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Klabo

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 19 Maj 2004 kl. 07:51 | IP-adresse registreret  

Klabo skrev:

Er det kun mig der undre sig over at lydkortfabrikanterne bruger de der 3,5 mm stik, det kan da ikke blive værre, hvorfor pokker gør de ikke som m-audio delta 410 som har 10 lækre rca stik på et pci kort, det kan da ikke være meget dyrere at fremstille??

Jeg kan lige forestille mig det skræk senarie hvor man kommer til at puffe eller flytte pc'en lidt med en 1000w effektblok spændt foran sådan et lydkortmed 3,5 mm stik og det så knaser lidt i forbindelsen, så kan det vist nok være man står med et par løse membraner??

Er der nogle af jer der har nogle erfaringer med disse stik?? er det "godt nok" eller hvad??

NEJ det er ikke godt nok, derfor sidder der nu et M-Audio DIO i min.

Bare alene det at få monteret et godt kabel med mini jack er temmeligt umuligt.

Men der findes andre kort der taget alm jack stik, bedre men jeg kan nu bedst lide at jeg kan bruge RCA stik/toslink direkte på kortet.

M-audio 410 kiggede jeg også lidt på, men jeg bryder mig ikke om løsningen men et adaptor kabel, det lyder sikkert fint, men unøvendige stik er ikke godt.

Til top Vis kyhn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kyhn

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes