Sendt: 12 April 2004 kl. 11:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa.
Jeg har lige siddet og leget lidt med ffdshow sammen med TheaterTek 1.5, og efter at have ændret noget PAL værk i registreringsdatabasen har jeg også fået det til at virke, men med begrænset success syntes jeg.
Jeg startede med at installere den, og koble det til i TheaterTek, så koblede jeg "raw video" til enabled, og satte OSD på - det var det eneste. Når jeg så igen afspiller er mit 16:9 materiale pludselig blevet til 4:3 - og så står der input og ouput 720x576 hvilket jo godt nok er pal.
Hvis jeg så benytter resize til at resize til projektorens opløsning på 960x540 pixels, så bliver billedet igen 16:9, men jeg syntes ikke det er særlig kønt?
Kan det passe at det skal opføre sig sådan? Umiddelbart er dobbelt PAL opløsning på 1440x1152 for meget for maskinen (det kan være jeg skal prøve igen med min Hyper Threading CPU), men hvilken opløsning imellem 720x576 og 1440x1152 er det logisk at resize til? - projektorens opløsning, eller 1.5x PAL (1080x864 pixels)?
Er der andre end Thue som har erfaring med ffdshow, og hvilken konfiguration har I i jeres maskiner? __________________ Min film samling - fra My Movies med Danske Data og Trailere
My Movies - Media Center Film Applikation
|