Forfatter |
|
Glowing-Tube Lukket konto

Lukket konto efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 26 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 87
|
Sendt: 28 November 2005 kl. 21:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Her er så lige et lidt anderledes anlæg. Jeg har igennem mange år lavet mange forskellige rør forstærkere, lige fra små Triode samt OTL til heftige Pentode rør sluttrin på 100 watt. den afbillede rør-slæde er på 32 watt i 8 ohm, den benytter 6c33c-b triode rør i udgangen, samt de almindelige småsignal trioder ecc82/81, e182cc samt tre stabilisator rør af typen OB2 rør ialt 14 stk. Egentligt ville jeg have lavet den på omkring de 100 watt, da jeg havde lavet et diagram i Circuit Maker hvor driver delen var i stand til at levere et sving på 320 volt spids-spids, hvilket kræves, da 6c33c-b rørene ved en anodespændning på 320 volt kræver en bias forspænding på –150volt.
Inden jeg var begyndt at bygge rørslæden fandt jeg et par gamle ubrugte 10 tommer Tonsil basenheder fra 1980, de har tekstil kantophæng som holder evigt, Fs 35Hz Qts 0,36 følsomhed 94 dB Mms 21 gram så der var udsigt til et effektivt højtalersystem, derfor blev rør-slæden kun på 32 watt. Men så var der lige det problem at finde en diskant der kunne følge med ved 1500Hz hvor jeg ville ligge delfrekvensen. Efter lang tids søgen fandt jeg ud af at Heil-air transformer diskanten havde en følsomhed på omkring 98dB, dog var der lige det med prisen 580 Euro pr stk. det var sgu lige i overkanten så, jeg besluttede at lave dem selv, hvilket ikke var så svært.
Som tuner og forforstærker har jeg en McIntosh MX 110 tube tuner fra 1967 i mint condition, jeg er den anden ejer af denne skønne ting, som jeg aldrig vil skille mig af med.
MVH Torben
Ps: Har du nogle rør du ikke er sikker på virker, kan jeg teste dem på min tube-tester.

Min hjemmebyggede Otl rør-slæde på 20 watt

Lækker hjemmebygget Klasse A forstærker på 30 watt, jeg lavede den for 10 år siden

Her et project som jeg ikke har prøvet endnu, en rørforforstærker riaa, tonekontrol samt linjetrin alle trin benytter srpp kobling

|
Til top |
|
|
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
Sendt: 28 November 2005 kl. 21:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser bare rigtigt flot ud ! 
Hvordan adskiller din diskant sig fra en alm. bånddiskant ?
Er det noget med nogle åg, der går meget tæt på båndet ? Heil har vist nogle trekantede åg der fokuserer magnetfeltet.
Hvordan lyder det så ?  __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|
Analogical Udelukket fra forum

Bruger siden: 15 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 303
|
Sendt: 28 November 2005 kl. 22:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tube-freak.
Er nysgerrig: hvilket 12 AX7 rør foretrækker du?
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 28 November 2005 kl. 22:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Spencer
Det lyder kanon godt, faktisk lidt bedre end de orginale, som virker lidt som et horn, da de er lavet som et X hvor for og bagside balaster membranen ens, jeg har dog lavet dem på en anden måde. da det var lettere for min kammerat at skære jernet ud.
Man kan ikke sige de er som bånddiskanter, da membranen er foldet som en harmonika der presser luften ud i stedet for st skubbe til den, arealet i Heil'en svare ca. til en 8 tommer bas hvis jeg folder den ud.
Hilsen Torben
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 28 November 2005 kl. 22:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Analogical
Jeg foretrækker gamle NOS rør ikke noget med de nye tilkommere, kun Philips Miniwatt Valvo Siemens, Mullard osv.
|
Til top |
|
|
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
Sendt: 28 November 2005 kl. 22:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej der !
Velkommen til, jeg kan se at du hygger dig med rør og andre ting, et spændene setup du har 
|
Til top |
|
|
Analogical Udelukket fra forum

Bruger siden: 15 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 303
|
Sendt: 28 November 2005 kl. 22:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tube-freak skrev:
Hej Analogical
Jeg foretrækker gamle NOS rør ikke noget med de nye tilkommere, kun Philips Miniwatt Valvo Siemens, Mullard osv. |
|
|
Jeg bruger selv mullard nos...men overvejer at tilkøbe et GT12ax7/ mullard .da disse koster ca. 300 kr....vil det være rart om du havde en mening herom
|
Til top |
|
|
Knud98 Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004
Status: Offline Indlæg: 194
|
Sendt: 28 November 2005 kl. 23:41 | IP-adresse registreret
|
|
|

Faldt lidt over dette billede, da jeg søgte mere information om Oscar Heil. Dine ser nu noget pænere ud.
Audiovector bruger samme princip i deres topmodeller. Omend deres er noget mindre end din!
|
Til top |
|
|
Ahania Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 632
|
Sendt: 29 November 2005 kl. 10:30 | IP-adresse registreret
|
|
|

Sikke et lækkert retro anlæg du har der. Det må helt sikkert spille som en drøm!
Men høre du kun radio????? Sådan et anlæg fortjener da en pladespiller.
__________________ 70ér sound
Tannoy Gold/Tannoy ST 100. Micro-Seiki RX2000/Mørch DP-6/ ATOC9ML/II. Slim/X-can v3 PSU/DAC/buffer. Audio-Classic SE.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 29 November 2005 kl. 11:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Ahania
Jo jeg har både pladespiller cd samt en fin kasettebåndoptager, faktisk lyder den rigtig godt.
Hilsen Torben
|
Til top |
|
|
Fournais Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 846
|
Sendt: 29 November 2005 kl. 11:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ser meget spændende ud. Drømmer selv om en dag at eje en ordentlig rørslæde 
Nu ved jeg ikke ret meget om det tekniske i sådan en heil diskant, men hvis den spiller ligesom Audiovectors heil-diskanter så er du en heldig mand. Magen til ren, luftig og dynamisk gengivelse skal man lede længe efter!
Tyske Elac bruger også heil diskanter så vidt jeg har set på billeder? |
| __________________ "If music is the fruit of love, give me access."
William H. Shakespeare.
Mit stereo
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 29 November 2005 kl. 11:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du en illustration så men kan se hvordan membranen er foldet ? Jeg syntes at det er lidt svært at forestille sig det.
__________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 29 November 2005 kl. 11:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Spencer
Her er et billed som viser membranen ufoldet som foldet, håber du kan se fidusen.
Hilsen Torben
|
Til top |
|
|
Novisad Udelukket fra forum

Dobb.profil Sonic
Bruger siden: 22 April 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2090
|
Sendt: 29 November 2005 kl. 11:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Tube Freak jeg er meget nysgerrig hvordan er lyden på din Rørforstærker og hvilken type Rør bruger du..
'
Novisad 
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 29 November 2005 kl. 11:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Novisad
Lyden er det bedste man kan forestille sig, derom hersker ingen tvivl. Allle rør er gængse rør 2 stk. ecc81 4 stk. e182cc 3stk OB2 4 stk. 6c33c-b og endelig 1 stk 6021 som indgangsrør.
Hilsen Torben
|
Til top |
|
|
Novisad Udelukket fra forum

Dobb.profil Sonic
Bruger siden: 22 April 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2090
|
Sendt: 29 November 2005 kl. 11:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Tube freack ok det lyder som en seriøs forstærker, og en del der skal til, er det dyrt at skifte ud ..
Novisad
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 29 November 2005 kl. 11:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tube-freak skrev:
Hej Spencer
Her er et billed som viser membranen ufoldet som foldet, håber du kan se fidusen.
Hilsen Torben
|
|
|
Så sendes musiksignelet skiftevis opad og nedad på membranen, og vil vel modvirke sig selv ? Det er det jeg syntes er lidt mystisk, og svært at forstå pricippet i. 
På magnestater er der jo rækker af magneter, med omvendt polarietet for hver ny række. Her er der ikke en række magneter for hver bane i membranen. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 29 November 2005 kl. 12:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Novisad
Hvis man ellers forstår at konstruere en ordentlig rørforstærker, der ikke hænger med de fem ben i graven allerede fra starten så skal du ikke skifte rør de første ti år. Jeg har set mange tilfælde af for dårligt konstruerede rør-slæder, enda fra kendte mærker som er kommet til siden, de gamle blev lavet såsom McIntosh, Marantz, Fischer osv, dem er der ikke problemer med, medmindre man skifter rør til Svetlana JJ Sovtek, og alle de ringe Kineser efterligninger, der er kun et der dur brug NOS rør fra kendte mærker som Mullard Valvo Siemens Telefunken miniwatt, Philips osv.
Hilsen Torben
|
Til top |
|
|
Macwerk Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 738
|
Sendt: 29 November 2005 kl. 12:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
tubefreak
@Spencer:
|
Til top |
|
|
piobyte Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2169
|
Sendt: 29 November 2005 kl. 12:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er helt vildt som jeg beundrer sådan nogen som dig og andre der har evnen til at frembringe så flotte ting, stor respekt og dyb misundelse herfra  __________________ http://www.piobyte.dk/MSV2
|
Til top |
|
|