Forfatter |
|
hsmidt Forum Bruger

Bruger siden: 12 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 16
|
Sendt: 14 Januar 2006 kl. 10:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, oprettede egentlig kun en profil her på siden fordi jeg skulle hjælpe en kammerat med at sælge hans højttalere. Men nu vil jeg da lige yde lidt til fællesskabet og vise et par billeder af mit anlæg. Er stille og roligt ved at opbygge mig en acceptabel (jeg stiller ikke så store krav) hjemmebiograf. Samlet set:  Fjernsynet er et Phillips 28" 100 hz. Købt på tilbud for 3200 kr.  Receiver: Denon AVR-1706 til 2700 kr. DVD-afspiller: Denon DVD-1720 tol 1400 kr.  Højttalere: Dali 606 købt i 1998 for 1800 kr. pr. stk. Står på Dali Cones til 300 kr (og 8 * 25 øre af hensyn til gulvet) Samlet set igen:  Hvor jeg henter musikken: (og ja, det er en hjemmelavet Romario stol):  Hvor jeg nyder musikken fra:  Lydmæssigt er jeg rigtig godt tilfreds med i stereo. Da jeg hører alt lige fra Bossa Nova over Trentemøller til Kent er det fint med rimelig alsidige højttalere. Volumen-mæssigt kan anlægget også spille rigeligt højt til naboen's store "glæde". Så kigger jeg efter nogle brugte Dali Blue R1000 og en C1000. Med tiden skal det også udbygges med en Dali ASW10. Håber de 4 ting kan skaffes indenfor 4-5000 kr så anlægget inkl. kabler løber op i ca. 15000 kr samlet. Intet spændende i det anlæg, men nu er det da online.
|
Til top |
|
|
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
Sendt: 14 Januar 2006 kl. 10:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser godt ud 
Og det behøver jo ikke at koste en bondegård for at man kan få stor glæde af det. Det er helt sikkert en fordel at du har en plan for hvad du vil anskaffe dig. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
Til top |
|
|
rocksound Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 05 Januar 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 358
|
Sendt: 14 Januar 2006 kl. 21:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser ganske fint ud. Du bruger ikke døren bag den ene højtaler?? 
Kan godt lide polstringen på din stol...  __________________ Mvh.
|
Til top |
|
|
kramer71 Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1712
|
Sendt: 14 Januar 2006 kl. 21:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa,
Rart at se lidt normalt grej.
Hvis du kender et par gutter der har noget "ikke surround hifi" af den lidt ældre slags - ikke nødvendigvis dyrt- , kunne du også prøve at lytte lidt til stereo på det. Har du prøvet det ?
Jeg vil tro at du godt kan spare dig subben under alle omstændigheder.
Velkommen !
|
Til top |
|
|
Stikflamme Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 212
|
Sendt: 14 Januar 2006 kl. 23:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja som sagt behøver det jo ik koste det hvide ud af øjnene...
Hva synes du om kombineringen med forstærkeren og dine højtalere?? Kan den sagtens træk dem uden at de forvrænger og slider?? Og har den styr over bassen?
Mv-efterspørgelse. Stikflamme ;)
|
Til top |
|
|
hsmidt Forum Bruger

|
Sendt: 15 Januar 2006 kl. 12:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej og tak for responsen.
Inden jeg købte Denon recieveren havde jeg en Sony forstærker på 2 * 120 watt. Den kunne uden tvivl få højttalerne til at levere mere volumenmæssigt. Denon receiveren har ikke helt den samme strømstyrke til at styre enhederne, men tilgengæld er især diskanten væsentligt bedre og det samlede lydbillede i stereo står meget klarere. Er meget tilfreds med hvad receiveren yder i forhold til prisen.
Og nej, jeg bruger ikke den ene dør bag højttaleren. Købte lejligheden her for ½ år siden og her til foråret skal den dør helt fjernes.
Som sådan syntes jeg at min stue størrelsesmæssigt og indretningsmæssigt egner sig helt fint til en lille "hjemmebiograf".
Lyder da fint hvis jeg kan spare mig subben. Havde da heller ikke tænkt mig at købe en uden at have en på prøve først for at se hvor meget mere bund jeg fik for pengene.
Og tak for de pæne ord om polstringen af min stol. (Der skulle en buket roser til for at kæresten accepterede den i stuen :-))
|
Til top |
|
|
rocksound Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 05 Januar 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 358
|
Sendt: 15 Januar 2006 kl. 12:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
hsmidt skrev:
Og tak for de pæne ord om polstringen af min stol. (Der skulle en buket roser til for at kæresten accepterede den i stuen :-))
|
|
|
Hehe.. ja, men husk hvad blomster kan gøre, for der er jo så meget, kvinder ikke forstår..  __________________ Mvh.
|
Til top |
|
|
Stikflamme Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 212
|
Sendt: 15 Januar 2006 kl. 14:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
hsmidt skrev:
Hej og tak for responsen.
Inden jeg købte Denon recieveren havde jeg en Sony forstærker på 2 * 120 watt. Den kunne uden tvivl få højttalerne til at levere mere volumenmæssigt. Denon receiveren har ikke helt den samme strømstyrke til at styre enhederne, men tilgengæld er især diskanten væsentligt bedre og det samlede lydbillede i stereo står meget klarere. Er meget tilfreds med hvad receiveren yder i forhold til prisen.
|
|
|
Det lyder kun godt... Fordi jeg har gået og grublet over om en Surround reciver Denon AVR-1306 ville være sagen... Den er jo billig og er sgu egentlig også kraftig nok hvis man kigger på de tekniske specifikationer(Prisen er heller ik gal)... Men jeg er ik sikker.. Men en ting er sikkert... surround sound blir det til (engang).. Uden tvivl.. 
Mvh. stikflamme __________________ Stereo ROCKS! Den der ler sidst, tænker langsomt?
|
Til top |
|
|
tonyax Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2705
|
Sendt: 15 Januar 2006 kl. 14:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvis det skal være endnu billigere, så tag og find en SC-7 center og et sæt 202 (de fylder dog væsentlig mere end R1000) til dine 606.
Har selv haft dette setup og der lød rigtigt godt, har stadig min SC7er og 202 dog har jeg skiftet 606 ud med 450. Og i min stue på 18kvm er en sub mere til sjov end til gavn, den er ikke rigtig nødvendig. __________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
Til top |
|
|
hsmidt Forum Bruger

|
Sendt: 16 Januar 2006 kl. 08:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
202 fylder for meget. Går efter R1000 netop pga. af de fylder så lidt på sidevæggen hvor de skal sidde.
Prismæssigt er der vel ikke så stor forskel på en SC-7 og C1000 hvis man køber brugt. Men det må tiden vise.
|
Til top |
|
|