Forfatter |
|
Tante Berg Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2247
|
Sendt: 15 Oktober 2006 kl. 10:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
NYE BILLEDER PÅ SIDE 8
(dette billede kommer fra 'Piobyte'-1000 tak  )
På utallige opfordringer bringer jeg her nogle billeder af mit lille Tandberg set-up
Sådan skal et rigtigt Tandberg anlæg skrues sammen  Bemærk pladebørsten mellem reciever og pladespiller.Der står 'Arako Radio' på toppen af den.Den er fra 1950'erne.Totalt tetro
Var egentlig helst fri for TV'et,men hvad kan man stille op?Man er vel et moderne menneske
Trapez X'en der står i hjørnet har jeg haft fra ny,siden maj 1986.Den spiller stadig supergodt!!
Mine reserver der står under sengen,på nær den øverste Sølvsuper 10,som spiller på et par hvide Fasett'er i soveværelset.Det sorte sæt Fasett'er er just røget i køkkenet,med min TR2075 spændt for.
Alle recieveres moder,min Tandberg TR2075  Creme de la creme
Min 18 år gamle TCD3015 A.Bedste cd-afspiller jeg endnu har hørt  Netop hjemvendt efter rep(ny converter).Den har stået stille i godt 13 år.
Flottere bliver det ikke  Båndoptageren er direkte fra en containerplads.Virker fantastisk
Min lækre Tandberg TT5000 fra 1977.Købt på eBay i Tyskland for 719 kr(inkl.forsendelse)
En diskret lille sag med overraskende stor lyd,til soveværelset.Lyden er som sagt fed i denne lille to-vejs,forudsat at den står på gulvet.
Den kunne trænge til nyt skum,men lyden fejler ikke noget.Har iøvrigt aldrig hørt Tandberg på andre højttalere end disse,her i huset-et godt makkerskab de kører(F3 og Tandberg).Har haft den fra ny og selv samlet den,så den har i den grad affektionsværdi,udover at den som sagt spiller rigtigt godt.(Ny info 17-12-06: Trapez X er historie nu.De var et dejligt bekendtskab,men nu er det slut.Jeg har Tandberg Studio Monitor's nu  )
Har lige fået dem her,idag 26-11-06-uhauhauha  Det kunne meget vel gå hen og blive Trapez'ens endeligt.........
__________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
Til top |
|
|
Solformørkelsen Udelukket fra forum

Tidl. cvo2004
Bruger siden: 06 Oktober 2006 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 61
|
Sendt: 15 Oktober 2006 kl. 10:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det kan man da kalde "Norsk Vintage", hvad bruger du iøvrigt mikrofonen til, afholder du bingo/bango engang imellem ? .
Hilsen 
|
Til top |
|
|
Tante Berg Forum Bruger

|
Sendt: 15 Oktober 2006 kl. 10:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hahahaha....  Nej,jeg holder ikke bingo-aftener,men der synges karaoke  Har fået mikrofon nummer to,da der så kan synges duet  Og så er det ikke engang løwn!Der er masser af tekster på lp innercoverne,så det er bare at gi' den gas  Det lyder sjældent særligt godt,men det er hylende morsomt!! __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
Til top |
|
|
stiv Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1062
|
Sendt: 15 Oktober 2006 kl. 11:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Tante Berg Forum Bruger

|
Sendt: 15 Oktober 2006 kl. 11:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja,den bringer minder frem  Jeg var den lykkelige ejer af lillebror'en(3011A) som passede ind i alt det andet jeg havde i 3000-serien.Det spillede ufatteligt fedt,takket være to monoblokke(3009)  Men min reciever(TR2075) er ikke helt ueffen.Bare spørg naboerne __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
Til top |
|
|

Tidl. cvo2004
|
Sendt: 15 Oktober 2006 kl. 11:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tante Berg skrev:
Hahahaha.... Nej,jeg holder ikke bingo-aftener,men der synges karaoke Har fået mikrofon nummer to,da der så kan synges duet Og så er det ikke engan løwn!Der er masser af tekster på lp innercoverne,så det er bare at gi' den gas Det lyder sjældent særligt godt,men det er hylende morsomt!!  |
|
|
Det lyder rigtigt sjovt, og lidt/mange "tossestreger" skal der sku' være plads til.
Jeg har selv et lille udvalg af Tandberg effektforstærkere blandt andet 3036A, 3026A og 3016A, et par TD20A SE'er og en enkelt forforstærker eller to, alt sammen i 100% mint og perfekt fungerende, og med din tilladelse skal jeg gerne smide et par billeder op, når det nu handler om Tandberg.
Hilsen Øffe
|
Til top |
|
|
Tante Berg Forum Bruger

|
Sendt: 15 Oktober 2006 kl. 11:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kom endelig med dem,solformørkelse  Hvad med sådan en spolebåndoptager,er det noget du kan anbefale?Og hvad koster sådan en i mint(er det både lyd og stand)?Mangler måske sådan en.......  Hahaha,det stopper aldrig,tror jeg __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
Til top |
|
|
Soersch Lukket konto

Lukket konto efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 17 Juni 2006 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 127
|
Sendt: 15 Oktober 2006 kl. 11:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det jo smukt ! Kan Trapets'erne få luft så langt inde i hjørnet ? Eller er de konstrueret til det ?
Ellers må man sige at det holder den dag i dag ! __________________ Computeren er den opfindelse, hvormed man kan begå flest fejl hurtigst - dog er tequilla og håndvåben mulige undtagelser..
|
Til top |
|
|
Tante Berg Forum Bruger

|
Sendt: 15 Oktober 2006 kl. 11:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Soersch:Tak.Jeg bliver aldrig træt af at se på det selv,det er bedre end TV!!  Med hensyn til Trapez'erne,så spiller de fantastisk,også selvom den ene er henvist til hjørnet.Det betyder (åbenbart)ikke noget lydmæssigt.Og der er ikke andre placeringer,da jeg skal kunne sidde i 'midten' af højttalerne og nyde lyden.Og tro mig,det spiller så englene synger  Jeg har aldrig haft et anlæg der har frydet mig så meget som dette set-up. __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
Til top |
|
|

Tidl. cvo2004
|
Sendt: 15 Oktober 2006 kl. 12:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tante Berg skrev:
Kom endelig med dem,solformørkelse Hvad med sådan en spolebåndoptager,er det noget du kan anbefale?Og hvad koster sådan en i mint(er det både lyd og stand)?Mangler måske sådan en....... Hahaha,det stopper aldrig,tror jeg |
|
|
Alt det Tandberg jeg har, er i 100% perfekt stand både "ude og inde", og det gælder i særdeleshed for spolebåndoptagerne, vil du have ordentlig lyd fra disse, skal de jævnligt efterses, da en TD20A SE nok spiller fantastisk, men men hensyn til mekanisk holdbarhed kunne de "Tandberg" nok have lært et eller andet af flere af "japanerne".
Som med alt andet "Vintage grej" er det umuligt, at sætte en prisseddel på, prisen afhænger af stand, udbud og efterspørgsel, og kan for en TD20A SE varierer fra få hundrede Euro op til 1200-1500 Euro.
Jeg købte min første 2 spor's SE'er i 1983 (såvidt jeg husker), og måtte den gang slippe cirka 16.000 kroner for den, inklusiv fjernbetjening, så det var en mindre formue dengang.
Hilsen Øffe 
|
Til top |
|
|
Tante Berg Forum Bruger

|
Sendt: 15 Oktober 2006 kl. 12:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan godt huske at priserne var høje på de spolebåndoptagere.Ved også at de slides en del.Et afspillehoved holder nok ikke evigt,hvis man kører max.hastighed altid  Jeg har aldrig hørt et spolebånd,så det er ikke så højt på listen.....og dog,alligevel er jeg ikke helt afvisende,da jeg KUN har hørt godt om dem. __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
Til top |
|
|
Tante Berg Forum Bruger

|
Sendt: 15 Oktober 2006 kl. 18:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måske sidder der nogen og tror at mit set-up er købt for en slik.Det er det(desværre) ikke......Og der er da lidt der stadig trænger.Et par nye remme til båndoptagere og et par løse forbindelser......  Men det er til at leve med __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
Til top |
|
|
Soersch Lukket konto

Lukket konto efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 17 Juni 2006 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 127
|
Sendt: 15 Oktober 2006 kl. 21:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg må gentage mig selv: lækkert anlæg. Så mange velholdte velspillende Tandberg samlet i et anlæg. Det bekræfter at kvalitet betaler sig!
__________________ Computeren er den opfindelse, hvormed man kan begå flest fejl hurtigst - dog er tequilla og håndvåben mulige undtagelser..
|
Til top |
|
|
stiv Forum Bruger

|
Sendt: 21 Oktober 2006 kl. 12:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hallo Tante Berg, prøver du forskellige kabler i dit anlæg eller er du tilfreds med det du anvender nu 
__________________ My amplifier is a "a cap-cooker"
|
Til top |
|
|
Tante Berg Forum Bruger

|
Sendt: 21 Oktober 2006 kl. 13:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Guldtuborg skrev:
<span style="color: rgb(0, 0, 102);"><span style="font-weight: bold;">Hallo Tante Berg, prøver du forskellige kabler i dit anlæg eller er du tilfreds med det du anvender nu  </span></span>
|
|
|
Det er mange år siden at jeg stoppede med at skifte kabler  Alle kabler mellem apparaterne er de ualmindeligt almindelige standardkabler der følger med et hvilket som helst apparat man køber.Højttalerkablet er et fladt(og meget fleksibelt) et af slagsen,der kom frem den gang der gik mode i 'bi-wiring'.Det har min Trapez X dog ikke,så der er bare lidt mere kobber til hver terminal.Jeg er meget tilfreds  Især når jeg ser hvad folk bruger af tid og penge på at skifte kabler i en uendelighed.Det er ikke nødvendigt her.
Jeg har endnu ikke hørt nogen sige at der manglede noget i lyden her i huset.Det eneste der af og til bliver kommenteret er lydstyrken......når jeg lige bliver en tand for entusiastisk
__________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
Til top |
|
|
stiv Forum Bruger

|
Sendt: 21 Oktober 2006 kl. 13:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ajj ajj, den kender jeg godt - lydstyrken......når jeg lige bliver en tand for entusiastisk -  Men da er jeg heldig, da jeg bor i et enderækkehus, god weekend
__________________ My amplifier is a "a cap-cooker"
|
Til top |
|
|
Tante Berg Forum Bruger

|
Sendt: 21 Oktober 2006 kl. 13:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg bor på kvisten,oppe under taget......burde nok bo langt ude på landet.Men jeg har gode og forholdsvis tolerante naboer,så det går
Og go' weekend til dig-skål i Guldtuborg __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
Til top |
|
|
Sveske Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 17:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sikke et fedt anlæg! Og sikke en masse Tandberg
Men hvad, man er vel samler, ikke, Berg? __________________
Guide til billedupload
|
Til top |
|
|
Ahania Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 632
|
Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 17:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man bliver jo helt nostalgisk... Sikke et dejligt retro anlæg.
Men har dine højttalere godt af, at du bruger dem til karaoke? __________________ 70ér sound
Tannoy Gold/Tannoy ST 100. Micro-Seiki RX2000/Mørch DP-6/ ATOC9ML/II. Slim/X-can v3 PSU/DAC/buffer. Audio-Classic SE.
|
Til top |
|
|
Tante Berg Forum Bruger

|
Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 20:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ahania skrev:
Man bliver jo helt nostalgisk... Sikke et dejligt retro anlæg.
Men har dine højttalere godt af, at du bruger dem til karaoke? |
|
|
Tak tak
Karaoke er i den milde ende,med hensyn til hvad mine højttalere har været udsat for igennem tiderne.Husk på,jeg var blot 19 år da jeg fik dem  De lider ingen overlast idag....ikke ret meget __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
Til top |
|
|