Forfatter |
|
Strømer Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3
|
Sendt: 02 Februar 2007 kl. 00:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dette er så min profil..
Har valgt 2.1 opsætning, da jeg ikke ser ret mange film, i forhold til alt den musik jeg hører.. Som man nok kan se på de mærker jeg har valgt, hører jeg meget Techno, Dance og lignende, og dertil har jeg valgt Cerwin Vega højtalere, da det er højtalere der kan flytte store mængder luft.. 
 Mit nye TV møbel.. 
 Harman Kardon By Night.. 

Det er så den umiddelbare opstilling, går med armen i gips, så har ikke haft overskud til at ordne al kabelroddet.. 
 Mine små højtalere.. Bliver dog skiftet ud med et par Qln 604 mk II, og en Qln Sub 80 i den nærmeste fremtid. Har allerede højtalerne, og subben er på vej.. 
 Banan stik fra HiFi Klubben til mine små CW'er.. Det pynter jo alt sammen..
 Mit nye Samsung tv, tjaa det er da okay.. 
 Ved godt det er lidt kikset lige at stille en Samsung DVD ind midt i det hele, men gider ikke at bruge penge på en HK DVD 47 lige nu..
 Igen.. Undskylder kabelroddet.. 
Udstyr
Harman Kardon HK 3480 2 x 120 Watt RMS Stereo Receiver
Harman Kardon DVD 22 Frequency Response : DVD (Linear PCM): 2Hz – 22kHz +0/–0.5dB (48kHz sampling) DVD (Linear PCM): 2Hz – 44kHz +0/–0.5dB (96kHz sampling) CD: 2Hz – 20kHz +0/–0.5dB
Dynamic Range : DVD: 100dB (18-bit)/105dB (20-bit) CD/DVD: 96dB (16-bit)Cerwin Vega V-6F Norminal Power: 150 Watt. RMS Construction: 2 Way Speakers Frequency Resons: 45 Hz - 20000 kHz Sensitivity: 91 db Impedance: 8 ohm
Cerwin Vega V-12S Norminal Power: 150 Watt. RMS Peak Power: 300 Watt.
Frequency Resons: 30 Hz - 150000 kHz
Woofer Size: 12"
Samsung LE32M71 Lækkert LCD tv med 100Hz teknologi, hvilket giver et ok billede. Den høje farvekontrast sikre et pænt billede med skarpe farver.Samsung HD860 DVD'en har indbygget DivX dekoder og giver et udemærket billedekvalitet takket være Progressive Scan. Billedet overføres til TV'et
via HDMI tilslutnig naturligvis, og DVD'en giver også mulighed for op -og nedskallering af billedet.--== ==-- --== ==-- --== ==-- --== ==-- --== ==-- --== ==-- --== ==-- --== Til allersidst vil jeg gerne på forhånd sige at dem der siger at Cerwin Vega højtalere er dårlige... Til Surround, måske ja.. Til Klassisk musik, ja.. Jeg hører meget Techno, Dance og andet House.. Til det finder man ikke meget bedre højtalere til en billige penge.. Ikke for at være flæbet, men har set alt for mange indlæg herinde, hvor folk med deres Concerto højtalere tror de har det eneste der du'er..
--== ==-- --== ==-- --== ==-- --== ==-- --== ==-- --== ==-- --== ==-- --== \\Strømer
Indlæg rettet af Administrator grundet upassende sprogbrug. Sådanne formuleringer lægger vi IKKE spalteplads til på HIFI4ALL.DK. Lad det ikke ske igen!
__________________ Jens "DANGER" Knudsen
|
Til top |
|
|
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
Sendt: 02 Februar 2007 kl. 10:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
vodder Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 7
|
Sendt: 02 Februar 2007 kl. 11:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til allersidst vil jeg gerne på forhånd sige ... og flæbet.. Mangler du ikke et alle og et a, i din provokerende udtalelse. Eller du er måske flæbet?
|
Til top |
|
|
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
Sendt: 02 Februar 2007 kl. 12:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og jeg vil som techno lytter sige, at Cervin Vega er noget skrammel! Det lyder som om de er forbundet i modfase, og bassen har den samme lyd - der er ingen forskel, uanset nummer.
|
Til top |
|
|
Strømer Forum Bruger

|
Sendt: 02 Februar 2007 kl. 12:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
vodder skrev:
Til allersidst vil jeg gerne på forhånd sige .... og flæbet.. Mangler du ikke et alle og et a, i din provokerende udtalelse. Eller du er måske flæbet? |
|
|
Kan godt være jeg er flabet, men har ikke rettet det mod en specifik
person, men har læst temmelig grove indlæg, hvor folk har været glade
for det de nu engang har, og andre bare sviner det til. Dette synes jeg
er respektløst, så siger det lige ud, at hvis folk ikke kan lide det
jeg har, er det ikke mit problem.. Gerne konstruktiv kritik..
Det er ikke ment som noget der bare skulle debateres på høj plan, siger bare at man bør respektere folks valg af produkter, selvom det måske ikke lige er ens egen smag..
\\Jens K __________________ Jens "DANGER" Knudsen
|
Til top |
|
|
Strømer Forum Bruger

|
Sendt: 02 Februar 2007 kl. 12:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
Og jeg vil som techno lytter sige, at Cervin Vega er noget skrammel! Det lyder som om de er forbundet i modfase, og bassen har den samme lyd - der er ingen forskel, uanset nummer. |
|
|
Vil gerne starte med at sige tak for hjælpen med din henvisning til det der billederedigeringsprogram, kunne jeg godt bruge..  Grunden til at jeg skrev det i mit indlæg, var tildels for at slippe for at mit anlæg skulle sammenlignes med andre i en langt højere prisklasse, var ikke derfor jeg lavede et indlæg. Vil også gerne pointere at folk ofte har hver sin smag, hvilket jeg synes er dejligt, for ellers havde alle folk bare det samme.. Jeg har købt nogle Qln 604 mk II og får snart en Qln sub 82, som har en MEGET pænere og renere lyd, men dengang jeg købte højtalerne havde jeg ikke 10.000 til at købe Dali, derfor købte jeg Vega.. \\Jens K __________________ Jens "DANGER" Knudsen
|
Til top |
|
|
Sjoenne Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1870
|
Sendt: 02 Februar 2007 kl. 13:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Velkommen til.....
At der er visse personer der ikke bryder sig om Cerwin Vega er helt indelysende - at du ikke kan lide klassisk musik & "Concerto højttalere" er indelysende...
Når du nu har lavet en tråd til offentlig skue og med mulighed for at folk kan komme med bemærkninger, tips, trick og ja - kritik, så må man også kunne tage imod det - Cerwin Vega eller ej.
Jeg skal da være ærlig at sige at jeg ikke bryder mig om Cerwin Vega-lyden... Selv House, trance, techno osv lyder ikke rigtig i mine ører, på sådan et par Cerwin kasser.... Men fred med det! Du er glad for dem , og det er fint.
"..." osv tror jeg godt du kan spare - det virker jo stik modsat.
|
Til top |
|
|
Hejsa Forum Bruger

Bruger siden: 17 Oktober 2006 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 142
|
Sendt: 02 Februar 2007 kl. 15:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Næ hold du dig til Cerwin-Vega for med dyrt udstyr kan du virkelig høre hvor kunstigt techno er
|
Til top |
|
|
Mofo68 Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2007 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 357
|
Sendt: 28 Februar 2007 kl. 09:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fint setup,ser lidt (klemt inde)men  ......fjern lige de klistermærker på din skærm ik __________________
Venligst -=Mofo=-
|
Til top |
|
|
Marius Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2004 Lokalitet: Sverige
Status: Offline Indlæg: 719
|
Sendt: 28 Februar 2007 kl. 09:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Strømer skrev:
<snip>
Mine små højtalere.. Bliver dog skiftet ud med et par Qln 604 mk II, og en Qln Sub 80 i den nærmeste fremtid. Har allerede højtalerne, og subben er på vej.. 
<snip>
|
|
|
Har for et styke tid siden skftet ud mine QLN 604 MKII pga de har en meget markant og vel dominerende diskant. håber du er heldigere med din combo (cd-dvd-forsterker--> ht) en hva jeg var. __________________ "Remember to always be yourself. Unless you suck." - Joss Whedon
|
Til top |
|
|
zirio Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
Sendt: 28 Februar 2007 kl. 10:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes dine ht'er står meget klemt, men der er muligvis en grund??.. Strømer jeg er selv Tramper"dreng", så jeg ved udemærket hvad det er du snakker om!.. Og jeg er stadig ung (17  )... Jeg har heller ikke råd til de Dali Concept 10, eller nogle af de halvdyre B&W osv.. Så jeg må også nøjes med Cerwin Vega!.. Og jeg har del venner der kommer herhjem, og der er aldrig en af dem der har brokket sig over at diskanten måske ikke lyder særlig pænt  De bliver overrasket gang på gang, da jeg holdte LOTR-Marthon.. Så om man kan lide CV eller ej, så har de en god Bass,..Når man så lige Supplere dem med noget JBL og Dali til at tage bunden, så er der fint gang i den  Der er selvfølgelig nok nogle andre ht'er der lyder bedre, men CV er jo den ultimative løsning til dem der ikke har mange penge, og godt kan lide Eletronica...Det er jo grunden til at mange Unge køber NAD & CV.. Men fint Setup, har du tænkt på at udvide??.når pengene engang kommer til at passe! mvh Henrik Zirio's Cinema
Bassfilm
|
Til top |
|
|
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
Sendt: 28 Februar 2007 kl. 10:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil nu ungå de der stil og skruge ledningen diregte på terminalerne.

|
Til top |
|
|
jensb Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2007 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 36
|
Sendt: 28 Februar 2007 kl. 14:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
hey
hvis man er til fest og farver mere end at lytte til musik så er cv da super .
jeg har selv skrålet med på john mogensen og shubidua og ac\dc i mine unge dage
når vi sad og spillede beer meister og festede løs i gode venners lag. musikken blev fremragende leveret af min vens kæmpe kasser fra cv og vi var sgu alle enige om at det sparkede så meget røv!
meeen når det så er sagt så må man jo osse konstatere at de jo hurtigt kommer til kort når vi snakker naturtro lyd, dynamik, præsision osv osv.
konklusionen må jo så være at det er et spørgsmål om smag, behag og ikke mindst behov.
så hvis du er tilfredse med dine højtalere så må den ko jo være barberet, men man må på den anden side osse være forberedt på at høre gode som dårlige bemærkninger når man vælger at udstille sit anlæg i dette forum.
en helt anden ting er ,hvordan er billedet på dit samsung når du har 100 hz slået til? har læst en masse om at de fleste vælger at slå det fra da det kører dårligt ved panorering og ikke mindst ved hurtige bevægelser?
mvh jb __________________ panasonic TH-37PV60E.
rotel ra 985 bx.
marantz cd 63 ki signature.
jvc xvn-316 dvd
avance dana
billeder af mit grej:
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=50232&PN=2
|
Til top |
|
|
Inferno22_9 Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juli 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 5
|
Sendt: 14 Juli 2007 kl. 14:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey.. Super anlæg du har dig  har selv Dc15 (vega) Folk har hver deres mening..
|
Til top |
|
|