Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. maj 2025 | 12:08   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Shottys musikalske setup (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
shotty
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 24 September 2007 kl. 20:58 | IP-adresse registreret  

Lidt nyt nederst på side 1. - Nu med bedre billeder!!
(Nedenstående er rettet, da der gik "ged" i billederne)
Hejsa
Nu har jeg i flere år læst om-, set på- og spurgt jer til råds om hifi. Jeg har m.a.o. generelt hygget mig med at bruge tid her på forummet. Jeg har dog aldrig vist jer hvad det er jeg spiller på. Jeg er lige flyttet i ny stor lejlighed, og jeg har her fået mit eget rum. Her fordrives
tiden med dvd'er, generel musiklytning og lidt roden rundt med Cubase, Logic og Reason (og en sjælden gang imellem lektier - er stadigt studerende).
Hold da fest hvor er jeg bare glad for mit rum og mit marantz/denon setup!

(et par billeder af det gamle set-up)

Til top Vis shotty's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af shotty

Da_Saint
Lukket konto
Lukket konto
Kar:130309

Bruger siden: 19 Juli 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 24 September 2007 kl. 21:05 | IP-adresse registreret  

Nice setup!

Og lad være med at sætte lyset op, det ser fedt ud som det er.  Der er en vis "varm" stemning over billederne...

Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
Til top Vis Da_Saint's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Da_Saint

mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 24 September 2007 kl. 21:49 | IP-adresse registreret  

hejsa, det ser da rigtig lækkert ud. Det må være rigtig dejligt at have et dedikeret rum til musikken

Og så er du stadig studerende, føj de unge har for mange penge, hehe

shotty
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 September 2007 kl. 23:06 | IP-adresse registreret  

Tak for de gode tilbagemeldinger....og ja, lyset er faktisk meget rart og hyggeligt lige PT Da_Saint.
Det er helt sikkert en opfyldelse af en gammel drøm, det med det dedikerede rum til musikken. Det fungerer nu også lidt som hjemmets tv-stue, men så længe ingen (kvindfolk) blander sig i indretningen, så er de velkommen til tv-kiggeri any time......
Mht. til pengene MN1974, så er SU'en løbet tør, og så er (næsten) alt købt brugt. Hold da k*** der er mange penge at spare på den konto. Yderligere er DAC'en, som må siges at være den dyreste del i set up'et, lånt af en ven. Det koster alt sammen alm. menneskepenge , men jeg synes det lyder som en million...

vh
Shotty

Novisad
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Dobb.profil Sonic

Bruger siden: 22 April 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 25 September 2007 kl. 07:46 | IP-adresse registreret  

hej Shotty lækkert grej må man nok sige,  ja der er mange penge at spare, meget af det jeg har haft er mest demo så det er jo også lidt at spare der, det er fedt at se  at folk er så glad for dres eget grej..

mvh

Til top Vis Novisad's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Novisad

Plissken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 November 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 25 September 2007 kl. 08:36 | IP-adresse registreret  

Ja, Marantz er nu dejligt grej - og så kan jeg godt lide dit møbel - det er lækkert - og giver et rigtig "hygge-feel" 

Har forresten lige rettet dine billeder lidt til på øjemål - max bredden på billeder er 800 - ellers titler sidens layout

And pick up your pay check
Til top Vis Plissken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Plissken

shotty
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 September 2007 kl. 17:21 | IP-adresse registreret  

Tak for billed-tilpasningen Plissken.

Møblet er jeg virkelig også glad for - og jeg har ledt rigtigt længe, før jeg fandt det! Allright, det afkopler/tilkopler ca. alle de forkerte steder, men tilgengæld har det netop det look
 som jeg godt kan lide. (Ligner noget fra 50/60erne, men har brugervenligheden fra 00'erne...add hvor kan jeg bare ikke lide udtrykket 00'erne!!)

Mht. Marantz grejet, så fik jeg pludselig en drøm om en godt setup i netop det mærke. (I kender uden tvivl opgraderings manien) Har før haft en PM18 (tror jeg nok den hed), og den var rigtig god. Den røg dog i et brud med en eks.....
Herefter fik jeg Cambridge gear, og det blev her i år skiftet til en Rotel RA 04. Den forstærker er altså overraskende god. Jeg hørte både på Cayin, Audiolab, Atoll og AMC inden jeg besluttede mig, men Rotel'en gjorde bare det hele mere "rigtigt" mine øre. Den ryger nu ind i stuen med en Pioneer cd afspiller jeg fandt på et loppemarked til en 50'er. Den har både Stable Platter Machanism, Legato Link Conversion og jeg skal gi dig ska' jeg, og den spiller egentligt udemærket.
Nåh, det var lige et sidespor omkring tidligere grej.....

Keep playing that funky music white boys......

vh
Shotty

shotty
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 September 2007 kl. 17:23 | IP-adresse registreret  

Hmmm...Admin, hvorfor bliver mine indlæg 1 km. lange..??

Andreas KBH
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 25 September 2007 kl. 18:18 | IP-adresse registreret  

Hej Shotty

Det er et lækkert setup du har fået samlet  ja selv kablerne er rimligt skjult (måske kun på billedet ) og et virkeligt flot møbel du har fundet, som skiller sig elegant ud fra mængden.

Back home in a cold country...
Til top Vis Andreas KBH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andreas KBH

shotty
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 September 2007 kl. 22:33 | IP-adresse registreret  

Tak Andreas

Og ja kablerne er pænt skjult. Alle power-kabler ligger i det nederste rum i møblets højre side, og er på denne måde pænt gemt væk fra signal kablerne. Alle kabler kan trækkes internt i møblet. Det er (næsten) kun HT kablerne der titter frem - og de er møg pæne, så det gør ingen ting. Xindak laver nogle rigtigt lækre kabler synes jeg...og så kommer de i en fin blå velour foret æske - kræs for drengerøve! (og så lyder de altså ikke mindst rigtigt fedt..)

mvh
Shotty

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Sendt: 07 Oktober 2007 kl. 15:29 | IP-adresse registreret  

Det må jeg sige, det er et rigtig flot set-up. Og pladespilleren er jo en perle, en af mine kammersjukker har den. Er ikke så glad Marantz, ikke forstærkerne, jeg havde en i ca. 1 uge, den var sku ikke noget særligt synes jeg. Og dine højtalere var jeg meget tæt på at købe engang, men var bange for jeg så skulle have en Sub ind, og det ville jeg ikke,

All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted

shotty
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Oktober 2007 kl. 22:54 | IP-adresse registreret  

Jo tak Lou
MHT. Marantzen kan jeg jo ikke give dig ret! Jeg er meget glad for min PM17mkII....jeg synes den har den har en blød/mørk musikalsk lyd der passer SA'ernes lidt lyse/analytiske karakter godt....
Var det en PM17 du havde på prøve Lou?

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Sendt: 08 Oktober 2007 kl. 08:37 | IP-adresse registreret  

Nej nej, det var slet ikke så nyt, den var en gammel en. kan ikke lige huske den, den sorte og guld, den er i min tråd et sted

All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007
Sendt: 08 Oktober 2007 kl. 12:30 | IP-adresse registreret  

De Marentz komponenter der ser bare for fede ud

Det ser rigtig godt ud det der, fint helhedsindtryk 

Floes gamle vin på nye flasker
Til top Vis floe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af floe

shotty
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 April 2010 kl. 18:55 | IP-adresse registreret  

Så skete der endelig lidt på hifi-fronten.
De sidste par år har interessen mest været centreret omkring at få en rimelig pladesamling op at stå, så pengene er røget på loppemarkeder og second-hand pladehandlere - ikke hifi-pushere.
Mit Marantz er blevet afhændet løbende, og det endte med næsten ikke at have tabt værdien, da jeg oprindeligt købte det meget billigt. Først skiftede jeg dog Denon DP 47eren til en 57er - lækkert - jeg elsker Denons gamle kampvogne. Herefter indkøbte jeg en Bellari VP130, og fik
hertil et dejligt Philips rør af Jesper Olsen - en god opgradering. Besøget hos ham, og ikke mindst hans "skod-horn" og rør, fik mig til at hade (af et godt hjerte) PM17erens langsomme og gumpetunge klang. Den havde gjort det rimeligt godt, men nu skulle den ud!Derfor købte jeg i første omgang en NAD
3020 - dejlig lyd - men den brændte sammen efter 14 dage, og nu står den under mit rack (den kan vidst lige skimtes). Den skal nok laves en dag, da den spillede glimrende imens det varede. Inden den gik i sort, fik jeg dog lyst til at bruge NADens effekt-del alene, og indkøbte hertil en håndbygget
TekniFi SR11 rør-pre fra firserne (nr 4 af ?). Dens Riaa tævede Bellarien med det samme, den har nok indgange, en god volumen og kører alle andre indgange end Riaaen passivt = hul igennem!! Efter NADens død, manglede jeg dog en effekt, og da sælger af TekniFi'en havde en del stående, fik jeg lidt forskelligt med hjem til afprøvning (meget flink mand). Jeg endte med en BK ST-202 (amerikansk kæmpe), der - på trods af dens transistorer - spiller med en næsten rør-agtigt substans. Nu gik jagten ind på en CD-afspiller, og jeg fik her lyst til at spendere en formue; så 180 kr. fattigere, stod jeg pludseligt med en PS1 (model 1002) i hånden. Den er uden tvivl mit bedste Hifi-køb nogensinde, og den får mig til at gå i cd-samlingen, som ingen anden cd-afspiller har fået mig til. Den spiller mørkt, tilbagelænet og meget analogt - hvis I finder én ps1 model 1000, 1001 eller 1002 SÅ KØB DEN - hvis I ikke kan lide den, så køber jeg den gerne af jer :-). Den hvide DAC nederst i skabet er en ADDA 2402
og ved siden af PS1eren står et MAudio Firewire solo lydkort gemt. Begge dele bruges til musik fra Itunes og til film fra dvd og harddisk, og de gør det glimrende. Yderligere har jeg en Itunes Express, der kører trådløst og digitalt ind i DAC'en. 
Højttalerne har i første omgang overlevet, og de er de velkendte SA 1280mk2.

Fremtiden: et par Snell J (de helt originale) kommer til "audition" i ugens løb - glæder mig.

Kablerne Xindak (HT), Monitor Audio, The Chord Company og Tera Labs (signal), Argon (digitalt)

Så er der lyden: Mere nærvær, varmere uden at være "gumpetungt", god bund, ikke-skinger top - jeg er tilfreds

Oversigtbillede fra lyttepositionen

TekniFi SR11 rør-pre

PS1, Adda 2402 og MAudio lydkort

BK ST-202 (med cykel-slange under)

Denon DP 57 med ortofon OM30

Lidt af det hele

Lytterum/kontor/tv-stue

TekniFi SR11 pre uden tøj - to ECC82 (philips miniwatt) + 4 ECC83 (3 GrooveTubes + 1 miniwatt - det ene GroveTube røg)

BK st-202 ligeledes uden tøj - 2*140 watts vellyd.

mage
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 September 2009
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 18 April 2010 kl. 21:25 | IP-adresse registreret  

Må lige tilslutte mig til at give STOR ros for dit møbel. God stil. Ligner lidt en dansk "klassiker" fra 60'erne... Er det.... måske...

Anyway - du skal lige ha' 3  for tweek'et med cykelslangen. Fantastisk simpelt. Simpelthen fantastisk.

Mage

Til top Vis mage's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mage

jesper olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 18 April 2010 kl. 21:40 | IP-adresse registreret  

Ser fint ud, men de 3 ECC83 må du lige have skiftet ved lejlighed.

Og hvad er det da lige at mine horn har gjort?????????

Tævet en mængde gode højtalere incl. noget Snell, plus at du måtte erkende at din dyre og flotte Marantz var "gumpetung" som du selv kalder den.

Og ja den var fand.. sløv i betrækket. Saul Marantz ville vende sig i graven, hvis han havde vist

hvor hans navn bar hen.

Men tillykke med det nye grej.

shotty
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 April 2010 kl. 21:57 | IP-adresse registreret  

Mage - tak for de rosende ord, men møblet er blot fra Ikea  Der har de dog ramt plet rent designmæssigt, og så er det oven i købet praktisk. Cykelslangetrikket hjælper lidt på trafo-brum, men det er vist en kontrovesielt "twaek", da mange mener alt udstyr skal være tilkoblet, ikke afkoblet som her. Men jeg kan ikke høre forskel på lyden, men forskel på brummet, så afkoblet er sagen her....

Jesper - ja, de GrooveTubes skal skiftes. Er de egentligt ikke Mullard-kloner? Måske 4 NOS Mullard skal overtage, men så skal det store læder vist op af bukserne . Har du evt. noget du vil af med?
Hvilke Snell'er var det dine horn bankede? De Snell, jeg skal høre, er helt originale J'er (ikke 1,2 eller 3) med originale enheder. De har stået i kasser i mange år på et mørkt loft, og er næsten ubrugte. Har store forventninger...

jesper olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 18 April 2010 kl. 22:10 | IP-adresse registreret  

Det var et sæt C IV fra midt 90'erne. Store kasser som gjorde det meget godt - meen hrmfff....

Afgjort ikke bedre. Og Jo har måske lidt rør liggende.

Jeg havde også et sæt J 1 på et tidspunkt. Glimrende lyd, men for små til mit lytterum.

Venligst

shotty skrev:
Mage - tak for de rosende ord, men møblet er blot fra Ikea  Der har de dog ramt plet rent designmæssigt, og så er det oven i købet praktisk. Cykelslangetrikket hjælper lidt på trafo-brum, men det er vist en kontrovesielt "twaek", da mange mener alt udstyr skal være tilkoblet, ikke afkoblet som her. Men jeg kan ikke høre forskel på lyden, men forskel på brummet, så afkoblet er sagen her....

Jesper - ja, de GrooveTubes skal skiftes. Er de egentligt ikke Mullard-kloner? Måske 4 NOS Mullard skal overtage, men så skal det store læder vist op af bukserne . Har du evt. noget du vil af med?
Hvilke Snell'er var det dine horn bankede? De Snell, jeg skal høre, er helt originale J'er (ikke 1,2 eller 3) med originale enheder. De har stået i kasser i mange år på et mørkt loft, og er næsten ubrugte. Har store forventninger...

shotty
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 April 2010 kl. 22:25 | IP-adresse registreret  

OK - ja, mit rum kan du jo se. Ca. 22m2 med over 3 meter til loftet, så nu må vi se om J'erne kan spille det op. Men nu er SA 1280 jo ikke ligefrem et bas-monster, så jeg er nok vant til en lidt bas-nærig lyd. Hvis du finder nogle ecc83'ere, du mener er gode (evt. 3 miniwatt til), så sig endelig til.

jesper olsen skrev:

Det var et sæt C IV fra midt 90'erne. Store kasser som gjorde det meget godt - meen hrmfff....

Afgjort ikke bedre. Og Jo har måske lidt rør liggende.

Jeg havde også et sæt J 1 på et tidspunkt. Glimrende lyd, men for små til mit lytterum.

Venligst

shotty skrev:

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes