Forfatter |
|
super-anden Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2004 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 11
|
Sendt: 16 Marts 2004 kl. 14:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
For mig er mit anlægs design (næsten) lige så vigtigt som lyden. Derfor har jeg valgt at gå lidt på kompromis ved at købe et Sony mini (!) anlæg. Det spiller nu faktisk ret godt, men jeg ved fra tidligere erfaring at Audiovector HT’erne nyder godt af mere effekt end de nuværende 2*35 W.
Mit anlæg:
Sony 3000ES mini anlæg
Audiovector M1 signature højttalere
MIT Terminator 2 HT kabel
Kimber KCAG interconnect
Kimber KC-1 interconnect
Hvad synes I?

|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7536
|
Sendt: 16 Marts 2004 kl. 14:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er da et meget fornuftigt setup - måske du skulle have valgt TA-F5000ES forstærkeren istedet, men den var desværre også noget dyrere.
Stilet opsætning - kombinationen med hylder på betonblokke brugte jeg selv engang... __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
Sendt: 16 Marts 2004 kl. 14:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser sgu godt ud. Fuldt ud respekt for din prioritering af design over lyd. Med det grej, mangler du et B&O TV, der kunne give prikken over i'et
|
Til top |
|
|
Rocco Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 42
|
Sendt: 16 Marts 2004 kl. 14:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan godt lide dit TV-bord, men Tv'et skal bare udskiftes

|
Til top |
|
|
Rocco Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 42
|
Sendt: 16 Marts 2004 kl. 14:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad sker der egentlig for din sofa? Jeg skal til at lave noget af det samme, med 1 sofa og 2 stole - Jeg tager bare ned i 'Stof og Stil' i Roskilde og finder mig noget flot stof, og så laver jeg nok nogle syninger, så stoffet ikke folder helt lige så meget. - Hvordan har du lavet det? Bare med 1 helt stykke?
|
Til top |
|
|
super-anden Forum Bruger

|
Sendt: 16 Marts 2004 kl. 14:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tv'et skal også meget snart udskiftes - det er vist fra engang i den tidlige stenalder 
Jeg overvejer et Sony LS60 for at holde stilen og fordi jeg er en lille smule Sony-freak.
|
Til top |
|
|
OceanMan Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 516
|
Sendt: 16 Marts 2004 kl. 14:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Heyza...
Det ser sgu da også meget godt ud - rent designmæssigt - med det udstyr du har fået samlet dig der. Nu skriver du jo selv, at højtalerne formentlig vil spille bedre med en større/bedre forstærker - men hvordan fornemmer du din nuværende forstærker klarer opgaven?
Dejligt med nogle billeder, ret gode egentlig. Har du taget nogle billeder af forstærkeren inden i, aner ikke hvordan sådan en ser ud inden i??
|
Til top |
|
|
super-anden Forum Bruger

|
Sendt: 16 Marts 2004 kl. 14:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mht. sofaen. Det er 3 stykker stof der er syet sammen, for at få ét stykke som er stort nok. Ellers intet hokus pokus.
|
Til top |
|
|
super-anden Forum Bruger

|
Sendt: 16 Marts 2004 kl. 14:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ocean-man
Jeg synes at min nuværende forstærker har en rigtig god klang. Begrænsningen er at den nogle gange har lidt svært ved at styre bassen ved højere lydstyrker. Jeg har tidligere haft en Quad 405-2 (2*100 W) til at drive de samme højttalere - da var der anderledes styr på sagerne, men sådan en Quad er jo ikke ligefrem pæn.
Jeg har ingen billeder af Sony-forstærkeren indeni. Jeg har dog kigget gennem ventilationssprækkerne og umiddelbart ligner den de andre ES-forstærkere, dvs. rigtig flot opbygning
|
Til top |
|
|
Svend P Forum Bruger

|
Sendt: 16 Marts 2004 kl. 14:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Også selv om jeg ikke lige kan se hvor du skulle have den stående, kunne du jo også smide en aktiv sub ind i dit system. Det aflaster både sidehøjttalere og forstærker.
|
Til top |
|
|
SonOfSatan Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 103
|
Sendt: 16 Marts 2004 kl. 18:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Må sige at dit setup ser flot ud, rigtig pænt at se på. Effektmæssigt må jeg så sige at sådan en transistoradio ikke lige er mig  . Men smag og behag er jo forskelligt
|
Til top |
|
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
Sendt: 16 Marts 2004 kl. 19:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
det ser sgu godt ud!
Jeg er vild med de standere til højttalerne, det er kræs for øjnene. og nydelig tv-bænk... jeg overvejer selv noget i den stil, det er meget billigere end det audiomagic bord jeg ellers gerne ville eje.
|
Til top |
|
|
Jako Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 71
|
Sendt: 16 Marts 2004 kl. 22:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
designet ser over godt ud :)
kan specielt godt lide tv bordet! Anyway.. hvis du skal have ny flimmer så skal der stå philips på det! :p (jeg er nemlig lidt philips fan, når der kommer til fjernsyn)
|
Til top |
|
|
Bjørn B Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1592
|
Sendt: 17 Marts 2004 kl. 02:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Syns det ser lækkert ud, der er stil over drengen, din CD-Afspiller ser enda meget lækker ud, med det der topload sjov... 
Men hvordan virker den "bong" du har stående i vinduet mellem dine 2 "Pot" planter 
|
Til top |
|
|
super-anden Forum Bruger

|
Sendt: 17 Marts 2004 kl. 11:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
Også selv om jeg ikke lige kan se hvor du skulle have den stående, kunne du jo også smide en aktiv sub ind i dit system. Det aflaster både sidehøjttalere og forstærker. |
|
|
Jeg har overvejet at anvende en sub, men som jeg ser det giver det visse problemer: min forstærker har hverken linieudgang eller indbygget delefilter, så jeg bliver nødt til at indskyde sub'en mellem forstærker og højttalere og dermed anvende sub'ens delefilter. Det betyder at jeg skal anskaffe endnu et sæt højttalerkabler og de MIT T2 tråde er ikke ligefrem billige.
Kan det evt lade sig gøre (med godt resultat) at anvende forskellige kabler mellem henholdsvis forstærker/sub og sub/højttalere?
Hvilken sub ville I anbefale til mit system? Jeg tænker noget i retning af Sunfire True Subwoofer (evt. junior modellen) men ved ikke om den bliver for voldsom.
|
Til top |
|
|
super-anden Forum Bruger

|
Sendt: 17 Marts 2004 kl. 11:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
witzel skrev:
det ser sgu godt ud!
Jeg er vild med de standere til højttalerne, det er kræs for øjnene. og nydelig tv-bænk... jeg overvejer selv noget i den stil, det er meget billigere end det audiomagic bord jeg ellers gerne ville eje.
|
|
|
Fik det ikke med i beskrivelsen: Standerne er Aavik model LS60 og jeg har ganske rigtigt også købt dem, fordi det er de svedigste standere jeg nogensinde har set.
|
Til top |
|
|
Svend P Forum Bruger

|
Sendt: 17 Marts 2004 kl. 12:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Glem alt om den Sunfire sub! Det er en lille bulderboks. Så kan du ligeså godt købe B&O's lille kube. Jeg ville gå efter Dali, B&W eller SA subs.
Men når du ikke har linieudgang, gå fidusen lidt fløjten, idet det jo er den samme effektforstærker der skal føde begge dele. Du må kunne lave højttalersignalet om til en lineudgang, og dermed give signal til sub'en derfra. Også selv om jeg ikke lige kender nogen færdig boks der kan gøre det.
|
Til top |
|
|
super-anden Forum Bruger

|
Sendt: 17 Marts 2004 kl. 12:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bjørn B skrev:
Hej.
Syns det ser lækkert ud, der er stil over drengen, din CD-Afspiller ser enda meget lækker ud, med det der topload sjov... 
Men hvordan virker den "bong" du har stående i vinduet mellem dine 2 "Pot" planter 
|
|
|
Topload ser godt ud, men det er ikke specielt praktisk, så man bliver lidt træt af det i længden. Er der forresten nogen der ved om det er muligt at rense "aftaster øjet" - skal man bruge et bestemt kemikalie? Manualen skriver bare at man skal holde snitterne fra det i første omgang, men uanset må det da blive smudset til med tiden (støv, røg osv).
"Bong'en" virker rigtig godt og som du selv har observeret er "ammunitionen" indenfor rækkevidde - meget praktisk 
|
Til top |
|
|
wrong Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
Sendt: 17 Marts 2004 kl. 12:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser rigtig nydeligt ud(pånær tv`et). Hvis du vil have lidt flere muskler til HTerne og det stadigvæk skal se minimalistisk ud kan du jo prøve at tjekke Cyrus ud. se her: www.sas-audio.dk
Det vil helt sikkert løfte lyden i dine audiovector.
MVH WRONG __________________ Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
|
Til top |
|
|
Svend P Forum Bruger

|
Sendt: 17 Marts 2004 kl. 12:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan rense laseren med en vatpind dyppet i isopropanol. Det kan fås på apoteket, og svarer til alm. rensevæske som du kan købe hos radioforhandlere. Man bruger det bl.a. til at rense tonehoveder på båndoptagere.
Jeg ved ikke lige om man evt. kunne nøjes med Ajax vinduesrens. Det burde have samme effekt?
|
Til top |
|
|