Bruger siden: 13 Januar 2004 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 100
Sendt: 06 Maj 2005 kl. 08:56 | IP-adresse registreret
Hej her er begyndelsen til mit lille Tang Band højtalerprojekt. Mit mål var at lave nogle billige, små og nemme højtalere til baghøjtalere og center. I første omgang vil jeg kun lave 2 baghøjtalere og hvis resultatet bliver godt bliver det også til 2 centerbag højtalere. Centerhøjtaleren bliver lidt større med 2 enheder i størrelsen for kabineterne er henholdsvis ca. 6l for bag og ca 11l for center og jeg bruger "klasikeren" TB-W3-871S http://www.jumon-audio.dk/w3-871s-data.htm som skulle komme med posten idag
Her er der 2 billeder af baghøjtaleren inden kabinettet bliver lukket.
Jeg vender stærkt tilbage med flere billeder og erfaringer
Sendt: 07 Maj 2005 kl. 15:50 | IP-adresse registreret
Jeg har ikke nået at få limet dem helt sammen endnu pga vejeret og andre ting jeg lige skal nå med kæresten og min lille søn! jeg har ikke noget værksted så det foregår ude på havebordet og så blivet det pakket ind i cykelskuret når jeg er færdig så det ikke blivet udsat for regn.... men jeg kan næsten ikke vente at blive færdig
Bruger siden: 15 Oktober 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 28
Sendt: 10 Maj 2005 kl. 22:39 | IP-adresse registreret
Nu må der da snart komme nogle enheder i ... Jeg glæder mig lidt til at se det færdige resultat. Jeg overvejer nemlig, om jeg selv skal bygge nogle reol-ht eller om jeg skal holde mig til min plan og købe Jamo E700...
__________________ Hvor er "Trunte fra HiFi-Klubben"...?
Sendt: 13 Maj 2005 kl. 21:15 | IP-adresse registreret
Hej
Nu har jeg lige været ude og male centeren for 3. gang så ny ligner det snart noget... Men jeg er ikke så god til det med male og slibearbejdet!!! øv øv
Jo jeg har købt enhederne fra Jumon.... god service.. ikke for at lave reklame
Men der kommer forhåbenligt flere billeder her i pinsen
Sendt: 15 Maj 2005 kl. 19:34 | IP-adresse registreret
Så blev min center færdig
Og den spiller udemærket i forhold til hvad den har kostet men den slår alle de billige surroundsæt jeg har hørt til 2000-3000kr men den kan ikke helt følge med mine andre højtalere som kan ses her http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=19161
Men om lyden kan man godt nok sige at du for meget lyd for de enheder og man bliver helt overrasket over hvor godt de 3" spiller... Jeg kan kun sige prøv prøv dem Men der roser går ikke helt ind i himlen der mangler noget bund men det kan man heller ikke vente med så små enheder
Jeg glæder mig til høre det enelige resultat med baghøjtaler og når de er spillet til
Bruger siden: 21 Juni 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 317
Sendt: 20 Maj 2005 kl. 12:55 | IP-adresse registreret
giver det ikke problemer med spredningen ud til siderne at have to fuldtoner siddende ved siden af hinanden?
men det er bestemt et MEGET spændende projekt, 150 kr. pr. enhed der er for vildt hvis de kan spille!!! så er der jo råd til at have højttalere i hele huset
et lille 5.1 system kunne dermed laves for 5*150 + en bas til måske 500, damm det er billigt!!!
Sendt: 20 Maj 2005 kl. 20:15 | IP-adresse registreret
ang. spredningen har jeg ikke det store problem med der hvor vi sidder når vi ser film men det er rigtigt der er ikke den store spredning fra højtaleren ud til siderne... men til den pris enhederne koster kan godt ekperimentere lidt
Daniel
PS. jeg regner med at mine baghøjtalere bliver færdige i løbet af weekenden hvis jeg er heldig
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum