Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 17:46   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD og HDD optagere
 HIFI4ALL Forum : DVD og HDD optagere
Emne Emne: Skift af harddisk i Philips HDRW720 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
tblaster
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juni 2004
Status: Offline
Sendt: 13 December 2004 kl. 13:09 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Jeg vil lige høre om det er muligt at skifte harddisken der sidder i en Philips HDRW720 (80GB) med en 160GB disk. Kan systemet håndter en størrere harddisk eller er den låst til en 80 GB? Og kan man bare skifte den med en almindelig IDE Segate harddisk eller ligger der noget på disken som er med til at håndter optagningen?

Er der nogen steder man kan læse om nogen der har udført en harddisk opgradering i en dvd-hdd-recorder?

Til top Vis tblaster's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tblaster Besøg tblaster's Websted

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 13 December 2004 kl. 13:37 | IP-adresse registreret  

Prøv at kigge her:

http://www.recordere.dk/dansk.htm

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

notional
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 18 December 2004 kl. 22:11 | IP-adresse registreret  

Jeg tror ikke selve størrelsen er et problem, men nok nærmere filsystemet, der sikkert hverken er FAT32 eller NTFS. Så jeg tror ganske enkelt ikke du kan formatere den til et filsystem, der passer Philips'en.
Til top Vis notional's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af notional

tblaster
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Marts 2005 kl. 17:50 | IP-adresse registreret  

Til jeres info så har jeg haft min recorder åbnet ogdet er en "Maxtor DiamondMax 16 80 GB ATA/133 disk der sidder i den. Jeg har ikke haft prøvet at installer en ny disk endnu da jeg lige skal have tømt min test-disk, men jeg tror faktisk det kan lade sig gøre. Hvis jeg laver en ghost af den gamle over på den nye så må det køre. Nå men jeg skal nok lige give jer en info når jeg får testet det!

Til top Vis tblaster's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tblaster Besøg tblaster's Websted

wuffer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 16 Marts 2005 kl. 17:58 | IP-adresse registreret  

følger lige med her 
Til top Vis wuffer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wuffer

Harritz3257
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. gichael3257

Bruger siden: 11 Juni 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 16 Marts 2005 kl. 18:10 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg vil lige sige at du får et problem hvis det ikke er FAT den kører.

Problemet går ud på at du saktens kan lave en identisk harddisk, men du vil ikke være i stand til at lave partitionen større, da du ikke kender filsystemet.

Derfor vil din nye harddisk som måske er på 200gb stadig kun have et 80gb drev, og 120gb der ikke er partitioneret.

Det kan selvfølgelig gøres vha. en linux dist. Her har man jo adgang til næsten alle slags partitioner.

Til top Vis Harritz3257's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Harritz3257

tblaster
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Marts 2005 kl. 11:45 | IP-adresse registreret  

Så har jeg haft kigget lidt på det ... og her er hvad jeg kom frem til:
1. Disken køre med et ukendt filformat ... PartitionMagic kunne ikke genkende det :-(
2. Det er ikke muligt bare at smide en ny disk, uden partition, i optageren. Optageren står bare og køre i tomgang. Men i denne sammenhæng fandt jeg dog ud af at timer indstillingerne ikke bliver gemt på selve harddisken men et sted i optagerens øvrige hardware.

Jeg kunne desværrer ikke få min GHOST til at virke i dos så jeg kunne ikke lige få prøvet at taget et nøjagtig kopi af harddisken over på den nye disk. Men som gichael3257 skrev så går det nok godt men diskens partition vil stadig kun være de 80 gb og der skal derfor et program til der kan ændre i størrelsen på denne partition.

Så det jeg er kommet til nu, er at der skal findes et program der kan læse/ændre eller oprette en partitions type som den der ligger på harddisken i forvejen. Hvis der er nogen der kender til sådan et program eller har andre gode ideer så lad mig endelig høre fra jer, så skal jeg nok teste jeres gode ideer! Jeg køre desværrer ikke linux så jeg kan ikke prøve at arbejde med disken i dette miljø men hvis der er andre der har mulighed for det og gider prøve så vil jeg gerne høre hvad I kommer frem til. For hvis en linux inst. er alt der skal til på ens computer, ja så er det skam umagen værd!

Harritz3257
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. gichael3257

Bruger siden: 11 Juni 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 22 Marts 2005 kl. 12:11 | IP-adresse registreret  

hmm dvs. at man kan være uheldig at hvis man får en større harddisk i, og det virker, så skal optageren også opdateres til en større harddisk?

Min eneste ide vil være at installere Linux.

Det kan gøres nemt ved at bruge VMware (mulighed for at kører Linux i Windows)

Til top Vis Harritz3257's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Harritz3257

ThoTruck
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 19 Maj 2005 kl. 11:10 | IP-adresse registreret  

Findes der nogen der har gjort tilsvarende erfaringer med en KISS DP-558?

Cool Blade
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2004
Lokalitet: København
Sendt: 16 Juni 2005 kl. 19:29 | IP-adresse registreret  

I kan evt. prøve at se på hvordan folk modificerer Tivo'er i udlandet. Vil gætte på at det er samme system der benyttes.. lav evt en google søgning på tivo og hack
Til top Vis Cool Blade's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Cool Blade

larl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 16 Juni 2005 kl. 19:57 | IP-adresse registreret  

Cool Blade skrev:
I kan evt. prøve at se på hvordan folk modificerer Tivo'er i udlandet. Vil gætte på at det er samme system der benyttes.. lav evt en google søgning på tivo og hack

Det er ikke det samme.

Tivo er en Linux computer.

I en DVD-recorder er hardwaren altid bygget til det ene formål (det er ikke standard hardware som en PC).

I nogle benyttes forskellige unix partitioner, i andre er det non-standard. 

/Lars

Fælleskøb på LG RH7800H - Verdens første DVD-optager med DivX

Cool Blade
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2004
Lokalitet: København
Sendt: 16 Juni 2005 kl. 22:24 | IP-adresse registreret  

Larl

Det er rigtigt at der benyttes en linux type af formattering på tivo - men det er IKKE en pc. Trust me - jeg har en (Den kan dog kun bruges til at samle støv...)

Til top Vis Cool Blade's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Cool Blade

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes