Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 22:30   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: ICE Power HIFI nirvarna (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 8
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Juppe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Februar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 03 November 2004 kl. 11:34 | IP-adresse registreret  

Så er det sket – lynet er slået ned i mit lille hjem – på den gode måde. Jeg har fået fingre i en af JJaz´ 500w Icepower. Den er sat til mit exposure2010 anlæg med intg. forstærker og cd via pre-out– uden om den indbyggede forstærker. Jeg har en aktiv sub og et sæt Linn Keldith. Jeg har de seneste år brugt mere på musik end anlæg, hvilket min cd-samling på 800 plader vidner om. Musiksmagen er bred - Der findes kun to slags musik - God og dårlig. Men et nyt sæt Exposure købte jeg i februar i år.

Med Exposuren som forstærker følte jeg at jeg havde godt styr på musikken særligt mellemtonen, når de dybeste oktaver går gennem subben som med 250w kan styrer den store 12 " bas. Før havde jeg en Sony cd med volumenkontrol som fødte en Rotel effektforstærker. Overgangen til exposure var stor.

Men NU med Icepowers ankomst er det sket noget. Jeg prøvede først efter JJAZ anbefaling at spille uden subben og lade de små 6,5" enheder i Linn HT føle de mægtige kræfter i Icepower.

I går var kærsten ude og der kunne spilles for alvor. Med gode musik stykker kunne man næsten se musikkerne stå mellem, bag og foran mine højtalere. Helt tydeligt blev det med Tjaikovsky 1812 fra Teldec. Der er to orkestre som "battler" mod hinanden. Det var helt tydeligt – jeg følte det som at stå foran orkestergraven og se ned. Kanonerne fik dog først den fulde effekt da subben blev slået til – Selv ikke 500w kan hjælpe en lille 6,5" bas til at lyde som en 10` kanon….

Glæder mig allerede til jeg skal hjem og lytte videre – I dag er det Roger Waters tur med Amused to death– Glæder mig til eksplosionen.

Har I andre lignende erfaringer med IcePower?

Til top Vis Juppe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Juppe

micjac
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 03 November 2004 kl. 12:44 | IP-adresse registreret  

Hej Juppe, tillykke med din nye ICE. Rart at læse om folks gode oplevelser. Jeg spiller selv på Keilidh og en lille Classik.

mvh
Til top Vis micjac's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micjac

thomasl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 03 November 2004 kl. 13:03 | IP-adresse registreret  

Hej Juppe,

Ja Icepower er fantastisk. Jeg har selv brugt Acoustic Reality i over 1 år og det er helt genialt. Jeg har til dato ikke hørt en bedre forstærker. Velkommen i ICE klubben.

Thomas

Til top Vis thomasl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thomasl

Juppe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 November 2004 kl. 13:08 | IP-adresse registreret  

Mine HT står nok til udskiftning inden for en kortere årrække - Er der nogen der ved om Martin Logan er gode  med IcePower?

thomas_ls
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 03 November 2004 kl. 17:42 | IP-adresse registreret  

Jeg er også blandt dem, som har gode erfaringer med ICEPOWER, Acoustic Reality

Hvilken kontrol og dyb bass

Til top Vis thomas_ls's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thomas_ls

Juppe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 November 2004 kl. 09:54 | IP-adresse registreret  

UUUUHHHHAAAA:

Igår hørte jeg Partircia Barber Compagnion - En urtolig god jazzskive med livestemning i stil med Pawnshop, dog ikke gungadagung-jazz.

På 2. skæring spiller kontrabassen solo - Med Icepower fik mine Linn helt styr på de nederste oktaver og der var en ro, så man næsten kunne fornemme at Patrizia fik en slurk brandy i baggrungen. Jeg fik næste gåsehus -

Prøv om jeres egne forstærkere kan holde den bas i ave? Icepower kan.

MVH

Juppe.

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 11 November 2004 kl. 10:10 | IP-adresse registreret  

Jeps. Det var først efter jeg fik 1000W ICE moduler at jeg virkeligt fik problemer med portstøj fra mine sub's (problemet er løst nu). Der er bare så meget power bag.

Er meget glad for ICE forstærkerne. De rykker!

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Sendt: 11 November 2004 kl. 10:33 | IP-adresse registreret  

Har sammenlignet ICEPower og seneste ZAPPulse 2.2. Ingen tvivl om, at ICE løber med laurbærene.

Fra første øjekast på modulerne, er man klar over, at ICE i bedste B&O-stil er et gennemarbejdet produkt. Man kan diskutere B&O's evne til at skabe god lyd, men evnen til at lave gennemførte konstruktioner er ikke til diskussion. Det kan de.

Lydmæssigt er ICE også forrest. Faktisk skilte jeg mig meget hurtigt af med mine ZAP-moduler.... Bvadr! Ikke fordi jeg plejer at være hysterisk, men jeg fik faktisk hovedpine af at lytte til ZAPpen... Også selvom jeg ikke lyttede til den. Det virkede som om der var en smule susen, bare den var tændt. Lyden var meget hårdt, og det virkede som om der manglede en masse bund (Jeg er IKKE bas-nørd, men den var helt væk).

ICE derimod... Der er 100% hul igennem. Måske ikke så musikalsk, men analytisk så det brager. Netop på dette felt plejer de tunge drenge fra bl.a. ML at styre spillet, men i min verden må de se sig slået.

Bare en skam, at Powerhouse ikke fatter at sælge til private!! Det er ekstremt let at få en ICE igang. Og nej til Peter AR... Man skal ikke opgradere i en helt uge pr. modul før de spiller ordentligt. I så fald skulle man starte med et loddekursus! Der er ganske få kritiske komponenter, der med fordel kan udskiftes.

Til top Vis Hurtig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurtig

Juppe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 November 2004 kl. 10:42 | IP-adresse registreret  

Hej Hurtig,

jeg har nu måtte til foret, men med de priser som JJaz fører er det ikke udenfor rækkevidde for de fleste (seriøse).

JJAZ IP205KW Stainless
2x500W RMS ICEpower Power Amplifier
Price: 15.500,- DKK

Taget fra http://www.jjaz.dk/

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 11 November 2004 kl. 10:51 | IP-adresse registreret  

Enig... 15.500,- er ikke dyrt for en 2x500 watt forstærer i denne klasse.

Men det er sygt, når man ved at JJAZ ikke giver meget mere end 350,- pr modul. Altså omkring 700,- for 2 kanaler. Dertil kommer vel omkring 1000,- til strømforsyning, kabinet og stik. De sidste små 14.000,- må jo så være deres fortjeneste...

Gid Powerhouse dog ville få øjnene op for salg til private. Så kunne folk se hvor sygt det er, når fabrikanterne skruer priserne op!

Juppe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 November 2004 kl. 10:53 | IP-adresse registreret  

TJAAA, men når man ser hvad man ellers kan få af forstærker for 15.500 så er det vel ikke helt skævt - De skal jo også leve...

Jeff Rowland tager jo 70.000 for det samme produkt.

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 11 November 2004 kl. 11:07 | IP-adresse registreret  

Det gør det ikke mindre sygt, at JR tager 70.000,- for noget, der burde kunne sælges til 5.000,-. Men jeg er enig... Til 15.500,- giver den fin valuta i forhold til tidligere.

Bare en skam, at den store udvikling på PWM-forstærker, med deraf følgende ekstremt lave produktionsomkostninger, ikke skal komme forbrugeren til gode... pt er det vist primært fabrikanterne der tjener fedt på det!

Fasen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 11 November 2004 kl. 11:15 | IP-adresse registreret  

De virker lækre de Jazz forstærkere. Er der nogen opstarts lyde fra dem når man tænder for dem. Eller er der relæer der tjekker for kortslutning osv..?
Til top Vis Fasen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fasen

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 11 November 2004 kl. 11:18 | IP-adresse registreret  

Generelt er der ikke nogen opstartslyd når du starter en ICEPower op. Der kommer et MEGET svagt klik... man skal tæt på for at høre det!

Det skyldes, at udgangen først aktivers når alle forsyningsspændinger er OK!

3DX
Branchemedlem
Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 02 September 2004
Sendt: 11 November 2004 kl. 11:18 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:

Enig... 15.500,- er ikke dyrt for en 2x500 watt forstærer i denne klasse.

Men det er sygt, når man ved at JJAZ ikke giver meget mere end 350,- pr modul. Altså omkring 700,- for 2 kanaler. Dertil kommer vel omkring 1000,- til strømforsyning, kabinet og stik. De sidste små 14.000,- må jo så være deres fortjeneste...

Gid Powerhouse dog ville få øjnene op for salg til private. Så kunne folk se hvor sygt det er, når fabrikanterne skruer priserne op!

Uden jeg på nogen måde vil ind på, hvad IcePower moduler koster eller ikke koster. Så er de ASP moduler vi bruger, ikke noget vi kan købe for noget, i bare nærheden af 350.-

Til top Vis 3DX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 3DX Besøg 3DX's Websted

Juppe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 November 2004 kl. 11:19 | IP-adresse registreret  

Min er tavs som graven - end ikke en lille summen.

De står tændt hele tiden, da de kun trækker 20w i standby.

MMEEENNNN når der kommer signal ind - så sunger englene.

Jeg overvejer nu at skifte mine Linn Kelith til noget mere seriøst. Men stue er ca 30-40 m2 - Nogen forslag?

Fasen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 11 November 2004 kl. 11:19 | IP-adresse registreret  

Ok, lyder godt. Læste at Zappulse lavede et lille hvæs og så tænkte jeg om det var det samme med ICEPower :-) Tak for info..!!
Til top Vis Fasen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fasen

Juppe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 November 2004 kl. 11:29 | IP-adresse registreret  

Tilbage til musikken - Det er jo det det drejer sig om.

I weekenden hørte jeg Burnavista Social Club inden en fest, hvor en kammerat, som ikke er særligt HIFI interesseret var på besøg. Han var målløs over at man kunne "se" hvor de forskellige musikere stod i lydbilledet. Det var virkelig skræmmende godt.

Har i andre ligende erfaringer med jeres IcePower?

JJAZ
Branchemedlem
Branchemedlem
JJAZ

Bruger siden: 21 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 11 November 2004 kl. 11:29 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:

Selvom Peter allerede har kommenteret det her, bliver jeg nødt til at komme med en lille bemærkning. Alene kabinettet til "IP205KW Stainless" koster tre gange så meget som du mener vi bruger på strømforsyning, kabinet og stik. Det er altså ikke billigt at få håndsvejset et rustfri stål kabinet i den kvalitet her i Danmark!

Hurtig skrev:

Måske tjener ICEpower kassen på dem, men vi gør altså ikke. Vores dækningsbidrag er så lavt at vi har måtte sige nej til flere udenlandske kæder som gerne ville sælge vores produkt. pt er det kun The Bolder Cable Company i USA som har dem på programmet og så os selv.

Prisen kan altså kun gå opad, og ikke ned.. Ihvertfald for vores vedkommende.

mikp
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Maj 2003
Sendt: 11 November 2004 kl. 16:27 | IP-adresse registreret  

Juppe skrev:

TJAAA, men når man ser hvad man ellers kan få af forstærker for 15.500 så er det vel ikke helt skævt - De skal jo også leve...

Jeff Rowland tager jo 70.000 for det samme produkt.

jeff rowland tager 4500 us listprice for de små m201 og 6500 us for de store m501.det kan godt være den danske importør tager 70k for et sæt, men det er jo ik jeff rowlands skyld vel ?

men derfor er det da et interesant produkt jjaz laver.

Til top Vis mikp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mikp

Side af 8 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes