Forfatter |
|
Torben Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 440
|
Sendt: 28 April 2005 kl. 09:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kunne godt tænke mig at ligge alle mine cd ind på min computer som wav filer. Men hvordan får jeg bedst lagt musikken ind på min computer, jeg tænker på hvilken software er bedst til det så filerne ligner mest muligt det som ligger på cd'en, og har cd-rom drevet nogen betydning?
Mvh
Torben
|
Til top |
|
|
Boye Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2019
|
Sendt: 28 April 2005 kl. 09:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mit bud vil være Exact Audio Copy www.exactaudiocopy.de Det kan downloades gratis og der findes en mængde fin dokumentation osv.
Drevets påvirkning af resultatet kan resultere i en trådlukkerdiskussion, så jeg vil overlade den til andre...
|
Til top |
|
|
webcow Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2004 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 111
|
Sendt: 30 April 2005 kl. 08:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Torben skrev:
Jeg kunne godt tænke mig at ligge alle mine cd ind på min computer som wav filer. Men hvordan får jeg bedst lagt musikken ind på min computer, jeg tænker på hvilken software er bedst til det så filerne ligner mest muligt det som ligger på cd'en, og har cd-rom drevet nogen betydning?
Mvh
Torben
|
|
|
Hej Torben.
Hvorfor vil du have dem langt ind som wav filer, de fylder 10x hvad en mp3 fylder.
- Den bedste lyd, får du bl.a. det link, den foregående skrev. - Så kan du altid justere dit lydkort, hvis dette ikke er i orden endnu
|
Til top |
|
|
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
Sendt: 30 April 2005 kl. 08:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Windows Media Player i XP kan også gøre det, men jeg kan ikke få det til at virke ordenligt. Der kommer klik-lyde i starten af numrene, også når jeg vælger loss-less indstillingen.
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
Sendt: 30 April 2005 kl. 09:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Dette program er nok det mest udbredte til dette brug,
http://www.dbpoweramp.com/dmc.htm
Det er gratis, enkelte ting kan dog tilkøbes.
En ting skal du huske, hvis dine filer ligger i MP3 er de
komprimeret og selv om de bliver konverteret til wave
er kvaliteten forringet. Wave filer fylder meget, men er
det format der har den bedste dynamik, jeg syntes MP3
mangler HiFi i A-B test.
Mvh. Peter Pan. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
Svend P Forum Bruger

|
Sendt: 30 April 2005 kl. 09:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uanset hvilket program du bruger, er det vigtigt at du vælger loss-less indstillingen. Det er - som navnet antyder - en 100% tabsfri ripning. Ulempen er, at filerne fylder mere, men det er formentlig til at leve med?
|
Til top |
|
|
MGPProjectS Forum Bruger

Bruger siden: 04 November 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 753
|
Sendt: 01 Maj 2005 kl. 11:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
RealPlayer har samme funktion under: Tools -> CD -> Save CD Tracks
Du har også mulighed for at vælge bitstrømmen til Lossless/1411kBps eller noget i den retning... __________________ Mvh. MGP
www.MGP-ProjectS.com | High End for mindre end 50k.
|
Til top |
|
|
Kjeldsen Branchemedlem

Kjeldsens forbindelser
Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9389
|
Sendt: 01 Maj 2005 kl. 11:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg anvender roxio der fulgte med mit DVD brænderdrev. Det fungerer umiddelbart upåklageligt.
Dog har jeg hørt EAC skulle være bedre. Jeg mangler dog en eller andet DLL fil for at få EAC til at virke.
|
Til top |
|
|
GgozZ Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 276
|
Sendt: 01 Maj 2005 kl. 11:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Problemet ved Media Player er at det tager laaang tid.
Grunden til at man vælger WAV er jo at det er ukomprimeret og er samme størrelse som CD Audio formatet, hvorimod mp3 er meget komprimeret og kan høres ved at det hele mere bliver samlet, så der mangler luft, dynamik, top og bund. __________________ eAR 1001
Dynaudio Focus 140
Audio Analogue Bellini
Cambridge DacMagic
|
Til top |
|
|
Svend P Forum Bruger

|
Sendt: 01 Maj 2005 kl. 12:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
GgozZ skrev:
Problemet ved Media Player er at det tager laaang tid.
|
|
|
Det forstår jeg ikke. Jeg kan rippe en cd på ca. 10 min. med Media Player. Men der kommer desværre udfald i starten af numrene. Og med EAC tager det 92 timer om en cd, hvis jeg slår alt fejlkorrektion m.m. til.
Så jeg ved stadig ikke helt hvad der virker...
|
Til top |
|
|
GgozZ Forum Bruger

|
Sendt: 01 Maj 2005 kl. 12:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bruger for tiden et program der hedder Advanced WMA Workshop, det ripper rigtig godt, og der er masser af muligheder, det tager også noget tid men det er fordi at jeg bruger fejlkorrektion og jitter korrektion.
__________________ eAR 1001
Dynaudio Focus 140
Audio Analogue Bellini
Cambridge DacMagic
|
Til top |
|
|
Kjeldsen Branchemedlem

Kjeldsens forbindelser
|
Sendt: 01 Maj 2005 kl. 12:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Roxio ripper med 4-6 speed på min laptop (1,3 Ghz) jeg har endnu ikke oplevet fejl.
Jeg har fejlkorrektion og jitterkorrektion slået til.
|
Til top |
|
|
Svend P Forum Bruger

|
Sendt: 02 Maj 2005 kl. 04:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som altid når der er computere involveret, er det helt vildt besværligt. (Har jeg nævnt at jeg hader computere?)
En kort gennemgang af mine trængsler med at rippe cd'er lossless til computeren:
1. Media Player 9 giver statiske klik på numrene i starten.
2. Exact Audio Copy tager 92 timer om at rippe en cd, og den henter ikke filnavne over nettet. Lidt for meget stenalder selv at skulle skrive navne på alle numrene bagefter til min smag.
3. iTunes ripper i formatet .m4a, som Winamp eller Media Player ikke kan afspille. Jeg har prøvet at installere div. plug-ins til Winamp, men uden held.
4. Winamp kan rippe med encoderen FLAC hvis man installerer den. Det sjove(!) er bare, at selv om det er Winamp der har rippet filen, kan den ikke afspille den bagefter. Der kommer ingen lyd. Det kan Media Player heller ikke.
5. Mit bedste bud lige nu er at rippe med Winamp i waw formatet. Det fylder bare lidt mere end de andre lossless formater. Typisk 100-150 MB mere pr. CD, hvilket jo hurtigt bliver til en del harddiskplads. Til gengæld kan filerne afspilles i Media Player og Winamp uden at man skal have et plugin installeret. Da jeg ikke har Winamp i pro udgaven, er max rippe-hastighed 2x, men hellere det end at få hørbare fejl i musikken.
|
Til top |
|
|
Kjeldsen Branchemedlem

Kjeldsens forbindelser
|
Sendt: 02 Maj 2005 kl. 10:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vedr. punkt 2: Jeg kan sagten rippe fejlfrit med fejlkorrektion slået til på ganske kort tid (tog ikke tid, men under en halv time). Du kan sagtens hente titler mv. på nettet, EAC gør det blot ikke automatisk. Du skal ind i en menu og vælge hvorfra der skal hentes CD info.
Jeg anvender dog stadig Roxio, da det er meget nemmere og mere automatiseret.
|
Til top |
|
|
Svend P Forum Bruger

|
Sendt: 02 Maj 2005 kl. 12:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
GgozZ skrev:
Bruger for tiden et program der hedder Advanced WMA Workshop, det ripper rigtig godt, og der er masser af muligheder, det tager også noget tid men det er fordi at jeg bruger fejlkorrektion og jitter korrektion. |
|
|
Er det den registrerede version du bruger? Den der gratis kan hentes over nettet giver mig lige så mange udfald som Media Player. Og jeg kan ikke finde nogle steder hvor man kan slå fejlkorrektion til?
|
Til top |
|
|
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
Sendt: 02 Maj 2005 kl. 13:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
2. Exact Audio Copy tager 92 timer om at rippe en cd, og den henter ikke filnavne over nettet. Lidt for meget stenalder selv at skulle skrive navne på alle numrene bagefter til min smag. |
|
|
Det må være drev-afhængigt, mht. tiden - jeg oplevede det samme engang, men på min nye PC ripper jeg de fleste CD'er i 6-8X uden problemer, selv om jeg har indstillet den så den vægter kvalitet over hastighed. Mht. filnavne, så fungerer det også fint her? Jeg ripper direkte til APE filer, med tags ud fra CDDB databasen, let og smertefrit. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
Til top |
|
|
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
Sendt: 02 Maj 2005 kl. 13:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Torben Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 440
|
Sendt: 02 Maj 2005 kl. 13:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige fået installeret EAC, og jeg syntes det virker ganske fint. Hastigheden er nu heller ikke noget problem, og jeg får også informationerne med.
Men jeg takker for hjælpen til mit lille projekt. 
Mvh
Torben
|
Til top |
|
|
GgozZ Forum Bruger

|
Sendt: 02 Maj 2005 kl. 13:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så tror jeg også at jeg kigger på det EAC, det lyder meget spændende.
Har i hvert fald rippet 20 cd'er med det WMA Workshop og der er absolut ingen fejl, prøvede idag at brænde en af de rippede cder fra computeren og sammenlignede med originalen, ABSOLUT ingen forskel. og lyttede HELE cden igennem og ingen lyd fejl der. __________________ eAR 1001
Dynaudio Focus 140
Audio Analogue Bellini
Cambridge DacMagic
|
Til top |
|
|
KBAndersen Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1100
|
Sendt: 02 Maj 2005 kl. 14:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
EAC er kanon godt. Har brugt det gennem flere år og været med næsten fra deres start og set hvordan de har forbedret det.
Men men, ved ikke om en ny tråd er på sin plads nu efter næste spørgsmål:
Er kvaliteten den samme efter der er rippet fra cd til pc ? umiddelbrt mener jeg ja, da vi flytter bit for bit, men der er mere i det end som så. hvad siger I ? Jeg har ikke selv umiddelbart kunne høre en forringelse af lyden efter den har været omkring en pc og ud på en cd igen. Har dog kørt læsning og brænding i lav hastighed... Og jeg taler ikke om MP3 eller andre komprimerings software. Kun den "rene" lyd.... __________________ Mvh
Kenneth
|
Til top |
|
|