Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 04:37   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: hjælp til valg af PWM forstærker (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
milund
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2003
Status: Offline
Sendt: 20 September 2003 kl. 15:34 | IP-adresse registreret  

Hej,

Er der nogen der har lyttet både ZapPulse og CAD audios Tripath moduler og kan give en mening om, hvad der er bedst? (og hvorfor)

mvh

Michael

Til top Vis milund's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af milund

Gorm
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

GM Sound

Bruger siden: 20 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 22 September 2003 kl. 08:07 | IP-adresse registreret  

Nej jeg har ikke hørt CAD audios tripath, men nu har jeg hørt Zap'en ved flere lejligheder, sidst i fredags. Og jeg syntes Zap'en spiller rigtig godt, dog må man ikke lade sig friste til at bruge en lille strømforsyning, da dette påvirker dens basformåen en del. Men hvis man bruger min. 500VA og min. 2x10.000uF, så finder man efter min mening heller ikke noget der spiller lige så godt i denne prisklasse.

mvh Gorm

Til top Vis Gorm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gorm Besøg Gorm's Websted

soren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 26 September 2003 kl. 21:51 | IP-adresse registreret  

milund skrev:

Er der nogen der har lyttet både ZapPulse og CAD audios Tripath moduler og kan give en mening om, hvad der er bedst? (og hvorfor)

Jeg har ikke hørt nogen af de nævnte forstærkere, men jeg har lavet sammenligningsmålinger mellem ZapPulse2 og ICEpowers 250 og 500 moduler. Der er ingen tvivl om, at Zappen er den, der var bedst til at forvrænge. Det kunne den til rigelighed, mellem 0,1 og 0,2% og OP (meget op) alt efter effekt og frekvens. IMD var hæderlig, men ikke sublim som på de fleste andre switchede forstærkere. Fornuftig strømforsyning blev anvendt.

Eftersom jeg ikke har fået hørt på modulerne endnu, kan jeg ikke udtale mig om lyden, men jeg tror nu nok, at jeg ville se mig om efter andre alternativer.

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 17 Oktober 2003 kl. 14:20 | IP-adresse registreret  

Jeg har sammenlignet B&O's ICE med Tripath (som jeg har 5 stk af til fuld surround nu).

De lyder meget ens. Fælles er en meget frigjort og naturlig klang med masser af effekt.

Det eneste jeg ikke forstår er, hvorfor man ikke kan købe dem som konsumprodukt endnu.

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

milund
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Oktober 2003 kl. 16:06 | IP-adresse registreret  

Jeg endte med at bestille ZapPulse 2.1SE og de lyder fremragende.

Jeg sammenligner her to moduler (200W/8ohm), der bruger een 500VA ringkerne samt 2x10000uF med en The End Mk3 (200W/8ohm) med en 1000VA ringkerne pr kanal og 2x22000uF pr kanal.

Begge forstærkere spiller rigtig godt, men Zap'en lyder en anelse mere frigjort og dynamisk - mere detaljeret. Der er mere "luft" når man høre strengen fra en akustisk guitar klinge af.

Til prisen (5300,-) for et komplet byggesæt med volumenkontrol, kabinet, een indgang, strømforsyning og to forstærkerkanaler har jeg svært ved at tro at det kan gøres meget bedre...

HeJu
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 20 Oktober 2003 kl. 12:05 | IP-adresse registreret  

Hej Milund & andre ZAP ejere,

Er meget interesseret i at høre lidt mere om dine erfaringer med ZAPP'erne når du får (samlet?) lyttet lidt mere til dem.

Jeg er specielt interesseret i hvordan de har det med nedre bas, da jeg overveje sådan nogle svende til mine selvbyg subs (Stereo subs, op til 150 Hz, 12" Peerless XLS i lukket kabinet med q-boost)

NB: Jeg har *IKKE* råd til en 23 KKR Crown..........så glem den (udmærkede) tråd

Mvh HeJu

Til top Vis HeJu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HeJu Besøg HeJu's Websted

floecke
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 20 Oktober 2003 kl. 12:40 | IP-adresse registreret  

Ja, jeg er ligeledes meget interesseret i at høre om erfaringer med zap til bas da jeg også har brug for en power amp til mit aktive bassystem!!

vh

Thomas

Til top Vis floecke's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af floecke

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Oktober 2003 kl. 12:46 | IP-adresse registreret  

Håber mine erfaringer kan bruges:

Jeg har 2 stk Tripath 104 moduler på 2 x 400 w brokoblet til 1 x 1000 W til mine to TC Sound 15" selvbyg sub's. Der er masser af styr over bassen. Den er hurtig og præcis. Jeg har aldrig selv oplevet at klasse D skulle være dårlig til bas. Det er vel også derfor at det bliver brugt til bas i bl.a. bilstereo og B&O højttalere?

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

Hasselhof
Branchemedlem
Branchemedlem
Direktør, Earthquake Danmark

Bruger siden: 29 Juni 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 24 Oktober 2003 kl. 17:51 | IP-adresse registreret  

Til Svend P:

Hvilke amps har du samlignet dine tripath 104 med ?

At klasse D bliver brugt til bilstereo har ikke det store at gore med at kl d er "godt" til bass. Rent faktisk er reaktive loads lidt af en fjende for kl d operation pa grundleggende plan. At det bruges meget til bas er pga pris og effektivtet. For at have optimalt fuld freq. pa kl d skal du gerne have 500khz switz rate. hvis du kun skal gendgive lyde under 100 hz kan raten vare meget laver. Gennemtandingsproblemet som ikke forsvinder grundlaggende bliver ikke det store praktiske problem pga den meget lavere hastighed. Derved kan billige komponenter bruges..og meget effekt kan laves billigt. Kl d er langt fra god til bass men ved at lave en stor sub amp kan man undga currentlimiting sa man far noget der er ok,men ikke godt.

Mange ampere..hojt spandingspotentiale er en forudsatning for en vellydende amp, men det er langt fra nok.

Det skal siges at jeg synes at til godt 5k er zappen en virkelig vellydende amp
!

milund
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Oktober 2003 kl. 18:08 | IP-adresse registreret  

Jeg har kun hørt ZapPulse 2.1SE og den er ganske glimrende til bas. Meget stram, præcis og kontant.

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Oktober 2003 kl. 08:50 | IP-adresse registreret  

Til Hasselhoff

Jeg har sammenlignet mine Tripath med flg.: Nakamichi PA-7mkII, Nad 216, Nad 2600, Zapsolute (ældre model), Rotel 1080, B&O ICE og en ven har testet mod en Threshold.

De var markant bedre end de 4 første. Der var ingen forskel til ICE'en, og vennen med Threshold'en synes ikke der var forskel...

Eller sagt på en anden måde: De af mine venner, der har hørt dem, har, eller planlægger at skifte over til Tripath efter at have sammenlignet.

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 27 Oktober 2003 kl. 14:04 | IP-adresse registreret  

Hej Sven

Hvor har du købt Tripath (cad-audio ?). Hvilke moduler er det du bruger til surround, og til sidst - kan du forklare lidt om hvordan du har lavet dine tripath-forstærkere.

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Oktober 2003 kl. 14:22 | IP-adresse registreret  

Ja, jeg har købt dem hos Electroprint i Århus. De har leveret alle komponenter og print, og så har jeg selv loddet det sammen. Vi har så i fællesskab fået det til at spille til sidst.

Hasselhof
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 27 Oktober 2003 kl. 14:42 | IP-adresse registreret  

til Svend P.

Meget interessant! Jeg har selv hort en Tripath,men havde ikke mulighed for rigtig at bass teste den. Men mit indtryk var ogsa at den var mindst ligesa god som Icepower.  Ville du vare interesseret i at lave en test mellem din Tripath og en Crown K2 ?

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Oktober 2003 kl. 15:00 | IP-adresse registreret  

Til hasselhof

Næh...

Ha ha. Jo, måske. Men der går altså lige op til 2 mdr. inden mit kælderrum er klar med begge sub's, så indtil da har jeg ikke noget ordentlig at sætte sådan en Crown til.

Hasselhof
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 27 Oktober 2003 kl. 15:04 | IP-adresse registreret  

til Svend P

Helt ok..du siger bare til

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes