| Sendt: 07 September 2007 kl. 23:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
frits skrev:
Hvis man nu skulle vælge et nyt lydkort ud fra dets rent lydmæssige kvaliteter, hvad skulle man så vælge?
De meget dyre har jo en fantastiske masse faciliteter og omfattende software, men det er ikke det jeg skal brug - det jeg vil ha er god A/D-D/A konvertering og en acceptabel line-ind/ud forstærker (samt øvrige stumper i hæderlig kvalitet). Bells and whistels og et helt lydstudie er ikke lige mig.
Altså et lydkort der lyder godt i stereo - og som kan betjenes i en almindelig XP-computer. Noget i retning af NAD filosofi.
Nogen erfaringer - anbefalinger - gerne begrundede
På forhånd tak
Frits |
|
|
Nok er jeg ny bruger/ deltager i disse fora hér.... Jeg vil alligevej lige give mit med: Jeg bruger et Echo Audiofire2 eksternt FireWire lydkort. Det blev indkøbt i et forsøg på at forbedre lyden fra min computer, der faktisk forsøgsvis blev tilkoblet mit anlæg. I starten via computerens egen lydudgang (bundkortet). Og det gik da an - når musikbiblioteket skulle fungere som lyd til arbejdet. Men da det gik op for mig, hvor meget musik jeg havde liggende, ville jeg se om ikke lyden kunne opgraderes. - Og det kunne det! Der har været adskillige aha-oplevelser, og mange genlytninger..... Det tekniske, er jeg ikke den rette til at redegøre for. Blot kan jeg fortælle at jeg ved A-B lytninger ikke hører meget forskel fra min cd. Der er fint styr på lyden - Især når kilden er 320K Mp3 eller tabsfrie filformater. Selve hardwaren er af en fin kvalitet, alukabinet, solidt bygget til professionelt brug. Måske er opsætningen under Window$ lidt tricky - men efter ca. ½ times trial-and-error fungerede det upåklageligt. Pengene er brugt på det væsentlige; nemlig lyden - ikke på altmulig sekundær software. Det skal lige som parantes bemærkes, jeg er ikke musiker - så jeg savner det heller ikke. Med i købet fik jeg et kabel til signaloverførslen, af en ganske fornuftig kvalitet. Så er det værd at bruge lige under 2000 Kr på det? - ja!
|